PLUK Amsterdam - Hotspot!

vrijdag 18 december 2015

Tweestrijd hoor, zal ik wel of zal ik niet? Van die "dingen"die je heel stiekem ook best voor jezelf wilt houden maar eigenlijk van de daken wilt schreeuwen.......dat dus. 

Ik moest om 17.00 uur present zijn bij de opening van de nieuwe Bolia.com store in Amsterdam. Omdat die dag (en de dag erna) een vrije dag van me was besloot ik gewoon wat eerder te gaan en zo meteen wat andere leuke adresjes te bezoeken die er nog op mijn lijstje stonden. Totaal georganiseerd ging ik op pad , first stop Dille & Kamille. Die hebben we hier in de buurt niet dus áls er dan een is moet ik er altijd even binnen (en met tasje weer naar buiten *kuch* ). Volgende adres op mijn lijstje was Reestraat (negen straatjes). Om precies te zijn PLUK Amsterdam. Ik kwam dit leuke adresje steeds weer tegen op Instagram (ik volg ze ook) en bedacht dat als ik dan toch in onze mooie hoofdstad was ik daar dus een broodje zou gaan eten. Nog steeds compleet in control kuierde ik richting Negen Straatjes. Het weer werkte enorm mee dus de wandeling was al een feestje op zich. Je weet dat ik dol ben op geveltjes dus ik keek (weer) mijn ogen uit. Eenmaal "bestemming bereikt" was dat "in control" gevoel meteen verschwunden! Ik stapte binnen en maakte binnen tien tellen mijn eerste foto's en krijste nog net niet dat ik alles wilde hebben! (al hadden mijn ogen natuurlijk al minstens drie dingen gespot die in mijn tas móesten eindigen). Lieve lui.....wát een heerlijkheid daar! Een prachtig pand dat zó sfeervol en relaxed ingericht is dat ik er wel wilde blijven wonen! Een jazzy kerstmuziekje op de achtergrond, overal kaarsjes aan, mooi bloemen, heerlijke huisgemaakte taarten, en...en...en...... Heb wel meteen gevraagd wanneer ze een vestiging in Limburg gingen openen! WE NEED THIS! *ahum*....

Een bestelling gedaan, strategisch plekje boven gezocht en genóten! Kijk maar....












Echt, compleet en op slag verliefd op PLUK! Vond het ook in zijn geheel niet erg dat ze mijn broodje waren vergeten en me ter compensatie van het wachten nog een koffie van het huis aanboden. Denk dat ik er zelf aan bijgedragen heb dat ze in de war waren....ik kletste werkelijk aan één stuk door over hoe fantastisch ik het vond. (wie was die ratelende - overduidelijke dorpse - vrouw moeten ze gedacht hebben :D ) Anyway, eenmaal ietwat gekalmeerd (er kwam zelfs een paard met wagen voorbij, de christmasspirit was compleet! ) en alles tot in detail in me opgenomen besloot ik dat het tijd was te shoppen bij PLUK. Dat kan namelijk óók nog! Spijt dat ik de toffe theepot van Broste Copenhagen niet heb gekocht maar de tas was vol en ik moest nog zeker door tot 20.00 uur he ;). Ik kocht wat dingen die je op de planken ziet staan want hee....ik héb zo'n plank dus alles wat daarop staat past ook bij mij, zo simpel is het! :)...en verliet met een grijns van oor tot oor en een propvolle tas het pand.

Phoe...dat ik überhaupt nog op de plaats van bestemming ben aangekomen (met een flinke D-tour...dat dan weer wel) mag een wonder heten want mijn hoofd zat vol met PLUK! Zo vol dat ik gisteren droomde dat er een PLUK Limburg was......en dat die van MIJ was ! *draaitmetogen*....

Super- SUPERleuk en absoluut een must visit als je in Amsterdam bent. IK vond a.l.l.e.s leuk! (alles dus, zo leuk dat je inderdaad naar een foto van de suikerpot op tafel zat te kijken) en IK ga nu een Staatslot bestellen.....PLUK Limburg moet érgens van betaald worden toch? :P

Leave a Comment

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Haha, wat weet je het leuk te bewoorden. Ik had zo ongeveer hetzelfde gevoel toen ik er een paar maanden geleden voor het eerst was :) Zeker een aanrader!