Van Piazza tot.......

woensdag 28 april 2010

Je hebt van die dagen....die beginnen zo mooi...( en dan begin ik te vertellen nádat mijn meiden naar school waren vertrokken he *kuch*......begrijp me niet verkeerd, ik hou met hart en ziel van die grieten maar die "ochtendspits"......écht gezellig is die niet als een van beide lekker de puberteit in schiet en de andere precies weet hoe ze zo'n "kruidvat"tot ontploffen kan laten komen*zucht*;)) Het zonnetje schijnt, het beloofd een bijzonder mooie dag te worden.


De tuin ontwaakt in de ochtendzon...



Bruce ook ;)



een vroege gast rust even uit in de zon..


.........

Mijn tour langs al mijn buren(medebloggers) begint bij Vale van Les Cotrions...en zij heeft een heerlijke post over een evenement op een piazza.......heel veel mooie planten en bloemen en de zon.
Een beetje jaloers stap ik onder de douche;)....

Om mezelf een beetje te "troosten"besluit ik naar de kringloopwinkel te gaan, zeg zelf, dat maakt véél goed ;).



*meisje blij*



Om even te laten zien hoe klein mijn nieuwe aanwinst is, heb ik haar grote zus er even naast gezet....schattig toch?
2 kommetjes en een mini-terine....1,10  euro! *grijns*

Daarna gebeurde het............
Ik had mn mannetje de foto's van de Piazza laten zien en plots vroeg hij of ik misschien zin had om naar het tuincentrum te gaan!!! *PLOF*
..................

Je snapt.....binnen no time had ik mijn schoenen aan, tas om en stond ik bij de voordeur te trappelen......;).
Wanneer maak je dit nog eens mee he dus haastige spoed was geboden :).
Tevreden....





Teil gevuld met rozemarijn(hoe kan het anders, met mijn italiaanse begin van de dag ;))





Lavendel in de bakken..




Ja, het begint er langzaam weer op te lijken..



Alleen nog even afscheid nemen van mijn officieel doodverklaarde olijfboom *snik*(rechtsachterin)
Maar het uitzicht groeit....en groeit.....

Een leuke dag, in de zon, lekker geshopt.......

*zucht*

Ik wist dat ik iets vergeten was........je snapt dat het een kwestie van prioriteiten stellen is....vandaar dat ik geen moment aan het avondeten heb gedacht *pompompom*....en zo.......
begin ik op de piazza.....en eindig ik met....




Je zou zeggen, wat wil een mens nog meer.....

*KUCH*


Als ik nou toch zeg....."roze of wit, en anders maar niks"..........

Wie brengt er dan ORANJE tulpen mee???? En verpest m'n compositie met een kleur waar ik niet van hou?
Hoe kan hij nou weten dat ik niet van oranje hou??? We zijn immers pas 19 jaar samen!!!*grijns*

Ik vergeef het hem ;).....hij is de liefde van mijn leven...en dus zet ik ze neer.
(in een hoek die niet meteen opvalt als je binnenkomt.....dat dan weer wel ;))
én hij mag voetbal kijken vanavond!
Zo, ik ga een ijsje eten(waterijs, lowfat;))

Liefs,

Lynda

Leave a Comment

It's me zei

O Lynda.wat ben je een geweldig mens !! prachtig hoe je het allemaal opschrijft !! en ja Vale is geweldig !! haar blog ook ...ze koopt zelfs de jdl magazines bij mij...........dat kleine winkeltje in maarssen !! hahahah!! en wat is je tuin mooi zo !! wat een schat van een man heb je !! en die tulpen..........het is koninginedag vrijdag dan mag oranje hoor!!.........hahahh!!


Ik ga ook even koken....salade..broodje....snitzel.............yammie...............mijn handen doen zeer van de vele boeketten mengen van vandaag !!.maar ik ben nu vrij tot dinsdag !! heerlijk..........en vanavond film avons met de vriendinnen..komt een vrouw bij de dokter kijken...............zakdoeken............!!

Dikke knuffel van mij.......

