Une Madame tres jolie...met een uittip!!!!

woensdag 19 mei 2010

Haaaaaaaaaai allemaal, ik ga dit snel doen want WE HEBBEN EINDELIJK ZON HIER!!!:).
Deze dame is al eens voorbijgekomen hier, zij is de eigenaresse van 1 van de winkeltjes die ik had uitgezocht om met moederdag heen te gaan. Dit is Carin(beter bekend als Caatje :)).
Carin ken ik ook weer van het woonforum waar we beide aktief zijn, ben inmiddels ook al een paar keer bij haar geweest.(en tevreden met een tasje weeer naar huis gegaan ;)) Ze mag dus gewoon niet ontbreken in mijn rijtje;).
*BUIGT*...Carin...jij bent :D.

Wil je jezelf en je winkeltje even voorstellen?


Hoi allemaal,


Caatje ( 1967) al heeeeeeeel veel jaartjes samen met rene (1962)
Caatje antiek & brocante is onze winkel aan huis.

Vrijdagmiddag en zaterdag zijn we open

*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen webwinkel te beginnen?

Het kriebelde al lang, maar na de verhuizing,

En het verbouwen en klussen ons huis zo goed als klaar was,

en ik naar de gemeente gestapt voor informatie.
Een half jaar later was onze winkel aan huis een feit.

Voor mij geen webwinkel, ik adverteerde mijn spulletjes ook voor mijn winkel al op marktplaats, altijd onder de noemer “ caatje”

dit werkt prima.


 
*Wat is het leukste aan het hebben van een winkel als die van jou?

Een brocante winkel hoort voor mij lekker vol te zijn, met genoeg te zien

En te genieten.
Omdat ik geen nieuwe spullen wil verkopen, betekend dit dus

Dat we veel op pad moeten om de winkel lekker vol te houden.

Niets leukers dan het bezoeken van marktjes !


*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek?

Uiteraard valt je oog het eerst op spullen waar je zelf ook van houd,

’n kastje in de originele verf, kerstversieringen, oud speelgoed……….

Maar op verzoek voor iets bepaalds uitkijken kan zeker ook,

Omdat we bijna wekelijks ’n markt bezoeken, zie je uiteraard heel veel voorbijkomen.



*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)

6 jaartjes geleden onze blauwe afgebladderde kast in de woonkamer.(L: meiden gelóóf me, je weet NIET wat je ziet als jij door Carin haar huis mag wandelen...die kast, de bank, de haard....alles, alles klopt gewoon, alles ademt Carin en Carin ademt brocante....sorry dat ik er even tussendoor kwam ;))

Gevonden op markplaats, ik kon er 2 nachten niet van slapen:

De adverteerder beantwoorde mijn mail niet !

Uiteindelijk hebben we ‘m met een geleend busje gehaald,
Ik heb de hele rit naar huis achterstevoren gezeten, moest blijven kijken naar mijn kast !!!

Recenter is de grote kandelaar met plaatst voor 12 kaarsen,
Korenaren, druiventrosjes………het was liefde op het eerste gezicht !





*Waar wordt JIJ blij van?

Zondagmorgen, ons favoriete kleine brocante marktje,

De zon komt pas net op.

We verschuiven ons tafeltje op het terras van de bakker een paar meter zodat we net in het eerste zonnetje kunnen zitten…………..

Koffie met ’n croissantje, en heel happy zijn met de zojuist gekochte aanwinsten.

Das voor mij genieten !

*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?

Ja graag !
Stella linders organiseert al zeker 10 jaar haar “gusto”.
Een 2-jaarlijkse brocante verkoop bij haar thuis te Boxmeer.


http://www.gusto-online.nl/

Stella creëert een heerlijke sfeer in het koetshuis en haar tuin,

Met de pinksterdagen is het weer zover: maak er plek voor in je agenda,
Het is genieten !!


Lieve groet,


caatje


Jullie snappen natuurlijk dat ik daar zaterdag zelf ook even moet gaan kijken, moet natuurlijk wel weten wat ik jullie aanprijs ;) *KUCH*. Mócht ik wat kopen(pompompom) dan zien jullie dat vanzelf hier voorbij komen.


Zo nu als een speer m'n zonnebedje weer op!!!!



HURRY HURRY........I want to do this one quick, why?????? FINALLY, we some sun overhere.......so my sunbed is waiting, but I just have to meet this lovely lady.
For mothersday it was my turn to choose were to go....*GRIN*....so....one of the two shops we visited was Carin's. If you see her pictures there's just not much for me left to tell!
I've met Carin several times, and thus have been in here shop(and went out with a bag *GRIN*....skipping;)).
Carin tells about her shop, and although it's a shop,....it doesn't féél like a shop :D........it's so nice and relaxed to be there....you can touch everything(I just HAVE to touch EVERYTHING;)))))) take it with you, on your walk through the shop, put it back, pick something else, whatever you want. She always has a nice story to tell, and the way she tells about her stuff, and her hunt for more.....you just want it ALL!:).
Hope you have a translator...because it's to hard to translate everything she says....so if not....hope you like the eyecandy;)!

HAVE TO GO...sun is waiting!!!
Bye all!!!

                                               
                          Gezellige dag allemaal!!!
                           Groetjes,

                           Lynda

Leave a Comment

Anoniem zei

Wat een leuke post,zo leer je iemand achter de schermen een beetje kennen,ik ga haar zeker een keer bezoeken,der winkel dan natuurlijk,want dan maken wij er een daagje uit van,voor ons is het een aardig stukje tuffen,ga lekker genieten van de zon,dat ga ik ook zo doen en de poes weer even tussen de hortensia`s vandaan halen haha,lieve groet Joke.

