wellness op woensdag....Wednesdaywellness

woensdag 11 mei 2011

Na de boektip van gisteren leek het me vandaag leuk jullie even een wellnesstipje te geven.
Misschien alom bekend maar wist je dat je van verse munt de lekkerste thee kunt maken?
theïnevrij dus gezond! Een heerlijk frisse smaak en een "schoon"gevoel na het drinken. In de zomer ook lekker om koud te drinken!
Ik heb vier soorten munt in de tuin, van links naar rechts: chocolademunt, biologische huis, tuin, en keukenmunt, engelse munt en gewoon....munt-munt:).

After yesterdays booktip, I thought it would be nice to share a wellnesstip today! Maybe you already know, but if not, from fresh mint you can make the most delicious tea!
Without theïne so healthy! A fresh taste and a "clean"feeling after drinking it. In the summer also lovely to drink it cold!
I have 4 sorts of mint in my garden, from left to right: chocolatemint, biological kitchenmint, englisch mint and uhm mint-mint:).


Vandaag koos ik voor de Engelse munt en deed het volgende.....
Today I choose the Englisch mint and did this......

gekookt water op een flinke tak munt gieten...
boiled water into a cup with a branche of mint....

Omdat we nu even moeten wachten......ik heb me laten vertellen dat je van het blad van de vrouwenmantel ook thee kunt maken, en dat dát weer goed zou zijn in geval van "vrouwenkwalen":). Dus ik zeg google het, en geniet ervan(en vertel mij dan even of en HOE het smaakte;))

Because now waiting is on,.....someone told me that you can also make tea from the leaves from Alchemilla, and that it has a positive influence on uhm....female ailments:)...so...google it and enjoy it (and tell me if and HOW it tasted;))



niet voor consumptie maar wellness voor het oog ;))
not for consumation, but wellness for the eye;))

wellness voor de neus....ruikt naar chocola!!!
wellness for the nose....smells like chocolate!!

nu schijnt de zon nog dus ik dacht laat ook nog even wat van de voortuin zien, die groeit en bloeit dat het een lieve lust is!
Ik vindt dat paars met rood erg charmant!
now that the sun is still shining I want to show you something from the frontgarden...it's growing and blooming fantastic!!
I really love the purple and red together!


Ondertussen.....in de achtertuin....
meanwhile.....in my backgarden.....



Nog even héérlijk genieten van zon en thee!!!
a little time-out to enjoy the sun and the tea!!

Liefs,
Lynda
Posted by Picasa

Leave a Comment

Diana zei

Doe er een blaadje "Stevia Rebaudiana" in (geen geintje) en de thee wordt op een natuurlijke manier gezoet...

André en Inka. zei

heerlijk,hier wordt dagelijks verse muntthee gedronken voor ons de lekkerste thee,xxx

Marjan zei

Die cosmos ziet er leuk uit, en dan naar chocolade ruiken. Hmmm wel iets voor mij. Kan ik eraan ruiken in plaats van het te eten :-)
Je voortuin staat er mooi bij, leuke kleuren!
Groetjes
Juul

lia zei

Ja, heerlijk lekkere muntthee.
En een bloem die ruikt naar chocolade..... Hmmmm
De rest van de bloemen zien er ook prachtig uit.

liefs lia

Carla zei

Heerlijk hoor muntthee!!
Bloemen die naar chocolade ruiken??
Chocolademunt....tjonge...moet ik nog veel leren...had er nog nooit van gehoord.

liefs Carla.

Even wat anders...54 uur werken....en dan nog 6 uur reistijd...dus je snapt dat ik mijn weekje dan wel gehad heb zondagnacht!!
Maar...volgende week heb ik dan weer een makkie...dan hoef ik maar 22 uur.
Ben er niet blij mee...maar dat zit zo in mijn rooster, en dat heeft die "aardige" chef gemaakt...die zelf nooit een avonddienst draait.
De mannen in ons bedrijf maken het zichzelf wel héél makkelijk en komen er gewoon mee weg.

It's me zei

Thee ???...chocolademunt, biologische huis, tuin, en keukenmunt, engelse munt en gewoon....munt-munt ???....chocolade ruikende planten ???...hmmmmmmmm...dieten maakt een mens raar...........sjuchtttttttt......xxx....

Anja zei

Ja lekker verse muntthee, wist niet dat er zoveel soorten waren. Dat vrouwenblad lijkt me niks, of het moet me van iets vreselijks afhelpen.
Mooie foto's. Is je tuin al klaar?
Groetjes Anja.

Claudia Leertouwer zei

Gisteren een heerlijk glas munt-thee voor mijn oudste gemaakt. Ik heb deze nog gezoet met honing.

Elisabeth zei

Een helemaal genietblogje.Verse munt thee ,mooie planten .Ennuhhh ja Ria die Cosmos ruikt zo zalig naar chocolade !! Mijn Vrouwenmantel laat ik maar gewoon staan ,al maakt het idee me wel nieuwsgierig .
Liefs Elisabeth

Bonjade zei

Wellness voor mijn geest dit postje van je....
Geniet, geniet...maarre....munt met chocolade smaak??? Stuur mij even heel heel snel een bosje op graag, met wortel en al....kan ie zo in de grond...hahaha....kan ik ook even meegenieten.....
Dank, dank.
FF

Passione Helena zei

Jij hebt een heerlijke middag gehad!!

