I want to go..

woensdag 25 januari 2012








Alleen nog even de agenda checken wanneer we dat eens kunnen doen!


Van toen naar nu

In 1901 werd Villa Beau Lieu gebouwd als eerste pension in Bergen! Een prachtig markant huis op een geweldige locatie, vandaar de naam: Beau Lieu (mooie plek). De grote kastanjebomen uit die tijd zijn stille, enorme getuigen die resteren uit de tijd van weleer.
Na een aantal jaren als pension dienst te hebben gedaan ging het huis in 1909 over in handen van de nonnen van het Bronovo Ziekenhuis in Den Haag. Zij gebruikten het jarenlang als vakantie- en rustoord en refereerden in hun geschriften aan "die heerlicke plek daar aan de bossen".
Vervolgens nam de Hervormde Evangelisatie Maranatha haar intrek van 1922 tot 1930 en hield haar bijeenkomsten in de kapel van het huis (nu niet meer aanwezig) tot het in 1947 in particuliere handen kwam en verbouwd werd tot dubbel woonhuis.
Het was pas in 1994 dat het pension weer in ere werd hersteld en huisnummer 56 van de villa werd opgedeeld in 3 prachtige appartementen


************

Wat een mooie plek! Misschien iets voor als je even uit wil waaien? I LIKE!!!


Liefs
Lynda






Leave a Comment

lia zei

Dat ziet er mooi uit zeg. En aangezien ik nog eens terug wil naar Bergen, plaats ik dit adres even in mijn mapje.

Liefs Lia

Marjan zei

Hee ik dacht al dat t je slaapkamer was :-) Veel zwart en zo. Maar als hotelletje voor een weekendje weg is t niet verkeerd!
Liefs
Juul

L zei

Is je slaapkamer hierop gebaseerd?;-)
Het ziet er heel mooi, stijlvol uit!

Anita zei

Wow wat een plaatje voor een romantisch weekendje weg.
Deze ga ik onthouden hoor.
Bedankt voor je TIP :-) Groetjezz lfs mij

Home and Lifestyle zei

Een super adresje en ook nog eens dichtbij het strand!

Lieve groet, Ingrid

Corine(THUIS) zei

Mooi ja, ik had het al eens in de smiezen maar was vol...
Wel leuk..Bergen.. :)
Groeten, Corine

Petra zei

Geweldig, dat lijkt mij geen straf :)

Groetjes Petra

Pierelantijntjes zei

Ooh dat ziet er mooi uit Lynda. Ik zou wel willen, maar ja.....er zijn nog zoveel andere dingen die eerst moeten gebeuren.
Fijne avond, liefs Ester

Huys 50 zei

Hmmm, ik weet het niet Lynda....vind 't een beetje steriel daar,haha...kan aan mij liggen hoor maar nouuuuu nee niet mijn ding geloof ik.
Ben meer van uhhh de trekkershutenzoooo,hahaaa

groetjesss
Dicky Marie

Astrid zei

Ja dat ziet er zo leuk uit...wij gaan met mooi weer ook wel eens naar Bergen aan Zee en Bergen-dorp en wilden hier vorig jaar ook overnachten...maar helaas VOL. Groet Kiki

It's me zei

Ik dacht eerst je hebt het weer wit gemaakt.....gaaf hoor ditte...ik ga ook met hemmes.....weet ut zeker......yes yes ..heb er zin in....smak...xxx..

Madelief zei

Ik wil met jullie mee! Wat een prachtig interieur....en in Bergen....leuk!!!

Gezellige avond!

Madelief x

What's in a day zei

Een heerlijke plek om uit te waaien en wat mooi....ik heb net een hotel geboekt voor het weekend:)) maar anders......

Lieve groetjes,
♥Eefie

Saskia zei

waaaaaw ... wanneer vertrekken we?
Geef me een weekje of twee en dan ben ik wel lenig genoeg om me in je koffer te plooien :o)
Ziet er prachtig uit!

The Pinkhouseladies zei

Wij gaan mee!!

Wat ziet het er mooi uit zeg! ik hou van gebouwen met geschiedenis!

In den Uylenbal zei

Me like too !!! Hmmmm eventjes er op uit lijkt me wel wat. Ach, ik mag niet klagen dit weekend naar Xmas World in Frankfurt ! Ennuh, Lynda, de winter komt er eindelijk aan :-) Ennuh . . . pakje komt eraan, je ruikt het al op afstand :-) Liefs Lejo

Anoniem zei

Wow, dat is nog eens genieten.

En dan die geschiedenis erachter is vaak het leukste.

Zin heel veel zin groetjes Pieternel

Mirjam zei

Hey Lynda,
Dat is zeker leuk, en Bergen ligt hier maar zo´n 45 minuten vandaan.. Lekker in de duinen wandelen en langs het strand, en dan al die leuke galerietjes... is mij verteld tenminste hoor...
Duinen en strand liggen hier op goed 20 minuten rijden vandaan, maar Bergen... Hmmm lijkt me heerlijk voor een dag of wat...
Dank je voor de tip, het pension ziet er geweldig uit...
Fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Bianca zei

I like to.....prachtig !!!
LIeve groetjes van Bianca xx

vakantievilla spanje zei

Dit huis is echt heel boeiend .. Ik hou gewoon van het interieur van dit huis .. Een verblijf in dit huis is de meest prettige ervaring .. Het beste wat bout deze slang is dat het is gelegen aan de prachtige locatie ... Ik zal definetely bezoek aan deze plaats tijdens mijn reis naar Bregan ..