Loveforpiemonte zei

LEUKKKKK, net als Joke moet ik hier ook maar eens een dagje van maken.
Geniet lekker van de zon, groetjes Madelon

Karin zei

Hi Lynda en Caatje. Wat leuk je intervieuw. Heb helaas al andere verplichtingen het pinksterweekend, want ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig geworden.

Chantal zei

Wat een heerlijke, zonnige dag vandaag! Echt genieten (heb de boel ook lekker de boel gelaten!). Leuk dat pinkstermarktje, jammer dat het net iets te ver is voor mij :(
Geniet van de zon!!
Chantal

M. zei

Haaaiii...
Super leuk deze interviews!!!!!
Ga er vooral door mee!!!
geniet lekker van het zonnetje
groetjes Manuela

Floor zei

Hee wat leuk zeg , mooie blog , ga je even toevoegen aan mijn lijst met blogs...

It's me zei

Eh......leuk hoor !!! deze !!!
Ik ga misschien wel een kijkje nemen.....als jij niet alles weg koopt eerst!..hahahahh!!

Zonne bed??? heb je de hoogte zon in de tuin gezet?? de zon schijnt hier wel....maar ik vind het maar koud !! de deur staat hier nog open maar brrrrrrrrr........ik hou vol !! het is al half mei.............je kan het Ria.......... fijne gezellige avond lieve groetjes van mij....

lia zei

Leuk interview. Zal eens kijken waar dat is, want de meeste leuke adresjes die ik hier voorbij zie komen is allemaal zo ver weg.

groetjes Lia

G-STYLE zei

Hoi Lynda, wat is dat toch een leuk idee van je om die dames in het zonnetje te zetten , Caatje heeft ook al zo'n mooie winkel , gewoon zo'n heerlijk sfeertje en mooie spullen .
Enige nadeel van dat je dat nu allemaal laat zien hier is dat ik zo ver weg woon ...grrrrrr......ga maar weer m'n laatjes open zetten en daar met spulletjes in rommelen .
nou meid , fijne dagen met veel zon gewenst , lieve groet Gea

Bonjade zei

Goh zeg wat leuk om haar in het zonnetje te zetten...wat lief.
Ik zie zoveel moois op de bijbehorende beelden......om te hebben zo mooi;))
Fijne avond

Jeanette zei

wat zet jij iedereen toch altijd heerlijk in het zonnetje, ga je ook nog eens een leuk stukje over mij schrijven?-:))

Zo jammer dat Caatje zo ver weg zit, ik wil er zo graag nog eens naar toe...

Groetjes,
Jeanette

Les Cotrions zei

What a beauty Lynda! I could live in this shop! It looks more a gorgeous home than a shop!!! I always need to touch everything too...seeing isn't enough for me!!!
The rose water recipe is very easy...you need to boil 250ml of mineral water and then add petals of four scented roses. After about half an hour you filter and put the water in a sterilized bottle and leave it in a dark place! Honestly the waters you buy are more scented, but I love everything homemade!!!
Sweet dreams!
Vale

desde my ventana zei

Thank you for visiting me.Your blog is beautiful and very interesting,
Cecilia

Unknown zei

tja dit is voor mij hetzelfde probleem,,,zo ver weg ...
Maar leuk om te zien.
En Zaandam ligt bij Amsterdam in de buurt,vlakbij loods 5 ook een echte must!!!!
Sint-maarten is toch weer een stuk verder,maar wel weer vlakbij combitext ookal zo een must!!!!

Mayflower zei

Hoi Lynda, wat vind ik dit toch heerlijke posten, zoals jij iemand even in de spotlights zet. Als ik de collages bekijk zie ik dat er geen woord gelogen is, wat ziet dat er prachtig uit.
Een leuk interview en Carin ik vind het heel leuk om zo even kennis met je te maken.
Lynda veel plezier in Boxmeer en wel alles hier even showen hoor.
Hele fijne en zonnige Pinksterdagen.
Liefs Mea

alma zei

Wederom Lynda een leuk interview. Heb je al iemand voor je reisje naar Frankrijk :).... Gezellig een busje vol blogdames...

Groetjes en een fijn Pinksterweekend!!
Alma

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia zei

Oh it's gorgeous Lynda! Thanks for sharing this little slice of heaven!
XO
Kristin

Een sneller kloppend hart zei

Geweldig stukje over Caatje....inmiddels ben ik er nóg niet geweest haha, zover rijden vind ik niet erg maar je moet zoiets plannen he...en ik ben niet zo'n plan-ster ;)
Hopelijk komt 't er nog van binnen nu en een paar weken!
Leuk zeker he al die interviews, jammer dat ik geen winkel heb ;)

Groetjes, Veronique

Home and Lifestyle zei

Wat een leuke post en wat heeft ze leuke spulletjes! Helaas is het hier niet in de buurt, maar het is zeker iets om te onthouden!

Een fijn Pinksterweekend! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

107...................ja sorry ik had de datum niet moeten veranderen.maarja mijn engels is niet zo goed...............als iedereen nu nog een keer reageerd.............hahahahh!! ze had me dit gevraagd te doen...........en dan doe ik dat snappie??? en blijf is van die rose af dan..........als je dubbel leest!! maar naar zo'n mooie verzameling mag best twee keer gekeken worden niet dan?? ik ga douchen.........dag lieverd !! maar....ik heb morgen een leuke post ..........watch out !!!

FEDERICA zei

Wish you a lovely weekend!
Federica
xoxo
p.s. I have a beautiful giveaway on my blog!