hoe zou het zijn...

zondag 1 augustus 2010







Die Noord Hollandse kust?
Ben natuurlijk wel vaker aan de kust geweest, maar overal is het anders!
Zuid Frans, Normandisch, Zeeuws.....allemaal water en zand maar toch allemaal zo anders!
Ik heb sinds jaar en dag(gok een jaartje of 22) mijn hart verpand aan de zeeuwse kust, en dan met name rond Westkapelle en Zoutelande.
We komen daar elk jaar wel en keer en meestal is dat in de herfst....ik ben daar zó graag, het voelt een beetje als mijn huis weg van thuis....
Maar hoe kan het toch, dat die kust overal zo anders is...en wat is mooier? Natuurlijk komt hier een heel verhaal over omstandigheden, ligging , windrichtingen en begroeiing etc om de hoek kijken maar daar zal ik je niet mee ophouden......ik vindt het mooi......ik vindt het GEWELDIG mooi....ik vindt het zó mooi dat ik er van huilen kan. ....tot nu toe dan van die Zeeuwse kust;)....maar over twee weken gaan we die Noord Hollandse kust van dichtbij bekijken, pas dán kan ik een "vergelijkend warenonderzoek"afronden......ik geef die kust een kans.....maar eerlijk is eerlijk, hij moet wel VERDOMD mooi zijn wil ie op een gedeelde eerste plaats staan met de zeeuwse....;)
Maar we hebben er zin in.....morgen eerst nog even werken...DRIE hele uren...en dan kan de wekker onder het bed:).......


ps: Alex,(mijn vriendinnetje in Tjechië) ik weet dat je meeleest, één ding vindt je in het buitenland niet, die HOLLANDSE kust....kan je stroopwafels sturen, dropjes meebrengen, maar die Hollandse kust....;)
***************************************

How would it be.....the coastline....the coastline in "Noord Holland"?
I have been at some coasts'before of course, but they all are so different....
South of France, Normandie, Zeeland(that's a Dutch province).....it's all about water and sand, but still...so different!Since many years now(I think  it will be about 22 years) I lost my heart to the "zeeuwse"coastline....I love it, it's my home away from home, I like it so much that even when we are there in Autumn, I could cry.......
What makes is SO beautifull and why is it different everywhere?? Well, I'm not gonna keep you with a story about the in's and out's about all those shore's.....I just love it.....period!
In two weeks we are gonna spend our vacation at the coast of "Noord Holland"(that's also a province in the Netherlands)....and it has to be DAMN good to get up to the first place with my favourite coastline up until now;))...but we REALLY look forward to it!!!
After that I can compare;). But....first, tomorrow I have to work....3 WHOLE hours...*sigh*;) and after that, the alarmclock will be put in a box under my bed;)

PS:Alex(my friend in CZ) I know you are reading....whatever you may find in all those other country's.....you just HAVE to do without the Dutch shore.....I can send you "stroopwafels"and bring you "drop"(both typical Dutch treats) but the shore.....;)


Tot de volgende keer!!!

Lynda

Leave a Comment

Een sneller kloppend hart zei

Nou werkse dan maar morgen en geniet van de voorpret, die Zeeuwse kust mag er inderdaad wel zijn ja...alleen dat accentje daar OHH haha, vandaag op de rommelmarkt hoorde ik nog een Zeeuwse, dat slaat behoorlijk op mijn lachspieren hihi erg he?

Groetjes, Veronique

Jeanette zei

Werkze en geniet van je vrije dagen.

Groet,
Jeanette

Home and Lifestyle zei

De Noord-Hollandse kust vind ik erg leuk hoor...ik kom er niet zo vaak omdat het hier ver vandaan is, maar als wij gaan...gaan wij graag naar Bergen / Bergen aan Zee.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, een ander kan van alles roepen maar het gaat uiteindelijk om het gevoel dat je er zelf bij hebt!

