"Vriendendienst"...

zondag 5 september 2010

Ik ben geen zomermens, geen wintermens of lentefee.......ik ben een Nederlandse!!! Dus dol op elk seizoen, en wil ze dus ten volle genieten. Daarover ging mijn post van gisteren, niet over het feit dat ik de zomer niet los zou kunnen laten (geloof me, weinig mensen nestelen zich zo in tijdens de herfst en de winter als ik ;))).
Loslaten is misschien niet een van m'n sterkste vaardigheden maar zo langzaamaan leer je bij, eenieder van ons.
De post van vandaag wil ik graag zien als een "vriendendienst", ik ga geen namen noemen, maar de "vrienden" die het betreft voelen vanzelf de boodschap;).

****************************************************
I'm not a summerperson, not a wintergirl or a springfairy...I'm DUTCH!!!! I love them all...winter spring summer AND fall!!! That's what I meant in yesterday's post, I want to enjoy them to the fullest, it's not that I can't let go.
(believe me, if you see how I cuddle up during fall and winter you KNOW I enjoy them too)
Letting go is not one of my best skills, but slowly we learn, everyone of us.
Today's post is meant as a kind turn...to who??? They will feel it if it was meant for them;)...no names here!

samen zijn we sterk/ together we're strong


in de "dwarsstraatjes"kom je de mooiste dingen tegen/you never know what beauty you'll meet after an unknown turn


sommige al klaar, anderen die komen er wel/some of us ready, others who will get there


iedereen met z'n eigen pracht/ everyone has a different beauty


alles kan een plekje hebben in je leven/al those things can complete you


laat je niet tegenhouden/don't let anything stop you



donker?/dark?


of rozenstruiken zo ver als je kunt kijken?/or rosebushes as far as you can see?


ga maar/go there...



je zult verbaast zijn, hoe vaak het veilig voelt, als thuis/you will be surprised, how often it feels safe, like home..


maar je moet je hoofd willen draaien om het te zien/but you have to be willing to turn your head, to see it...


en "neem het mee"..../and take it with you...

in je hart/in your heart

X
.........................

Lynda(alle foto's zijn tijdens een fietstochtje gemaakt in ons dorp/all pictures I took during a bikeride in our village)

note: vanavond sluit ik mijn weggevertje, ga ik 'm strijken en vullen...voor wie??? Je maakt nog kans ;)
Tonight my give away will close, and I will iron him, and fill it....for who??? You still can enter;)


Muziek: I believe in you........

Leave a Comment

Unknown zei

liebe lynda, manchmal vermisse ich dieseländliche umgebung, die für nordeuropa so typisch ist, doch sehr...

ich wünsche dir einen tollen sonntag nachmittag

VINTAGE

It's me zei

Moooooiiiiiiiiiiii.......Lyndaaaaaaaahhhhhhhh......echt !...........fijne dag ! liefs van mij.......

Claudia Leertouwer zei

Wat een superpost!

Liefs Claudia

by kuzz zei

Wat een prachtige post! Heerlijk om even rustig voor te gaan zitten met je mooie muziek op de achtergrond!
fijne zondag, lieve groet Erna

Jeanette zei

Bedankt voor dit leuke fietstochtje.

En nu ga ik weer duimen voor de give away.

Groet,
Jeanette

Kom Achterom zei

Ooh heerlijk tochtje Lynda!! zie ik dan toch????
ja echt ik zie het!!!
ennuh ik ben blij dat jij het gewoon lekker op je af laat komen met een frisse (tegen)zin!! hihihi
tjeetje heb ik het toch helemaal van je gemist die giveaway maar ik heb nog even gereageerd hoor!!
Fijne zondag
Yolanda

Anoniem zei

Wat een fijne blog, mooie foto's en warme woorden!

Michaja zei

Wat een heerlijk fietstocht heb jij gemaakt! Mooie foto's. Hier heel warm vandaag maar ikke ben nog steeds ziek!
Ciao ma bella
Michaja

Diana zei

Ben vandaag gedwongen de hele dag binnen te zitten met dit mooie weer...Dus: Dank je wel, dat je me even mee de frisse lucht in heb genomen!!!
(en je hebt jouw muzieklijst veranderd, toch niet vanwege Ennio hoop ik?????)

