Moment...ben even in gesprek...

dinsdag 28 juni 2011

Geachte meneer Weer....
Ik wil beginnen met het compliment, dat normaal gesproken ik alles goed vindt wat u doet(vooral dat witte koude spul vindt ik wáánzinnig;)). Elke dag neem ik uw "werk"voor lief en drapeer er mijn activiteiten omheen.
Maar vandaag, muneeeeeer Weer.....*kuch*...vandaag, wil ik toch graag even wat aan u kwijt.
Kijk, het ligt niet aan u, tenminste, niet aan u alléén! :).
Maar ik wil u toch op een kleinigheidje wijzen,  voor u een klein tipje van de sluier van het fenomeen dat "mens"heet optillen.
"Wij"mensen, zijn best flexibel, nemen veel voor lief, snel tevreden(ik heb het over de grote meerderheid hoor ;)), en pakken aan wat ons gegeven wordt....*kuch*.
Neem nou bv afgelopen zaterdag, onder ons afdakje wees de thermometer krap 15 graadjes aan....en gaf ik dus een slinger aan de thermostaat binnenshuis want de door u geproduceerde regen in combinatie met de nogal krappe temperatuur, maakte het nogal kil in huis. U hoorde mij niet, geen kik vanaf hier.....leuk...er werd ons beterschap beloofd, hoera...wij zijn blij ..natuurlijk...zo zijn wij....
maar Meneer Weer.......ALS MIJN THERMOMETER VANDAAG 40 GRADEN ONDER HET AFDAK AANWIJST.....*kuch*.....moet mij tóch van het hart dat flexibiliteit zo zijn grenzen heeft hoor!!!!!
Ik wil een deal met u maken, echt, kleintje maar....zullen "we"ergens in het midden gaan zitten?
Win-win situatie...echt.....wij kunnen ons weer buiten vertonen(ZOALS DAT HOORT IN DE ZOMER) en u bent onze grote vriend! Nah...zeg zelf......
Capice????


*PROOST*....daar drink ik er eentje op!!!

;)

Liefs,
Lynda

PS: Ladies in the far away countries...I know I know.....you think we complain about nothing, for you this heat is normal in the summer, but believe me....this heat in our country is NOT nice...it's TOOOOOOO hot....it's kind a breathtaking...but not in a nice way;). No oxigen in the air and within 5 minutes you look like lobster!!!
So......I just had to have a little conversation with Mr Weather.....between the 15 degrees on saturday, and the 40 today.....there just has to be a compromise;).....

Leave a Comment

Elisabeth zei

Ik heb geen thermometer onder mijn afdak ,uhh ik durf er ff niet eens te komen .Ik klaag niet ,echt niet !!!Ik houd me heel stil en zit heel rustig aan mijn pc'tje.Nu heel diep ademhalen want ik ''moet'' nog eten koken pfffffffff
Liefs Elisabeth

Claudia Leertouwer zei

Waar kan ik mijn handtekening plaatsen?

André en Inka. zei

Ik sluit me bij Claudia aan,waar kunnen we tekenen.x

Thuis bij Tjits zei

oh Lynda ik hoop zo dat deze boodschap goed overgekomen is bij meneer Weer:))

zeer warme groetjes, Tjits

Anoniem zei

... en morgen keldert het weer naar beneden! Ik teken voor een graadje of 25. Da's fijn!

Liefs! Ilona

Corine(THUIS) zei

:))
Ik klaag ook niet hoor, maar zet m'n versnelling wel even een paar tandjes lager..
ben vandaag ook binnen gebleven (!) Maar ga zo toch echt wel buiten eten, op zoek naar een plekje in de schaduw en de wind, dan moet het toch kunnen :)
Groeten, Corine(THUIS)

Mandy zei

Pff helemaal mee eens :)) Ik houd echt van de zomer, maar dit is best wel extreem. Er is ook helemaal geen tijd om te acclimatiseren zo.

Groetjes, Mandy

Nicole Claudia zei

Pfff helemaal mee eens. Kom net van de fiets, ik ben gewoon doorweekt!! Mijn arme tuut z'n accu is helaas kapot, maar ja m'n tante is jarig en wil toch graag dat we langs komen... puf puf puf. Dus op de fiets... met de twee grote lummels ernaast en Bridget achterop wegens waarschuwingen richting onweer e.d. Tsssss waar dan?!?!

Terwijl ik dit tik staan de kids met z'n drieën onder de tuinslang af te koelen en gieren van het lachen... misschien ga ik zelf ook wel even langs...

Groetjes, Collie

Agnes zei

Oh shit Lynda...ben bang dat het mijn schuld is.
Ik heb bij meneer Weer geklaagd....dat ik het tegen mijn principe is om in juni de thermostaat een slinger te geven...dat ik een ietsiepietsie neerslachtig wordt van die donkere dagen en regen..en heb gesmeekt om het dan desnoods maar een graadje of 35 te laten worden....dat ik dan echt m'n mond zou houden en ik als een zonnetje door het leven zou gaan. Lijkt erop of hij naar me geluisterd heeft en m'n wensen heeft vervuld.
Dus ik durf nu niet te klagen. Puf,puf....
sorry hoor.

Lieve groet,
Agnes

http://truutske.blogspot.com zei

Ik durf ook al niet te klagen....ik zei....alles beter dan regen....je kunt nog beter in een hittegolf van 35 graden zitten dan onder de paraplu moeten lopen en ja hoor....ik kreeg m'n zin....maar ohoh wat heb ik een spijt!
Daarom SORRY meneer 'Weer' doe maar wat u goed dunkt.....er is al heibel genoeg op de wereld dus aub geen heibel over het 'weer'.
We slaan ons er wel doorheen.