Loveforpiemonte zei

Hahhaha ja hij heeft natuurlijk ook rekening gehouden met Koninginnedag he dat heeft hij dan wel weer goed door gehad, ben jij niet gewoon zijn Koninginnetje!!!!
Mooie spulletjes weer vergaard bij de kringloop.
Groetjes Madelon

maría cecilia zei

Hola Lynda, it makes me so happy you visited me back... how nice of you!!!
This post I love so much, your garden is enchanting, you made cozy and beautiful spots in it, plus the stone work is great!! and felt in love with the light blue house I see in the back of one of your pictures, is it a shed??.. sooooo lovely!!!!
Cariños,
Maria Cecilia

Greet Lefèvre zei

Lieve Lynda,
Prachtige foto's heb je gepost! En spijtig van je okijfboom! Wij hebber er ook 2 die dood verklaard zijn! Ik vond het ook zoooo spijtig! Een olijfboom heeft hier waarschijnlijk niet veel kans om echt te groeien en te overleven!
Lynda, dank je wel voor je super lief berichtje! Je bent een schat!
xx
Greet

Muisje zei

Wat een prachtige foto's en wat een gezellige tuin.
Geniet ervan nu het mooi weer is.

Groeten Herma

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Oh heerlijk, een dagje Lynda, geheel niet verkeerd, tuincentrum, pizza eten hmmmm en mens, wat heb jij een mooie leuke gezellige tuin!!
De ORANJE tulpen...dat ze oranje zijn vergeten we maar even, het gebaar is LIEF!
Groetjes Hil

Pierelantijntjes zei

Wat een heerlijke dag. Je hebt wel een superlieve man hoor. Ik vond het een heerlijke gezellige post!
Lieve groet van Ester

André en Inka. zei

Wat een leuke post en fantastische man heb je,geweldig en ach de oranje tulpen het is een enorm lief gebaar,toch.

Fijne avond verder,gr van ons.

Nicole Claudia zei

Hahaha, was zeker al half in Koninginnedagsferen!??! Maar ik vind je nieuwe aanwinsten prachtig en je tuin vult lekker met al dat mooie groen!! Mooi dat tafeltje met lantaarn en die mooie gevulde bakken!!

Groetjes, Collie

Anoniem zei

Oh whahahaha wat een geweldige schrijfster ben je,ik kom echt niet meer bij,helemaal super en al je prachtige foto`s erbij,ik heb echt zitten genieten van je post en ohhhh die tuin van je,de lieve kleurtjes,ik ben blij dat ik je blog gevonden hebt,ik wens je een fijne koninginnendag,lieve groet Joke en wat een prachtige oranje tulpen heb je gehad ;-) lieve groet Joke.

Jeanette zei

Hoi Lynda, wat kan ik toch altijd lachen om je posten, je kan alles zo leuk een naam geven, zo simpel hoe dingen kunnen zijn en jij maakt het zo...meer....zeg maar. Ook mijn olijfje heeft het niet gered, ik probeer het nog maar ik denk dat ik de moed maar ga opgeven en een nieuwe koop:-(

Lieve groet,
Sjaan

Jacqueline @ HOME zei

Dear Lynda,
We have been married for 33 years and it's only in the last couple of years that he has realised that my favourite flowers are white !!!!
What beautiful weather you are having and, everything is bursting into life in your garden. Oh, and I have the exact same planter in my garden, as the white one that is on the table. XXXX

Jolanda zei

He, wat een superdag heb je gehad, en tot slot nog oranje tulpen....om alvast in de stemming te komen moet je maar denken! Je plantjes en aankopen zijn heel leuk.
Ik ga ook even bij Vale langs, afgelopen zomer zijn we in Lucca geweest dus ik vind haar blog zo leuk!
Lieve groetjes

Margriet zei

Je hebt het heel gezellig gemaakt hoor! En wat lief van je man dat hij tulpen voor je heeft meegebracht, en ach.. dat ze oranje zijn is toch ook wel weer schattig vind ik. Of is hij zo'n WK-fan die nu al aan niets anders meer kan denken dan oranje? Hoe dan ook, leuk dat hij je spontaan meenam naar het tuincentrum en dan ook nog met bloemen voor je aankwam!

