Weet je nog wel....

maandag 9 augustus 2010


niet geheel in chronologische volgorde ...


Ik geloof dat ze weer op tv zijn.....vintage;)...


Tom Cruise in Top Gun....



Stuif 'es in!

Ren je Rot


Dynasty, Dallas en schoudervullingen;)...

Duran Duran, matjes en hoofdbanden


Doe Maar

Grease....ik geloof dat ik die 3 keer in de bioscoop heb gezien, elke keer als hij op tv kwam én ik heb 'm zelf, natuurlijk.....: we go together like ramalamalamakedinkiekedingkedong"


The looooooooooooooove boat...

ik had ze in geel en groen geloof ik,

Ik ben er vast en zeker heel wat vergeten...."dingen van toen".....wat weten jullie nog??

***************************
Don't you girls sometimes have this.....all of a sudden a parade of memories goes through your head....out of the blue....
This is a trip down memorylane.....well, at least for everyone who is my age(18 DUHHHH;))....and lives in Holland...although....Dynasty and Dallas, Duran Duran, Tom Cruise....you all MUST know them too......
I've put in 1 fashionmistake.....*sigh*...what WERE we thinking!!!!

Sleep well!!!

Welterusten!!

Lynda



Leave a Comment

Karin zei

Heeeele grote oorbellen en je kuif omhoog van je gepermanente haar (big hair dus), flink in de lak. Oh ja, en het overhemd van je vader aan, want alles moest flink oversised, had je ook meer plek voor die enorme schoudervullingen, liefst nog twee op elkaar. Weet je dat ik daar langzaam van af heb moeten kicken, VRESELIJK.
Oh ja en ABBA natuurlijk, al was ik zelf wel helemaal into the Police. Samen met vriendinnen plaatjes draaien, nostalgie. Ach ja, the eighties, waar blijft de tijd. We worden oud Lyn!

Diana zei

Fluoriserende kleuren, dat mannetje van de 7-up (Hij had een naam, Ik heb een slecht geheugen), Shandy, Tom Cruise (totdat ik hoorde dat het om een dwerg ging), MTV (Wow...muziek op de tv), De Discotheek (schijnt nu aan het uitsterven zijn), de eerste VHS-banden, eind-examens, giga-melige amerikaanse tv-series (over het algemeen inter-raciaal, da wa nieuw toen), levi's 501, Michael Jackson old style............... Lyn, ik kon vanochtend ampers m'n bed uit komen vanwege de rugpijn...kom jij met zo'n topic aangezet...vandaag voel ik me extra oud!! Enne..na jouw berichtje ben ik in de douche gesprongen, heb m'n mooiste negligé aan gehesen, m'n beste parfummeke op gespoten, lichten gedimd (minder licht=minder rimpels)...maarrre...van m'n ZAMP geen teken van leven!!!!! Misschien dat-ie bij de onderbuurvrouw naar binnen is gedoken...die is aardig wat jaartjes jonger! Whoehaaaaaaaaaaa!!!!

Een sneller kloppend hart zei

Snor! Dat drinken waar je een snor van kreeg, hilarisch!!

wonen bij de dijk... zei

Abba en Fame, ik had plakboeken vol, en alle elpee's..
en natuurlijk dallas en dynasty.
en de dukes of hazard, en toppop, en countdown...
en grote brillen, en blauwe beenwarmers en en en..
Leuk , back to memeory lane...
oja, lieve Lynda, bedankt voor je bezoekje per post..
doet me erg goed, het heeft een ere plaatsje in de net geverfde keuken...
fijne dag vandaag, ik ga moederen, want met een zieke Willemijn( buikgriep..) komt er niks van klussen terecht..
cobi

Tierlantijn zei

Getoupeerd haar waar zowat een hele spuitbus haarlak in ging! Pat Sharp op Sky Chanel. Inderdaad VHS banden...die je eerst nog moest terugspoelen voordat je ze weer bij de videotheek ging inleveren pfff! Heel veel rubberen armbandjes (ala Madonna), blauwe! mascara, spijkerjasje mét buttons, Pacman (Atari), mega strakke spijkerbroek...

Groetjes! Ilona

Dat 7-up mannetje heet trouwens fido dido ;)

Anoniem zei

ehhh, ik ken de meeste maar wel pas van later want ben ik 80 geboren, ik ken dus candycandy,de snorkels, de berenboot, pipi langkous,madonna natuurlijk!spijkerjasjes.voor de rest een beetje vaag....dj cat show met linda de mol, batman en robin, (de bierbuik batman.)ehhh weet echt verder niets....

Room Seventeen zei

Ha, Lynda, wat een nostalgie, word je binnenkort misschien eh.... ahum ...40 of 45 :-) ? Je bent The A Team vergeten, en Miami Vice ( iets recenter, maar ook al z'on hype)vanwege Don Johnson ;-)
Groetjes Hennie

It's me zei

ABBA,was ik groot fan van............en weet niet van die boerenklompen met gestreepte sokken rood /wit of blauw/wit.........daar liepen wij allemaal mee op school de lagere school he?? ben heeeeeeeulllll oud nl............fijne dag lieverd..........late post nog hoor.....niet gewend van jouw! ....ik ga werken.......liefs Ria...

Jeanette zei

En wat dacht je van al die nederlandse bands de zg. Nederpop, Toontje Lager, Het goede Doel, Drukwerk etc. Die waren in die tijd ook heel erg populair.

Groet,
Jeanette

Claudia Leertouwer zei

Vintage, antiek zullen mijn meiden zeggen. Die goeie ouwe tijd...

