deuxième partie..

dinsdag 29 november 2011

van de eerste dag dus:). Staan jullie nog braaf bij het bruggetje bij het Louvre?? Dan steken we NU de Seine over.....om uit te komen in de wijk Saint Germain. Langs de oever van de Seine lopen we in de richting waarvan we denken dat dat de juiste is...:) en passeren de allercharmantste winkeltjes, barretjes en gevels. We doen een dwarsdoorsnede want morgen bij daglicht komen we terug voor the real thing;).








En eenmaal aan het lopen vergeet je tijd en afstand, en voor we het weten hebben we de HELE weg van Saint Germain naar de Eiffeltoren te voet afgelegd! We hebben een enkele keer moeten vragen(niet door mij, want dan haddden we nu bij de Taj Mahal voor de deur gestaan;)) maar dat was meer ter bevestiging"gaan we goed"?
En ja.....dan die toren he...die Eiffeltoren....

wat een imposante aanblik

en wat is hij hoooooooooog

en wat deed "Gus"dat goed!

so UP we went



...........................


eens per uur gingen de "flikkerlichtjes"aan......zoooooooo mooi!

Natuurlijk, we hadden best nog een uurtje kunnen kijken naar al dit moois, maar het was wel al na 23.00 uur en we hadden sinds de lunch niks meer te eten gehad. Dus met de Metro op naar de Champs Elysee.....






want dáár was het al volop kerst!!!! En wisten we nog nét een bakje koude friet(patat voor de noorderlingen;)) te scoren....en schuifelden we richting Metro om ons naar ons nachtverblijf te begeven. De laatste Metro zou om 01.00 uur gaan, dus dat wij op 00.45 bij ons hotel het metrostation uitstrompelden geeft aan dat we ALLES uit die eerste dag hebben gehaald. Toch?
Na een weldadige douche en een voetreanimatie kroop ik om 01.30 mijn fransche bedje in. Wekker gezet op 07.00 uur, dus WELTERUSTEN!!! O nee...BON NUIT!

A demain mes amis!
Lynda

Leave a Comment

Pink Princess zei

OH wat lijkt het me heerlijk om dit ooit eens met een vriendin te doen. Ben er ooit...eeuwen geleden...met moeder geweest. HHMM geen aanrader maar ja.....Vond er TOEN ook niks aan in Parijs sorry ;) Maar als ik dit dan zo zie...mmmmmm gezellig...wie weet...ooit eens....of anders in mn uppie maar lang zo leuk niet natuurlijk hihi

Diana zei

Tot aan het gaatje Lyn..... ;)))

Huys 50 zei

Ja,jeetje Lynda,ik zat daar dus nog te wachten hé !!!! en het mag even duren.....
O.k ik moet eerlijk zeggen het was het wachten waard dat dan weer wel, prachtige foto,s...jaaaa..
En uhhhhh hoezo Patat voor de noorderlingen..naja, wij hier zeggen anders altijd FRIET hier héé.., hahaha
Heb dan ook 14 jaar in Arnhem gewoond hé dus niet meer een echte noorderling.
Ik heb genoten hoor,ecgghhhhwaarhéé'...

Groetjesss
DM

Elly's kleine idylle zei

Allo Madame Linda,

Ca va apres Paris???

Wat hebben jullie prachtige foto's gemaakt, alsof ik écht een stukje meeliep in deze prachtige metropool.
Die kerstboom is zó mooi; ik mag aannemen dat je die meegenomen hebt, ja toch?? Of in ieder geval één bal.
Eerlijk is eerlijk, jullie hebben écht veel gezien deze eerste week, ahum, deze eerste dag.
Wij zijn al een paar keer tijdens de herfstvakantie in Parijs geweest, maar nog nooit rond deze aanlooptijd naar de Kerst.
De Champs Elysee vonden wij 's avonds al mooi, maar met deze kerstverlichting is het net een sprookje, zó mooi.
Eén brok genieten voor mij van jouw reisverslag Linda !!.
Lieve groetjes en een fijne avond, Elly

Mirjam zei

Hallo Lynda,
Mijn hemel, dat is dus echt in sneltreinvaart...
De foto´s zijn echt prachtig. Wat leuk dat je ons even meenam... Ik ben er even rustig voor gaan zitten hoor. Ben nog nooit in Parijs geweest. Heel erg mooi allemaal... Wat zullen jullie moe geweest zijn. Ik ben heel benieuwd naar de foto´s van dag 2...
Lieve groet,
Mirjam

Corine(THUIS) zei

Helemaal kapot..maar dat merk je pas als je weer thuis bent :) Daar in Paris gierde de adrenaline constant door je lijf!
Dag 2....
Groeten, Corine(THUIS)

Bonjade zei

Hijg...hijg...pfff.......buiten adem....was snel naar het fameuze bruggetje bij het Louvre gerend.......liep ietwat achter....maar het 2 gedeelte van je sight seeing mag niet gemist worden...dus voilà hier ben ik ( ha dass ook een frans woord ;0)
Oh la Tour de Eiffel.....c'est mon favorite....


Op naar dag twee.....

Liefs
FF

Kom Achterom zei

Wow wat een reis zeg!!
Soms ben ik wel eens wat jaloers hoor! Voor mij niet weg gelegd helaas maar ik geneit met jou mee wat een verlichting!!
mooi!!
fijne avond
Yolanda

Petra zei

Hè lekker zeg, ik voel me helemaal mee op reis. Verheug me op wat we morgen gaan doen:)

Liefs Petra

Bianca zei

Tja, als je het doet, moet je het ook goed doen....Pijn is fijn...ahum....:)
Ben benieuwd wat jullie 2e dag ons gaat brengen.
Groetjes Bianca xx

Thuis bij Tjits zei

jullie hebben er wel alles uit weten te halen, geweldig!!
en de Eiffeltoren blijft fascinerend, zo mooi..

tot morgen:)
liefs Tjits

It's me zei

Leuk Lynnnnn......toen ik de Eiffeltoren voor het eerst zag....dacht ik wat een lelijk ding......yakkes......echt waar....maar verlicht is ie mooi geef toe....xxx..

La Maison zei

Geweldig, jullie haalden eruit wat erin zit,
ik wacht op het vervolg

Hermine

hokje zei

Welterusten en tot morgen; ben benieuwd naar het vervolg van jullie avonturen!

Home is where the heart is zei

ik heb maar 1 woord WAUW!!!! Prachtig allemaal, wat is t een schitterende stad. Heel veel plezier nog
au revoir et bon nuit

Bij Guusje Thuis zei

Da's dus niet eens elke minuut maar gewoon elke Parijse seconde benut pffff...

Astrid zei

Ik geniet nog steeds lekker mee van dag 1. Blij dat jij de foto's maakte, kon ik lekker kijken.....kijken......kijken....zo moooooi met die lichtjes!
Ben goed wakker dus ik verheug me al op dag 2.....
Groet van Kiki

Judith zei

Heerlijk je posten van Paris... zou er zo naartoe willen:-) Het spat van het scherm dat je enorm genoten hebt; heerlijk!!!

Henriette zei

Of jullie genoten hebben hoeft niet te worden gevraagd. Heerlijk zoals je verslag doet. Ps zou je me een een email kunnen sturen.luani206@hotmail.com

Henriette zei

Hoi Lynda , je mail ontvangen maar als ik je terug mail , krijg ik de mail retour met adres onbekend. Zou het spoken ??:)

Dus graag nog een poging.

L zei

Oh la la Paris, ik wil er ook weer heen! ;-)