Liefs,
Margriet

Jeanet zei

wat een fantastische dag.
heerlijk met je mannetje naar het tuincentrum...
die van mij wil nooit dus ik ga altijd maar lekker alleen.

vandaag beloofd het ook weer zo'n mooie dag te worden
dus hele fijne dag vandaag

groetjes Jeanet

Yvonne zei

Lekker dagje heb je gehad, en dan ben je het pubergedrag van de girls vast zo vergeten :-)
met oranje tulpen zouden ze mij ook niet echt blij maken net als geel, daar ben ik echt allergisch voor, maar het is wel erg lief van hem toch ?
Fijne dag gewenst!
Groetjes Yvonne

Les Cotrions zei

Good morning my friend! Thanks to mention me an S.Zita! She'll be very happy!!! Your garden is so charming! I love your plants and planters! You have a so special way to arrange your lovely stuff! Orange roses??? I don't like this colour either...but your husband has been very sweet...you can excuse him!
Enjoy a nice day and get tan! I'll do the same after work! I love brown skin!!!
Big hugs
Vale

Con encanto - Ana zei

Hola Lynda!!! ("ola" means wave)

Thanks for visiting my blog and your kind words.

I´ve been having a look at your blog and it´s fantastic. I´ve have taken some inspiration. Your garden is fantastic.

Hope you come back to visit me.

Greetings from Spain. Ana.

Nicole Claudia zei

Hoi Lynda, als het goed is wordt het feestje van Kirsten ongeveer zo: eerst komen Kirsten's beste vriendinnetjes hier slapen en daarna vroeg op om te gaan waterskiën en dan een tosti snoepen en eventueel nog lekker zwemmen, want er is ook nog een soort strandje.

Van de vorige keer weet ik nog dat ik tegen de ouders géén tijd moet doorgeven, want douchen, daar doen de dames úren over!! Hahaha.

Groetjes, Collie

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia zei

Hi Lynda-
Your garden is so gorgeous! I love every bit of it with all the beautitul flowers in bloom! Hope you have a wonderful day!
XO
Kristin

Door Jolanda zei

Hoi Lynda,

Ja natuurlijk mag je bij mij rondneuzen:) doe ik nu ook even bij jouw!
Wat leuk trouwens da tje mij via Nicole had gevonden, het tasje is inderdaad van mijn hand:)
Ga eens even je gezellige foto's bekijken!

alma zei

Dank je wel.... Wat leuk dat je op mijn dochters blog hebt gereageerd. Het wordt een avontuur!

Groetjes
Ann en Almay

Unknown zei

Hi Lynda,

Thank you SO much for your lovely comment. I got so excited to see it. I wish I could read your posts but I'm assuming these pics are of your garden? Its just beautiful. So pretty and I love the blue colour you painted your house! Lenya x

G-STYLE zei

Ha die Lynda,
wat schrijf je toch heerlijk over de alledaagse gewone dingen , dagen die ineens een onverwachtse wending krijgen en wat heerlijk dat je daar dan zo blij mee kunt zijn hè .........ik vond het een mooie post om te lezen , geïllustreerd met prachtige plaatjes !
(vooral dat plaatje na ;"PLOF....hahahaha )

Je tuin is weer heerlijk opgefleurd en ik zie dat jij ook zo'n mooie bak hebt met gaatjes , ik heb er twee gekregen van een collegaatje , geruild voor een spelletjes-laptop voor haar kleinkinderen , zij blij maar ik natuurlijk nog veeeeeel blijer , dat kun je je vast wel voorstellen.

Nou , geniet van het weekend , lieve groet van Gea

ps: de tulpen zijn zeker bijna uitgebloeid ........errug jammer natuurlijk .....maar ze waren leuk met koninginnedag ...toch ?

Vær våken zei

Thank you for your very, very sweet comment on my blog! I'm looking forward to getting to know you! I love the images of the flowers. It makes me want to go out and plant mine just now! Isn't it wonderful with Spring! I love it and can't wait for Summer! Wishing you a lovely weekend!!

Kristin XXX