SPOTLIGHT!

zondag 24 oktober 2010

Omdat mijn vorige post een drama was, soort van gevalletje wartaal, én omdat jullie er nog eentje tegoed hebben van afgelopen week.....

Because my last entry was a mess, kind of a little case of blurrie:), ánd because last week I wasn't here to turn the light on.....
(girls just click and watch;))


*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?



Ik ben Karin,47 jaar jong,getrouwd met Kars.
En moeder van twee volwassen dochters,waarvan de oudste het nest inmiddels heeft verlaten.


Mijn winkel is een winkel in Landelijk en Brocant wonen.
Van grote meubelstukken zoals vitrine kasten,buffetkasten eettafels enz tot grote en kleine woonaccessoires.
Van spiegels,plukmanden enz tot aan het kleinste hartje.
Dus voor elke prijsklasse kun je bij mij terecht.



 
*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen webwinkel te beginnen?


Ik ben nu twee jaar bezig,eigenlijk is het zomaar gegroeid.
Een paar jaar geleden was ik altijd druk bezig met het bouwen en inrichten van poppenhuizen,vreselijk verslavend kan ik je zeggen 
Omdat ik het leuk vond mijn creaties te laten zien heb ik in die tijd een website gemaakt,toen een hele klus en moest me echt verdiepen in het maken van een web site.
Omdat we in die tijd verhuisden naar een ander huis,vroegen mensen laat eens zien hoe je woont.
Dus foto’s van ons huis erop,met alle verbouwingen enz.
Daarop kwam toen vaak de vraag ohhhh verkoop je die kast ook ,eigenlijk kon ik mijn hele huis wel leeg verkopen 
Kreeg vele leuke reacties en begon een beetje met miniaturen te maken en te verkopen ,gewoon omdat ik het leuk vond om miniaturen te maken.
Mijn style was toch wel anders als anderen,dus het liep goed.
Ondertussen begon ik ook woonaccessoires te maken en kasten op te knappen.
Wat als gewoon een hobby begon,werd al gauw een drukte.
Toen heb ik een beslissing moeten nemen,miniaturen of wonen.
Ik besloot me verder te richten op het wonen.
Dus me ingeschreven bij de KvK en de rest kwam vanzelf.
Het is een soort “Kindje”van me geworden,mijn hele ziel en zaligheid leg ik erin ,en mijn bedrijf is erg belangrijk voor me geworden.




*Wat is het leukste aan het hebben van een webwinkel als die van jou?


Het leukste vind ik dat ik zo langzamerhand mijn eigen style heb ontwikkeld en ik probeer creatief,speciaal en anders te zijn.
Dat is best moeilijk hoor in de tijd van vele web winkels,maar voor mij voelt het goed.
Mijn “Kindje”past bij me 





*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek?


Ik koop puur vanuit mijn hart,daardoor past het ook bij me.
Koop wat ik mooi vind en het moet natuurlijk ook betaalbaar zijn.
Dat is wel heel belangrijk voor me,ik wil graag iedereen blij kunnen maken met de dingen die ik verkoop.
Geschikt voor elke portemonee zeg ik dan,van 0,50 tot aan 500,00 euro.
Voor elk wat wils.
Ik ga altijd samen met Kars inkopen doen,en soms heel soms vallen we niet voor hetzelfde.
Dan kopen we toch in wat Kars mooi vind en dan is het leuk te zien dat zo’n artikel dan heel hard loopt.
Dat brengt het evenwicht denk ik,we doen het bedrijf echt samen,en zonder zijn hulp zou ik het niet kunnen.
Op verzoek koop ik niet vaak,dan moet je zo goed weten tot in detail wat de klant wil anders is het al gauw,nee dat bedoel ik net niet…




*Hoe vaak hou je iets zelf, en wat was de grootste schat?
Moet ik die vraag beantwoorden of Kars haha
Kars zou zeggen vaak..en ik vind het wel meevallen haha
Kijk als je koopt vanuit je hart dan vind je het zelf dus ook zo leuk.
Maar neem me altijd voor dan moet er dus ook weer wat uit anders groeien we hier dicht.
Mijn grootste schat(eh mag ik ook twee dingen noemen) is het grote kruis,we waren er gelijk weg van.
Die hebben we al ruim 4 jaar,en in die tijd zag je het nergens,maar wij vonden het gelijk helemaal geweldig.
En dan de grote spiegel boven de schouw.
Eerst hing er een ander een grote spiegel met koof,dacht altijd die doe ik nooit weg.
Er waren wel klanten die vroegen als je die ooit weg doet denk je dan aan mij…
Dus we waren samen met vrienden op de rommelmarkt en zagen de grote spiegel ,we waren er gelijk weg van.
Bieden …en we hadden hem (op dat moment hoefde ik niet verder kijken maar naar huis met mijn spiegel )
Maar haha ik ben niet alleen dus we neuzen nog verder,thuis gekomen gelijk schuren en verven………en de volgende dag hing die te pronken boven de schouw 





*Waar wordt JIJ blij van?

Ik word bij van het blij maken van mijn klanten.
Als ik dan in mijn mails en in mijn gastenboek lees hoe blij mijn klanten zijn met bestellingendie ze thuis krijgen,dan is mijn dag weer goed.
Dan ben ik blij!


