Ontploft...

woensdag 16 juni 2010


we kunnen het over mijn haar hebben maar dat doen we niet ;).....pioenen.....natuurlijk!!
Gisteren verschillende posts over pioenen gelezen, en gereageerd, mooie, lieflijke, elegante bloemen, echt waar....alleen niet in MIJN huis*kuch*......kijk wat er gebeurt is!

Exploded!
we can talk about my hair, but we won't;)....peonies, offcourse!!
Yesterdag I've read severall posts about peonies, and left a comment;), beautiful, sweet, elegant flowers, really, just not in MY house *SIGH*....look what happened!













Is het niet net alsof ze "ontploft"zijn? Ik wist niet eens dat ze in hun hartje ook een stempel hebben! Weer wat geleerd!
Blijf ze leuk vinden, zelfs als ze ontploft zijn ;)....kan natuurlijk ook zeggen dat ik de stoere variant heb ;).
Goed zo Bonnie?*grijns*(Bonnie vroeg naar mn ontplofte bloemen, dus tja..ga ze maar vergelijken met die charmante van haar..;))


don't they just look like they've exploded?? I didn't know they had stamens inside! Well, they do, another lesson learned!
Still like them a lot, even when they look exploded;), I can also say I have tough peonies;)!
It's Bonnie from Bonjade who asked about my flowers, so....go there and compare flowers;)


Fijne dag,
Have a nice day!

Lynda

Leave a Comment

Karin zei

Haha, kom net van Lia vandaan, die heeft het over de heerlijke geur van haar pioenen en dan strand ik hier bij jou en zie.....Ontploft!
Ik weet niet hoe het met jou is, maar de komende weken wil ik alleen nog maar plaatjes van bloeiende bloemen in tuinen zien. Lekker staand in het zonnetje. Geen binnenbloemetjes meer, dat moet maar eens voorbij zijn, IK WIL BUITEN WONEN, WERKEN, ETEN, SLAPEN!!!!!
(Gaat het nog een keer echt zomeren denk je?)

Home and Lifestyle zei

Ontplofte pioenen zijn toch ook mooi...zeker als ze ook nog eens mega stoer zijn hi hi! Hier staan pioenen, waar er maar een aantal van uitkomen, de rest houdt strak de kaken op elkaar...niets geen ontploffing dus en dat is ook weer niet alles hoor!

Een fijne dag vandaag! Lieve groetjes, Ingrid

jolanda zei

Nou ik vind het toch wel bijzonder hoe lang ze het volhouden bij jou in de vaas hoor! Bij mij komen ze meestal wel uit, maar op een gegeven moment worden ze slap en dat was het dan.
Mooie foto's!
fijne dag en groetjes jolanda

Claudia Leertouwer zei

Ze zijn bij mij nog steeds niet ontploft, duurt me veel te lang.

Groeten,
Claudia

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Ik heb nog nooit pieonrozen in huis en/of tuin gehad, wat zeg daar van?!!
Maar ze zijn ontploft toch ook mooi?! vind ik tenminste ;-))
Groetjes Hil

bijzonder-oud zei

Ik vind het weer eens wat anders een ontplofte pioen, haha. Is dat eigenlijk net als met huisdieren, daarvan zeggen ze toch ook dat ie altijd op hun baasje lijken? zou dat met pioenen ook zo werken? :-)

Fijne dag!
Yolanda

Floor zei

ik schrok al dacht dat jij ontploft was....

Ger zei

....En dat is nog niet alles hoor...wat jij daar ziet in die ontplofte bloem.....

Hi,hi.....waar was jij met je gedachten toen de meester vertelden over de bloemetjes,de mannelijke,vrouwelijke of ongeslachtelijk....het kelkblad, vruchtbeginsel, stamper, meeldraden,stuifmeel.
Om zaad te kunnen vormen moeten er dus stuifmeelkorrels van een mannelijke bloem naar de stamper van een vrouwelijke bloem.
Omdat bloemen niet bij elkaar op bezoek kunnen gaan voor de bevruchting krijgen ze hierbij dus hulp van de wind en van insecten.
.........en Lynda's gedachten dwaalden weer af.....;-)

Weet niet wat jij doet....maar ik ga de tuin in.....zal eens gaan kijken of de bijtjes het druk hebben met de bloemetjes.....

