In de mix......emaille op maandag......

maandag 10 mei 2010

Emaille op maandag(meldt je aan bij Irma), maar dit keer in de mix. Ik heb helemaal niet zoveel emaille(waarom ik dan meedoe???....uhm)...dus hoe lang ik nog wat leuks te showen heb.....geen idee. Dus vandaag mix ik twee dingen doorelkaar....het wordt dus geen kort postje *kuch*. Allereerst natuurlijk emaille......dit voorwerp is niet voor mezelf.....ik hou niet van geel :D....dit is een cadeautje voor "ons Vipke"....ze heeft het al gezien hoor, geen paniek. Ik heb het namelijk al sinds december is huis, heb het gekocht op een dickensevenement(zie je het verband??? ik ook niet;))...en toen ik het zag moest ik meteen aan haar denken (hoe erg is het met ons gesteld;))...het is niet oud, heel nieuw zelfs(Vero, ik mep er wel een paar keer mee tegen de muur;))......maar hee.....ergens in haar tuin vindt ze vast wel een leuk plekje daarvoor. De vraag was is en blijft, echter....hoe krijg ik het bij haar??? Ik denk dat ik het toch maar gewoon ga opsturen.....ik zie er wel een portie(FLINKE portie) aardbeien in staan, dus ik moet niet al te lang meer wachten!


Vero......hij komt naar je toe......dit jaar nog ;)!!!!*SMAK*.

Toen ik vanmiddag me suf zat te bedenken wat ik toch moest laten zien op emaille maandag kreeg ik gezelschap....en juist door dat gezelschap kwam ik op het schaaltje voor Veronique....ik zal je laten zien waarom.....hoop dat je het verband ziet.....


Ik moest ineens terugdenken aan afgelopen december...onze Bruce was nog iet zo heel erg oud, maandje of 4, en dus nog overal bang voor. Het schaaltje voor Vip, had ik in een mand onder mn tafeltje in  de achterkamer "verstopt"(zo'n plek waar niemand het ooit ziet......zo'n plaats waar je dingen stopt waar je eigenlijk niet van weet waarheen ermee;)).....en telkens als ik ging stofzuigen kroop Bruce dus onder dat tafeltje in de dat schaaltje!!!!! Uren heeft hij er doorgebracht tijdens de verbouwingswerkzaamheden van de ketelmonteur,;)....de held.
Anyway....zo is het gekomen dat ik dit schaaltje wilde laten zien.

Gisteren zijn we met de fiets naar mijn ouders gegaan, en ik bedacht me dat het misschien leuk was als ik jullie een stukje mee zou nemen door ons dorp.
Dit is dus wel een klein stukje van mij van hééééél dichtbij ;).
Helaas was er geen zon, denk je die er even bij???









Hoef jullie niet vertellen waar die bos Fluitekruid nu staan he??;).
De volgende keer dat wij weer te voet door ons dorp gaan en de zon schijnt zal ik nog eens wat mooie plekjes laten zien. Je vergeet zo snel dat er zoveel mooi's zó dicht bij huis is he!
Grubbenvorst, Parel aan de Maas.


Hi girls, enamel on monday for me is on it's return because I don't have much enamel.....I just like to do the "mondayroutine".:).
Today, this plate isn't for me, it's a present for Veronique. Don't worry, she has seen it already, back in December when I bought it *GRIN*. When I saw it on a Dickensmarket(don't see the connection here.....;)) I had to think of her. I don't like yellow, but she will find a nice place for example in her garden for it. It's brandnew, so first I have to smack to a wall, to give it a usedlook:D.
It was by accident that I thought of this plate......it's was because of Tess....sitting IN my candle.....you don't see how I got to the plate? Well, in December when our Bruce was still a little kitten, he was affraid of almost everything.....so when I took out my hover.....he ran of and planted his behind in this plate....which was hidden in a basket under a table(hey, it wasn't for me, didn't know where to put it;)). So....thats how you go from a candle to a plate.

Yesterday we went to my parents house on our bikes. It's a 30 minute ride and I decided to take the camera with me and show you around my village....(is that a piece of me or what). Unfortunatly there was no sun, but you girl can imagine it there, can't you?:)
The bunch of flowers in the end........IS MINE!!!!!!:D.
Next time when we go for a walk and the sun is out, I will show you more pictures of our little village, you always forget so easy that beauty is so nearby!
Grubbenvorst Pearl by the Maas(the Maas is a river:)).



Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Anoniem zei

haha, dan heb je mijn post niet goed gelezen dan had je geweten waarom ik niet zoveel post op dit moment, foei Lynda:-) dan plaats ik wat een dan spel je niet heel de tekst.
tsssssssssssssssss

Ger zei

Hoi Lynda,
Wat een leuke emaille maandag post!!!

Echt schattig dat schaaltje en schuilplaatsje van jullie Bruce....

Dat zal Veronique héél erg leuk vinden......zij heeft meer emaille in hetzelfde decor.

Hé ik had je gisteren wel tegen kunnen komen:-) wij gingen met de met kinderen en kleinkinderen eerst uit eten in Straelen en daarna voor het toetje naar Grubbenvorst.....dan weet jij vast wel waar,we zaten rond 22.00uur nog aan 'n heerlijke coupe ijs.......en druk dat het er nog was.......

De omgeving van Grubbenvorst is een geliefde plek voor ons, het is er prachtig!!!
En dat laat jij op je collages mooi zien!!!

Hé is het fluitekruid al weer in bloei??
....dan moet ik er eens snel opuit....de natuur in!

Bedankt voor het delen van je leuke foto reportage!

Lieve groet,
Ger

It's me zei

Heeee......Lynda.........leuk dat je ons even meeneemt op je fiets tochtje !!.......en wat een schattig schaaltje......daar zal ze wel blij mee zijn niet dan..............een hele fijne week met hopelijk veel zon !!!

Lieve groetjes Ria

Jolanda zei

Zo Lynda wat woon jij heerlijk....heerlijk om te fietsen daar, dat zie ik wel!
En wat een schattig schaaltje met een lief...muisje???, groetjes, Jolanda

Kom Achterom zei

Wat woon jij heerlijk zeg!!!
en wat heb je er een heerlijk verwarrend verhaal van gemaakt over al die potjes en kommetjes en verstoppertje spelen en weet ik allemaal nog meer voor gedachtenvluchten jij maakt!!! Maar wel heel gezellie!!!
Ik wens je nog een heerlijke fietsweek hoor!!
groetje petoetje
Yolanda

Nicole Claudia zei

Wat een leuke emaille-post. De schuilplaats van Bruce. Ik vind het leuk om hem zo te zien tussen de kaarsen en dan dat verhaal van die stofzuiger en de ketelmonteur. Ik zie het zo voor me, dat als hij maar een kik hoort, gelijk zoeftem is!!

Groetjes, Collie

Mayflower zei

Wat weer een echte Lynda-post, zo leuk kan jij alleen volgens mij op een emaille-post komen haha. Helluppppppppp....zie ik nou een muis, is dat de Bruce van het schaaltje? Wel lief, maar ik ben toch blij dat ie aan de andere kant van het scherm zit.

Wat een prachtige foto's van je geboortedorp, zo mooi landelijk, lijkt me er heerlijk fietsen.

Fijne avond en een lieve groet, Mea

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Hoi Lynda,
Wat een prachtige omgeving!!
Das genieten!!!
En wat leuk zeg, die schaal voor vippie!!
Helemaal haar ;-)
Alleen de foto's met de hamster snap ik niet?
Al zijn het hele leuke plaatjes, daarnievan ;-)
Lieve groet, hillebil

Een sneller kloppend hart zei

Oh dit is zóóó schattig, ik voel me min of meer in de hoofdrol bij Lynda! hihi, nouja...eigenlijk was 't schaaltje in de hoofdrol he!
Het emaille schaaltje blijft een schatje, met dat geel en die bloemen...love love :)
Eigenlijk wil ik er wel voor naar Limburg komen rijden :) en dan op de terugweg wellicht naar Caatje, zit dat een beetje in de goede richting?? :)
Let me know! Lijkt me leuk!

Thanks voor deze leuke post over 't schaaltje en Bruce....dat hij daar zo vaak in heeft gelegen, liefff!

x Vero

Karin zei

Uhhhh, was je het schaaltje nog wel even goed om voordat Vero er die giga hoop aardbeien in kiepert???
hahah wat een leuke post en ik heb alle verbanden kunnen leggen, geloof ik. Nu ga ik me eerst eens aanmelden als volger! Leuk
Tot snel.

