Bewustwording - het is nooit te laat...

woensdag 25 november 2015

Serieus, ik doe fanatiek aan afvalscheiding, ben overdreven verslingerd aan mijn Toon, doe liever een vest aan (en sjaal om) dan dat ik te vroeg de verwarming aan draai. Heb géén wasdroger en géén vaatwasser. Zuinige lampen - Check.....en meer van die dingen. Maar dan ineens...tijdens het poetsen van mijn badkamer......

De mensen die "ze" in huis hebben (gehad) weten hoe een badkamer eruit kan zien na twee intensieve persoonlijke verzorgingsbeurten van tieners. Zo heb je een schone en opgeruimde badkamer en zo...is dat dus helemaal anders! Nu hoor je me niet zeuren over dat poetsen, met de juiste spullen is dat toch zo gedaan? Een spraytje hier, een pufje daar.....stralend en fris. Zoals een badkamer hoort te zijn. Het overtollige sop spoel je weg (een keer of drie want ik hou van schuimige sopjes)....uhm....wát spoel ik daar nou eigenlijk allemaal weg?

Eerlijk is eerlijk, de TipTop van Dettol is echt heel handig. Je zet 'm op je aanrecht en duwt er gewoon je sponsje of doekje op. Daardoor komt er vloeistof vrij en veeg je zo over je aanrecht etc. Absoluut gemakkelijk....
















Dát ga ik de komende dagen eens even goed bekijken, ik holde al bij Vera binnen voor een tas vol "lekkers" en ga eens kijken of er ook op schoonmaakgebied ruimte voor verbetering is. (ik had me bij 's lands bekendste kruidenier al eens laten verleiden door wat kleurige flessen maar die winkel zit buiten ons dorp dus niet écht handig) Qua looks zit het goed (niet geheel onbelangrijk, gezellige flessen in je kast) en qua geur zeer zeker. Wordt vervolgd....benieuwd of ik mijn favorieten kan uitbreiden ;).
Ook wel heel benieuwd naar wat jullie gebruiken trouwens :D......


Leave a Comment

Marjan zei

Ja hier ook zo'n puubster die in no time de badkamer op zijn kop zet. Ook zo fijn, vlekken van eyeliner in de wastafel (hoe komt dat daar eigenlijk?). Maar verder is ze heel lief hoor 😄
Ik poets eigenlijk alles met dubro..... Laatst zat er een fles afwasmiddel van Ecover gratis bij de boodschappen. Ook maar eens uitproberen.
Wat heerlijk he zo'n natuurdrogist in de buurt. Hier zit er ook eentje. Goed advies krijg je daar.
Liefs
Marjan

Crafts 'n' Skills zei

Heerlijke post!

It's me zei

Wil je dat echt weren lynnnnn...kuchhhh nou daaraan we Detol spray voor de keuken gootsteen aanrecht etc...en hara voor de rest...ik zeg goed bezig ikke ook toch....??...liefs van mij x

Judith zei

Ik vind dat jij goed bezig bent hoor! Hier zijn we eerlijk gezegd wel 'stokers' en staat de verwarming doorgaans flink te branden... Gisteren verzuchtte ik nog dat ik blij zal zijn wanneer we in ons huis zitten met vloerverwarming, want ik haat koude voeten... En dan kun je de verwarming op 23 graden zetten: Wat mij betreft is het dan niet fijn. Ik houd gewoon van warm!

Maar ik scheid het afval wel hoor en ik ben ook zo min mogelijk van de agressieve schoonmaakmiddelen.

Dus ons nieuwe huis is straks héél lief voor het milieu: Triple A status (energie) en alles nieuw, dus met een mild zeepje alles schoon;-)

En wat betreft die kinders: Daar zie ik helemaal niets herkenbaars in hahahahaaaa