Emaille op een KOUDE maandag!

maandag 3 mei 2010



Iedereen die al buiten is geweest, zal begrijpen waarom ik heb gekozen voor een melkkoker;)!


Deze melkkoker heb ik ooit eens gekocht bij de Emmausstichting in een stad hier in de buurt.
De tweedehandswinkel wordt helemaal gerunt door dak-en thuislozen. De opbrengst is voor de stichting en zorgt er dus voor dat al die mensen een plekje hebben om te slapen en te eten. Zo verdienen zij dus kost en inwoning.
De oude schuur waar ze in zaten stond op instorten en voldeed niet meer aan alle veiligheidseisen. Gelukkig is er geld gekomen om een vleugel van het klooster waar zij in verblijven op te knappen zodat ook de winkel erin kan.
Ben er sindsdien niet meer geweest moet ik zeggen, inmiddels heeft de winkel zoveel naamsbekendheid gekregen dat er meer en meer klanten komen, en dus de echte leuke dingen zo snel weg zijn dat het eigenlijk niet meer leuk is ;)
Maar goed, lang verhaal....dit is dus mijn bijdrage voor vandaag! Zo...en nu snel melk koken...brrr wat is het koud buiten!!!
(mocht je trouwens mee willen doen, ga dan even naar Irma http://allemaalkleurtjes.blogspot.com/2010/05/emaille-op-maandag-en-mijn-laatste.html
zij is de host van het emaille op maandaggebeuren, zij legt het nog eens duidelijk uit)


Trouwens, nog even een tipje van de sluier.....ik ga binnenkort iemand aan jullie voorstellen!
Ik ken haar niet in levende lijve:), maar heb al e.e.a. bij haar gekocht. Hoe het kwam weet ik niet meer zo goed, maar we hebben zo nu en dan mailcontact en volgens mij het is het een hele gezellige dame, en ze verkoopt mooie spullen!
Het leek me leuk om haar aan jullie voor te stellen want zeg nou zelf, gezellige dames vinden wij leuk, heb je er nooit genoeg van toch???;)


Enamel on a COLD monday!!!! Today's post is about a milkcooker!
In the "earlydays"people used this to boil milk in it.
I bought in a secondhandshop, homeless people work there, and so they earn there meals and a place to sleep.
Now that they advertized more and more, many people find the way to this shop.
I don't like that;)....
With the income and a large input from the town, a wing of the monestary where those people stay has been rebuild, so the shop can now move inside, it used to be outside in a shelter but the firedepartment came and warned them, it wasn't safe anymore.
So now the shop also has a new home....never been there since....don't now why, or maybe because so many people come there to "steal"my treasure's away*grin*.

In one of my next posts I want to introduce a really nice lady to all of you.
She has a webshop with lovely brocante. I bought several times from her, and how it started I don't remember anymore but have mailcontact sometimes and she seems like a nice lady, and we like nice ladies don't we;)!

And now.......I'm gonna boil some milk because it's COLD over here!!!:(

Liefs,
Lynda
Posted by Picasa

Leave a Comment

Mayflower zei

Nou Lynda, zet de melk maar op, ik heb wel trek in een beker warme chocoademelk.....met slagroom hihi.
Wat een leuke bijdrage en wat een leuk verhaal erachter, geluk voor hen dat de winkel nu druk bezocht wordt maar jammer voor jou natuurlijk.
Je maakt me wel nieuwsgierig naar die gezellige dame met haar mooie webwinkel, laat je me niet te lang wachten haha.
Het kacheltje brandt en de kaarsjes gaan zo aan, we maken het op deze druilerige maandag binnen maar gezellig.
Lieve groet, Mea

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Jaaa....warme chocomel met slagroom, en ach, gooi er ook nog maar een scheutje rum in dan!
Hopelijk komt er nog wel mooi weer in deze 2 weken durende meivakantie voor de jongste, de oudste maar 1 weekje, maar die vermaakt zich wel, wat het weer ook doet ;-)
Ik vind je melkpannetje geweldig, mooi kleurtje, leuk verhaal erachter!
Ik wil nog meedoen met de emaillepost, maar ik ben al niet vooruit te branden, maar m'n camera zegt: Doe jij het maar lekker zonder mij...nou mooi dan pff.
Groetjes Hil

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia zei

what a cute milkcooker, I've never seen one before :) Just wanted to know you are wonderful inside and out and I'm sending lots of love your way! (I was over at Karla's)
XO
Kristin

It's me zei

Hoi Lynda.wat een leuke melkkoker..leuk leuk................eh....iedereen kent me al hoor !! hahahahahahah!! hihihihihih!! lol lol lol !! .................grapjes mogen op maandag hoor lieverd!!!

Nou hou het spannend !! fijne avond ...lieve groetjes Ria

Bonjade zei

Goh je maakt me nieuwsgierig naar deze gezellige dame........
Lief dat kleine melkkokertje.....
Fijne avond

maría cecilia zei

Hola Lynda, a very, very nice enamel piece, and the iron white piece is lovely too!!!!
Greetings from Chile,
Maria Cecilia

Een sneller kloppend hart zei

Prachtige melkkoker! Ik krijg spontaan zin in warme melk met honing, jammie dat ga ik zometeen doen als ik uit bad kom ;) die loopt nu vol dus ik moet niet te lang op de blogs blijven hangen ;)
Wat is 't koud he, ik bespeur een hoop geklaag bij mezelf maar ja...wat moet je anders he??
Ben btw erg benieuwd naar de dame die je gaat voorstellen, je houdt het weer lekker spannend!

Geniet van je avond!

Groetjes, Veronique

Christina zei

stay warm! the little milk warmer is adorable.

Les Cotrions zei

Ciao Lynda! In questo momento il mio computer funziona! Waw! Grazie al collegamento a Irma me ... mi sento un po 'fuori dal mondo PC con questo bagno! Che bella storia dietro la brocca smalto! E 'molto bello vecchio stile nella sua! Belle foto della vostra famiglia fine settimana! Sembra che tu avuto una giornata speciale! Beach il Sabato per me ... yeasterday tanta pioggia ... sembra novembre!
Buon nuova settimana!
Grandi abbracci!
Valle

Ger zei

Ha Lynda,

Hé wat grappig dat dit jou melkkokertje is;-)

Het model doet mij meer denken aan 'n Ibrik of Cezve,Turks koffiekannetje om een echt Turks sterk bakkie 3x opgekookte koffie te zetten...
In het kleine kopje schenken ,vooral niet meer roeren,fffffffff wachten.....en opdrinken....
....en daarna koffiedik kijken!

Ik neem 's avonds altijd een beker hete melk voor het slapen gaan.

Je maakt het wel spannig hoor.....vertel!!

Lieve groet,
Ger

Een sneller kloppend hart zei

Helaas dat je niet dichterbij woont...anders zou ik ook een bos voor jou plukken!