Citytrip...

vrijdag 27 augustus 2010

En? Iemand al een idee??? Niet? Dit is een detail van de trap van Keizersgracht 209........*grijns*.
Morgen ga ik een dagje naar Amsterdam!
****************************

And?? Any idea?? No??? This is a piece of the stairs on Keizersgracht 209...*grin*.
Tomorrow I'm going for the day to Amsterdam!


De laatste keer dat ik in Amsterdam was(de dames die mij al langer "kennen" herinneren zich misschien het verhaal nog wel) verplaatste ik mij op zo'n soort fiets. Kan je vertellen, dat ga ik niet snel nog eens doen, dat viel niet mee!!! In het verkeer waar verkeerslichten VOLKOMEN genegeerd worden, mijn netjes uitgestoken hand er BIJNA vanaf gereden wordt, rechts hetzelfde kan zijn als links, heeft me dat de nodige zweetdruppels gekost;)!
Ik had niemand voorin(dat hebben we wel geprobeerd, maar ik kwam niet eens van de stoep af;)) maar NOG was het een belevenis(ik had 'm niet willen missen maar je hoeft niet alles twee keer te doen toch??;))
*****************************

Last time I went there I used one of these.....I can tell you....this is NOT something I will be doing again soon, it wasn't easy, I can tell you!!! Imagine....a city, trafficlights??? Everybody ignores them(but me;)), when I put my hand out(to let them know in which direction I want to turn)...they almost drove it off!!!! Right??(priority) could be just as easily be left!!! Sweat came from everywhere and went everywhere;))
I wasn't carrying anyone(we've tryed, but I couldn't get off the pavement), but still it was an adventure(didn't want to miss it, but you don't have to do everything twice do you;))



denken jullie dat ze me binnen laten??

do you think they'll let me in??

Paleis op de Dam
Royal Palace

of ga ik het wéér alleen van de buitenkant zien?
or do I AGAIN only see it from the outside?


Hermitage
Hermitage

Als er weer eens een Russische expositie is MOET ik daar gewoon naartoe.....wil ik al zó lang, maar het komt er gewoon nooit van.
When there will be another Russian exposition I just HAVE to go, it's something I want for a long time, but it never really happens.....

Leidsegracht

Mooie trappen, deuren en hekwerken, ik vindt het allemaal zó mooi!
Beautiful stairs, doors, and railings....love it!!

uhm...Keizersgracht???Desirée???;)

Amsterdam vindt ik altijd leuk, een hele "andere"wereld en toch zó Nederlands!
De keer dat ik er een weekend was met 3 andere dames, hebben we ons ook in het nachtleven begeven, fietsend over straat(duhhh) om 4 uur snachts en toch was het op dat tijdstip drukker op straat dan hier overdag;)....tja....meisje van het dorp he....naar de grote stad*grijns*. Gelukkig heb ik mn moeder mee;))))

I always like to go to Amsterdam, it's a "different"world but still SO Dutch!
That time I went there with 3 other ladies, we also enjoyed the nightlife, at 4 o'clock in the morning there were more people on the streets than in my village during the day;)).....small towngirl...hitting the big city!! *grin*
Fortunately, I have my mom with me;))

Dus....als iemand nog leuke tips heeft, laat je horen.
Ik neem m'n camera mee, dus de volgende post is: Amsterdam door de ogen van een Dorpse;))))))


I will take my camera, so next post will be: Amsterdam through the eyes of a villagegirl:).

Back in the '80 there was a movie called Amsterdamned....this song was the titlesong.....Lois Lane is the band playing....


Groetjes
Lynda

Leave a Comment

Claudia Leertouwer zei

Ik heb hier niets meer aan toe te voegen. Heel veel plezier!

Liefs Claudia

Karin zei

Oh jee, ben er ook pas geweest, het openbaar vervoer is ook niet alles lees http://karin1964.blogspot.com/2010/08/beloonde-zuinigheid.html maar.
En ik kan je nu al wel vertellen dat je er niet in komt, stond nog helemaal ingepakt in de steigers. Vrolijke vrijdag en heul veul plezier morgen met moeders!