Lieve groetjes,
Trudie.

Pieternel zei

Laten we bidden voor een lekkere leefbare temperatuur.... Amen

Bidgroetjes Pieternel

lia zei

Helemaal mee eens....

Hij kan het ook overdrijven. Zei het toch al, hier is het vaak TE.....
liefs

Mayflower zei

Ik wil sneeuw hihihi.
En zet mijn naam er ook maar onder.
Wij moeten toch een ijzeren gestel hebben om deze temperatuursverschillen aan te kunnen. Zaterdag de kachel aan en nu puffen we ons in het zweet en morgen keldert de temperatuur weer met een behoorlijk aantal graden (ik blij).
Wat een leuke post heb je ervan gemaakt Lynda.
Lieve groet, Mea

Bianca zei

Gekkie.....valt toch best mee....ahum...als je binnen zit ( met airco ).....oke, oke....het mag wat minder, maar die lieve meneer weer kent helaas geen middenweg....of zou hij nu dan toch een keer toegeven.......we zullen zien :)
Groetjes Bianca

Colinda en Jeroen zei

Je hebt helemaal gelijk, is wel een iets te extreem verschil.
een graad of 25 maximaal is beter.

liefs colinda

Samira zei

Oke, ik klaag nu ook mee! Vanmiddag zo in de schaduw ging het goed. Samen met Tweet-Tweet op het balkon, heerlijk. Maar nu val ik bijna van mijn stokkie. Ik zeg bijna, want slapen dat gaat natuurlijk niet lukken. Xx

G-STYLE zei

En nu dan dag twee van extreme hitte , ik raak er net aan gewend...hahaha ...ga jij vragen of het weer iets kouder kan worden.
Een nu maar hopen dat ie je gunstig gezind is en er tussen gaat zitten.
We wachten af maar rustig ......

groetjes van Gea

Tanja zei

Je gebeden zijn verhoord Lynda, hier is het inmiddels lekker afgekoeld, ik en de katten zien er weer normaal uit, lekker. En lief ach die ziet er altijd cool uit ;-)

Morgen weer normale temperaturen, gelukkig!
Fijne dag
Liefs
Tanja

It's me zei

Pfffffffffffff...het is nog steeds zo warmmmmmmmm...het heeft vreselijk geregend hier...en de deur staat net weer open.....tjeeee.....je zou hebben moeten werken de hele dag......pfffffff....xxx...

Brabbels en Kiekjes zei

Jij spoort af en toe ook echt niet hoor, maar het is wel een heel erg leuk logje!
´-)

Liefs,

Alle mooie dingen zei

het was hier vanmiddag 45,4 en binnen 34.5 hoe zo daar wordt je gek van!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Anoniem zei

Whahaha. Geweldig. Hier regent het nu en het onweert een beetje. Temperaturen zijn aan het dalen. Gelukkig. Groeten Anna Marie.

Gustaviana zei

helemaal gelijk hahahahaha ..... xx

Jolanda zei

Hadden we het maar voor t kiezen...dan wisten we het wel! Je Engelse vertaling is trouwens super:)

Bonjade zei

Kijk en nu mis ik dan.....AIIRRR!!!!
No aiirrr!!! no aiirrr.......
Capice?

Verrassend Goed! zei

Ja Lynda,Helemaal mee eens.
Heeft hier net bakken geregend, is nu wat koeler dus weet niet waar het nu weer heen gaat.
Dat is Nederland he, je weet het maar nooit.

Morgen gewoon weer 10 graden lager.
warme groet,
Marianne

Home is where the heart is zei

hier nog 1 die hier slecht tegen kan en 25 gr vind ik ook een max!! Maar het leuke van dit weer vind ik is het onweer wat volgt, terwijl ik dit typ komt de volgende bui alweer aan. Kom maar, koel de boel maar weer af :)))
Lieve groet Brigitte
Je post in het engels, geweldig :)))

Ger zei

Volgens mij is het weer in Nederland vrouwelijk.....
zo wispelturig als de pest...;-)

Ben blij, heel blij dat die bakken met vrouwentranen de koelte met zich mee bracht,
maar minder blij dat die ook door mijn erker drupten op de plankenvloer,
heb nou weer een natte rug......niet van de warmte maar van het dweilen!!

Goede nacht!!
Ger

Anita zei

En vanochtend gooien we lekker de tuindeuren open ;-)
Het is nu héérlijk buiten.
Mijnheer Weer heeft "je gebed" verhoord hihi
FIJNE DAG
enne bedankt voor je hele lieve reactie gisteren !!!!
Groetjezz lfs mij

bijzonder-oud zei

Het is gelukt, hij heeft geluisterd hoor! Tis hier lekker nu, zo'n 20 graden op dit moment, lekker koel briesje.....heerlijk!

Groetjes en een fijne dag vandaag,
Yolanda

Kat Ibáñez zei

Sweet Lynda!!

Now I don´t what to say, cause I think I´m one of those ladies from far away countries :)))
And the hot weather just says one thing...that holidays are nearly here!!! I know you love snow and winter days but think how far away they are from vacation days!! Yes, I know I know, it´s too hot and nothing I cod say would change that!! :)) But I had to try!!

Liefs!!!!!

Kat Ibáñez zei

This keyboard is crazy, why are there missing letters???? :))))

Translation: "I cod say" means "I could say" hahaha and "I don´t what to say" means "I don´t know what to say"!!! ;)))

More liefs!!!!

Sonja zei

Je gesprek heeft geholpen! Heerlijk hier.. thanx

Fijne dag en geniet van al het mooi's wat net gearriveerd is! #jaloers;))

Groetjes, Sonja

Unknown zei

hahaha GO GIRL!!