Boektip: Lunch in Parijs

dinsdag 10 mei 2011

Mijn grote verering van Parijs zal jullie opgevallen zijn?:). Ik was er dus nog nooit maar de dingen die ik ervan zie hebben mijn hart gestolen. Zo liet ik laatst in een andere post een nieuw boek zien: Lunch in Parijs.  Omdat er door deez' en geen naar gevraagd werd .....'t is een zgn "Chicklit" en de verhaallijn wordt als volgt beschreven:

In 2002 valt Elizabeth Bard, een twintigjarige New Yorker, voor een knappe Fransman en verhuist ze naar Parijs. Het is niet het Parijs van haar dromen maar het echte Parijs, een mix van bloedworst, Chinese krakers en onregelmatige werkwoorden.



Lunch in Parijs is het verhaal van twee passievolle liefdesaffaires: een met haar toekomstige man en de andere met de Franse keuken. Gedeeltelijk een liefdesverhaal, gedeeltelijk een familiekookboek, is Bards verhaal een culinaire komedie over miscommunicatie in een interculturele romance, een jong huwelijk en een nieuw leven in Frankrijk. Strubbelend ontdekt Bard dat leren koken en een leven opbouwen in het buitenland veel met elkaar gemeen hebben: hoe leer je je niet helemaal aan het recept (of het vijfjarenplan) te houden en te experimenteren? Kun je een smaak ontwikkelen voor het nieuwe zonder jezelf te verliezen?

Terwijl Bard zich door de ups en downs van het leven worstelt, wordt ze gedwongen haar standaardrecept voor liefde, plezier en succes aan te passen. Onderweg laat ze de lezer kennismaken met levendige markten, slechtgemanierde slagers en hemelse chocoladewinkels. Bard leert uiteindelijk te leven en te koken als een echte Parisienne.

Inclusief recepten, waardevolle tips en de echte reden waarom Franse vrouwen niet dik worden, is Bards verhaal een avontuur voor kookliefhebbers, reizigers en iedere vrouw die wil ervaren hoe een lunch in Parijs je leven kan veranderen.





Ik maakte er wat foto's van(voornamelijk van enkele recepten die erin staan) ...et voilá.....een heuse boektip!:)

Today a bookpreview...it's a chicklit, google it for the story but look at some pictures of the recipes that are also in it!








Au revoir mes amies!!!


deze poster (GROOOOOOT) hangt sinds kort op onze slaapkamer, aan míjn kant...zo sta ik elke ochtend in Parijs op;)!

This poster(LAAAARGE) hangs in our bedroom, on my side of the bed...this way I wake up in Paris every morning;))

salut!

Lynda









Leave a Comment

Diana zei

Een magische plek, Parijs. Heerlijk, dat wakker worden aan de Seine...

Een sneller kloppend hart zei

Prachtig Parijs, ik wil zo graag met de kinderen een keer met de Thalys, dat ding raast zo vaak langs ons heen bij Breda...zo gaaf!
Dank voor de boek-tip, hou ik van! :)

x Veronique

Unknown zei

Laat dan even een foto zien van die foto in jou slaapkamer,,kunnen wij daar ook even gluren!!
Ene Hoorn -limburg is best te doen hoor!!!
Krijg je er ook nog een lekker lunchje bij!!
xxKari

Home and Lifestyle zei

Op één van die bruggen stond ik vorige week...daar bij de Seine...zucht!

Abacaxi & Hortelã zei

Je weet het he... ALTIJD welkom!!!

Miss M zei

Oh, meid, heerlijk toch, dan wáán je je in Parijs!
Lijkt me een leuk boek. En... waarom zijn Franse vrouwtjes nou niet dik? Nou? Weet jij dat?

Samira // Spraak-Water zei

Ik was echt enorm benieuwd naar dit boek. Klinkt volgens mij helemaal goed toch? Vooral met de recepten, ga hem ook maar eens kopen. Misschien ook een leuk cadeau voor mijzelf als ik deze week hard genoeg gewerkt heb!!

Dank je wel :) Xx

tricia zei

Vandaar het tshirt ook haha ;-)

Margot zei

Hahhaaaa....bedoel je hier iets mee??? Tip???
Ik zal deze nog vlug op de kop proberen te tikken...en dan slank terugkomen dus....
Zal aan je denken...eventjes dan...
Adieu...Margot

Room Seventeen zei

Zeg...wanneer stap je nou eens in die TGV??
;-))))

alma zei

Wat een prachtig boek! En wat kun jij dat weer heerlijk smeuïg vertellen ;) Wat een prachtig schilderij. Jij haalt Frankrijk gewoon naar Limburg ;)

Lieve groet
Alma

It's me zei

Parijs ....oh la la ....J'Taime.....wij waren er even tellen....1....2....3...keer!! echt waar !!! superrrrrrr......en wij gaan vast nog eens....offe zullen wij ...???? ook leuk hoor!!...enne volgens mij moet je even langs Hans......tjonge.....hoeveel kasten staan er hier in huis?????...proest !!......sjuchttt......xxx...

Bij Guusje Thuis zei

Paris ... geweldige place to be; nu toch ook maar eens een minstens-2-dagen bezoek plannen ipv die hap-snap momentjes dat ik daar even was. En fijn dat ik weer op je blog kan ... blog van gister en eergister gaf wat explodeer (eh explorer) probleempjes, maar we zijn er weer :-) Groetjes, Colin

Martina zei

Oh la la, such a lovely inspiration! I'll take the Paris feeling with me today ;) xx

Floor zei

Ik hartje Parijs heb er dan ook bijna 4 jaar gewoond........

Marjan zei

Ik ben altijd in voor een goede boekentip. Ik zal het op mijn lijstje zetten. Leuk met recepten erin.
Wij zijn vorig jaar een dagje op en neer naar Parijs geweest met de Thalys. Da's veels te kort natuurlijk, maar we hebben onszelf wel beloofd er een keer een lang weekend heen te gaan. Man en ik zijn er al vaker geweest, maar dochter nog niet en ze vond het helemaal geweldig. Ze heeft ook nog op de Chaps d'elysee nog een half uur staan kwijlen bij de Swarovskiwinkel, bling bling. Zo leuk om te zien hoe ze zich daar stond te vergapen :-)
groetjes Juul