Nog drie uurtjes werken en dan heb je vakantie...ik moet nog drie daagjes werken, dan kan de wekker naast die van jou worden gelegd :-)

Lieve groetjes, Ingrid

Corine(THUIS) zei

Ja dat wordt toch een tegenvaller denk ik.. als Zoutelande in je hart zit (bij ons ook) dan is de rest heerlijk maar het is GEEN Zoutelande..
Hoe het precies zit weet ik niet, maar zo voelt het voor mij ;)
Toch wens ik jullie een supertijd daar aan de Noord-Hollandse kust!
Groeten, Corine(THUIS)

Corine(THUIS) zei

HaHa, de woordverificatie was "psych" , mijn laptop denkt dus dat het tussen de oren zit :)))))

Vær våken zei

Have a wonderful vacation, Lynda!!! Gorgeous pictures!! xoxo's

jolanda zei

Heel erg veel plezier daar aan de kust!!! En kom maar veilig weer thuis met mooie foto's en verhalen ;-)
groetjes jolanda

It's me zei

Geniet meis.......heb je je tas al ingepakt??????...............fijne week...werken??? dacht dat je al vakantie had????........liefs Ria...

Jolanda zei

Ik ken de Zeeuwse en Noord Hollandse kust niet maar wel de ZuidHolandse en de Texelse en die bevallen prima. Strand en zee is altijd heerlijk dus genieten maar!
Zomerse groetjes

Gaia zei

I wish you a very nice new week...

by kuzz zei

Jaaa...het is zo mooi hier in Zeeland! Wij komen ook regelmatig in Zoutelande en het blijft een feest!
Maar aan de Noord-Hollandse kust is het vast ook mooi (maar wij vinden de Zeeuwse natuurlijk de allerallermooistekustvanholland)
Geniet ervan!
groetjes,Erna

Bibje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bibje zei

Ik woon al mijn hele leven aan de Noord Hollandse kust...en Oooo ik vind hem prachtig....jaartje in Amsterdam gewoont en hardhollend terug gegaan.....de wind, de zilte lucht, de verre uitzichten naar Razende Bol en Texel...niets kan dat evenaren.
Maar dan moet ik je wel eerlijk bekennen dat de Zeeuwse kust voor mij onbekend is ;-)

Inge zei

Elke kust is mooi sissie, op t moment dat je er bent, ga je alleen genieten de ene kust is niet mooier dan de andere elke kust hefet iets!!!

Nog ff en dan weet je t zelluf en trouwens je bent er al es een HEEL weekend geweest!!!
REMEMBER?????? :-)

K vj Z

Diana zei

*zwijmelt-over-alle-kusten-waar-dan-ook-ter-wereld* Je hebt zoooo gelijk! Ieder plekje heeft zijn eigen geuren, kleuren en herinneringen.... *en-gaat-door-met-zwijmelen*

Nieneke zei

Alleen al door dit nummertje gaat de Zeeuwse kust winnen...

flowing moments zei

De Zeeuwse kust daar ben ik nog niet geweest. Maar meestal vind ik alle kusten mooi, de zee de wind de geur en het geluid van de zee zijn voor mij al genoeg om te genieten!!

Groetjes Joke

Bonjade zei

Toe maar zelfs bijpassende muziek......
Zo blijf ik hier extra lang rondhangen hoor...
zwijmel...zwijmel.......
Maarre ga je dan echt bijna weg....:(....?
Nee toch.....je neemt wel je lap toppie mee toch....?
En je aaibare tas.....( om mee te showen natuurlijk;)...)
Snif...snif...ga je missen hoor.
LIefs

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

De kust van Zouteland, heeft bij ons ook een speciale herinnering, het deel waar wij jaren hebben gekampeerd met ons hele gezin, ons vijfjes, in een tent bij Huib en Mien op de camping.

En dan die kust, toen nog heel rustig waar we tot laat in de avond rond hingen, zwemmend, wandelen en zoekend naar strandvondsten. En heel vroeg in de ochtend met wind en storm, kijken naar die woeste zee met verschrikkelijk hoog water omdat het springtij was. Ja ik herken het wel dat speciale plekje in je hart. hele fijne dagen,

groetjes Pauline

Ger zei

.....Tja.....wat zal ik hierop zeggen...
Elke kust heeft zijn eigen typische uitstraling,het is overal anders....maar dat wist je al:-)

Toen onze kinderen klein waren bezochten we meerdere keren per jaar de Zeeuwse kust huurden in Cadzandbad 'n appartement aan de toen nog knusse boulevard, een stacaravan in Nieuwvliet,leuk hotel in Groede etc.

