Vervroegd, op verzoek...

zondag 27 juni 2010

Kijk, dit vindt ik nou leuk! Ik kreeg een tip van een collegablogger( dank je Inka;))....De landelijke boerderij, in de Beemster, dus ik meteen aan het mailen geslagen, en binnen no-time had ik een reactie terug. Helemaal enthousiast(althans, zo kwam het via de mail over) vertelde deze mevrouw dat ze het leuk vond om mee te doen!
TOP, dat ging makkelijk ;).
Deze mevrouw ken ik zelf helemaal niet(dus iedereen die denkt dat ik zelf al die winkeltjes af ga...:)), maar past als ik naar de foto's kijk wel helemaal in het plaatje dat jullie graag zien. José(deze mevrouw;)) heeft ook meteen even voor me geregeld dat Ingrid van Tante Brocante alvast weet dat ik haar ga mailen;)! Dankjewel José, zo heb ik ze graag!
Nou José, het spotlight pour vous madame(doe het een beetje in het Frans heel klein beetje, want José gaat woensdag voor een weekje even lekker naar La France Floor lees je mee??;)), dus vandaar dat de "dame op dinsdag"al op zondagavond voorbij komt!

****************************************

Hi girls, I know I know, it's only Sunday, but the item "dame op dinsdag"(lady on Tuesday) is early this time! On request, from this lady herself. She is going to La France for a week on Wednesday, so......she can step in the spotlight early....this way she can read about herself and her shop:)!
Again, I know for you foreign girlies it's maybe boring, those shops, to which you can't go........well.....make some plans and come over to Holland...I will rent a bus....;)))))))

*Wil je jezelf en je winkeltje even voorstellen?



Lieve Allemaal

Graag wil ik mij aan jullie voorstellen
Ik ben José Peters en heb sinds 13 jaar De Landelijkeboerderij waar ik in een heel bijzondere sfeer Brocante en Curiosa verkoop en iedere Zondag open ben ,dat is werkelijk een feest, lekker koffie of thee [zomers ijsthee] met wat lekkers,maar verder ben ik de hele week op jacht naar de schat en daar gaat veeeeeel tijd in zitten want ik verkoop eigenlijk alleen heel bijzondere spullen die je echt moet veroveren ook hebben wij echte oude meubeltjes die worden opgeknapt en in brocante sfeer wit geschilderd en doorgeschuurd met die heerlijke oude uitstraling ,je moet er wat voor over hebben,maar het is nou eenmaal een verslaving


Nog even 3 jaar geleden zat ik in een drie keer zo n grote stolp aan de overkant van waar ik nu zit die had ik gehuurd alleen voor de winkel en wist dat ik er uit moest[ het is gesloopt] gelukkig heb ik daar 10 jaar in gezeten, met een mooie tuin en veel grond dat mis ik nu wel ,maar de keus tussen iets of niets is gauw gemaakt en toen was ik iedere Zaterdag en Zondag open ,maar nu kan ik op deze locatie alleen op Zondag open zijn, dus ik ben nooit door de weeks open geweest


Zo dat was even een klein kijkje in de keuken, als ik open ben heb ik twee vriendinnen Joke en Heleen [ ook echte brocante tantes] die mij om de beurt helpen zodat we veel tijd hebben om de klant van harte welkom te heten en vrijblijvend advies te geven en de nodige aandacht en warmte .het is echt altijd een feest als je de verassende reacties van de klanten ziet .Ook de styling is mijn lust en leven en krijg daar veel complimenten over


 

*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen webwinkel te beginnen?



Een jaar of 3 geleden heb ik aan mijn site die allang bestond een webwinkel gekoppeld eigenlijk meer om de klant te laten zien wat er allemaal te koop is ,maar ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij veel te veel tijd kost en ik ben er ook niet zo goed in bovendien heb veel te veel klein spul om dat te fotograveren maar ik doe mijn best De boerderij dat is mijn stekkie



*Wat is het leukste aan het hebben van een webwinkel als die van jou?

Ik krijg er wel altijd goede reacties op ,maar ik zie ze wel zo mooi en dat kan ik niet ,daarvoor weet ik er te weinig van


 *Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek?


