Het is nog zomer.....

maandag 29 augustus 2011

                                                               Indian Summer



Volgens wikipedia:
De nazomer, oudewijvenzomer of sint-michielszomer is de periode van begin september tot half november waarin het nog zomerachtig weer kan zijn. Weliswaar daalt in deze tijd van het jaar de gemiddelde middagtemperatuur in De Bilt van ongeveer 20 graden naar 9 graden, maar er zijn ook regelmatig periodes die volledig aan de zomer doen denken.

Dus....geen herfst, maar Indian Summer...dat klinkt toch een stúk aangenamer of niet?;)

Liefs,
Lynda

ps: rondje rotterdam kan best even wachten(sorry margot), ik wilde deze oppepper even tussendoor loslaten op jullie....we moeten het moraal hoog houden meisje ;)))







Posted by Picasa

Leave a Comment

Diana zei

Dank je m'n zonneke..... *smak*

Home and Lifestyle zei

Indian Summer klinkt inderdaad veel beter...het woord h...st heb ik voorlopig nog compleet verbannen :-)! Bedankt voor je peptalk!

Lieve groetjes, Ingrid

Huys 50 zei

ZOOOO mag ik het horen,Waaaatttt dan ben ik in de OUDEWIJVENZOMER geboren,nee toch hé,bah zeg !!
Ik wist het wel hoor dat het mis was met mijn geboortedatum ze hadden het niet slechter kunnen plannen,nou ja,ik was NIET gepand,ohh nee hoor een nakomertje !!! 9 en 11 jaar verschil met mijn oudere(zeg OUDE zussen)Yeeaahhh ik ben nog PIEP !!
26 September dus hé mijn verjaardag !! Onyhouden jullie het even !!!Kaarten graag Veeeeel kaarten, haha...schrijf het in je angenda !!!
Hou je sokken uit Lynda dan blijft het ZOMERRRRR !!!!

groetjes van mij...

Dicky Marie.

Room Seventeen zei

Indian summer, oude wijvensummer, mij maakt het niet uit, zolang het maar summer is!!

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Nou, ik ga voor die Indian Summer hoor. We gaan woensdag en donderdag nog lekker naar Deventer. Was ik ook nog nooit geweest en dan kunnen we zulk een weertje wel gebruiken...
Ik wens je voor nu een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

Petra zei

Nog een die in de oudewijvenzomer is geboren :( Ben inmiddels ook al redelijk op weg een oud wijf te worden....

Toch dank je wel hoor, maar wij hier gaan nu juist de heetste periode van het jaar in :)

Liefs Petra

It's me zei

Yes yes !!!...kijk dit heb ik nodig dat zijn goede berichten...liefsssssssss....knufffffeeeelllll....smak smak van mij....xxx...

Elisabeth zei

Jaaaa ik ben weer lekker eigenwijs en noem het gewoon herfst.Nog maar pas moest ik er niet aan denken ,nu begin ik heel langzaam te denken aan hoe gezellig dat seizoen ook weer is .Andere kleuren ,andere geuren ,warmte kaarsen en een warme sfeer in huis
Liefs Elisabeth

Anoniem zei

he waar blijft mijn stad:-)

lia zei

Oudewijvenzomer???? Nooit van gehoord, maar maakt niet uit, als het maar een soort zomer is. Een goede....

Liefs

Claudia Leertouwer zei

Jij ziet voorlopig meer dan ik!

Corine(THUIS) zei

Ik scande even gauw je post en ja.... ik zie SUMMER.... gelukkig, niet nog een ode aan de herfst ;) dan kan ik rustig even goed lezen..
Groeten, Corine(THUIS)

Marjan zei

Indian Summer vind ik toch een stuk beter klinken dan herfst. Eind oktober/begin november wil ik het best weer herfst noemen, maar voor die tijd....
Juul

Miss M zei

Haha, ook ik heb nog nooit van oudewijvenzomer gehoord. Waar haal je term toch vandaan?? Op naar de nazomer, ik geniet ervan hoor. Ook vandaag; het was amper 16 graden, maar ik genoot van de wind door mijn haren tijdens de fietstocht naar de stad, ik rook toch wel een beetje de... h....t!

Groetjes, Marjolijn.

Tanja zei

Ja dat klinkt gewoon lekker Indian Summer, goed van je om de spirit bij ons erin te houden. Gewoon niet naar buiten kijken en genieten!

Liefs
Tanja

butiksofie zei

I love Indian summer, hughs Anja

t brocante sfeertje zei

oke,maar ik heb t nu koud waar is die summer waar kan in m vinden??Nazomer krijgen we ik heb nog nooit slecht weer in Lille gehad dus dames opgelet vanasf t weekeinde wordt t NAZOMER yehea!!Groetjes,Ingrid

Abacaxi & Hortelã zei

Doet u mij maar een paar maanden Indian Summer dan ;))

X

Verrassend Goed! zei

Klinkt geweldig, mag van mij tot de volgende summer duren.
warme groet,
Marianne

Pieternel zei

Goedemorgen, het is inderdaad alweer stukken kouder. Zowel binnen als buiten. Mijn kacheltje wijst nog maar 19 graden aan en als het zo door gaat moet hij aan. Maar dit wil ik altijd pas om 1 oktober.... zuunig...

En dus laat die summer nog maar even komen.

koudweer groetjes Pieternel

Samira zei

Jaaa Indian Summer dit weekend!! Heel in de verte zie ik het al aankomen, of is dat een fata morgana. Maakt ook niet de weerman van de NOS zegt al twee dagen dat we het kunnen zien aankomen. En ik wil het gewoon graag zien, tussen de regendruppels door! Zomer-Zomer-Zomer..

Kat Ibáñez zei

Hi sweet Lynda!!

Hey this means the good weather is here again?? Yeeees!!! I should come back to work now but...with this great background chill out music is so difficult!! (love it)
What a beautiful palette of colours, love the Indian summer!! :)

Liefs!!!!

Home is where the heart is zei

hahaha idd ja. Zodra die doorbreekt is t lekker maar zonder...
We zullen t er mee moeten doen :)))
Fijne week
liefs

Vær våken zei

Hi Lynda, this Indian inspiration is lovely! Happy Tuesday!!!

Love, Kristin

Margot zei

Zie je, maar goed dat ik even terugblader...de boottocht was gezellig hoor, maar ik ben het ZOOOO met je eens...Toevallig net mijn blogje hieraan gewijdt, maar bij jou klinkt het iets vriendelijker..haha...
Dikke zomerse knuf, Margot