camp d'entraînement...

maandag 21 november 2011

DONC!!!(dus in het Frans)

Genoeg geneuzelt, getrut en gesnottert(al kan ik aan dat laatste niet veel zelf doen, alleen ondergaan;)). Hoofd omhoog, geloven in jezelf en in gerechtigheid(ooit), en vooruit kijken....en als ik dat dan even de focus leg op dat laatste......als ik (niet zo heel erg ver) vooruit kijk.....stuit ik op vrijdag...en vrijdag....is P-day!!!!!




Boulevard Saint Germain...ik las dus een boek: "het huis waar jij van hield"(Tatiana de Rosnay), dat ging helemaal over Parijs, het Parijs van rond 1860....toen alle echte oude huizen en straten platgegooid werden voor de grote modernisatie, de kleine straatjes moesten plaatsmaken voor de grote boulevards zoal ze er nu liggen. Maar op Boulevard Saint Germain is dus een punt(ze gaf exacte aanwijzingen) waar je nog een rijtje huizen kunt zien staan die gespaard zijn gebleven, en je weet..ik ook hartje gevels, dus DAAR wil ik gaan kijken!!:)

behoeft geen uitleg toch? Ladurée, ik zeg macarons.....:)

volgens de mensen die er al waren, Merci, woonwalhalla...dussss....:)

Het kán je bijna niet ontgaan zijn....ik hartje Parijs...en dat is op zich al heeeel knap van mezelf want ik was er nog nooit he :). Maar daar gaat dus rapide verandering in komen!!! OUI!
Deze week staat dus in het teken van Paris ...en ik moet als de bliksem in trainingskamp! Ik kocht wat boekjes over Parijs(alsof je dat niet op internet kunt vinden maar ik wil ze HEBBEN!!! en aaien en bladeren en zuchten, part of the voorpret;)), en vanaf vandaag zal ik alle dingen aankruisen die ik wil zien! Mijn reisgenote was er al vele malen en gaf me vrijheid..."wa ge wilt schatteke"...dussssss......vraag ik me nu alleen af of ze dat serieus bedoelde want als ik op de plattengrond kijk(zie laatste foto) ligt e.e.a. nogal in diverse windrichtingen:)...maar goed...nous allons voir(letterlijk vertaald we zullen zien;)).

Kreeg ik vanmorgen een mailtje van mijn Lief met het liedje SHE van Charles Aznavour, ben ik even snel een liedje van deze Fransoos voor jullie gaan zoeken......om in de stemming te komen want:

Bienvenue à la semaine de Paris

 
Au revoir mes amis
 
Lynda
 
note: ik spreek geen fatsoenlijk woord Frans dus alles is letterlijk vertaald door Monsieur Google:D

Leave a Comment

Samira zei

Zo leuk dit! Ein-de-lijk is het bijna zover! Ben benieuwd of je liefde voor Parijs blijft na je bezoekje (of misschien zelfs groeit!) Ik ben zelf nooit verder gekomen dan Disneyland :p

Nou Lyn, veel voorpret gewenst!! Xx

Alle mooie dingen zei

de sacre cour... of hoe je het ook schrijft.. daar moet je geweest zijn en hopen dat het koor zingt... ik heb er stiekem een opname van gemaakt het klinkt als engelen
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Unknown zei

Heeeee meid,spannend!!'
Ga nu lekker genieten en laat alle s...achter je wees balletje 1 en laat je niet aantikken door negativiteit!
GENIET en wil alles horen hoor!
Steffie is er al een paar keer geweest en die vind het een GEweldige stad :-)
groetjes karin

lia zei

Oh is dat vrijdag al.. Ben zelf ook een beetje druk, dus als ik je niet meer spreek, alvast een hele fijne tijd daar. En alleen aan leuke dingen denken en doen.

