Het is wat het is....

zaterdag 4 september 2010

en het is........(nog steeds)zomer!!! *kuch*
Natuurlijk zie ik de herfst komen(en hij is er bijna, maar nog niet helemaal;)), en merk ik dat de avonden korter en korter worden.
Natuurlijk merk ik dat het 's morgens en 's avonds frisser wordt.
Natuurlijk zag ik de pepernoten in de folder van (ik dacht) het Kruidvat!!
En als een van jullie al zó in herfstsfeer is dat ze aan herfstthee met appeltaart toe is....invite me.....maar ik kom op slippers en met korte mouwen!:)
Ik snap het allemaal wel, maar het gáát allemaal al zo snel en ik wil steeds weer proberen mindfulness te leven...
*******************************************

It is what it is, and it is still summer...
Ofcourse I can see fall coming(and it's coming but it's still gonna take a little while;)), and do I notice that evenings are getting longer and longer...
And ofcourse I saw some shops selling gingerbread already!
And If one of you girls is having falltea with applepie, please, feel free to invite me;), but I will come in flipflops and short sleeves:)!
Ofcourse I get it, but everything is going so fast already....
and I want to try to live life mindfulness...



zo beginnen de dagen inderdaad vaak, maar wat IS dat heerlijk, dit hoort er gewoon bij, dit is het begin van het einde....afscheid van de zomer nemen, langzaamaan.

Yes, the early mornings look like this, but I LOVE it, it's part of it all, the beginning of the end, saying goodbye to summer...slowly...



ik geniet nog volop van dit heerlijke zomerfruit!
I still enjoy summerfruits!



als het even kan, eten we nog buiten, ook al is dat met een vestje aan.
and if possible we eat outside, even if it means wearing a sweater.



natuurlijk heb ik m'n hortensiabloemen al afgeknipt en binnengehaald...eerlijk is eerlijk
sure...I also took my hydrangeaflowers inside...I admit



en wordt dit m'n volgende project, want deze is van twee jaar geleden en is niet meer zo mooi...(op de foto is ie nieuw)
and my next project will be this, because this one was made two years ago, and it doesn't look that fresh anymore(in this picture it's just made)

Maar toch....het is zomer...dit "afscheid nemen"hoort daarbij!(voor mij althans;))
Of zoals het in het engels zo mooi Indian summer genoemd wordt....
Vandaag ben ik (net als gisteren) buiten te vinden, ik zoveel mogelijk opsnuiven;)
De was hangt er al, so OUTDOOR HERE I COME...

But still....it is summer... saying goodbye to it is part of the "deal";)(it is for me)
Or as the call it so beautifull in Englisch Indian Summer...
Today, like yesterday, I will be outside and smell the air as much as I can.
Laundry is already hanging there, so OUTDOOR HERE I COME...

ENJOY!

Geniet!!!

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

wonen bij de dijk... zei

Zie je wel ,de herfst is wel mooi...
en zeker met deze temperaturen en die heerlijke zon..
Indian summer, laat het maar heel lang duren..
fijne dag vandaag..
Cobi

Anoniem zei

Zooo wat een lekkere post,ik ben het helemaal met je eens,alleen ik dacht vandaag in Limburg vlaai te gaan eten op mijn teenslippers whahahaha,gaaf je frummels bij je hortensia en die krans is echt prachtig,uit je eigen tuintje,goed weekend,lieve groet Joke.

Floor zei

ik wil er echt nog niet aan het moet gewoon nog even zomer blijven

Diana zei

Kind wat doe je me aan!! Ennio Morricone doet zijn ding en ik krijg me toch spontaan een jankbui... Eventjes een flashback naar andere tijden....

Mayflower zei

En zo heeft ieder seizoen z'n charmes, al valt het soms wat zwaar om afscheid te nemen van het oude.....ik heb ook niet zo'n zomergevoel gehad dit jaar....het lijkt net of de hele zomer verregend aan mij is voorbij gegegaan, maar dat is mijn gevoel. Dus ik geniet nu ook met volle teugen van het nazomerse buitenleven met volop zon en snuif ik de geur van de herfst al een beetje op. Ik ben dol op al die seizoenen.
Fijn weekend.
Liefs, Mea

Kat Ibáñez zei

Dearest Lynda, what an inspiring post, very beautiful pictures and words!!
It´s always sad saying goodbye, even if it´s just to a season...I would love to see one of these early mornings like the one you show us in your first picture, it´s so romantic and magic!!

