Eigen ogen...spotlight aan

vrijdag 17 september 2010

Zooooooooooooo, missie geslaagd....hieronder kun je zien waar ik was....ben even de appels op gaan halen die me beloofd waren ;))))(dankjewel Dorine, morgen appeltaart!!) en heb maar meteen wat foto's gemaakt voor bij haar interview!
Ik kon natuurlijk ook tot volgende week wachten met het plaatsen, maar ja...jullie zitten te wachten he ;).
Met een "omweg"(ze was niet aan het werk in de winkel maar thuis!!!! heb ik dat.....) ben ik dan toch bij haar terecht gekomen(toevallig moest haar collega haar bellen met en vraag en van het een kwam het ander zullen we maar zeggen;)).
Twee koppen cappucino en een zak appels, én de toestemming om de foto's te plaatsen keerde ik tevree weer huiswaarts(15 HELE minuten moest ik rijden!!! wat een tour wat een tour)....leuke rustige vrouw( en IK schaap rattelde maar door *ZUCHT*), gezellig huis, en grappige dochters;)(dag Mientje;) zo heet haar dochter niet maar dat is een lang verhaal.....grapje zal ik maar zeggen ).
Fijn weekend Dorine, dankjewel voor de appels en werkze morgen ;)!

*************************************

MISSION ACCOMPLISHED!!!! :D
Below you can see where I went this afternoon( I just had to go and see for myself you understand don't you ;)), and what do you think.....SHE WASN'T IN HET SHOP BUT AT HOME *sigh* (that's what you get when you don't phone before you go;))....BUT....one way or the other I ended up at her house( her colleague had to call her with a question and one thing lead to another:)). So I went and picked up the appels she promissed me ;)(thanks Dorine, applepie tomorrow).
After two cappucino, a bag full with apple from her garden, AND the permission to use the pictures I took when I was at her shop earlier, I went home (15 minutedrive 15 MINUTES..what a tour what a tour;))content, nice and calm lady( and I just waffled *SIGH*), lovely house and funny girls(Hiiiiiiii Mien;), that's not her name, but it's a long story, it's a insidejoke;)).
Have nice weekend Dorine, thanks for the apples and have a nice workingday tomorrow;))


*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?
Ik ben Dorine en ik ben al jaren gelukkig getrouwd en we hebben een tweeling van 11 jaar (2 meiden) Ik heb een woondecoratie winkel en webshop, met ook verse bloemen en ik geef workshops in bloemschikken. In mijn winkel heb ik o.a meubels, brocante, servies, schemerlampen en nog veel meer hebbedingen. Het is een gezellige woonwinkel in de landelijke sfeer.




 
 
*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen (web)winkel te beginnen?


Mijn opleiding heb ik gevolgd op de vakschool in Heerlen richting Bloemsierkunst. Hierna heb ik in verschillende bloemenzaken gewerkt, waarvan 7 jaar in Duitsland. Overal heb ik heel erg veel ervaring op gedaan en ik vind het nog altijd leuk om met bloemen te decoreren en met allerlei andere spullen.


Toen de tweeling werd geboren ben ik gestopt met werken omdat ik het toch thuis al druk genoeg had .Maar toen ik weer alles onder controle was thuis (de tweeling was toen inmiddels 2 jaar), kreeg ik toch weer zin om iets met bloemen te gaan doen.
Maar dan het liefst in de avonduren als mijn man thuis was.
Samen met mijn vriendin hebben wij besloten om workshops te gaan geven. Zij is er na anderhalf jaar mee gestopt en toen ben ik alleen door gegaan. Toen ben ik er ook de winkel bij begonnen en die is eigenlijk steeds groter gegroeid. Nu sinds kort heb ik besloten om er toch ook maar verse bloemen erbij te gaan verkopen. Hier heb ik ook absoluut geen spijt van.






*Wat is het leukste aan het hebben van een (web)winkel als die van jou?


Dat je heel veel leuke dingen kunt kopen en dat je er vervolgens uren mee aan de slag kunt . Alles leuk neer zetten en combineren,heerlijk om te doen. De webshop heb ik ietsjes minder mee. Ik zie het meer als extra services naast je gewone winkel en je kunt de mensen al een indruk van je winkel geven, van de spullen die je verkoopt.

