Hier...

donderdag 24 juni 2010


..zou ik best m'n ochtendkrantje kunnen lezen...

..I wouldn't mind to read my morningpaper here...



...kan ik van het wijdse uitzicht genieten...

I could enjoy the view here...



....ik kan even een fotootje voor jullie maken van de buitenkant van mijn verblijf

I could make a picture from my little temporary domicile, just for you...



...zou ik best een tijdje op het stoepje kunnen zitten., praatje maken

I could sit on the doorstep for a while, smalltalking....



Maar, niks van dat al!!! Morgen ben ik HIER....omdat de klas van mijn dochter daaraan meedoet!!! Omdat het (blijkbaar) een groot Limburgs cultureel evenement is, omdat ons dorp(te klein is??) overspoeld wordt door toeschouwers en deelnemers, omdat het nergens anders meer over gaat, omdat....omdat....omdat....ik trots ben op mn grietje.....gewoon....omdat ze de mijne is:).
Ze moesten alle kostuums en benodigdheden zelf maken. Hebben een yell ingestudeerd, en 6 van hen mogen zelfs schieten.( ze moeten bolletjes uit een schietmast schieten en de groep die dat doet met het minst aantal schoten wint.)
Het "echte"OLS(Oud Limburgs Schuttersfeest) zal volgende week in mn achtertuin plaatsvinden.(10.000'en zullen ons dorp weten te vinden,.....weet dat ons dorp ca. 4000 inwoners telt)
Maar morgen....morgen gaan we juichen, schreeuwen, een aanmoedigen, nathouden, insmeren, en blij zijn!
Voor mijn meisje, vaandeldrager is ze in de stoet.("en het is zwáár mam")
Lang leve de grote zonnebrillen, want deze mama is een jankert;)

***********************

But none of that!!!! Tomorrow I will be HERE...because my youngest daughters class will participate. Because it is (obviously) a big cultural "thing" in our province, because our village ( to small??) will be flooded with spectators and participants, because it's the talk of the town(day, month, year), because....because....because...my girl will be there, and she is mine!!:)
The had to make their costumes themselves, and also everything else the need for the parade! They rehearsed a yell, and 6 lucky-ones will be marksmen.(they have to try to shoot a little ball out of a HUGE mast(?), and they group who does that with fewest shots, is the winner)
The "real"OLS( is hard to translate but it's and Old tradition in our province)
will take place next week, almost in my backyard.(10.000's of people will come to our village....did I tell you only around 4000 people live here?)
But tomorrow we will cheer, applaud, hand over drinks, smear suncreme, and be happy!
All for my girl, she will carry the colours/flag of her class( "It's heavy mum") in the parade.
HURRAY for big sunglasses.....because this mum is a crybaby!!;)


Lynda


Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Zo'n keet wil je toch niet als je de trotse moeder van de vaandeldrager van het dorp kunt zijn! Dat wordt genieten vanachter die zonnebril!

En nu naar bed dame, anders val je aan de kant van de weg in slaap en heb je niet eens in de gaten dat je dochter voorbij komt!

Slaap lekker! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Wat ben je toch een heerlijke trotse moeder Lynda !!!.lief lief !! geniet !! morgen mam................truste.............fijne dag !! liefs van mij.........

Stina zei

Hey Lynda ik geniet al helemaal met je mee, gezellig toch. Fijne dag hoor, enne maar vergeet dus je zonnebril niet, hihi.
Zonnig weekend, liefs Stina

Floor zei

Oh dat huis......soms vraag ik me af waarom ik toch in NL woon en niet daar en waarom ik geen multimiljonair ben , en wat ben jij toch een leuke moeder, zo actief, word al moe als ik het allemaal lees....

lia zei

Leuk, kan ik ook een dagje op je terras zitten.
En ja, als moeder moet je alles meemaken hé. De leuke en minder leuke dingen. Maar leuk of niet je bent gewoon altijd trots op je kind, maar ik hoop dat het niet al te heet is voor haar. Want het lijkt me echt een kolere werk dat vaandeldragen. Stoere dame.....

Een heel leuk weekend met je gezin.

Margriet zei

Daar zou ik ook geen problemen mee hebben, om daar een tijdje te vertoeven... :-)

groetjes Margriet

Loveforpiemonte zei

Nou dat zou helemaal geen straf zijn en ik zou roepen OOOEEEH en AAAHHHH wat woon je lekker. Maarre heb even het filmpje bekeken ook leuk om te doen ben benieuwd hoe je het vond,
Groetjes Madelon

Abacaxi & Hortelã zei

Als 'echt limburgs maedje' brengt dit heel wat herinneringen terug... Vorig jaar was ik er nog (in 'Naer', die ochtend net aangekomen vanuit Brazilië, dus een behoorlijke jetlag), kon zo'n Limburgs gebeuren écht niet aan me voorbij laten gaan hè...
En o ja, lang leve de zonnebrillen, die verbergen gelukkig veel!! Have fun & geniet!!
Bisous, Chantal
Wat die

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Mooi man!! Geniet ervan!
Fijn weekend!

Karin zei

Ik ga mee hoor...naar dat huis bedoel ik dan...wanneer ga je. Jij hebt helemaal geen tijd om lekker op de veranda te zitten joh..hoor je de hele week al van hot naar haar vliegen..goh zal jij aan vakantie toe zijn!
(Ook al zo'n janker!)

Ger zei

Hi ,hi....ik wil op elk stoepje wel met jou zitten om wat te kletsen.....
....maar voor mij liever bij een kleiner knus stulpje......niet zo groot Amerikaans achtig....is niet mijn ding.

Tja....waar kunnen ze nou beter feesten dan in het Limburgse.....altijd gezellig,Bourgondisch wat eten en drinken betreft en altijd 'n hoorn des overvloeds;-)

Dit gaat HET weekeind worden voor een trotse mama Lynda en dochterlief.

Héél veel plezier gewenst in dat mooie Grubbenvorst!!!

Lieve groet,
Ger

Bonjade zei

Feest ze dit weekend......
Groetjes

Tuur zei

Oooh heerlijk kom ik even met een bakkie bij je op het stoepje zitten...wat een gaaf huis!

En wauw trots.....op je meisje...
wel foto's he!!

Sandra zei

Oh vandaag dus....ik hoop dat je het leuk hebt en natuurlijk ben je trots!

Sonja zei

Hoe was het?? Vanachter de zonnebril bekeken..
Trotse moeder ;)
Hield je dochter het vol, erg warm en zwaar zeker, tjonge!

Een heel fijn weekend!

Groetjes, Sonja

Jeanette zei

Is er nog ruimte naast je op die veranda, ik schuif graag een keertje aan. Heerlijk met het weer dat we nu hebben.

Fijn weekend!

Groet,
Jeanette

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia zei

Gorgeous!!!!! Have a fabulous weekend!
HUGS!
Kristin