Have a wonderful and very creative weekend my sweet friend!

P.S I´m sure your black cat is so cute and adorable, yes, they colour our life a lot!!! :)

Karin zei

Ik voel met je mee *kijkt naar de slippers aan haar voeten en snuift de buitenlucht op die door de tuindeuren naar binnen komt* Ben er nog niet klaar voor, maar weet dat maandag het leven van alle dag weer begint. Misschien maakt dat het weer wat makkelijker...misschien.
Geniet van het weekend!

Irma zei

nou Lynda bm hier niet zo goed in Herfst is alles behalve mijn ding maar je foto's zijn prachtig, liefs Irma

Stina zei

Hey, je hortensia's mooi hoor.Die krans is ook super, wat heb je er precies voor gebruikt?
Fijn om nu nog buiten te zijn heerlijk genieten van het zonnetje.

Fijne dag hoor Lyn...liefs Stina

Bij Guusje Thuis zei

Yeah ... een nazomerblog met mooie foto's! Ik zie al zoveel mooie herstdingen voorbij komen, maar ben nog bezig met omschakelen en hang nog een beetje te zomeren ... en zeker met het zonnetje vandaag lukt dat prima.

Geniet van je weekend!

Groetjes,
Colinda

Unknown zei

liebe lynda,

der kranz gefällt mir ausnehmend gut! trotz herbstlichem flair kommt er leicht und luftig daher. das mag ich sehr!

ich wünsche dir ein wundervolles wochenende mit vielen stunden im freien

VINTAGE

Bonjade zei

Nou ik strijk met mijn hand over mijn hart......
Vooruit......geniet jij nog maar even van het zomergevoel......om dan heel langzaam aan over te waaien naar de herfst........
Ach, wat ben ik toch aardig.....;0)
Fijn weekend
Liefs

Pierelantijntjes zei

Geniet er nog even van Lynda. Prachtige muziek, mooie foto's. Ik geniet met je mee.
Lieve groet van Ester

Henny zei

Kom maar de Betuwse plukappels recht uit de boomgaard zitten nu in het deeg te bakken, mmmm heerlijk die lucht uit de oven. Dusss aan die slippers, Sis van en kom effe leuten, doe es gek ! Ik moet van de annabellen nog een krans maken, een helpend handje is nooit weg, haha Fijn weekend, BB

Room Seventeen zei

Herfst, getver, bah, daar heb ik nu totaal geen zin in. Op een Zweedse blog zag ik alweer wat kerstspullen voorbijkomen, niet normaal toch?
Ik ga me even lekker aanmelden voor dat zomerse kussen bij Dreamy Whites. $98,- dollar is ie waard, die $ 35 euro verzendkosten naar Assen zijn vast geen probleem ;-)
Groetjes, en geniet van het zonnige weekend.

by kuzz zei

Stja..het komt gewoon, de herfst is in aantocht, maar....we genieten nu nog even heerlijk van de zon! En wat een prachtige krans!! Mooi gemaakt!
En je hortensia's zijn ook erg mooi in die zinken emmer!
Geniet nog even van de komende zomerdagen al zijn de ochtenden en avonden met een herfstachtig tintje!
groetjes Erna

jolanda zei

Je hebt helemaal gelijk... we zouden veel meer moeten genieten van het NU!! De tijd gaat al zo snel en die herfst komt vanzelf.
Wat is je krans mooi! En de hortensia's natuurlijk ook. Ik ga van het weekend denk ik maar eens een hortensia krans maken, maar dan moet Ton wel eerst heel goed kijken of er geen spinnen ingekropen zijn brrrrrrrr.
fijn weekend, jolanda

Unknown zei

Hi Linda,
Your pictures is wonderful!!!
Ilove hidrangea!!

un bacio
Daniela DREAM SHABBY CHIC

Een sneller kloppend hart zei

Eigenlijk ken ik je niet maar je muzieksmaak zegt nogal wat over je....wat ik nu hoor heb ik jaren geleden heel veel gedraaid en ook nu weer krijg ik kippenvel en tranen, daar had ik niet echt op gerekend maar 't is zo...
Mindfulness leven is goed, al zijn die cursussen niks vind ik...althans, de mijne sucked en ben na 1 keer opgestapt (waarschijnlijk mijn teunisbloem vergeten ;)

Liefs!

