Roze lintje...Pink Ribbon

vrijdag 30 september 2011

Zittend in de schaduw, lezend in een tijdschrift, kijk ik op als mijn oudste dochter thuiskomt. Laatste dag van de week achter de rug en blij dat het weekend is. Mijn meisje van 13, in volle groei en bloei......je hoopt als moeder(ouder) toch zooooooo erg dat het haar altijd goed zal gaan! Dat ze altijd gezond en gelukkig zal zijn, dat ze zo min mogelijk tegenslagen in haar leven zal meemaken, en dat haar lijf haar zo lang mogelijk zal "bijstaan"in een hopelijk lang en mooi leven!

Oktober= Pink Ribbon maand!
Ik ga geen cijfers geven, hoeveel vrouwen getroffen worden door borstkanker, geen slachtoffer verhalen want die kennen we allemaal beslist wel uit onze omgeving. Geen kostenplaatje van alle benodigde onderzoeken naar een "oplossing" tegen deze dreiging, niks van dat alles! Ik weet zeker dat deze informatie bij jullie allemaal al bekend is!
Kocht ik in de voorgaande jaren al de nodige armbandjes, sleutelhangers, strikjes etc....dit jaar een sjaaltje. Een sjaaltje ontworpen door Wendy van Dijk.
Een sjaaltje waarvan ik weet dat ik het zó niet zal dragen maar de aankomende maand aan mijn tas zal bungelen!
Pink Ribbon........

Andere jaren collecteerde ik mét mn meiden voor KWF....totdat de coördinatrice van dat fonds hier in het dorp besloot dat ze mij niet meer aardig vond.....en werden we niet meer gevraagd. Dorp...nadeel.....MAAR......ik laat me niet weerhouden een bijdrage te leveren aan een vooruitgang in de genezing van borstkanker......is het misschien niet meteen voor mezelf(struisvogel?) maar éxtra voor m'n meiden!
Sjaaltje is binnen....op jacht naar het magazine(dat vanaf 27 september al te koop is).....verzoek ik jullie vriendelijk.......think Pink!!!

Een meid van déze tijd kan niet goed genoeg zijn voorbereidt!






Jullie alvast danken voor jullie tijd (en bijdrage??;)) hol ik nu naar de koelkast, wat te drinken klaarzetten, want m'n tweede griet zal ook zo binnen rollen!


Liefs,
Lynda

Pink Ribbon= breastcancer awareness
October = Pink Ribbon

Leave a Comment

lia zei

Ik zal mijn dingen ook weer eens opzoeken.
Oh en die mensen...... in dat dorp.....
En wat leuk dat je naar Parijs gaat met Kat en Rat haha.....

fijn weekend,
Liefs Lia

Corine(THUIS) zei

Jongste kwam hier gisteren ook al binnen met het sjaaltje... en ik kocht alvast de pinkribbon-agenda als kantooragenda voor 2012..nu nog het magazine en natuurlijk het boek 'Door het lint'..volgens mij doet dat toch elke vrouw (met dochters)??
groeten, Corine(THUIS)

Elisabeth zei

Het blad heb ik vreemd genoeg nog niet gezien hier??? Elke keer als mijn uitslag binnenkomt slaat mijn hart over en ben ik zo blij met het woord GEEN afwijkingen.Ooit had mijn Dochter toen ze 13 was bultjes en dat waren goedaardige Cystes,dan staat je hart als moeder even stil,even kun je dan niet meer denken.Ik think pink,zeker weten !!
Liefs Elisabeth

What's in a day zei

Supergoed dat we er met z'n allen ons steentje aan bijdragen, als ik naar mijn dochters kijk dan hoop ik...ook voor hen een gezond lijf, maar voor al die anderen doen we wat we kunnen...


Lieve groetjes,
Eefie

Pleuntje zei

Mooi dat je het onder de aandacht brengt. Geniet daarom zelf des te meer van alles wat je lief is en de prachtige zon die voor ons schijnt. groet Petra
p.s trek je niets aan van die mevrouw, het zegt meer iets over haarzelf

Jolanda zei

Goede post! Blijft nodig, ik ga ook wat pinks doen deze maand en nog een herfstpost voor jullie give away...maar eerst nog even genieten van de zon:) Lieve groet

Huys 50 zei

Hee Lynda,
Hoe zit dat daar bij jou in het dorp meis ??? bahh wat een n... mens toch,ja sorry hoor maar ik kan daar natuurlijk niet tegen hé dat begrijp je wel,...ze vond je niet leuk meer ??? waar gaar dat nu helemaal over dan...
Zonder dat ik je persoonlijk ken vind ik je al leuk !!!! jaaaa echt wel !!!
Niks van aantrekken lekker je ding doen !! zo is dat...haha..

