Tips?

zaterdag 8 november 2014

Eentje om te kopen en eentje om te maken. De lichtslinger kocht ik voor het bijna onoverkomelijke bedrag van 5 euro bij ons aller HEMA. De kapjes zijn van papier en ze geven een heel diffuus licht. De kerstkaarten kocht ik daar overigens ook! 8 stuks voor een euro! Ik zeg Daily Deer ;).

De amaryllisbol heb ik zelf bewerkt met kaarsvet en spuitverf. Ik zag het idee bij Intratuin de afgelopen week en besloot dat eens zelf te proberen( voor de prijs kun je 'm net zo goed meteen bij Intratuin kopen, compleet met glas waar hij in zat maar hee....selluf doen he ;)). Amaryllisbol laagje voor laagje dopen in gesmolten kaarsvet(ik bewaar altijd de resten van die dikke kaarsen). Goed laten drogen tussendoor en net zoveel laagjes dopen totdat je tevreden bent. Nachtje laten drogen en gewoon spuiten met verf. Ik koos voor koper (en spoot meteen mn halve huisraad mee. Als je eenmaal zo'n spuitbus in de hand hebt is niks veilig ;))

Gezelligheid in huis, hoeft niet moeilijk of duur te zijn.


Leave a Comment

Bonjade zei

Ha zag die bol vanavond ook voorbij komen bij Rob Verlinden maar dan niet in zo'n mooie koperkleur :)
Dacht ook gelijk dat moet je toch ook zelluf kunnen maken....en zie Lyn had dezelfde gedachte :)

Fijn weekend

Liefs

FF

Mirjam zei

Ik vind het wel een super gaaf idee...
En mooie uitvoering...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

Rensina Steursma zei

Wat een mooie spulletjes!
Oh en wat gaaf joh je amaryllisbol. Maar kan de plant nu nog wel leven? Ik weet niet hoe dat zit met ademen van zo'n plant haha...
Maar het ziet er in ieder geval erg goed uit.
Fijn weekend, Rensina

Unknown zei

Superleuk idee een koperen bloembol. Hij is goed gelukt.
Fijn weekend verder, groetjes, Ingrid.

Indruk zei

Wat een ontzettend leuke slinger Morgen maar eens kijken of hij bij onze Hema ligt. wat een super leuk idee van die bol zeg! Heel erg mooi geworden. Fijn weekend, Pascale X

lia zei

Je slinger is leuk, maar die bol met kaarsvet vind ik heel leuk.
Hmmm, wil het ook selluf doen;))

Fijn weekend
Liefs Lia

Alie zei

Weer gave ideetjes! Hier ook liever zelf doen, veel leuker toch😉

Anneke zei

Je slinger vind ik enig maarre ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind de amarylisbol zonder kaarsvet mooier. Ik heb hem hier ook liggen. Maar ik zie dat iedereen hem mooi vind.
Een fijn weekend, liefs Anneke

Christel zei

Wat een prachtige slinger!
Ben benieuwd hoe die amarylisbol nu water krijgt, is de onderkant vrij van kaarsvet?
groet, Christel

Blomkje en Wenje zei

Wat een gaaf idee! Staat leuk zeg

Fijne zondag

Groetjes, Pietrik

Unknown zei

Ik snap je wel hoor, zonder is hij lekker stoer en sober...puur natuur. Het is weer even wat anders zo.;)

Unknown zei

Nee, kaarsvet helemaal rond. De voeding zit in de bol. Je kunt normaal gesproken de bol ook zo zonder aarde neerleggen.