En we gingen er niet enkel heen om te luieren en te liggen op het strand.....maar waren altijd in beweging en liepen over het strand op zoek naar haaientanden en robbenkiesjes, struinde het Zwin af of waren te vinden in de vele dorpjes in de omgeving.Ja, met ook toen al leuke winkeltjes vol met brocante,wij kochten daar een hele oude Hollandse Biedermeier stoelen die we lieten opknappen en nog steeds(met bolpoottafel) in onze kamer staan.

En na 14 dagen keerden we huiswaarts met 'n mooi kleurtje en genoten nog lang na van die heerlijke tijd aan de Zeeuwse kust!

Maar omdat ik jaren later een erg groot zwak kreeg voor Noord-Holland met al bezienswaardigheden,te veel om op te noemen, maakten we ook kennis met de kusten en kustplaatsen in die provincie.

Erg leuk vind ik het in de kop van N-H in voor of na seizoen vanaf Den Helder tot de hoogte van Alkmaar.
Sint Maartenszee.
Het Wildrijk bekend om de duizende wilde Hyacinten.
Het Zwanenwater ligt verscholen in de Noord-Hollandse duinen, ten zuiden van Callantsoog.
In dit duingebied kunt je heerlijk wandelen door duinvalleien vol bloemen en vogels spotten vanuit een van de vogelkijkhutten.

Pettemer en Hondsbosschezeewering daar is het heerlijk wandelen en fietsen en als ik zie wat daar de laatste 30jaren aan dijkverzwaring gedaan is, kan het lesje van school: waker,slaper en dromer naar de historie.

Jullie gaan zeker weten een hele fijne vakantie tegemoed.
Alhoewel het aan de kust nou in het hoogseizoen vele malen drukker zal zijn als in de periodes dat wij er waren.

Fijne dag!
Lieve groet,
Ger

wonen bij de dijk... zei

Lynda, daar komt ie weer...
De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht boven het vlakke land trilt stil de warme lucht he iemand slaat soms onverwacht maar zeker op de vlucht alarmfase twee is hier nauwelijks nog berucht maar men weet het niet en zwijgt van wat men hoort en ziet
Hier aan de kust de zeeuwse kust
waar de mensen onbewust zin in mosselfeesten krijgen en van eten slechts nog zwijgen als ze zat zijn en voldaan en weer rustig slapen gaan
Hier aan de kust de zeeuwse kust waar een ieder onbewust in het duits wordt aangesproken waar de ketting is gebroken en alle schepen zijn verbrand maar er is niets aan de hand Vlissingen ademt zwaar en moedeloos vannacht de haven is verlaten want er is nog maar één vracht die moet in het donker buitengaats worden gebracht gedenk de goede tijden van zuiverheid en kracht maar men weet het niet en zwijgt van wat men hoort en ziet
Hier aan de kust de zeeuwse kust waar de zomer onbewust met een noodgang wordt genoten en waar wild en onverdroten iedereen z'n gang kan gaan tot men zat is en voldaan
Hier aan de kust de zeeuwse kust waar de liefde van de lust steeds maar weer zal gaan verliezen omdat ze nooit kan kiezen tussen goed en niet zo kwaad maar het is zoals het gaat hier aan de kust..
Ik ben er zelf nog nooit geweest.
Het lijkt mij wel mooi, daar..
Maar de kust is zowiezo mooi, waar je ook bent..
Nog even..
en dan kan je uit volle borst dit leidje zingen ..
op weg naar die zeeuwsw kust..
fijne dag nog vandaag, cobi

omaria zei

de zeeuwse kust en dan met name de walcherse kust , man wat een weelde en zo vol emoties.

WEERspiegeling zei

Nou Lynda, toevallig zitten WIJ volgende week aan de Zeeuwse Kust (Zoutelande voor de zoveelste keer - het blijft er inderdaad super!)
Maarrrrr ook de Noord-Hollandse kust is bij ons favoriet - een gedeelde eerste plaats, ik zou echt niet kunnen kiezen.
Ook het 'binnenland' van Noord-Holland is prachtig, dus ik weet zeker dat jullie er net als wij gaan genieten.
Heeeel veel plezier alvast ennnn mooi weer.
Groetjes,
Anita -x-

Anoniem zei

Iedere kust heeft toch wel zijn charme,goed kijken hoor ernaar,wat een heerlijke uitwaai foto`s heb je gemaakt,ik zou wel zo`n houten strandhuisje willen,jij niet....als die aan die ene kust zou staan die jij zo mooi vind haha,lieve groet Joke.