Fijn weekend
Groetjes

Dicky Marie.

Thuis bij Tjits zei

heel goed dat je hier aandacht aan besteed en nu je niet meer mag collecteren doe je het gewoon op jouw manier! ik hoop dat veel mensen hun steentje zullen bijdragen.. zo nodig dit.. ben zelf net weer voor controle geweest en krijg komende week uitslag.. maar mijn gevoel is goed en daar vertrouw ik op!

geniet van het warme zomerweekend!
liefs, Tjits

Ger zei

Hoop dat ieder ouder met kinderen er zó over denkt.
Hebben mijn lieve ouders vast ook gedaan, maar helaas,helaas mochten ze zelf nog geen 50 en amper 50jaar worden,terwijl mijn eigen vader mij niet eens gekend heeft omdat hij 2 maanden voor mijn geboorte op 27jarige leeftijd stierf, en maakten zij de leuke dingen niet meer mee van hun kinderen, maar bleven daardoor ook bespaard van ALLE in en in trieste gebeurtenissen,verdriet, afschuwelijke ziekten en de dood waar hun kinderen op jonge en iets oudere leeftijd voor kwamen te staan.
Niemand heeft het verloop van het leven wat gezondheid betreft in de hand,helaas.
Je zal de pech maar hebben...

Maar mijn ervaring is wel dat je er sterk van wordt,je kan tegen 'n stootje,
en je kan je als geen ander inleven en voorstellen hoe ziekten en dood er bij de mens in kunnen hakken, zeker als iemand nog volop in de bloei van het leven staat....en wegvalt.

De tijd dat ik echt rose kan denken is mij op jonge leeftijd al ontnomen.

Ik deed en doe er alles aan in het leven wat in mijn vermogen ligt als het om steunen van goede doelen gaat, collecteerden meer dan 25 jaar voor KWF en Hartstichting en maak elk jaar mijn donaties over.
Maar ik ben niet het type wat met armbandjes,sjaaltjes,lintjes of dergelijke ga lopen,de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik mij daar ook niet zo in verdiep....en me daarom wel eens afvraag:is het een commerciële manier van de aandacht vestigen..... op......?

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het jullie en je mooie gezinnetje goed blijft gaan, echt dat meen ik!!!

Zonnig weekeind en liefs!!!
Ger

It's me zei

Steekt duim om hoog !! ben superrr trots op je Lieve Lynda.....echt zo trots .......je bent een toppertje !!...xxx...xxx...xxx...

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Hoe kan het nou toch wezen dat iemand jou niet meer aardig vindt, vraag ik me dan af... Wat een flauwekul... Maar op deze manier steun je toch ook. Ik heb ook de armbanden besteld, voor mijn meiden... Ze zijn nog leuk ook...
Het magazine moet ik nog even halen.
Ik wens je een heel fijn weekend,
Groetjes,
Mirjam

In den Uylenbal zei

H die Lynda, Think Pink doe ik eigenlijk altijd al :-) Maar nu in oktober extra speciale aandacht voor Pink Ribbon. De vanzelfsprekendheid dat je kinderen gezond opgroeien is natuurlijk logisch, als je als moeder en/of vader naar je kinderen kijkt. Je wilt helemaal niet denken aan eventuele ongemakken zoals een ziekte, laat staan een levensbedreigende ziekte. Mijn dochter is nu 22 en ik ga ervan uit dat zij gezond is en blijft ! Máár ik weet dat we niet alles kunnen "controleren", dus je mag enkel hopen dat het zo is. En daarom is het zo belangrijk dat we acties zoals die van Pink Ribbon steunen ! Greetz & Liefs Lejo , ennuh een dorp brengt ook minder leuke sociale aspecten met zich mee, maar gewoon je ding doen ! Dat lijkt me voor jou géén probleem.

veeeeertje zei

Grappig van je herfst-stukje naar dit stukje. Vandaag lanceerde ik mijn eerste korte stukje ivm Think Pink oftewel Pink Ribbon.
Ook hier in ons Belgenlandje verschijnt er een magazine, dat gekocht zal worden. En zelf zal ik nog een wat ROZE stof onder de naaimachine steken met als resultaat .... Dat valt nog af te wachten. Meer kom je hier te weten http://v-eeeeertjes.blogspot.com/2011/10/think-pink.html

Liefs,
Veerle