Pruimentijd...

maandag 5 september 2011


met het tikken van de eerste letters begint het hier te regenen, de wind blaast al de hele dag flink en dus konden ramen en deuren lekker open voor die dagelijkse portie frisse lucht.
Afgelopen weekend hebben we met z'n allen nog éven kunnen genieten van die bijzondere zomer....lots has been said.
Met inmiddels m'n derde espresso pin ik wat rond op Pinterest(voor de enkeling die nog niet weet wat 't is.....SCHIET OP.....leukleukleuk) en merk dat mn oog steeds weer wordt getrokken naar die ene kleur.....


"Pruim"

noem het "winterroze"..;)

Als ik dan zo eens rondkijk op mn tafel(chaos, as usual;))....

zie ik dat de nagellak die ik gisteren kocht eigenlijk ook wel "pruimerig"is:)

en de kleurenkaart van Mia Colore doet ook lekker mee....



zelfs de HEMA(kleurenkaart) en Ikea(boek) zitten in de Pruimentijd!!

Snap ik dan toch die uitdrukking niet he..."tot in de pruimentijd"!
Anyway...om toch nog iets zinnigs gezegd te hebben....volgens mij zag ik bij Juule
een pruimkleurig gehaakt sprei.....afgeprijst!!!
Tip van mij voor jou.......graag gedaan!;)

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Diana zei

Kind, zit ik net heulegaar in het wit met grijs, moet ik nu weer aan de "pruim" gaan???

Home and Lifestyle zei

Met het openen van je post begint het hier ineens ook mega te plenzen terwijl ik een kwartier geleden nog zat te genieten van de zon :-(! Een mooi pruimenkleurtje, past goed bij de herfst!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Tot in de pruimen tijd.......hmmm...hou niet zo van pruim paars...maar het word de kleur dit najaar.......kweetut......maar niet hier in huis.....echhhhnie......xxx...

Pink Princess zei

Plum...das de correcte kleur :) Maar wel heel erg mooi, vind ik dan hoor. Ja ook ik ben in de plums, enigszins hihi. Mooi voor kleding en mooi voor een accentje. Trouwens mijn nieuwe vloerkleed is.....PLUM, jawel...geeneens roze!!

Elisabeth zei

Tja best wel een ''leuk'' kleurtje ,maar niet echt het mijne zal ik maar zeggen .En uhhh Winter Roze ?? Ik houd het toch maar bij mijn eigen kleuren.
Liefs Elisabeth

Petra zei

Een heel mooie kleur, helaas staat het me niet. En m'n huis...., heb zojuist weer monumenten fonds gebeld, of we misschien nog voor de komende regentijd iets gaan horen :((

Liefs Petra

Facts and Fairytales zei

Dit is al jaren mijn favoriete kleur, ik ben dus helemaal happy, gauw even bij die link kijken dus :-)

groetjes
Brigitta

Juule zei

Hey Lin, zie ik daar mijn naam.. en het klopt helemaal, zowel de plaid als de bijpassende kussens van Jeanne d'Arc Living zijn in de aanbieding..en....er komt meer 'pluim' in de vorm van servies van GreenGate aan. Ook erg mooi..
Nou een pluim voor Jeanne d'Arc, GreenGate en Lynda.. dank u dank u.

Jolanda zei

Mooi kleurtje hoor, laat maar komen dar NAJAAR, nee geen herfst, eerst najaar:)

Yvonne - Frl. Klein zei

Liebe Lynda,
das sind sehr schöne Farben! So richtig herbstlich!
Liebe Grüße
Yvonne

Anoniem zei

Kijk dat is nou eens een mooie kleur, wist alleen niet dat de kleur PLUM voor pruim stond. Ik heb organzazakjes in die kleur PLUM (pruim dus)

Morgen wordt het weer nog slechter met windstoten van wel 100 km per uur. En nu maar hopen dat ik niet uit mijn laatste verschoning waai.

Waai groetjes Pieternel

Mayflower zei

Ik heb net de druiven op bij Patricia en nu bij jou aan de pruimen haha.
IK vind het een prachtige kleur. Een tijdje terug kleurde de JDL ook al 'pruim' en ik was helemaal verkocht.
Morgen gelijk een pondje pruimen kopen......voor de kleur hihi.
Lieve groet, Mea

Tanja zei

Ja inderdaad winterroze dat vind ik een hele mooie naam voor die kleur. Supermooie kleur net zoals het oudroze dat ook helemaal een hit word deze winter.

Liefs
Tanja

Nieneke zei

Wij roepen zeerrr regelmatig "tot in de pruimentijd, hè...dan gaan we pitten kwatten!"
Tja....

Le Style zei

Prachtige kleuren geeft die 'Pruimentijd'toch;-)
Mooi!

Fijne week.....

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Ja, echt een prachtige kleur, heel warm. En als ik zo naar buiten kijk kunnen we wel wat warme kleur gebruiken, want daar is alles grauw op dit moment...
Volgens Wikipedia komt de uitdrukking "tot in de pruimentijd" van de vriendengroep van P. C. Hooft, de Muiderkring. Zij zeiden aan het eind van de zomer "Tot in de pruimentijd" en bedoelden daarmee tot de volgende zomer... Leuk weetje toch...?
Ik wens je een heel fijne dag toe Lynda,
Groetjes
Mirjam

Margot zei

Bij mij zijn de pruimen een maand geleden al van de boom gevallen, en ik wil er verder nog niet aan...maar ja...ik zal wel moeten hè..in de kleding-en schoenenmode zie je het ook veel...dus ik zal het moeten gaan pruimen!!!
Tot????...nee, tot in de pruimentijd duurt nog te lang...tjuuschen dan...(moet dadelijk weer deutsch klappen hè, dus even oefenen bij je...blrrr...)
Oja, mijn lippen hebben ook een pruimenkleur...Kusje???...haha...
Zonnige groetjes, Margot

leonieke zei

ha! laat ik nou net mn picasaalbum hebben volgestort met mijn prume manie!

alles goed lynda?
groetjes,leoniek