wandplank van steigerhout

woensdag 4 november 2015

Ben ik weer! Tikje in de ban van de Instaswap die afgelopen maandag verzonden werd zullen we maar zeggen :). Wat ik jullie wilde laten zien heb je misschien al in mijn blog voor ShowHome.nl gezien maar misschien ook niet....dan zie het nu! Mijn wandplank van steigerhout hangt dan toch ein.de.lijk! Het idee had ik al een aantal maanden in mijn hoofd maar eer dat zo'n klusje dan aangepakt wordt (ik zal er niet over uitwijden :D ). Hij hangt en ik ben er héél blij mee!

"Sinds het vroege voorjaar zijn twee lange muren in ons huis wit. Helemaal wit, nog nooit gehad maar nu dus wel. Tot vorige week waren die kaal... héél erg kaal... en wit. Dat wit mocht blijven maar dat kale begon me te irriteren. Quakunstben ik een lastige tante, ik vind het al snel te sfeerbepalend en dus bleef de muur kaal. Ik hou van veranderen (wie niet?) en van hout. 1 en 1 is een houten plank boven de bank! Niet zo’n hele smalle want ik wilde er wel wat op kunnen zetten. En natuurlijk ook niet wit want van die kleur heb ik al twee enorme muren, vandaar de keuze voor een oude steigerhouten plank. Ik wist ook al hoe ik die op wilde hangen. De leren banden had ik al een tijdje in huis. Ik koos voor riemen van blank tuigleer, dat verkleurt met de tijd vanzelf. Het leer is restleer maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor leren broekriemen als je geen fourniturenhandelaar kunt vinden die restleer verkoopt. Online kun je o.a. bij Boomsma terecht. Voor de bevestiging koos ik voor messingkleurige schroeven (flinke jongens want zware plank én decoratie erop) met een extra ring erachter. Ik adviseer je die ring ook te gebruiken want daardoor vergroot je het draagoppervlak van de schroef zeg maar. Dan loop je niet het risico dat die relatief kleine schroefkop door je leer scheurt. (want plank van de muur en decoratie kapot, wil je niet).
wandplank maken
wandplank met leren dragers
wandplank met leren banden
wandplank met leren banden
wandplank van steigerhout
wandplank met leren banden
kussen met stippen 
bordje met rendier
goudkleurige waxinelichtjes
oud servies
Zoals je op de foto's ziet is het een klus van niks maar is het resultaat stoer en leuk (mijn mening). Hout en leer zijn alletwee natuurlijke materialen dus je haalt er meteen sfeer en warmte mee in huis, zelfs tegen zo’n enorme witte muur. Voor het leuke contrast heb ik wat gouden details toegevoegd. Naast koper is dat dé “kleur” voor de winter en het zorgt dus in mijn geval voor de combi “koud en warm”. (hout en goud). Binnen een paar tellen was mijn plank vol. Wat dingen uit de kast, wat groen ertussen en wat nieuwe gouden details. Oud en nieuw want de kommetjes met het blauwe patroon zijn van Boch.  Hout, goud... en oud....zo simpel kan het zijn! "

Leave a Comment

lia zei

Staat erg leuk. Zag op de woonbeurs ook zoiets.

Anneke zei

Wat een leuk idee. Is weer even wat anders.
Liefs Anneke

Rensina Steursma zei

Ik vind je plank echt zo stoer en leuk!
Goed idee zo met die leren banden en geeft gelijk een ander effect.
Mooi 'ingericht' ook.
Groetjes, Rensina