In ere houden!

dinsdag 8 november 2011

ik hou van tradities, als het éven kan wil ik ze allemaal in ere houden! En als er geen traditie is, maak ik onze eigen:).
Dit laatste is dus vanavond het geval, Sint Maarten....en alweer...frons bij jullie...want jaaaa Sint Maarten is het pas op 11 november. Maar, omdat de 11e van de 11e ook het begin is van het carnavalsseizoen hebben ze er bij ons voor gekozen Sint Maarten te vieren op de dinsdag voor de 11e. En dat is dus vanavond.
Met lampionnen achter de muziek aan hoef/mag ik al een paar jaar niet meer, maar wél nog alle jaren honderige kakelkippen voederen;).
Vorig jaar ging onze jongste nog langs de deuren zingen, maar dit jaar dus niet meer......dit jaar...nodigden de meiden elk 3 vriendinnetjes uit...en die komen dus om 18.00 uur eten--> broodje knak(=traditie). Voorgaande jaren kwam ook iedereen bij ons eten en dan gingen we met zn alleen naar het Sint Maartensvuur en dus ook samen langs de deuren, maar vanavond blijft alles hier. Ze hebben wilde plannen geloof ik, spokentocht door de wijk, vlag veroveren en Just Dance op de WII....*zucht*.....en ik...zorg dat de vuurkorf brandt, dat er genoeg lichtjes in de tuinen voor en  achter staan, dat er genoeg te eten en te drinken én dat er voldoende zoetigheid is!
Ik heb nog 2 uurtjes voordat het "spul"zich zal melden, ik ga even buiten zitten....ik ook altijd met mn tradities;).






Fijne Sint Maarten(wanneer dan ook deze week;))!

Liefs,
Lynda


Leave a Comment

L zei

Heerlijk van die tradities! Ik ben ook dol op tradities!
Een hele gezellige avond toegewenst met z'n allen!
Hier wordt geen Sint Maarten gevierd, ik weet eerlijk gezegd niet eens zo goed wat het is...
Ik ga het zo eerst een opzoeken..

Susan zei

Geniet van deze heerlijke avond...trek maar snel iets warms aan want het wordt heeeeeeel koud!!

Gr. Susan.

http://truutske.blogspot.com zei

Tradities...zo waardevol ook voor mij.
Wat ontzettend leuk idee maar wat zal het een drukte geven maar...wat zul je er van genieten.
Gezellige avond dus gewenst.
Trudie.

Nicole Claudia zei

Wij lopen vrijdag... Bridget is al druk nachtjes aan het tellen... Tas staat klaar. De lampion is al gemaakt, inclusief batterijen!!. Een hond heeft ze gemaakt... ja een hond. Heeft Bridget samen met zuslief gemaakt. Want zuslief gaat samen met een vriendinnetje de wijk onveilig maken.

Veel plezier vanavond, met het voederen van al het loslopend kidsspul en het voederen van de vuurkorf!

Groetjes, Collie

Thuis bij Tjits zei

klinkt wel supergezellig Lynda, wat een feest voor die meiden!! heerlijk zo'n traditiegetrouwe moeder:))
geniet ervan!!

liefs, Tjits

Kom Achterom zei

Leuk sint Maarten!! dat wordt hier niet gevierd jammer genoeg!!
Fijne avond hoor met al je meiden!!
Yolanda

Jeanette zei

Bij ons gaan de kinderen na de carnaval langs de deuren dan heet dat foekepotterie. Het heeft veel weg van Sint Maarten. Zo heeft iedere regio zijn eigen traditie

Genietze en groet,
Jeanette

Abacaxi & Hortelã zei

Sinte Mèrte... leuk!
Veel plezier met alle meiden!
XX Chantal
P.S. Morgen toch wel foto's van al het moois van vanavond??