Karin zei

Whoehaaaa, okee dus ik probeer het nog een keer. Bruce zat toch IN dat bakje wat voor Vero bestemd is, of ben ik nou blond?

André en Inka. zei

ha,ha,die bruce wat een schattig schuilplekje en wat een mooi ritje op de fiets,prachtige omgeving,gr van ons

desde my ventana zei

It's a beautiful sigth,tanks for sharing,
Bss

Annick zei

Hoi Linda,

Heel erg bedankt voor alle reacties! Zelf ben ik niet zo into bloggen als mijn moeder, maar ik doe m´n best om net zo up to date te blijven als zij =).
Heel erg leuk dat je zo meeleeft. Als ik dan toch aan het schrijven ben:

- Japan is inderdaad vrij duur. De gemiddelde souvenir kost zo´n 500 yen, dat is ongeveer 4,50 euro. Dat keer je aantal vrienden...
- En er is een grote kans dat ze me het vliegtuig in moeten trekken, ja. Al voordat de vakantie begon was ik bang dat het te snel over zou zijn. En nu heb ik nog maar 3 dagen, dus ik haal er zoveel mogelijk uit =)

-Ann

alma zei

Hey Lynda

Val ik toch mooi door de mand met mijn grijs.... Ik laat het staan hoor!! Ja het was me mn dagje wel. Genieten met volle teugen! Leuk je post... Ik vind die Bruce echt een schatje...

Nogmaals thanx voor al die leuke reacties!!
Arikato (zeg ik de hele dag) Dank je wel en dan natuurlijk flink buigen!!!
Alma

alma zei

ps. Las net je reactie bij Annick. Het is een bijzonder verhaal hoe ze Yuko en Kazuya heeft leren kennnen. Ze was 10 jaar en we liepen over de boulevard van Split in Kroatie. Ze vroeg aan me....Mam zouden dat Japanse mensen zijn.. Ik zei dat ze dat maar moest gaan vragen. Dat vonden ze zo leuk en er ontstond een heel leuk gesprek. Ik zei dat als ze haar schooldiploma zou halen ze een ticket van me zou krijgen. Maar ze kon niet meer wachten. Ze werd via de mail ook steeds uitgenodigd. Ik zei haar dat ze het dan maar zelf moest gaan regelen en met 600 euro spaargeld zou ze niet zover komen. Ze had binnen een week een ticket van 700 euro gevonden. Ik vond dat wel meevallen en we zijn toen het één en ander gaan regelen. Ze heeft 3 dagen verlof van school gekregen en Y en K gingen helemaal uit hun dak. Je ziet dat ze ervaring met reizen hebben en hebben ANnick haar wensen (van te voren gevraagd via de mail) verwerkt in een te gek reisplan. Het is 1000 maal leuker dan ik van te voren dacht dat het zou zijn. We hebben die mensen precies een half uur gesproken. Het zijn 2 hele grote schatten. Maar we kunnen aan de bak want overal waar we komen willen ze heeeeeeeel graag naar Holland. Natuurlijk van harte welkom dus ik sta open voor leuke tips. Misschien kom ik tegen die tijd wel bij jou langs met ze!!!grijns!!

Ik moet nu echt gaan slapen maar ben nog lang niet moe!!!

Groetjes en nog een fijne avond!
Alma

Bonjade zei

Oh ik ben gek op fietstochtjes dusse....leuk.
Ik fiets graag een stukje met je mee........
Heerlijk al dat groen....en Verootje wordt maar verwend zeg.
Fijne avond

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia zei

What a gorgeous village you live in! I have very picky eaters as well and they love the rolls, without the sauce :) Have a wonderful day!
xo

Splashes of Pink and Mint zei

Als je even met je fietsbel belt... dan spring ik zo achterop!!! Zo zie je maar weer hoe mooi Nederland kan zijn!
En Vip zal zeker in haar nopjes zijn met die schaal, hij is leukkkkk!!!!! (mag het wel van Bruce????)

Anoniem zei

For individuals who have a very minor excess to provide,
a diamond ring will go lower effectively having a small woman.
The idea behind pre engagement ring is that they represent
sincerity towards a relation without being committed into
an engagement. Coloured gemstone promise rings are equally classic and appealing.


My blog post: Web Site