Nieneke zei

Hou vast, hou vast, hou vast dat gevoel...
Het voelt inderdaad als een soort struisvogel-politiek...maar wij proberen nog even vast te houden aan onze zomer-rituelen...
Net heerlijk gefietst met de kleine man voorop....Wat is het mooi!!!

Nicole Claudia zei

Ook al zit ik met mijn hoofd en handen midden in de herfst- en winterkleding.... ik wíl nog even niet hoor!! Hoewel die foto's van jou wel erg mooi zijn....

O, ja mijn hortensia wil ik dit jaar nou eens een keer op tijd inkorten, zodat ik de bloemen ook eens binnen heb, want hij heeft prachtig gebloeid dit jaar. En ik wil nu geen bloemen met gaten er in (dacht er vorig jaar in november pas aan !!!!!! Hoezo mientje nadruppel!!

Ga mezelf morgen een por geven, dat eerst eens te gaan doen! Ben nu bezig mijn mail te doen (ahum stiekem eerst even langs het blog (sssssssssssssssssst, niet verder vertellen!!).

Fijn weekend!

Groetjes, Collie

Zara zei

Appeltaart? Oke, maar nog geen winterthee en ook ik houd zo lang mogelijk m'n slippers en korte mouwen aan!
Je hortensia's zijn prachtig!

It's me zei

Het was een heerlijke dag !! jammer dat ik moest werken.....maar ik heb mezelf een week vrij gegeven moest even...heb het nodig...dus ik ga er een heerlijke week van maken.......we gaan volgend weekend weg......heerlijk naar Friesland....rust net wat ik nodig heb.....en ga nemen.......anders gaat het niet goed met deze dame......leuke gezellig avond fijne dag morgen......liefs van mij.....

Claudia Leertouwer zei

Ik ga voor die Indian Summer!

Liefs Claudia

Marga zei

Hallo Lynda.
Inderdaad, de zomer glijdt langzaam weg. Vandaag nog wel heerlijk genoten buiten van het zonnetje.
Tegen de avond buiten gegeten, maar al snel werden de vesten/truien aangetrokken.
En nu zitten we al weer binnen.
Dus het wordt afscheid nemen van de zomer zoals je dat zo leuk zegt.
Groetjes Marga

André en Inka. zei

Hoi,hoi,heb m ook nog niet hoor,de ikea gids,foto had ik van het internet afgehaald.
Mooi muziek heb je als achtergrond,hoe heb je dat gedaan?als ik vragen mag,heb het ook een keertje geprobeerd maar,het lukte niet,balen.
Leuke post heb je,gisteravond kwamen we s’avonds om tien uur de groothandel uitwandelen pikje donker en lichten op zowel de heen en terug reis,brrrrrrrrrr,daar baal ik wel van maar goed het is niet anders.

Fijne avond en zondag,gr van mij

G-STYLE zei

Heeel eerlijk Lyn, ik ben daar eigenlijk nooit zo mee bezig .....als het regent en als herfst aanvoelt dan geniet ik van dingen binnen zoals lekker rommelen of lezen en als de zon zich nog een aantal dagen laat zien dan geniet ik ook daar weer van , eigenlijk ga ik gewoon mee in wat er is .

Ik weet wel dat ik erg slecht tegen alle dagen 30 graden zou kunnen dus daar maak je me niet zo blij mee......

Geniet lekker van het weer de komende dagen en tot de volgende keer,
lieve groet Gea

Splashes of Pink and Mint zei

En er hangen hier toch weer een dikke spinnen!!! Brrr...!!! Dat is voor mij toch wel een beetje het eind van de zomer (oké, ik zal het niet het begin van de herfst noemen, das psychisch misschien even beter!)
En... straks weer zo'n leuk kransje maken hoor, vind 'em geweldig!
Fijn weekend!

Fågel Blå zei

Hello!
lovely lovely photos!!!!!
Have a nice sunny sunday!
Kathrine

wonen bij de dijk... zei

het behang komt bij de praxis weg.
Ze hebben het ook in groen...
groet, cobi

Roelien zei

Ik drink al herfstthee en eet pepernoten (niet van het kruidvat, amar ´verse´(?) van de bakker en loop ook nog op slippers....

En Kane vind ik ook g e w e l d i g!!