La première journée...I

maandag 28 november 2011

Voor alle ongelovige Thomassen......hier een korte samenvatting van wat wij deden op dag 1! Vergeet even niet dat wij pas rond kwart voor 4 smiddags bij het hotel waren, we daar onze tassen naar binnen hebben geslingerd, op een SCHOON toilet onze sanitaire stop hielden om vervolgens om half vijf weer bij chauffeur Reino in de bus de stappen.

Via de  Arc de Triomphe, over de Champs Elysee en place la Concorde naar l'Opera! Alwaar gedumpt midden op een kruispunt, we onze monder probeerden dicht te duwen op de stoep bij Lafayette!






Eenmaal binnen bij Lafayette sloeg mijn reisgenote(logistieke eindverantwoordelijke) de schrik om het hart! Een losgelaten Lynda in een MEGAHUGE warenhuis is als een stuk zeep onder de douche....lastig te vangen ;)). Dus een plattegrond werd meegegrist en there we went....








van beneden, helemaal naar boven......en weer terug...

alwaar we terecht kwamen in een schoenenwalhalla...om maar even de meest bekende op de kiek te zetten ;))
Maar ja...die kortingsbon van 10% zou hier niet veel uithalen(althans...voor ONS budget;)) dus rolden we terug naar de cosmeticavloer(noem het geen afdeling), et voilá....een nagellakje werd geshopt en het eerste tasje was een feit!HOERA;).

hmmmm als ik nu niet ga inkorten wordt het een heeeeele lang blog over die ene halve dag...ik doe mn best...beloofd....

Via diverse Boulevards en kriskras straatjes kwamen we bij Place Vendome(en ik ga nog deze week het naambordje van Place Vendome van mn schuur halen want daar doet het zijn naam geen eer aan weet ik nu ;))







zomaar wat foto's onderweg naar Place Vendome

etalage van CHANEL op Place Vendome



personeelsingang op Place Vendome!!

Via Rue de Castiglione naar de Tuileries, de tuinen achter het Louvre, inmiddels donker maar toch dat pad tussen die bomen door...en weer terug want poortje dicht ;). Dus buitenom de tuinen naar DE Pyramides...en eenieder die de boeken van Dan Brown kent.....KIJK!






Hier hebben we ons even op een stoepje laten zakken want de sfeer MOET ingeademd worden he;).

Vanaf hier staken we de Seine over, maar als ik naar boven scroll.....denk ik dat ik even mn titel ga aanpassen en dag 1 in twee keer ga doen;).

à demain

Lynda

ps: aanmelden voor de GROEPSKNUFFEL kan nog tot en met donderdag AS!

Leave a Comment

Carla zei

Zo 1 weekend Parijs en mevrouw spreekt al Frans ook....petje af.....hihihi
Je hebt wel mooie foto's gemaakt zeg!!
Tja...een nagellakje is toch ook héél leuk!!
Ik kan een hele dag shoppen en blij met een aardappelschilmesje thuis komen hoor!!
Ben benieuwd naar je deel 2 van dag 1 !!

liefs Carla.

Huys 50 zei

Tuttuttut,......tsssss,tja.....uhhhhh, hahahaaa
Michael Kors tasje maar meegenomen Lynda ??? ne een Chanelleke voor de ruik ???
Alléé meid ge moet toch wat éé... hahaaa
Ik zie het al, je hebt GENOETEN met een grote..G, heerlijk !!
Nu nog een tripke naar Londen voor de Kerst en het feest is complét...

Groetjes
Dicky Marie

André en Inka. zei

Lafayette,...prachtige winkel och,weer zo`n heerlijke post,echt genieten,........x

Ger zei

.......Ik scroll en scroll......WAW.....wat 'n sfeertje!!!!

Zie dat ze bij Lafayette heul veul verkopen....
maar hebben ze geen reservelampjes,
zie dat er ééntje kapot is aan de buitengevel;-))

Oh....Linda...kan me zó goed voorstellen dat wanneer je daar loopt je niet meer in te houden bent.
Tissss niet dat jij nooit nergens komt......
maar dat hebben ze bij lullie in het dorp niet hé,net zo min als bij ons in de Lichtstad.

Jij gaat maar lekker door met posten plaatsen, heb ik nog wat te kijken tot einde van het jaar en kan ik meteen overgaan naar de champagne in het echie en het geflonker van het vuurwerk.
En je muziekje erbij........komt goei!!!!

