4 mei...

woensdag 4 mei 2011

Recessie, hypotheekcrisis, stijgende bezineprijzen en noem er nog een paar....daar komen we wel "overheen"......een oorlog.....ik weet het niet, ik kán me niet verplaatsen in een oorlogssituatie geloof ik. Je ziet de beelden steeds weer maar toch.....ik denk dat ik "gewoon"maar vreselijk dankbaar ga zitten zijn dat ik daar niet in zit.
Vandaag herdenken wij, alle slachtoffers van welke oorlog dan ook, niet alleen WOII, élke oorlog heeft slachtoffers, slachtoffers die bv vochten voor het "goede"..

"De zin van het herdenken...is dat we zélf blijven nadenken"
(aldus Loesje)

...................................

Recession, mortgage crisis, rising fuelprices and you cann think about a few other things.....we will "survive"......a war....I don't know, I cán't imagine myself in a warsituation I think. You look at the pictures so often in the news but still.....I think I'm gonna sit and be GRATEFUL I'm not in it!
Today we will remember(every year on Mai 4. the Netherlands do that), we will thinka bout those who gave their lives, in ANY war, not only WWII! Every war has victims who fought for the "good"for example....

"the sence of remembering, is that we keep thinking, that we keep using our heads!"
(I've tried to translate a "slogan"from Loesje)


Morgen vieren we onze Vrijheid, maar vandaag herdenken wij......
Tomorrow(mai 5. is day of Freedom) we celebrate, but today we remember.....

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Marjan zei

Mooi verwoord. Ik sluit me bij je aan.
groetjes
Juul

Floor zei

Idd . stilte ........

Lina zei

Zo is het!

Ger zei

Deze post doet me weer terugdenken aan mijn allereerste kennismaking met jou blog vorig jaar. In jou bericht las ik toen dat je dochter op Dodenherdenking een gedicht ging voorlezen in het openbaar...

En ik las jou woorden:Verwacht hier geen diepgaande overpeinzingen....

En die 2 dingen samengevat raakten mij toen enorm, zo gewoontjes is dat alles niet!!!
Dat vond ik toen en nu nog steeds.

En ik ben blij met al je mooie, lieve,te gekke,warrige,spontane,verdrietige, blije,sentimentele,grappige,sterk verwoorde,openhartige,vriendelijke, etc. posten van het afgelopen jaar, dankjewel daarvoor!!!

Lieve groeten,Ger

Een sneller kloppend hart zei

ja dat wordt nog weleens vergeten, zelf nadenken ipv meelopen en denken wat anderen denken, maar ja, dan snij ik wel meteen een heel gevoelig onderwerp aan ;)
je snapt me vast...jij als weldenkende moeder en vrouw! (vanuit mijn internetvisie, maar... this must be right!)

x

André en Inka. zei

Wij sluiten ons hierbij aan,mooi verwoord,...xxx

Claudia Leertouwer zei

Mooi om er bij stil te staan...

Bonjade zei

Ik sluit me graag bij je aan.
Liefs
FF

Samira // Spraak-Water zei

Ja, Dit is het:

We herdenken alle mensen die vochten voor het goede! ..Stilte..

Xx

faire un songe zei

Helemaal waar........!!
Liefs Hetty

Nieneke zei

Herdenken is heel belangrijk, denk ik.
Ik moest vandaag trouwens nog even aan jou denken...(een snoezig stalletje met verse aardbeien..)

Yvonne zei

Al die mensen die hun leven hebben gegeven, zodat wij nu in vrijheid mogen leven, dat mogen we nooit vergeten....
Mijn zoon mag vanavond samen met zijn nichtje (die bij hem in de klas zit) een krans leggen, vanuit school, hij vind het heel bijzonder dat hun 2 zijn uitgeloot, en een eer dat ze dit mogen doen
groetjes Yvon

Elisabeth zei

Zeker moeten we blijven herdenken wat er gebeurd is .Bij ''Vrijheid'' vieren heb ik m'n bedenkingen ,hoe vrij zijn we werkelijk in deze wereld,een wereld vol haat en angst?? Sorry als mijn reactie negatief is maar het zijn wel mijn gedachten
Liefs Elisabeth

Karin zei

Helemaal waar.
En dan die woorden van Ger, kreeg er spontaan kippenvel van, maar ook helemaal waar.

Abacaxi & Hortelã zei

Had het niet mooier kunnen verwoorden...

It's me zei

Sttttttt.....ik sluit me bij je aan.....xxx..

Bij Guusje Thuis zei

Ik draag de rode lantaarn wel achteraan in de rij, want ik sluit ook even aan. Liefs, Colin

Huys 50 zei

Deze dag.........herinneringen aan mijn helaas overleden vader die tijdens de oorlog in een concentratiekamp in Duitsland heeft gezeten en toen in leven is gebleven door gras te eten.....................

Dicky Marie.........

Alette zei

Wij staan ieder jaar stil bij 4 mei, ieder jaar bezoeken we 2 oorlogsmonumenten hier in de buurt, brengen een bloemetje en zijn 2 minuten stil. Het hoort erbij en het mag nooit worden vergeten.

Wat heb je prachtige muziek op je blog staan.

Groetjes
Alette
www.letje.web-log.nl
www.letscandy.nl

Tanja zei

Het was mooi, vooral stilte dat vind ik altijd zo bijzonder met zoveel mensen.

Liefs
Tanja

Marga zei

Hallo Lynda.
Ook wij staan ieder jaar stil bij 4 mei. De oorlog..vreselijk. Toch hebben mijn ouders elkaar gevonden door deze oorlog.
In de hongerwinter van 1945 is mijn vader op 15 jarige leeftijd gaan lopen van Leiden naar Twente, omdat in het Westen de honger ontzettend was en zijn jongere broertje en zusje al in Twente waren. Hij was met 15 jaar net te oud om met het rode kruis mee te mogen.
In Twente werd hij door de ouders van mijn moeder opgevangen en daar is later hun liefde ontstaan.
Groetjes Marga

Anita zei

Onze vlag heeft halfstok gehangen ...
RESPECT

Michaja zei

Mooi! Heb er wel even aan gedacht ook al was het net even iets later als 8 uur! Maar ik word er elke keer dat ik mijn opa spreek aan herinnerd. Hij heeft namelijk 10 concentratiekampen overleefd waaronder Auschwitz!
Liefs Michaja