Wat is het genieten hé, met dit weer.
Lekker zeg, een eigengemaakt kopje munt-thee. Heerlijk om jezelf daarmee te verwennen en ondertussen te genieten van je mooie tuin! Ik had nog nooit van de Cosmos gehoord...maar als ik hem tegen kom, ga ik ruiken;-)

Ik hoop dat je vanavond evenzo geniet..
Liefs, Helena

Muisje zei

Ben ook nog steeds van plan om munt te gaan planten, maar er is nog niet van gekomen.
Heerlijk fris vind ik het altijd.

Groeten Herma

Tanja zei

Ik heb het nog nooit gedronken omdat ik het er altijd uit vindt zien alsof er een struik andijvie in je theeglas hangt, sorry. Maar door jouw post ben ik nu toch wel nieuwsgierig geworden, dus ik ga het een keertje proberen.
Maar je tuin vind ik er geweldig uitzien, dat is genieten met een hele grote G.

Lieve groet
Tanja

Kom Achterom zei

Super tip!! Ik heb ook hele bossen munt in de tuin maar er nog nooit thee van getrokken maar!!! daar gaat nu verandering in komen.
Thanks!!
fijne avond
Yolanda

marion anderson zei

wist je ? ik heb aardbeienmunt in mijn tuintje, er blijken nog meer smaakjes te zijn, leuk he? lekker met een beetje honing, fijn dat jij ook zo kan genieten , liefs marion

Stina zei

nou idd heb zelf ook veel veel vrouwenmantel thee gedronken, en veel baat bij gehad, en de smaak is goed hoor.

leuk dat je zelf aan de slag gaat met thee.

gr Stina

Vær våken zei

Strange, but you made me want mint tea now which I'm not the biggest fan of :) :) Have a lovely evening, my friend!

xx Kristin

Juule zei

thee... euh.. ok..wanneer doen ze nu eens iets met koffieplanten? ;-)))

Mayflower zei

Ik drink meestal groene thee, maar ik neem deze tip van harte, lijkt me heerlijk verfrissend op warme dagen.
Wat groeit en bloeit alles weelderig in je tuin Lynda, ziet er prachtig uit.
Lieve groet, Mea

Abacaxi & Hortelã zei

Leuk (én lekker) zeg al die soorten munt! En die cosmos is prachtig, evenals de vlammende kleurencombi van rood & paars... helemaal mijn 'ding'!
Morgen wéér zo'n dag?

Samira // Spraak-Water zei

Smaakt die chocolade munt dan ook echt naar choco? Een soort after eight ofzo? Lijkt me heerlijk!! En wat Diana zegt, volgens mij las ik laatst ook zoiets in het blaadje van Intratuin. suikerblaadjes ofzo, stom ben de naam vergeten (terwijl ik het nog wel wilde proberen, ohh teveel aan me hoofd)

Wel fijn deze gezonde tip na alle lekkere zoete posts, Xx Liefs

Nieneke zei

Moest weer even drastisch bijlezen...zucht nog na van de "ik zie, ik zie" fotoserie...lust wel zo'n kop thee......mmmmm..het ziet er ook zo decoratief uit!

Bij Guusje Thuis zei

Chocomunt ... nee dat helpt lekker om van de chocolade af te blijven :-) Verse (gewone) muntthee, laat ik het daar maar op houden, is beter .. voor mij dan toch. Groetjes, Colin

Anita zei

Hahaha je hebt bijna een tearoom in je tuin :-)
Handig hoor dat je het zo voor het plukken hebt hihi
Ik drink meestal Earl Grey of Greentea maarre dit zou ik zomaar eens kunnen proberen.
Lieve groetjes, Anita

Petra zei

Ideaal die chocoladeplant, als ik daar tenminste niet nog meer zin in chocolade van krijg. Vrouwenmantel/Alchemilla heb ik genoeg.
Met munt moet je uitkijken, het zij vreseliJke woekeraars!

P.S. De foto's die ik geplaatst heb, had ik nog niet eerder gezien. Het was wel allebei de 'hand' van De Stamkamer. Dus het was bij 2 heel verschillende mensen. Ze hebben elkaar wel toevallig in de winkel ontmoet.

Groetjes Petra

Unknown zei

Thank you so much for this post :-))) Yesterday night I've written a long unit about herbs ... But your pics look great - thanks for sharing!*bg*

GGLG
Tine

Pieternel zei

gut wat een gedoe, ik heb elke keer problemen met openen van jouw blog en met reacties erop te zetten. Voordat ik eindelijk eens naar beneden kan scrollen op de tekst te lezen ben ik al minuten verder. Geen idee hoe dat kan.

Maar munt thee is echt lekker, verse blaadjes erin... mmmm

Pieternel

kiki zei

Dear Lynda,
I have those flowers in my garden, too and love them!
I go out rightaway and get some fresh mint!!!
Have a sunny weekend,
kiki