Maar het persoonlijke contact met de klanten is toch het leukst vind ik. Je kunt ook samen overleggen en spullen uitzoeken of bij hun thuis gaan kijken en advies geven.



 
*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek/volgens de trend?


Ik koop zeker vanuit mijn hart, daarbij weet ik natuurlijk ook heel goed wat de trends zijn . Hier speel ik zeker op in. Maar ik zal nooit iets kopen waar ik zelf niet achter sta, alleen omdat dit de trend is.
Ik koop altijd met de gedachte, als ik het niet verkoop dan zet ik het zelf thuis neer.

Wel kan ik als een klant om een bepaald artikel vraagt, kijken of ik er aan kan komen. Ook al is dat niet mijn smaak. Maar zelf zal ik nooit iets in mijn winkel zetten wat ik zelf niet leuk vind.




*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)


Mijn brocante vondsten, dit vind ik altijd erg moeilijk om die in de winkel te zetten. Omdat dit meestal unieke dingen zijn. Vaak staat het eerst in mijn kamer en als ik dan weer iets nieuws heb, dan gaat dat andere weer naar de winkel. Maar wel met pijn in mijn hart!!!




*Waar wordt JIJ blij van?


Van de simpele dingen in het leven, mijn gezin en familie,mooi weer, lekker eten en drinken het liefst in de eigen tuin met leuk gezelschap.
En in de winter natuurlijk lekker bij de openhaard en dan buiten het liefst een dik pak sneeuw.






*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?


Jazeker mijn gezellige collega Eleonore, van Eleonore bloemen en decoraties in Geleen.


Wij wisselen wel vaker van gedachten over onze winkels en dit is gewoon heel erg leuk en inspirerend.

Fijn weekend allemaal!

Lynda


Leave a Comment

basiclabelSweden zei

Wat super leuk toch elke keer weer dat je deze leuke mensen&winkeltjes aan ons voorstelt :)

Dikke Smak*Marion

Karin zei

Heee een real life intervieuw dit keer, leuk! Mooi hoor, wel jammer dat het zo'n eind uit de buurt is.

Floor zei

hee leuk zeg kan alleen de webshop niet vinden (blond?) enne daar zat jij dus de hele middag , wanneer kom je naar Hwijk (ik waarschuw je ik kan geen appeltaart bakken maar wel kopen hoor heel lekkere zelfs)

omaria zei

mmmmmmmmmm lekker appeltaart als toetje morgen.

Irma zei

enig zo leuk wat een goed idee jouw interviews en de kussens verkoopt ze die in haar webwinkel want die zij zoooooo gaaf< groetjes Irma en een heel fijn weekend

Nicole Claudia zei

Wat een mooie foto's. Ik zou zo mijn hele huis in die sfeer willen onderdompelen. Leuk dat je bij haar thuis zo het interview afnam, met appels erbij!! Zo'n appeltaartje lijkt mij ook wel wat, ik heb nog een plekje overgehouden na het avondeten van daarnet!!!

Groetjes, Collie

Vær våken zei

Wow, great photos! The first one could be my home...it's so nice!!! Thanks for entering my giveaway and thanks again for the space you've given it on your blog!!! You are the best!!! Hope you get a fabulous weekend!!!!!!!! Hugs, Kristin

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia zei

Such a gorgeous chair and pretty pictures! Wishing you a wonderful weekend!
XO
Kristin

It's me zei

Zeg je kwam volgende week naar Maarssen he?? zullen we ook real life doen?? leuk man !!! als het goed is staat bloomingville dan in de winkel.....en is de rest nog een zooitje.....hahahhah!! er komt nog zoveeeeel binnen....maar leuk zorg ik voor appeltaart.........hahahaah! kom je alleen of met de heule familly??? liefszzzzzzzz van mij....

oma leentje zei

Dat is genieten . Heerlijke foto's mooi verhaal. Heel leuk.