Ik koop echt met hart en ziel

Ja ik word gewoon altijd verliefd op wat ik koop en het liefst hou ik het allemaal zelf ,maar aangezien ik al 45 jaar verzamel kan er niet zo veel meer bij thuis ,of ik sta van….. en nu!! dan moet je soms voor een ding de hele boel weer veranderen en het klopt allemaal al goed

Ik denk dat iedereen dit wel herkend,zo ook als ik het weer verkoop, het is zo leuk als de klant er ook zo verrukt van is,soms zoek ik wel spullen voor de klanten wel altijd vrijblijvend ,maar dat is soms wel moeilijk



*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)

Dat zijn er teveel om op te noemen ,maar laatst had ik weer een partij mooi oud kant en oude klossen en antieke schoenklompjes die heb ik zelf gehouden
En heel bijzonder voor de feestdagen
Hele grote 45 cm hoge stolpen je kan er beelden in zetten of mooie stillevens van maken en ze zijn echt heel goedkoop van prijs

Ook een maatje kleiner ,van zo iets ga ik uit mijn dak ook omdat je er zoveel moois mee kan, ik moet soms echt vooruit denken want straks vind je het niet meer


 *Waar wordt JIJ blij van?

Eigenlijk ben ik iedere dag heel blij want ik sta er mee op en ga er mee naar bed ,want ik heb wel een bedrijfje maar hoef eigenlijk niet meer te [werken] en doe dat toch 7 dagen in de week alleen omdat het zo leuk is en daar alle tijd voor heb…… dus wel een super positie !!
Eind van de maand ga ik even naar Frankrijk,heen vliegen en terug met de auto dan kan er weer van alles mee terug ook daar word ik heel blij van

*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?
Ja ik heb veel bewondering voor Ingrid

Tante Brocante
Stationsstraat 30

3881 AD PUTTEN

0341-351975


Ingrid, ik mail je binnenkort, je wist er al van heb ik begrepen;)!


Groetjes,

Lynda

Leave a Comment

André en Inka. zei

Hoi Lynda,een mooi stukje en, ontzettend leuk dat het gelukt is.

Fijne week,gr inka

Ger zei

Wat leuk Linda dat jij José van De Landelijke Boerderij in het zonnetje zet!!!

Het is echt een schat van een vrouw!
Met prachtige spullen voor elk wat wils.

Ik kwam er jaren geleden voor het eerst met mijn dochter Angelique die er al vaker een bezoek bracht en dan met de leukste oude dingen thuis kwam, en als er iemand smaak en oog voor mooie oude dingen heeft is dochterlief het wel.
Het is idd heel jammer dat José uit de oude boerderij weg moest want daar hing een sfeertje waar je U tegen zei, vooral met de Pinksterdagen dan was binnen en buiten alles zo sfeervol dat je er wilden blijven....voor altijd en bijna de zonnebril nodig had om je tranen te verbergen....bij het weg gaan....Lynda.....om het in jou woorden te schrijven;-)
Mijn Har en ik waren in het voorjaar nog bij José en ik heb daar natuurlijk wat leuk blauw emaille gekocht en glazen stolp en grote zak lavendel.
Heb aan José gevraagd of ik een link op mijn blog mocht zetten, en dat vond ze natuurlijk een goed idee, sindsdien staat er een foto door mij gemaakt in mijn sitebar die als je er op klikt op haar website uitkomt.
Kreeg kort daarna een email van José met lieve woorden, je echt lieve....en niet gemaakt....nee zo is ze!!!

Dus je snapt wel lieve Lynda hoe super leuk ik deze post van jou vind.....

En als je dan toch in die omgeving bent....probeer het dan ook eens bij,
http://www.jolandelijk.nl/
ook zoon super adresje met sfeervolle echte oudespullen waar ik althans niet uitgekeken raak.

Als ik zo de slaap maar kan pakken......ben er helemaal opgewonden van!

Bedankt lieve Lynda voor het delen! xxx
Liefs,
Ger

Stacey zei

Hi again Lynda, my husband's father is from Oss. We are van Grunsven family. It's a shame when he came over to Canada in his teen's, he didn't pass on the dutch language to his 9 children. We would love to someday bring the kids over to Holland to see their heritage. So I'll hold you to that bus hahaha. ~Stacey

Floor zei

Hee Tante Brocante das leuk, das bij mij in de buurt.
Heel leuk winkeltje .

peet zei

Hoi Hoi

Ik kan Jose erg goed , ik heb ook nog een paar jaar bij haar gewerkt met veel plezier !
ja het is een adres die je echt in je brocante boekje kan zetten .
Een bezoekje waard hoor !!