*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?
Barbara van Con Amore, omdat ze een hele lieve meid is en een dikke pluim verdient!



*Barbara, als je meeleest....mail je me even?? Ik ga er vanuit dat je gezellig meedoet!;)
lyndahovens@home.nl 
 
 
 
Ik heb nog twee inzendingen "in de wacht"staan, en twee verzoeken die ik heb verzonden maar die nog niet terug zijn gekomen (wie de schoen past trekt hem aan ;)). Ook krijg ik van 1 inzending GRAAG nog foto's, OF toestemming om ze zelf uit te zoeken:).
Ik heb zelfs een voorstel voor een buitenlandse dame gekregen....WAAAAAAAAAAH...hoe gaaf zou het toch zijn als zij mee zou willen doen!!!!! Work in progress!!!
 
Groetjes,
Lynda

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Nou vooruit...nog een keer Lynda, als goedwerkend slaapmutsje hi hi (positief bedoeld hoor!)

Ik volg Karin en vind het erg leuk om nog meer van haar te lezen! Duidelijk is wel dat dit echt haar passie is, samen met haar man hebben ze hun huis ook zo mooi ingericht! Leuk om te lezen...zeer de moeite waard!

Voor zo meteen...slaap lekker...en morgen gezond weer op :-)!

Lieve groet, Ingrid

Passione Helena zei

Lieve Lynda, ook ik volg Karin met plezier. Leuk om nog meer van en over haar te lezen.Ze heeft samen met haar man van haar uitgelopen hobby een prachtbedrijfje opgezet! En Barbera heeft ook een prachtige blog!

Trusteknuffel,
Liefs Helena

Sonja zei

Hey Lynda.. bedankt voor je berichtje! Ik had wat te lezen bij je in te halen zeg.. en t is daardoor weer veelste laat geworden, hahaha. Morgen gaan de kids weer naar school, zou vroeg naar bed gaan.. jammerrr!! Grappig dat ik toch vaker wat gemist hebt, zeker uit de voorstel ronden.. Leuk om nu het te stukje te lezen van Brocaatje! Ga nog even bij je op zolder kijken..

Groetjes weer..

Doeii Sonja

Sonja zei

Oh het is bij jou nog maar 23.04?! aan mijn reactietijd te zien. Of heb ik er nu een uur over gedaan om dat stukje te typen??

Fijne maandag..

Pierelantijntjes zei

Hoi Lynda,
Erg leuk om het intervieuw met brocaatje te lezen. Ik vind haar webwinkel altijd geweldig.
Je vorige stukje vond ik ook erg leuk om te lezen;-) Toch bijzonder om te zien wat er uit komt met de vertaler aan haha.
FIjne week,
Liefs Ester

Unknown zei

Hay Lynda,leuk geworden!!!!!!!!!!!
na zovaak opnieuw typen hahaha.
Fijne dag hoor en super xx

Bij Guusje Thuis zei

Yeah, weer een leuke spotlight, dat er nog maar veel mogen volgen.

Karin; leuk interview ... altijd interessant om even "achter de schermen" te mogen.

Groetjes,
Colinda

It's me zei

Wat een leuke......jij bent een echte kei....volgens mij heb je het verkeerde beroep gekozen......fijne week liefs Ria....

Nicole Claudia zei

Hoi!! Ha, dit is weer heerlijk leesbaar, zálig!! En wat leuk dat iemand net als als ik met een blog begint en dan van het een in het ander rolt!! Leuk om zo achter de schermen te lezen van een webwinkel...

Ik ga zo meteen gelijk bij haar eens rondneuzen!!

Groetjes, Collie

Margot zei

She'back..
Heb je vorige stukje even (proberen) bij te lezen, en volgens mij heb je het errug leuk gehad, ondanks het weer....
Nu zijn wij aan de beurt, en gaan er ook van genieten. Eerst maar eens relaxen, en dan andere leuke dingen doen.
Mooie winkel van Karin en Kars...
Heb je ook adresjes in de buurt van ons, brabant dus???
Groetjes, Margot.
(muziekje helpt me extra om te relaxen, gaaaap, zeg ik in pyjama....)

@nne zei

Leuke tekst en mooie foto's! Ik wens je een fijne week. Lieve groet, @nne

Bonjade zei

Oh zo leuk......en de foto's spreken boekdelen.

Tja ik voel hem hoor.....ja want de bal ligt nu bij mij....manlief heeft alles uitgeschreven, of ik het nog even uit wil tikken.....;(
Ben toch zeker geen secretaresse.......

Maar ik hoop morgen even de tijd te vinden....
Pin me er niet op vast....laat ik zeggen: Deze week dan, goed Lyn??????
Lieve, lieve Lyn?????
Knuf

butiksofie zei

Thanks so much for your sweet comment! Your german is perfect! Much better than my dutch!
I love your pics, Hughs Anja

Jeanette zei

Wat een leuke bijdrage over Karin en haar webshop. Ik heb het met veel plezier gelezen.

Fijne week,
Jeanette

Anoniem zei

What a lovely and unusual mirror above the fireplace mantle. You are an inspiring business owner. I will read more after work. :)
xox Alexandra

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.