Liefs Claudia

omaria zei

paperclips en veiligheidsspelden in je oren.

Roelien zei

Grease! Ik had plakboeken vol, want ja, ik ging later met John Travolta trouwen natuurlijk....

Lina zei

Oh ja, geweldig allemaal. Wat een herinneringen roept dat weer op! Heel leuk, dank je wel.
Ineke

basiclabelSweden zei

OOOh zeep ging er mijn gepermanente haar en hoog hahaha... knalengrote oorbellen, later Madonna nethandschoentje, hoge laarzen.... zucht waar is de tijd gebleven. En idd. beenwarmers in alle kleuren.

Geen uitslag omdat ik uit de zon blijf, het echte wat mij rest te doen is bloggen....... en hopen dat ik straks als de zon weg is weer naar buiten kan. Thnxs voor het vragen zo lief :)

Loveforpiemonte zei

Ha heerlijk he, daarom heb ik ook een hyve heimwee naar de jaren 80, even zwijmelen!!
Groetjes Madelon

Bonjade zei

Oh dit is mijn tijd.....
Muziekje erbij hier......ik doe even mijn dansje momentje.......
........
........
.......
......

Zo ben ik weer pure nostalgie hier......en dan idd haar in de lak, schoudervullingen in, stropdasje voor, giletje aan......broek hoog onder de oksels.....en swingen maar.....
;0)

Check, check...dubbelcheck...heb je mij toevallig per post verrast?
Hmm ja kan het beter maar eerst even vragen....

Oh nieuw liedje......
Dansen maar................................................................................................................................................................................................
Doegie

ingrid 1967 zei

superstrakke spijkerbroek met wit biesje aan de zijkant, haarbandje in mijn getoupeerde permanent haar, Grease natuurlijk, suede laarzen, ophaalrok,van die grote plastic oorbellen, waar je oren van gingen zweren, allemaal zilveren ringen om elke vinger, blauwe mascara, roze lipstick, de discotheek allemaal in een rij dansen, van die puntschoentjes in pastel of zwart,pumps met naaldhakken en superkort rokje, zo'n elastieken riem om je middel lekker strak... ohhh ik heb heimwee.

Bonjade zei

Oh Lyn.....heb ik weer......heb mijn reactie van vandaag onder de vorige post geplaatst.....
Chips...zo kom ik nooit meer van mijn bijnaam af.......
Dus voor vervolg kijk bij je vorige post.....
Blond blond...dans...dans

lia zei

Ja, je hebt er heel wat genoemd. Bij mij was het ook op de grond liggen en boter op de rits smeren zodat hij dicht kon. En ben ietsje!! ouder. En met je hoofd schudden op die muziek van vroeger, Maar ook David Cassidy en ook als Keith in the Partidge Family, donny osmond, had ik als jonge tiener in mijn agenda geplakt. Natuurlijk met een elastiekje eromheen, want anders bleef hij niet dicht. Jeugdsentiment.....*zucht*

Margot zei

Echt waar, mij noemde ze "Olijfje" van olivia in grease, dus ik zit hier te zwijmelen en te swingen op mijn stoel. Heerlijk thuiskomen zo, dank je. I loved John Travolta, mmmmm....
Hele grote oorbellen, die groen afgaven, sjaaltjes om je nek en in je gepermanente haar, met kuif. De goedkoopste haarlak, want die bleef het beste zitten. Knalroze lipstift met bijpassende nagellak van de HEMA, oversized spijkerbroeken met hele strakke riemen eromheen (toen had ik nog een hele smalle taille, dus dat mocht gezien worden) en schoudervullingen, veel en groot.
Ik had er laatst nog een aantal bij mijn carnaval en verkleedspullen gevonden. Heb er nog geen afstand van gedaan, wie weet...

Heb nu 3 liedjes gehoord, ga weer aardappelen koken, brrrr....
De vakantie en de jaren 80 zijn nu echt weer voorbij,
Smakkerd, Margot

Inge zei

Heerlijk zo'n OW JA blog!!
Die film (Grease) mocht ik helaas nog niet zien in de bios.
Top Gun daarentegen heb ik wel 30x gezien, niet altijd in de bios maar zéker 3x...

En Barbapappa, heerlijk is nog steeds favoriet!!,
Dynasty...TOP!! Die schoudervullingen...heb ze zelf jaaaaaaaren onder mn kleding gehad.

Stuif es in, zat ik gegarandeerd voor de tv, evenals Loveboat, Ren je rot etc...

Sjucht...die goeie ouwe tijd, en mn ouders maar roepen dat HUN tijd die GOEIE ouwe tijd was...

Nou ECHT niet!!!!

Byebye Sissi
K vj Z

Inge zei

Ow jah en ik had de beenwarmers, in donkerrood MET maillot en kort rokje EN vleermuismouwen!!!
WHOEHAHAHAHA...
Bordeauxrood met blauw en geel, dat shirt was met brede strepen...

Ow ja en mn eerste vriendje natuurliijk...

Als ik er nog aan terug denk...TOP!!!

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia zei

Some of my favorite movies :)
Xo

Anoniem zei

Wij zijn zekers net zo oud whahahah,want dit is wat in mijn geheugen zit,ik zou gaan samen wonen met Simon le Bon ofzoiets van Duran Duran whoehahaha en Barba papa en mama en kids,geweldig,ow ja ik keek ook Pipi Langkous,lieve groet Joke.

Anoniem zei

Thanks , I have just been searching for info approximately
this topic for a long time and yours is the best I've discovered till now. But, what about the bottom line? Are you positive concerning the supply?

Visit my blog post Personal Injury Lawyer Louisville