Kat Ibáñez zei

Hi sweet Lynda, this post is simply perfect for a Sunday afternoon like this one.Sometimes just two words as "go there" make a big difference, especially if the person who pronounce them is someone we truly love.
Enchanting photos to illustrate those words of wisdom...

Have an enchanting Sunday afternoon!!!

Bonjade zei

Nu voor mij hoeft ie niet gestreken hoor....
Ik hou wel van wat rommelig....zo ben ik zelf ook......
Oh wanneer kom je hem brengen dan....?
Fijne middag
Liefs
Bon

Room Seventeen zei

Heerlijke foto's!
groetjes van de Lentefee

La Maison zei

Echt heel mooi, alles!!

Groeten van een Nederlandse meid die toch niet van de winter houdt.

Hermine

Nieneke zei

Wat een onzettend leuke omgeving heb je om in te wonen! Fijn om met je meegefietst te hebben...enne...ikwilm

lia zei

Zooooo.. dat was even flink bijlezen hier. Maar ik ben ook een seizoensmens, en vind het zonnetje heerlijk maar ga gewoon ook weer naar andere dingen verlangen. En leuk dat je die tas weg gaat geven, als ik nog op tijd ben waag ik een gokje en anders pech....
Een hele fijne avond
groetjes Lia

wonen bij de dijk... zei

dank je wel...
coob

Luiza zei

What a wonderful post, Lynda , with so many visedome words!!!
Thank you!

And yes, I think I can see myself in the first image =))). I´m the one , second in the back....haha.

Have a great evening!
Hugs/
Luiza

Mayflower zei

Ik heb genoten van deze mooie fietstocht Lynda, maar bovenal van de mooie woorden, ik hoop dat ze aan zijn gekomen bij degene die ze nodig heeft.
Wat ben je toch een lief mens.
Dikke kus, Mea

Vær våken zei

Hi Lynda, I just love some of these quotes!!! And thank you so much for your getting better wishes!!! I feel so much better today:) Have a great evening! xoxo

Door Jolanda zei

GEWELDIG!!!!
hier raak je mij mee, zo fijn mensen die dit ook hebben...wat dan?
gewoon puur zien wat er is...bedankt!

Sandra zei

Ik zit te genieten van de mooie teksten en nu lees ik onderaan dat de foto's ook van jouw hand zijn, wow! Persoonlijk spreekt me die van het hek aan!

Alvast een fijne maandag gewenst!

Pierelantijntjes zei

Prachtige foto's Lynda. Mooi dorp!
Fijne week alvast,
Liefs Ester

Helena, The Swenglish Home zei

Dearest Lynda,

Thank you so much for "stopping by" and for your kind words!

You show a lovely combination of beautiful things in your home, lovely shopping places and images from nature and architecture. I love the photo with the fork below!

Warm regards,
Helena, The Swenglish Home

Vosje zei

Dank voor je mooie foto's en woorden!!!Liefs Truus

desde my ventana zei

Hi Lynda,
Very very wonderful post por this sunday,
Hugs,
Cecilia

Inge zei

These simple words you can believe
If you will give, you shall receive
So share your heart in all you do
And all good will come right back to you.

X vj Z

alma zei

Lynda ....wat woon jij in een prachtige omgeving! Mooi gedaan hoor!

Ik duim voor de give away!

Bij jullie is zeker ook alles weer begonnen!

Sterkte!

Groetjes
Alma

Magui zei

Dear Lynda: What fantastic place where you live ... talking about you ... very beautiful your words ... affection ... Magui

Gustaviana zei

Lynda wat een te maffe blog heb jij.... hahahahaha van het een naar het ander geweldig ik ga je volgen...

vosgesparis zei

muziekje?? ik hoor helemaal geen muziekje.. en ik schijn slecht te horen maar ben toch echt niet doof zolang ik mijzelf op het toetsenbord hoor rammen..

PS Google heeft een nieuw spamfilter en gooit nu zelf veel in de spam map dus misschien kan je dat irritante woord intypen er af halen voor een tijdje en zien wat er gebeurd ! haha... ik haat die dingen elke keer weer zo;n woord ontcijferen (op sommige blogs) en dan hopen dat je het in een keer onthojud en goed intypt. blerghh