Bonjade zei

Oh ik vond het wat...als ook dorpse in de grote stad........hield goed de arm van mijn nichtjes man vast......je weet maar nooit.....
Pas op voor de grachten hoor....brrr......
Fijn weekend en geniet ze.
Knuf

Robyn zei

Lynda, LOVELY photos! I know for sure I'd NEVER get that bike off the ground even if there was NO ONE in it! But it is so COOL! I can't wait to see your other photos. Amsterdam looks so very lovely but from what I've heard I'm sure you and your friends had a CRAZY time enjoying the night life! Thank you for your ALWAYS SWEET comments on my blog! You are a SWEETIE! ;-)

Rozmeen zei

Hey Linda,

Ik ben zelf opgegroeid in Amsterdam en mijn ouders wonen nog lekker in de pijp dus kom er wekelijks...heel herkenbaar je verhaal...is nog steeds een beetje wennen hoor dat $%^&*() verkeer.

Maar shoppen kan je er :-))) Heel veel plezier morgen.

xxx Rozmeen

Anoniem zei

Het Paleis op de Dam is wel degelijk toegangelijk voor het publiek en ik ben er twee weken geleden nog in geweest.
De buitenkant stond nog in de steigers en de plastic afscherming.Van binnen is het een schitterend ingericht paleis. De openstelling is vanaf 11.00 uur.

by kuzz zei

Geniet ervan!
groetjes, ERna

bijzonder-oud zei

Hoi Lynda,
Veel plezier morgen, ik vind amsterdam zo leuk!
geniet er lekker van.
Lieve groet,
Yolanda

geldover zei

We zijn een paar weken geleden met de auto geweest, geparkeerd bij de arena voor 6 euro vervolgens kaartjes gekocht, zodat we de hele dag metro,tram in en uit konden stappen. Ideaal. Voor 7 euro p.p meen ik. Lekker naar de dappermarkt albert cuyp. We hebben onze dochter van drie meegenomen en die vond de "trein"helemaal geweldig en wij waren blij dat we niet veel hoefden te lopen

Irma zei

ik ben dol op Amsterdam en wens je ook veel plezier en als je zegt dat je een hele bekende blogger bent.... meid...dan laten ze je overal binnen...of niet;-))
groetjes irma

Marian zei

Lynda in de grote stad!
Veel plezier daar!
Groetjes,
Marian

Rozmeen zei

hahaha oke lynda...natuurlijk even naar de PC niet betaalbaar maar wel heel decadent window shoppen :-)..vondelpark.... eten bij Morlang bij leidse plein en als je ook een avond eraan plekt zeg ik Boom Chicago op leidsplein...stand up comedy met een hapje zooo leuk!!

Dikke kus,
Roz

It's me zei

Oneeeeehhhhhh!! ga je Amsterdam onveilig maken???....o neeehhhh...dan kom je toch weer niet langs Maarssen??????...............zuchtttttttttttttttttttttt.................Fijne dag geniet ervan meis............liefs Ria,,,,

Corine(THUIS) zei

Amsterdam.. het is heeel lang geleden dat ik daar was. Dus geen tips van mij..
Onze woonplaats is ook een stad, maar toch voel ik me echt een dorpse als ik in zo'n grote stad als A of R rondloop.
Veel plezier!
Groeten, Corine(THUIS)

Marga zei

Hallo Lyndia.
Ben in de vakantie een dagje naar A,dam geweest. In de stromende regen. Maar ook dan is Amsterdam gewoon lekker leuk.
Heb geen tips, misschien heb je straks tips voor mij.
Hele fijne dag gewenst.
Groetjes Marga

Floor zei

Oh Amsterdam is zo leuk om te doen echt supergezellige stad.

Nieneke zei

En wat zit er dan achter het bewuste trapje op de Keizersgracht 209?????
(ik dacht daar komt nog antwoord op, maar helaas...)
De 9 straatjes zijn ook geweldig, google het maar even...
En in Amsterdam heeft volgens mij elke niet-Amsterdammer een vakantie gevoel...
Ik ga morgen ook, maar dan voor de ZOOmeravond in Artis (hihi, de regen komt waarschijnlijk met bakken uit de lucht..mmm)
Veel plezier!
Nieneke

Rose Garden Malevik zei

R
E
A
L
L
Y

N
I
C
E

B
L
O
G

Håkan :)

Floor zei

hee dat vooruit plannen en plaatsen lukt niet bij mij , hij zet ze er meteen op ook al vul ik een andere datum in.....????