Groetjes peet

Michaja zei

Leuk leuk leuk weer zo'n winkeltje erbij te hebben voor als ik ooit tijd heb als ik in NL ben om ze te bezoeken :):)
Enne we gaa echt niet zwemmen hoor met 19 kids!!! Ben je gek geworden veel te gevaarlijk. Dat was de consequentie voor Noa. Veel kinderen niet zwemmen :)
Toedeloe ga nu mijn vader ophalen!

It's me zei

Wat leuk !! ga zo even op haar site kijken......eerst even bijkomen...van de mondhygieniste,....pffffff ellende!!

Wat is het warmmmmmmm...ga gauw even wat doen in huis en dan lekker naar buiten.....met mijn lappie............fijne dag !! geniet.........lieve groetjes van mij......

Mayflower zei

Hoi lieve Lynda, alweer zo'n groot geniet-interview en dan nog wel redelijk dicht bij mij in de buurt. Ik ben er nog nooit geweest, maar ga dat zeker een keer doen, want ohhh...ik ben sprakeloos zo mooi als de foto's eruit zien. Dan natuurlijk ook interview èn de meer dan geweldige reactie van Ger.
Een lieve groet, Mea

Robyn zei

I could get lost in those wonderful and peaceful images!

Les Cotrions zei

I hope to be able to plan a special trip to visit all these stunning shops!!!! I don't know when...but I like dreaming about it!!!!
Happy Summer week Lynda!
Vale

Vosje zei

hoi Lynda
Heerlijk interview prachtige foto's ga er zeker een keer naar toe.
Fijn dat ze op Zondag open is!!Tanta Brocante is vlak bij mij ook erg leuk ik ben benieuwd naar het interview!!
Zonnige dag!!! groetjes Truus

Home and Lifestyle zei

Wat is dat toch leuk om meer van iemand en van haar winkel te weten te komen! Het is hier helaas niet in de buurt, maar het ziet er wel super leuk uit!

Lieve groet, Ingrid

Bonjade zei

En ik maar denken die Lyn reist stad en land af op zoek naar de mooiste winkels.....;)
Leuk zeg...weer een leuke tip erbij dus thanks.
Enne.....zag nog even de foto's van je kamer, nou wow zeg........super....Love grey!!!
Fine day

It's me zei

Pfffffffffffff.....ik ben net klaar met mijn huis schat !!! beetje grrrrrooooooot hier......dus stofzuigen duurt al een uur ofzo.......pffff..............warmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...en mijn lieffie brengt hem net pas thuis!!! dus ik ga nu naar buiten......lezen......kan ik al een roseetje nemen??? niet te vroeg?? wat denk je?????? dag lunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnda..................gekkie......

lia zei

Leuk hoor, het is een beetje te ver uit de buurt, laten we maar zeggen.

fijne avond, heerlijk sloom in de tuin na die warme dag.

little sweet things zei

José heeft niets te veel gezegt. Haar winkel is echt super leuk. Mijn man en ik gaan er zo'n 1x in de 2 maanden heen, en elke keer zie ik weer de leukste spulletjes. Het boerderijtje heeft leuke hoekjes en zelfs een bedstee. De dames zijn super vriendelijk en idd de koffie en koekjes staan altijd klaar. Ik vind persoonlijk dit boerderijtje net zo leuk als het vorige aan de overkant, die had alleen meer kamertjes.

Weet je waar het ook leuk is?http://www.lachambrebrocante.nl/index.php in De Rijp. Meestal combineren we het, eerst naar de Beemster en dan op de terug weg naar De Rijp.

basiclabelSweden zei

Zeg wil je nou eens ophouden met al die leuke winkeltje voor te stellen, kost me bakken met geld, pffffff gelukkig ben je niet in Groningen geweest daar heb ik de afgelopen weken geshopt... Nieuwsgierig hahahaha... dat wordt de blog in de gaten houden haahah...

Lieve groet van mij.... uit een verwilderde tuin ;)

Jeanette zei

Leuke suggestie, Putten ligt nog enigszins in de buurt. Wellicht dat ik een keer ga kijken als ik in de buurt kom.
Ga zo door met dit soort items, wellicht dat je een keer een winkeltje uit het oosten van het land in de schijnwerpers kan zetten. (daar woon ik namelijk;-)

Groet,
Jeanette

desde my ventana zei

Hello Lynda,
Thank you,you can upload the image:you click to the left at your mouse and then you copy the image.
So beautiful pictures in your lst post!!!
Bss
Cecilia

Irene b zei

hello Lynda, thank you for stopping by valdirose! thanks to zaira i discoverde you!
love from
Irene valdirose