Kaatje zei

O, het was gewoon een excuus om lekker bij iedereen op visite te gaan?!? Ik heb geen webwinkel maar je bent van harte welkom hoor, hier aan zee.
Weer een mooie (web)winkel en wat een mooie reclame vandaag!!
groetjes en tot snel?? Karin

Home and Lifestyle zei

Ook weer zo'n leuk interview...ik ben alleen bang dat je straks geen appeltaart meer kan zien hi hi, want het wordt je in de reacties hier boven ook al een paar keer aangeboden :-)

Een fijn weekend! Lieve groetjes, Ingrid

Elisabeth zei

Leuk hoor zo'n intervieuw ,moet eerlijk zeggen dat ik [ nog ]niet zo thuis ben in webwinkels .Mooie sfeerfoto's ook !Fijn weekend
Elisabeth

Pierelantijntjes zei

Erg leuk intervieuw weer Lynda. Ook de foto's zijn prachtig.
Fijn weekend,
Liefs Ester

Ambiente-nostalgia zei

Leuke foto's Lynda en morgen veel succes met het bakken van de appeltaart......

Liefs Dorine

Eleonore zei

Wat leuk dat je Dorien zo in de spotlights zet dat verdiend ze zeker met haar mooie winkel.En je hebt ook prachtige foto's gemaakt.Dorien,geniet er van he.
Fijn weekend.groetjes van Eleonore.

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Wat leuk, wat een mooie foto's...ik ga ff bij haar kijken!

P.s Wat een heerlijkheid met Sjors en Bruce!!
Ik heb genoten van de foto's!!

Lieve groet, Hil

Door Jolanda zei

Heerlijk weer om te lezen wat een collega webwinkel "drives"...

Fijn weekend!

Splashes of Pink and Mint zei

Hé wat leuk, een collega in het zonnetje! Jaaa... ahum.. ik ben ook bloembindster. Heb jaren een eigen winkel gehad samen met 2 zusjes, maar daar stopte ik ivm de kids mee, maar nu werk ik weer bij m'n zusje in dezelfde winkel.
Het is gewoon een heerlijk beroep! En als je deze foto's ziet, dan weet je wel waarom!
Fijn weekend!!!!!

Tuur zei

super leuk!
Hmm morgen appeltaart...tis dat ...anders...

Michaja zei

En ik maar denken dat je een één of verre reis aan het maken was :)
Leuk interview. Mooie foto's!
Biz
Michaja

Unknown zei

Love the lines of the chairs and especially those antique bottles! So shabby gorgeous! XX!

Een sneller kloppend hart zei

Weer een hartstikke leuk interview, je zou er je werk van moeten maken joh!
Samen met de prachtige foto's vind ik 't helemaal goed! Die blauwe muur op die tweede foto....jemig, dan wil ik meteen gaan schilderen! Het ziet er zo warm en knus uit!

Fijne zondag Lynda...alles goed met de katten? :)

Groetjes, Veronique

Deb zei

Looks like a beautiful shop...I really love the lamp in the first photo!

Kat Ibáñez zei

Dearest Lynda, Ooooooh what a beautiful place with lots of romantic details!!! I love it!!
Cappuccinos ( with chocolate topping mmmm)are my favourite drink to share with friends and a good conversation!!Would love to see the apple pie!!

Have a lovely Sunday my sweet friend!!

Margot zei

Als jij appels meeneemt, bak ik wel hoor, lekker met pruimenjam...(kom er maar niet van af...)
Maar fijn dat we weten dat je op een wondermooi plekje was, maakten ons al ongerust, foei...
Weer een mooi interview, bedankt....ga zo door...
Ajuus...
Margot

Claudia Leertouwer zei

Wat een "heerlijk" interview!

Liefs Claudia

Roelien zei

Wat leuk om te lezen dit intervieuw en wat leuk dat je Dorine zo in het zonnetje zet!!!

Wat een heerlijke muziek heb je hier....

Luiza zei

This seem to be a really wonderful shop, Lynda!!!
I think I would like it =)!

Hope you had a nice weekend!
Hugs/
Luiza

Helena, The Swenglish Home zei

Oh yes, that looks like a place of my taste! ;-D Just the kind of lovely armchairs I would love for ... well, just about every room! And it sounds like you had an interesting day at the shop owner's home too!? ;-D

Thank you, again, for your encouraging words on my blog - they mean a lot to me.

Love from
Helena, The Swenglish Home

Rozmeen zei

Leuk intervieuw en ga meteen even neuzen in haar winkel...prachtig die stoel en de decoraties!

Ik wens je een fijne week en liefs,
Rozmeen