I did it again....uhm...

maandag 23 mei 2011

nah ja IK....eigenlijk deed ze het natuurlijk zélf, en ze doet dat op voorstellen van Lejo(In den uylenbal), het zat al éven in het vat(pak 'm beet een paar maanden) maar nu hebben we er dan toch weer een!!!! Een SPOTLIGHT! Voor de komende weken heb ik ook alweer wat ijzers in het vuur dus ik klik verheugd het licht weer aan *tikttegenhetlampjeofhijhetnogdoet*......
*********************************************************

*wil je jezelf en je winkel voorstellen?

Hallo, ik ben Marja en sinds 2 jaar de trotse eigenares van webwinkel
Brocante Granny Mai. Een webwinkeltje, met allemaal spulletjes uit grootmoederstijd, uit binnen en buitenland. Regelmatig gaan mijn mannetje en ik naar Belgie, op zoek naar mooi oud brocante.
Spulletjes, die geleefd hebben, een verhaal te vertellen hebben, gebruikt en soms met een lichte beschadiging, dat maakt het juist zo mooi.


*waarom en wanneer ben je met je voor jezelf begonnen?
Al een poosje zat ik in de ziektewet en het zou nog wel even gaan duren ook. Om niet helemaal stapelgek te worden van het “nietsdoen”, ben ik mijn hobby gaan uitbreiden en met wat hulp is toen Brocante Granny Mai ontstaan. Inmiddels ben ik mijn baan kwijt en probeer ik een bestaan op te bouwen om in mijn eigen onderhoud te voorzien. Geld en heel veel spulletjes had ik niet, dus eerst moest van een dubbeltje het spreekwoordelijk kwartje gemaakt worden. De 2 planken met spullen, is inmiddels uitgebreid tot een volle kamer, schuur, zolder, tuin etc.
Inmiddels is alles verhuisd naar een boerderijtje in Wanneperveen en is een aanvraag bij de gemeente ingediend om er een winkeltje van te mogen maken.


 *wat is het leukste aan het hebben van een winkel zoals die van jou?
Alles vind ik leuk; wij gaan regelmatig naar Belgie, om mooie spullen te zoeken, zijn af en toe te vinden op een Landgoedfair of brocante markt, mijn werktijden regel ik zelf, wat kun je je nog meer wensen. Gelukkig staat mijn hele familie volledig achter mij. Meestal gaat mijn man Harm-Jan met mij mee, maar kan hij een keer niet, dan wil mijn moeder mij heel graag helpen. 

*koop je in op gevoel of kijk je naar de “trend”?


Ik kijk niet naar de trend, maar koop met mijn hart. Daarom gaat het mij letterlijk wel eens aan het hart, als ik iets verkoop. Toch zal ik moeten leren, dat mijn smaak, niet die van een ander hoeft te zijn. Een rieten hartje heeft iedereen wel al in huis, en begrijp mij goed, ook ik vind dat wel leuk, maar het is geen Brocante.



 * welke artikel in je winkel is jouw favoriet?
Echt een lievelings artikel, een favoriet heb ik niet. Dat komt waarschijnlijk, omdat ik alles zelf mooi vind en gekocht heb, dat bedoel ik dus met kopen met je hart, gevoel.
Wel heb ik een eigen passie, en dat is het verzamelen van oude kerstballen en versieringen. Gelijk na sinterklaas, komt de grote boom in huis en die hang ik vol met hele oude kerstballen, huisjes, vogeltjes etc. Wat ik over heb, zet ik dan weer te koop in mijn webwinkel, en de rubriek kerst blijft ook gewoon het hele jaar open.


*waar wordt JIJ blij van?
Ik ben elke dag blij, mij is wel eens gezegd, dat ik mijn roze bril af moest doen, ja echt een rasoptimist ben ik. Ik heb het nodige al meegemaakt qua gezondheid, en mij karakter helpt mij elke keer weer erbovenop. Zolang ik vogeltjes hoor fluiten, kikkertjes bij mijn vijver zie, alles kan doen wat ik wil met mijn webwinkeltje, mijn kinderen en zeker mijn kleindochter op visite heb, en elke dag een wijntje drink met mijn mannetje, dan zul je mij niet horen; want ik geniet.




*wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?
Kiki, van www.kikidoe.nl, een vrolijk gekleurde webwinkel, waar van alles te koop is op hobbygebied.

*************************************

Liefs,

Lynda

ps....als achtergrondmuziek(en dat ligt ook een beetje aan je eigen volume;)) Jeroen van de Boom en Leonie Meijer, beide a.s. zaterdag te horen en te zien op het podium van De Toppers!!! Het aftellen is begonnen!!!:) En speciaal voor mn Twitterdinnetjes die zich afvroegen over welke vlinder ik toch zong........*hint*.....deze dus:D










Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Dit hebben we even moeten missen, maar gelukkig is the spotlight er weer! Altijd leuk om te lezen!!! De toppers wordt vast helemaal top, daar twijfel ik totaal niet aan!

Lieve groet, Ingrid

Bonjade zei

Tik tik....het lampie doet het nog hoor.....
FLITS*** Wel toevallig zeg dit liedje wou ik er pas ook op plaatsen....maar nee, deed het niet.
en toen ik onlangs aan een frans lied dacht...
Je raad het al....hoorde ik hem 's avonds bij jou.....hoezo 2 zielen....

Maar genoeg het gaat over je spotlight.
Leuk stukje! Kon dit adresje nog niet....maar nu wel thankx to LYn
Ff

Marjan zei

Hee leuk weer een spotlight! Ben blij dat het lampje het nog deed!
groetjes
Juul

Corine(THUIS) zei

Leuk weer een spotlight! Ik ga straks even op m'n gemak bij haar neuzen...
Ben ook benieuwd naar de volgende 'slachtoffers':))
Groeten, Corine(THUIS)

Mayflower zei

Leuk dat de Spotlight weer terug van weggeweest is Lynda. Ik ga ook even een kijkje bij haar nemen, aan nieuwe webwinkels heb ik nooit genoeg hihi.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Unknown zei

Leuk dat de spotlight er weer is... een hele leuke ook weer!
En over je berichtje bij mij, jaaah jammer dat jij niet kon... ik had me er zo op verheugd om jou nu ook eens keer te zien, next time better.
Maar ik snap goed hoor waarom je niet kwam, home is wel effe belangrijker...

Ik hoop je een ander keertje dan maar ergens te ontmoeten, lekker klessebessen, want ja, dat lukte heel best met Ria en de rest!

Lieve groet,
Monique

It's me zei

Kijk nou lees je het eens hierboven dus he???...ik mag Monique wel ...whahahahah!!.....mag onze kraam ook in jouw spotlights???..hihihi!!!.......toppertje......liefs Ria...xxx...

Bij Guusje Thuis zei

Gelukkig het lampje doet het nog ... nu wel laten branden hoor :-)

Antonia zei

Heerlijke Spotlight weer Lynda. Lekker om te lezen en prachtige spulletjes! Fijne week, lieve groet Anja

Mariette zei

Lieve Lynda,

Leuk en spránkelend interview! Marja gaat het best wel maken omdat ze stevig in het leven staat en zo bruist van enthousiasme. Doen wat je hart je ingeeft en het lèf hebben om te doen.
Veel sukses ermee.

Liefs,

Mariette

Anita zei

Wat léuk deze "Spotlight"
ik ga strakkies even bij haar rondneuzen hoor !!!
Benieuwd naar je volgende ;-)
Lieve groetjes, Anita