Liefs Lia

Ger zei

Leuk vooruitzicht,Parijs...''beetje'' inlezen;-)

Kan goed al 30/35 jaar geleden zijn dat wij daar met vrieden een week verbleven,geweldige tijd,veel cultuur gesnoven.....veel lol....onze ogen uitgekeken als provinciaaltjes uit het Brabantse, etc.
Tja......toen waren er nog geen blogs waar je lekker gemaakt werd met allerlei woonwinkeltjes,stijlen,hebbedingetjes, macarons en wat dies meer zij......
Mijn wereld was in die tijd veel kleiner, alhoewel ik/wij volop bezig waren de grote wereld te ontdekken.

Ik lees het na het weekeind wel of jij geduldig in de rij hebt staan wachten in de winkel van Ladurée om zo'n schattig doosje met poeske en sleutelhanger te laten vullen met rose macarons-)

Enne.....verplaatsen in Parijs......wij deden alles met de metro.

Veel plezier en smeer je kuiten!!!

Lieve groeten,Ger

Annemiek zei

Boek heb ik ook net gelezen , ben heel benieuwd of je de plek terug kunt vinden en hoe het er uitziet .....
Dus hierbij een verzoekje om een foto [ s'il vous plait ] !
Hoop volgend jaar met man , zwager en schoonzus een paar dagen Parijs te bezoeken , kan ik me nu al op verheugen als ik jouw bericht lees [ zucht ...] !!
Heel veel plezier en goede reis !
Groetjes Annemiek

justwendy zei

Hallo Lynda,

Parijs geweldig........
Meer woorden heeft het niet nodig.

Wij zijn afgelopen voorjaar geweest.
Had mijn lief me voor valentijn kado gedaan.
En toen we daar waren ging hij bij de Eifeltoren op zijn knieen en vroeg me ten huwelijk.
Dus het heeft nu dus wel een speciaal plekje in mijn hart.

Met de metro kun je overal komen, en genoeg zien.
Heel veel plezier en geniet er van.

gr wendy

Home and Lifestyle zei

Wat gaaf Lynda dat je vrijdag naar Parijs gaat! Een ideale plek om alles even te vergeten!! Ik wens je HEEL VEEL plezier, geniet ervan!

Miss M zei

Leuk zeg, dat je naar Parijd gaat. Jaren terug met mijn lieffiej geweest, met de bus en in combinatie met een dag Disneyland. Was leuk, erg leuk...
Geniet er dus maar van bofferd! Groetjes, Marjolijn.

Kat Ibáñez zei

Hoi Lynda!!!!


Oooohhhh I´m so excited, Lynda in Paris!!!! Boulevard Saint Germain!!! All those wonderful streets (and little shops)!!

But girl, on my computer Charles Aznavour speaks Spanish!! :)) (yes, really!!!!)


Bisous, liefs, besos!!!!

Diana zei

Schatteke...we werken het gansche lijstje af heur!!! We schaffen een carnet aan, en sjezen avec le metro van hot naar her. Fototoestelleke in de aanslag en hoppa..van geveltje naar koekskeswinkel ;)

Astrid zei

Daar ga je van genieten Lynda! Wij zijn er met onze huwelijksreis geweest maar dat is ruim 16 jaar geleden. Mooi sfeertje...Alleen wist ik toen nog niet het bestaan van Macarons en Merci dus willen wij ook nog wel een keer terug!
Geniet ervan en ik hoop dat je met veel positieve energie terugkomt!
Groet Kiki

Room Seventeen zei

Heel veel plezier toegewenst!!

Nicole Claudia zei

Ooo, wat een heerlijke voorpret. Je mag wel uitkijken dat je al die straatjes nog kunt vinden tussen al die kruisjes die jij aan het zetten bent, hahaha. Maar allee als je niet alles hebt kunnen zien, ga je gewoon nog een keertje met je lief... of met iemand anders (!!) ik weet niet of lief slentervoetjes en geveltjeskijk-gedult heeft, hahaha)...

Geniet heerlijk van de voorpret en laat dat andere gewoon lekker in de vriezer liggen. Je kan er toch niets aan veranderen...

Een hele fijne avond, groetjes Collie

Jeanette zei

Parijs, ik ben er ook al geweest met mijn man. Het is een mooie stad, belangrijk dat je van te voren plant wat je wil zien, het is zo groot daar! Het Louvre is een must en zo ook de Champs Elysees en natuurlijk de Eiffeltoren. Veel plezier en we lezen het volgende week wel.