Fijne dag!!
Liefs,
Ger

Bonjade zei

Haahhaaa...my wish is your comment...;)
Super zo ontploft als wat.....oh en weet je die van mij zijn sinds vandaag ook heerlijk ontploft........hoe stoer......
Ontploft of niet ik blijf ze super gaaf vinden........
Thanks for your lovely ontplofte plaatjes....
Kan ik nog meer wishes aan je doorgeven...?
Fijne dag

lia zei

Je knipt gewoon die ontplofte eruit, maar moet zeggen dat het inderdaad voor korte duur is.
En we zien inderdaad wel overal pioenen..... Maar blijf ze leuk vinden.

Stina zei

Hey Lyn, jij hebt idd hele bijzondere pioenrozen deze keer, och ze zijn nog wel mooi hoor, misschien vallen de bloemetjes er wel af, wie weet...

Fijn e dag nog, gr Stina

Een sneller kloppend hart zei

hier ook mega-ontploffingen haha....maar toch blijven ze mooi!
en dat binnenste rode hartje had ik me ook al over verbaasd :-)

Fågel Blå zei

Thanks for your lovely comments on my blog!
i be so happy!
Lovely beautifulm photos on this lovely pion!
I love this flowers!
i have many of them in my garden!
Hope your Day be nice!
Kathrine

Mayflower zei

Ook ontploft zijn ze supermooi Lynda.
En je heb er mooie plaatjes van geschoten.
Lieve groet, Mea

G-STYLE zei

Ontploft of niet , mooi zijn ze toch wel en eigenlijk past dat ook wel bij jou , net een beetje anders dan anders maar toch wel heeeeeeel erg leuk !
Leuke post gisteren van Dees en haar prachtige winkel , heb het met plezier gelezen .
fijne avond nog , lieve groetjes Gea

It's me zei

De volgende keer gewoon naar een echte bloemenwinkel gaan!!!!....................gnif ...gnif...ahum !!! tralalalalala.......kus van mij........

basiclabelSweden zei

Ze zijn prachtig ben jaloers op deze lichte variant, ben ze hier nog niet tegengekomen alleen donkere..

Sonja zei

Kwam zomaar binnen rollen bij je post 'ontploft'.. Leuk en ook mooi om te zien..

Gezellige avond verder

Groetjes, Sonja

Almalu's Place zei

no, they're perfect like that!so airy and romantic!!

Les Cotrions zei

I cannot help you Lynda! I'm not expert about peonies' explosions and not very lucky with them...five plants in my garden and no one blossom!!! Anyway I think they are beautiful even in their strange look! They're special!!!
Sweet dreams!
Vale

Nicole Claudia zei

Hahahaha, deze hebben wild geslapen!!! Maar ik blijf ze toch ook heel leuk vinden!!

Groetjes, Collie

El zei

I love peonies- beautiful and elegant. Your pictures are great. I'm so glad they bloomed for you. Also love your blog theme song!

Vær våken zei

They are just beautiful!!!!!

xo's Kristin

Door Jolanda zei

Toevallig heb ik gisterenavond van moedertje lief een bosje gekregen, roze en heb ze net op een pastel gele oude koffiekan gezet...nu nog mooi half in knop...ben benieuwd of ik ook op een explosie kan wachten...;)

DEBBIE zei

I too love peonies!
White ones, pink ones, red ones... you named it!
Yours are very beautiful!

DEBBIE MOSS

Between You and Me zei

beautiful. thanks for stopping by my blog and being so kind.....look forward to browsing your beautiful blog...

Michaja zei

Had gisteren al een reactie geschreven maar erg ging wat mis en weg was het ): ):
Prachtig die geexplodeerde pioenen van jouw! Hier zijn ze zo erg geexplodeerd dat ze in de prullenbak moesten. En dat vind ik altijd zoooo erg. Niet alleen omdat ik zo veel van bloemen hou maar ook omdat ze hier een fortuin kosten :)

vosgesparis zei

ohhh bestaan ze ook in t wit.. dat bied weer perspectieven ... ik moest zo lachen om je opmerking bij Aina .. gekkie natuurlijk kent heel Holland mij niet maar t was leuk om je lieve berichtje daar te lezen
x dees

Tuur zei

hoihoi
nee helaas ook geen her...
pff tis wat om je kind zo te zien,
maar gelukkig kwam haar strijdbaarheid weer gauw naar boven...

Michaja zei

Enne ik had je gisteren ook geschreven dat je inderdaad helemaal god zit (volgens mij) dat het een malva of familie van is!! Een echte bloementjes en plantjes kenner?

Anoniem zei

Whahahaha ik vind je ontplofte pioenen juist prachtig,lieve groet Joke.