Mayflower zei

Dat klinkt toch als een gezellige avond Lynda. Hier komen de kinderen vrijdag aan de deur. Ik ben ook dol op tradities, alleen met Sinterklaas heb ik weinig, zodra mijn kinderen groot genoeg waren verplaatsten we de pakjes naar de Kerst.
Gezeligge avond en een lieve groet, Mea

Huys 50 zei

Oooooo wah hedde ge daar nou meiske, olliebollekes ??..hmmmmmmm
Whaaa,oh wat gezellig allemaal Linda en jij kunt/mag best nog met een lampionneke langs de deur hoor,achhhh...
Jammer hé dat kleine kindere groot worden,het is de bedoeling ik weet het maar occhhhh wat mis ik al dat gebeuren van Sinterklaas enzoo je weet wel,schoentes opzetten en niet meer kunnen slapen.........tja..
Maar ga jij dan nog maar even dansen met de meiden straks en vooral....Genieten !!

Groetjes
Dicky Marie.

Carla zei

Ben gek op tradities.
Hier is niet veel met st.Maarten hoor.
Jarenlang zat ik met zekjes snoep te wachtne op de kiddo's.
Maar aangezien mijn buren er niet aan doen en ik dus het enige huis in het rijtje ben..lopen ze hier niet eens langs...zo jammer!!
Dus...dit jaar ben ik dan maar héél vervelend..doe het licht uit in de keuken...en doe niet open voor die ene verdwaalde té grote alleen lopende jongen...sorry kids!!
Dan maar geen traditie!!
Veel plezier jij..

liefs Carla.

Corine(THUIS) zei

Hier lopen ze al decennia lang Sint Maarten op de 10e ;), hoe wat en waarom weet niemand!
In mijn tijd liepen we met uitgeholde suikerbieten, tegenwoordig zijn het vooral lampions, het blijft leuk!
Groeten, Corine(THUIS)

Jeanette zei

Ja hoor, hier ook sintmaarten maar wel op vrijdag, de 11 van de 11..is m`n papa ook jarig altijd een druk dagje maar wel gezellig. heb gisteren de traktaies voor sintmaarten klaar gemaakt. Fijne avond...

Liefs...

It's me zei

Zie ik oliebollen...en warme chocolademelk......enne dan word ik niet gevraagd....zo teleurstellend weer he??!!...en dan is ook mijn give away nog naar beneden geduwd door de eifeltoren......zeg Lynnn vind je me nog wel aardig?????....liefs van mij...xxx..

Elisabeth zei

En volgens mij loop jij met een Big Smile te genieten van je tradities.
Liefs Elisabeth

Tanja zei

Jij lijkt mij een echt traditiemens, hou vast, hou vast Lynda, en geniet er met volle teugen van.

Fijne avond, niet teveel oliebollen eten

Liefs
Tanja

Pleuntje zei

Het was vast een gezellige boel bij jullie. Mooie tradities houden jullie er op na. Vrijdag inderdaad bij ons St. Maarten waar ik met mijn nichtje en neefje zal lopen. Mijn kinderen zijn alweer heel wat jaartjes uitgelopen. groet Petra

Alle mooie dingen zei

In Schagen hadden we altijd Sint Maarten of Keuvelen zoals ze het in West-Friesland noemen.
Hier in Vinkeveen helaas niet...jammer
Maar "ons" Keuvelen is toch effe anders als bij jullie wel grappig die verschillen!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Wat zie ik... een oliebol? Nu al...? Lekker hè?
Ja, Sint Maarten, vroeger toen ik nog heel klein was en bovenin Noord-Holland woonde liepen we al met de lampionnen, maar toen we later naar Zuid-Holland verhuisden kende men het niet. Heel vreemd vond ik dat. Later is het behoorlijk landelijk geworden dus mijn meiden gingen ook langs de deur met mijn persoontje...
Nu zorg ik ook dat er wat lekkers is hoor... maar wel pas op vrijdag.
Ik hoop dat jullie allemaal een heel leuke avond hadden,
Groetjes,
Mirjam