Au revoir!!

Jeanette

Jeanette zei

Oh ja en nog bedankt voor de tip van het blog van Nico, gelijk opgezocbt en met plezier gelezen.

Groet,
Jeanette

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Beaucoup de plesir avec le preparations... Lijkt het ergens op?
Vaak zijn die al een groot deel van alle pret die bij zo´n trip hoort...
Bonsoir...
Lieve groet,
Mirjam

It's me zei

Heb je ook een boekje van de metro??? ter voorbereiding...lijkt me wel zo handig....1 dag ...Lynnnnn hier ga je spijt van krijgen.....sjuchtttt...wees stoer en boek 2 nachtjes bij of zo...drie.....j'taime Paris !!!..........♥.. ♥... ♥....

Marjan zei

Hoi Lynda

Wij waren van het voorjaar 1 dagje in Parijs (veels te kort) met dochter en hebben meteen afgesproken er een keer heen te gaan en dan wat langer. Man en ik waren er al wel eerder, lang geleden mar dochter dus nog niet. We hebben ervan genoten alwas het dan maar 1 dagje. Ik wens je veel voorpret en een heerlijke tijd daar!
Liefs
Juul

Bij Guusje Thuis zei

Aftelluh :-)

Judith zei

Het aftellen is dus begonnen... Parijs... Lang geleden dat ik daar was!

Veel plezier meis XXX

Bianca zei

Quelle pli, ik hoop het nie.....( dat betekent volgens mij: het regent ) hihih....:)
Lijkt me heerlijk, een dagje slenteren door Paris......extra koffer mee voor alle aankopen :)
Veel plezier !!!
Groetjes Bianca xx

Corine(THUIS) zei

Je was er nog nooit?? oohohh, dan zie ik nu een nieuwe verslaving aankomen :) Ik was er eerst met school, later met ex, toen met Gert en daarna moesten we toch echt nog eens met de dochters...Lynda...heel veel plezier!!

Madelief zei

Hoi Lynda,

Je hebt een super boekje gekocht! De wandelingen die er in staan zijn erg de moeite waard. Wij hebben de wandeling in Montmartre gemaakt. Zo leuk!

Ik wens jullie een hele gezellige tijd toe. Geniet ervan!

Lieve groet van Madelief x

Mayflower zei

Ik ben één keertje heel kort in Parijs geweest, maar wil dat ook nog eens overdoen en dan een paar dagen met manlief.
Jij heb een mooi vooruitzicht aankomend weekend.
Ik wens je dan ook veel plezier.
Lieve groet, mea

alma zei

Wat een heerlijke voorbereiding. Het gaat super worden .... let op mijn woorden.
Ik hoop voor jullie dat het weer gaat meewerken!
Heel veel plezier Lieve Lynda! Het is je zeer gegund!!

Lieve groet!!
Alma

Marga zei

Hallo Lynda.
Wat gaaf....Parijs.
Ik ben er een paar jaar geleden twee keer geweest en vind het tot nu toe de prachtigste stad. Maar.......Madrid is ook erg erg erg prachtig.
En het reizen....doen...genieten...gaaf!!!
Groetjes Marga

Bonjade zei

Oh liefie....hoe heerlijk........
Maar je gaat maar 1 dagje....? Oh en niet met je lief? Zie toch eens die kanjer...zo'n mooi lied voor je....love, love.
Verder gaat het goed met je? Ken het verhaal niet, gaat me waarschijnlijk ook niets aan....maar laat je niet kisten.........
Geniet tot aan je tenen daar in France....
Ben er ooit met een liefde geweest d`amour ;0)
enne....shop till you drop.
A bientôt!
Paris c'est une place de l`amour!
Le vin, le pain c'est très bien.
(enne...niets in de translator ;0)
FF

Pieternel zei

Geweldig geweldig.

Er is ook een grote begraafplaats. Edith Piaf en Jim Morrisson liggen er....

Aftel groetjes Pieternel

L zei

Heerlijk die voorpret! GENIET ERVAN!
Bon voyage et au revoir!