Dwars Door Dordrecht....

zondag 28 augustus 2011

Het Rondje Rotterdam komt morgen, ik moet eerst even wat orde scheppen in de verwarring.
Vorige week postte ik een paar sfeerfoto's van ons dagje Rotterdam, helemaal leuk en de Rotterdammers onder ons waren helemaal in hun hummetje:).
Nou wil ik bij deze níet beweren dat Rotterdam niet leuk is, maar er zaten dus ook wat foto's van Dordrecht bij. Nou zag ik dat er mensen waren die een uitje Rotterdam wel zagen zitten, dus voordat ik boze mailtjes krijg van hen die ook gaan/gingen dat ze de helft niet hebben kunnen vinden van wat ik liet zien.....;)
Wij stapten dus uit in Dordrecht, om vervolgens dwars door de stad te lopen, op weg naar de waterbus! Het leek ons leuk om dat ook eens te doen, Rotterdam binnenvaren met de waterbus!
Kijk even mee wat we onderweg zoal tegenkwamen.



Williams' place...zou IK wel een keertje binnen willen kijken...


zomaar wat geveltjes, trapjes en ornamenten....zoals jullie hadden kunnen verwachten van een "Dorpse"in de grote stad he ;)!

Niet de allerbeste foto's maar de gevels waren ook erg hoog,....en de straatjes vrij smal, dus de mogelijkheid om stapje terug te doen was er niet...althans...niet schadevrij in elk geval ;).

als ik me niet vergis(correct me if I'm wrong) zie je rechts op de foto de Heren Johan en Cornelis de Wit

een plein, in Dordrecht, met allemaal terrasjes ...én geveltjes:D.....en heerlijke capuccino in de zon!

Het was nog een hele wandeling maar uiteindelijk kwamen we aan bij de aanlegplaats voor de Waterbus, een uurtje later "dreven"we Rotterdam binnen. Wat een geweldig leuke manier van reizen! Aanrader.....

Morgen rondje Rotterdam....VEEL collages....en o ja...foto's nog niet met nieuwe camera gemaakt, maar met die van mn ma(die moest haar camera meteen aan mij inleveren, dat begrijp je ;)))

Fijne zondagavond!
Liefs,
Lynda

Posted by Picasa

Leave a Comment

It's me zei

Enne je bent niet eens daar geweest !!..okee goed dat ik er dan een post van heb gemaakt....nog even wachten en dan komt ie post 200.....hahahaah!!...tja als jij het nie doet...xxx....

Home and Lifestyle zei

Een tijdje terug las ik al eens dat Dordrecht zo'n sfeervol plaatsje is, de moeite waard en al helemaal als je daarna achterover kunt leunen in de watertaxi, op weg naar Rotterdam!

Lieve groetjes, Ingrid

Corine(THUIS) zei

Dordrecht stond al op m'n lijstje, de waterbus nu ook. Lijkt me helemaal leuk!
Dank voor de tips, Groeten, Corine(THUIS)

Puur Kate zei

Mooie foto's en arme mam.
Misschien de volgende keer een telelens voor gevels :)
En en je op en aanmerkingen is aan gewerkt hoor pfff
XxX

alma zei

Wat een heerlijke plaats is het. Ik heb er nota bene een zwager en schoonzus wonen maar ik kom er veel te weinig. Leuk dagje gehad!
Mij breng je niet zo snel in verwarring ;)

Lieve groet
Alma

Tanja zei

Dordrecht is heel mooi maar ik vind het altijd leuk als iemand anders zijn of haar kant laat zien met de foto's. Iedereen legt zijn eigen gevoel vast op de foto.

Leuk hoe jij als Dorpse een stad ervaart ;-)

Kom maar gauw een keertje naar Delft ik denk dat je niet weet wat je ziet als je zo gek bent op geveltjes.

Liefs
Tanja

Nicole Claudia zei

Op zich woon ik niet ver van Dordrecht en ben er ook geregeld geweest (als kind op visite bij oom en tante) maar die geveltjes die jij laat zien heb ik nooit gezien!

Wat een mooie geveltjes, details, torentjes etc. Ja wandelend kom je veel meer moois tegen en de waterbus... nog nooit in geweest, maar dat klinkt wel heel leuk!

Hahaha, je ma gelijk d'r camera moeten inleveren, ooooooh!! Gelukkig heb je nu een mooi exemplaar!

Groetjes, Collie

Bij Guusje Thuis zei

Dwars door Dordt, meestal vlieg ik er in sneltreinvaart (pff tegenwoordig mag je er nog maar 100, slakkengang dus) op de snelweg voorbij, maar zie wel dat ik toch eens een keer de afslag moet nemen :-) Groetjes, Colin

Haikey love of living zei

De foto's zien er in ieder geval prachtig uit!

Benieuwd wanneer we je foto's kunnen zien met je nieuwe camera.

groetjes, Haikey

Margot zei

Your wrong...yes...ze staan links...haha...
(Ja ook ik let op, net als jij bij Katja..)
Nou, ik zit dus een hele nacht in die watertaxi, en mag er morgen pas weer uit....????
Welterusten dan, en tot in Rotjeknor...
Knuf, Margot

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Wat ziet dat er allemaal mooi uit. Ik ken Dordrecht helemaal niet, maar ga het zeker op mijn lijstje zetten... Dat lijstje groeit en groeit, door alle prachtige blogs die ik lees. Heerlijk om op deze manier zo veel leuke tips te krijgen.
Wens je een fijne dag toe en hopelijk nog wat zonnestralen...
Groetjes,
Mirjam

Vær våken zei

These houses are just so lovely. Makes me want to travel!!!

xoxo