Bij Guusje Thuis zei

Veel plezier in Amsterdam! Was er gister nog maar helaas niet in dat mooie, prachtige oude gedeelte ... dat vind ik, net als jij, zo mooi!

Geniet van je weekend!

Groetjes,
Colinda

Karla@TheClassyWoman zei

Lynda you are just the sweetest! Thank you so much for leaving me that beautiful birthday wish. :) I've actually has a pretty awful morning and your comment really brightened my day. It always touches my heart to know that I have friends all the way on the other side of the world.

Blessings on your day!

Hugs,
Karla

Room Seventeen zei

Ha Lyn, de Annabellen zijn er hoor. Pffft, ik zat steeds te klunzen met het verkeerde formaat, ben nu nog niet tevreden, maar ik pluk ze nu niet meer van mijn blog ;-)

oma leentje zei

Vorige week vrijdag waren wij ernog. Mijn hele mokumse familie woont daar nog. Vind het altijd een soort thuiskomen. De 9 straatjes vind ik heel leuk. Maar Amsterdam is gewoon leuk...... Kom je door de Kerkstraat op 197 is ons familie huis met net zo.n mooi blauw stoepje als op jou foto. Heerlijk meid geniet ervan....

La Maison zei

Ga lekker de Jordaan in, zoveel leuke winkeltjes.... Ik wens je in ieder geval een super dagje.
Genieten hoor..
xx Hermine

La Maison zei

p.s. doe je al mee met mijn giveaway????

Stina zei

een hele fijne dag morgen hoor!!!
geniet ervan
we wachten je foto's wel af.

Liefs Stina

lia zei

Oh, vorige week zag ik Amsterdam vanaf de boot. Maar ik voel me ook echt een dorpeling in een grote stad. Ben altijd blij als ik weer terug ben. Maar jij gaat je vast heel goed vermaken.
Veel heel veel plezier.

fijn weekend, lia

Pierelantijntjes zei

Ooh ben in de vakantie nog in Amsterdam geweest. Ik ben dol op Amsterdam, en deze keer hebben we af en toe een trammetje genomen, en natuurlijk veel met de benenwagen. Ik ben in madame Tousseauds geweest. Erg mooi, alleen het enge gedeelte hebben we overgeslagen. Ben nogal een bangerik......
Ik wil je nog bedanken voor je felicitatie. Heel veel plezier in Amsterdam. ( ik kijk al uit naar je post erover)
Liefs Ester

vosgesparis zei

hebben we net sail achter de rug komt Lynda amsterdam onveilig maken ;) Veel plezier err vandaag. wie weet zie ik je straks op de noordermarkt als t tenminste droog blijft ;)
O en ja die foto is op de Keizersgracht / hoek reguliers gracht en als je in de kerkstraat loopt om Leni haar familie huis te zien kun je meteen even dat ienie minie kringloopje induiken...

Floor zei

het lukt niet , hij doet het niet bij mij weeeeehhhhhhh

verftechnieken zei

Hee Lynda! Dat ik jou nou zomaar perongeluk tegenkom met een eigen blog. Dat is lachen, want ik hou altijd zo van je schrijfsels op het Picasa forum. Nou, als je 't goed vind ga ik hier even zitten lezen terwijl jij in Amsterdam bent. Je hoeft de deur niet op slot te doen, laat het koffiezetapparaat maar aan staan, ik doe het licht wel uit als ik wegga... haha.

Mayflower zei

Gezellig hoor zo'n dagje Amsterdam onveilig maken haha. Misschien zit je op dit moment wel thuis uit te puffen van zo'n grote stad of je gaat je misschien nog in het nachtleven begeven.
In ieder geval hoop ik dat je een ontzettend leuke dag heb gehad.
Zelf vind ik de negen straatjes altijd heel leuk.
Lieve groet, Mea

Jeanette zei

Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad, ik vind Amsterdam ook altijd leuk om te bezoeken.

Groet,
Jeanette

Splashes of Pink and Mint zei

Hey city girl! En... geen brokken gemaakt vandaag??? Gewoon lekker genoten??? Whaaaa.... als ik A'dam loop voel ik altijd echt zo'n boerentrien die nog niets van de wereld gezien heeft. (Nou ja, dat is ook wel een beetje zo!)
Nou, de pootjes omhoog vanavond en natuurlijk wel effe laten weten hoe het was hè!

Anoniem zei

Ow hier moet je nog gaan haha,lieve groet Joke.