Bedankt voor het delen:-)

Lieve groeten,
Ger

Astrid zei

Leuk Lynda- verslagggggg....echt super leuk geschreven. En mooie foto's natuurlijk.
Die blikjes Kusmi thee zijn ook zo leuk, daar zou ik wel een verzamleing van willen hebben. Ben benieuwd naar de rest...kunnen wij weer lekker meegenieten van Parijs.
Fijne dag en geniet maar lekker na!
Groet Kiki

Diana zei

Ik zeg wederom heulegaar niets, maar zucht eens diep en steek één van de laatste koekskes in m'n mond en riek eens aan mijn Fragonard-geparfumeerde armpke..... Parijs..... *zwijmelt weg*

lia zei

Heel verstandig om een deel 2 te doen.
Maar wel fijn dat je zo genoten hebt, en het straalt van je blog af.

Liefs Lia

Corine(THUIS) zei

Kom op met deel 2 van dag 1 Lyn!! We want more!!!
Heerlijk Parijs...daar krijg je nooit genoeg van...
Groeten, Corine(THUIS)

Margot zei

Goed geluisterd meid, wacht op het vervolg, maar krijg nu al heimwee...maar volgende keer ander muziekje hoor, heb het nu al 4x gehoord...haha...
Moi pour lui...lalala....
Knuf, Margot

Unknown zei

Ik ben benieuwd naar deel 2!!!! Klinkt nu als een super weekend...heerlijk zo met een vriendin want met een man is dat toch anders. Werkt wel aanstekelijk, zeker voor een zwangere muts die juist nu zin in dingen krijgt als weggaan, mooie lingerie kopen(maar ja..straks moet het weer een maatje kleiner dus hou me in)etc. Volgens mij hebben jullie heerlijk genoten en ik hoor graag de rest van het verhaal (incl. aankopen!)
Lieve groetjes Karin

It's me zei

Leuk hoor!!!.....ben benieuwd met wat je allemaal mee naar huis hebt genomen......en ja GROOT HE??? .......La Fayette zei ut toch !!!....xxx...

hokje zei

Niet vergeten om af&toe adem te halen ;) Prachtige foto's van het geweldige Paris: kan niet wachten om deel 2 te bewonderen...

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

La Maison zei

Zo moet je Parijs ook voelen,zien,ruiken en beleven.
Super.
Ik hang aan je lippen;))

Hermine

Kat Ibáñez zei

Oh girl!! I told you before you left that you would be a great tourist guide!!! And I was right!!! What a great Paris tour!!!

KusKus!!!!!

Bij Guusje Thuis zei

Zo, ik zit er helemaal klaar voor hoor, Parijse sfeer proeven in tig delen, komt u maar!

Yvonne - Frl. Klein zei

Oh, schön!
Ich liebe Paris!!!!!

Yvonne

Tanja zei

Ja Parijs, je vindt het mooi of lelijk, en jij hebt zo te lezen heel erg genoten in een korte tijd en bent verliefd geraakt op Parijs! Ik ben benieuwd naar de rest van je foto's

Liefs
Tanja

Chrissie en Heidi zei

Wow, klinkt heerlijk en w.s. ook vermoeiend :-), maar heerlijk, gewoon gaaaaan in zo'n stad!!

Ik wil ook!!

Groetjes, Heidi

Henriette zei

Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben , nu lekker nagenieten van alle indrukken en mooie foto's.

Anita zei

We krijgen een indruk ;-)
Gewéldig Lynda ik ben benieuwd naar het volgende deel hihi
Groetjezz lfs mij

Abacaxi & Hortelã zei

Heimweeeeeeeeeeeeee......!!!!
En ik wil straks ALLES horen hoor :))

Saskia zei

ja amaai die tassen hebben jullie wel heeeeeeeeeeeeel snel geslingerd als ik zie wat jullie daarna allemaal gedaan hebben!!! Ziet er geweldig uit :oD

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Het is wel duidelijk dat jullie enorm genoten hebben. Wat een prachtige plaatjes allemaal...
heerlijk om even mee te genieten. Ben heel benieuwd naar het vervolg...
Fijne dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

Bianca zei

Je hebt toch wel een extra koffer meegenomen voor al je aankopen :)
Heerlijk.....lekker struinen door Parijs. Een geweldige stad........
Veel plezier nog !!
Groetjes Bianca

L zei

Wat een leuk en mooi foto/verslag!