Ik doe het toch...

dinsdag 1 november 2011

Over sommige dingen is het beter niet te bloggen, politiek en geloof zijn naar mijn mening erg kwetsbare onderwerpen en daar waag ik me éigenlijk niet aan. Maar vandaag doe ik het toch, geen diepgaande discussie over regels wetten en politiek. Vandaag stuur ik mijn hart mee naar Den Haag, mijn stem mag mee met het liedje dat "mijn" bandje daar vandaag op het plein zal spelen voor Mauro(wie kent 'm niet).
Mijn moederhart, mijn "niet-eerlijk"gevoel, mijn gevoel van onrecht(want het was om mee te beginnen al helemaal niet ZIJN keus om in NL terecht te komen bij wildvreemden....dat hij daar intens gelukkig is geworden is hem gegunt......en nu hij "volwassen"is wordt er wéér voor hem beslist......) is daar op het plein...hier in huis brandt een kaarsje......

Liefs,
Lynda

ps: natuurlijk weet ik dat samenkomen op een plein en allerlei positief bedoelde vibes sturen in dit(en vele andere) geval niet al teveel zal gaan uithalen, dat het geen problemen OPLOST....maar NIKS doen is ook geen optie toch?Nogmaals...geen politieke discussie......maar mijn gevoel op mijn blog met mijn bandje:) Helaas niet de allerbeste opname, maar wel een mooie, op een plein, met heel veel mensen.....voel het gevoel....IK voel het!

Leave a Comment

Claudia Leertouwer zei

Ha Vriend!

Alle mooie dingen zei

ik doe met je mee....
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Anita zei

Ik sluit me ook aan ...
Mooie foto Lynda het zouden onze zoon en dochter kunnen zijn ;-)
Groetjezz lfs mij

Unknown zei

Je hebt helemaal gelijk!
Trouwens wat heb je een prachtige aanwinst erbij ...je neuwe kast,super!
groetjes karin

Home and Lifestyle zei

Ik lees net op internet dat de Kamer zijn verblijfsvergunning heeft afgewezen!! Schandalig!

Dagmar Wijnbelt-van Heun zei

Ook ik heb al de petitie getekend om Mauro te laten blijven. Het is te schandalig hoe de politiek hier mee om gaat... ook vandaag weer... diep triest....

Groetjes van Dagmar

natuurlijk groen en doen zei

Een kind gevormd tot wat hij nu is , hoort waar hij zo gevormd is ,dus hier
Leef met hem en zijn pleegouders mee

L zei

Ik lees net dat hij definief geen verblijfsvergunning krijgt ... trieste zaak ...
Ik weet dat er regels zijn, maar je kunt toch wel eens een uitzondering maken?!

Jolanda zei

Kippenvel, ons bandje voor dit zo ontzettende goede doel. Het geeft niet mogen baten.Ik vind het zo intriest dat we in zo'n land wonen.
We weten waar we niet op moeten stemmen de volgende keer, maar daar heeft Mauro en al die anderen helemaal niets aan...lieve groet

Nicole Claudia zei

Ja... ik snap niet hoe je een kind (want dat zijn tieners nog steeds), die als eens van land verhuisd is, na 8 !! jaar nog een keer kan verpoten, maar dan terug, alsof het een ding is.

Nee, dat is niet sociaal, niet voor hem en niet voor zijn (pleeg)ouders. Ik leef met hun mee...

Als de politiek zich nou ook zo druk zou maken om andere dingen....

Groetjes, Collie

Brabbels en Kiekjes zei

..........

de hele discussie heeft ineens een gezicht gekregen en het is diep triest dat mensen hier jaren mogen verblijven en uiteindelijk terug moeten naar een voor hun onzeker land.
Eerder een beslissingen nemen zodat mensen niet teveel verwesteren zou het allemaal een stuk "duidelijker" maken.

.......

It's me zei

Tja inderdaad niks doen is ook maar niks !! wat ben je toch een schatje...xxx..

lien zei

Zoooo ontzettend mee eens! Ik begrijp niet dat dit uberhaupt kan gebeuren?!

Elly's kleine idylle zei

Hoi Linda,
Te zot voor woorden dat dit in zo'n "ontwikkeld" land zo'n grote issue is. Hij woont hier acht jaar, is helemaal vernederlandst, dus volledig geíntregeerd, maar omdat hij nu 18 is geworden moet hij dus terug naar Angola???
Waarom???Omdat de regeltjes zo zijn gemaakt???
Geeft maar weer aan dat de wetten en regels niet aansluiten bij datgene wat door de meerderheid in de maatschappij gewenst en gevoeld wordt. Goed hoor Linda om hier aandacht in bloggerland voor te vragen.
Chapeau en mijn steun en emphatie heb je!
Fijne avond Elly.
P.S. Je kast vind ik trouwens een plaatje.

Marga zei

Hallo Lynda.
Ook dit raakt mij. Heb er geen woorden voor.
En ....je voelt je machteloos.
Ik schaam me er haast voor.
Groetjes Marga

Pleuntje zei

Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. Bedankt voor je steun aan Mauro. Groet Petra

What's in a day zei

Het zal je maar gebeuren, wij zo in die situatie, wat zijn wij rijk, ik voel met hem mee...machteloos en politiek....geen discussie hoor, maar het kan toch beter!!!!

Lieve groet,
♥Eefie

Tanja zei

Ja maar ik vraag me wel gelijk af hoe zit het dan met al die anderen die hier al zolang zijn?

Ik ben het met mijn 'zus' dat het nooit zo lang mag duren voor er een beslissing wordt genomen.
Ik vind dit wel een hele moeilijke hoor poeh.

Liefs
Tanja

Bij Guusje Thuis zei

Bijna plaatsvervangende schaamte dat de IND zoveel tijd nodig heeft gehad voor Mauro en ook voor zoveel anderen waardoor zij hier na zoveel jaar gehecht en gewend zijn ... kun je die dan zo maar met een enkeltje op het vliegtuig zetten omdat de regeltjes zo zijn? Verdient allesbehalve een schoonheidsprijs!

Mirjam zei

Hallo Lynda,
Wat heb je dat mooi gezegd. Bij mij overheerst ook het 'niet eerlijk' gevoel...ik voel met je mee.
Fijne dag,
Groetjes,
Mirjam