THUIS!

maandag 14 juni 2010

architectuur en cultuur



Terug op het nest, weer een klein stukje van mij(al moet ik zeggen dat een GROOT stuk van mij zeer doet van het "slapen"op een luchtbed;))
Ik heb een TOPweekend gehad, weer een ervaring rijker, lekker relaxed en veel onzin uitgekraamd:D.
Ik neem jullie mee op een korte tour...


winkeltjes/shops



historie/history



stedenbouw:)/buildings

Hoe hard ik ook heb geprobeerd er ook nog wat van op te steken*kuch*......en mijn algemene ontwikkeling en hollandkennis wat op te krikken, ik vrees dat ik met de uitdrukkingen die ik er weer bij heb geleerd niet ver ga komen in mijn verdere leven *GRIJNS* (kats aan de lattn, en rek maar op?????, dit was de inbreng van de noord/oostelijke dames die mee waren).
Dus dan doen we het maar met een berg aan leuke herinneringen, paaldansende R bv:D, een heerlijk ontspannen gevoel, en het aaien van mijn aanwinsten(nieuw én tweedehands)!!!! In mijn hoofd weer energie voor 10........maar of dat er vandaag al allemaal uit gaat komen??????;)
Moet dan denken aan het liedje van Whitney Houston..."step by step.....bit by bit....."....dat zal het motto zijn van vandaag!

                                           *********************************

I'm home!!!! and then offcourse again a little piece of me, although I have to say, a BIG piece of me is hurting from this "sleeping"on a airbed in a tent that was half the height of me;)))))! I've had a ball!!! A new experience richer, relaxed, and after telling lots of nonsens..:).....I'm happy!!! I will take you on a small citytour....the pictures you see were all taken in Alkmaar.....we saw more, but hey....lets start with this:)

As you can see, I have tried to learn something from it all....but I don't think that the sentences(all the grils come from another part of our country, so different dialects) I've learned, the fact that R. did some pole-dancing, and LOTS of laughter will bring me any further in life;)!!!!! It brought me energy for 10(only in my head, remember airbed??;)), lots of stuff, new and second hand, and a grinn on my face for the rest of the week! So......I can say, it was more then a succesfull weekend!!!! I LOVED EVERY MINUTE !!!
And for now, I'm gonna sing with Whitney...."step by step......bit by bit"!!!!



Liefs,
Lynda

p.s. zelfs Bruce is blij, al is het dan maar met een tasje...
          even my cat Bruce is happy.....with one of the shoppingbags!




Leave a Comment

Oude lappen zei

Was je met de picasameisjes? En niets gekocht? Dat kan toch niet hé. Hebben jullie ook geslapen?
Lijkt me ontzettend leuk om te doen maar weet niet of ik 's morgens nog uit het tentje zou kunnen kruipen.
groetjes Liliane

alma zei

Hey Lynda,

Ik had je aankondiging even gemist! Wat heerlijk zo'n miniweekend! Lekker even jezelf laten gaan. En energie opdoen voor 10! Leuke stad Alkmaar! We gaan er vast meer over horen!

Groetjes
ALma

Pierelantijntjes zei

Wat een heerlijk weekend is dat geweest Lynda. Fijn om met een clubje vriendinnen een paar dagen lekker los te gaan en te winkelen en te genieten en ....noem het maar op.
Lekker nagenieten nu. fijne week,
Groetjes van Ester

Jenny zei

It is important to take time for yourself. So glad you had fun.

Rumour has it zei

Ik dacht even dat jullie een verkleedpartijtje hadden georganiseerd, haha :D
Zo´n historisch kostuum zie ik zelf anders wel zitten hoor :)))
Fijn dat je het weekend overleefd hebt en voldaan en blij weer thuis bent gekomen.
Beste groetjes.

lia zei

Ahhhh, je hebt het overleefd. Wat een gekakel zal dat geweest zijn. Leuk dat je ons toch even laat meegenieten. En Bruce, ohh wat een lieverd.

fijne dag, lia

G-STYLE zei

Gezellig , gaaf en gek weekend zul jij gehad hebben zeg , ik zag ook al foto's op picasa namelijk......
Leuk meid , heerlijk om zo te lachen hè !!

Geniet van je aankopen , aai maar lekker al zal je mannetje ook wel een beetje aandacht (en aaien ) nodig zijn na een weekend zonder jou .
fijne dag verder , lieve groet Gea

Ger zei

........Je bent dus nog niet hélemaal op deze wereld...

(toen ik je bericht las was je vast al weg dus 'n reactie om je veel leut te wensen zouden je niet meer bereikt hebben.)

Maar ik twijfel er niet aan dat jullie ook zonder dat een leuk weekeind gehad moeten hebben.

Alkmaar is leuk, ik moet altijd even binnen gaan bij
www.ouderwetsewinkel.nl
De familie Boom handelt reeds eeuwen in klompen, borstelwerk,touw,koperpoets,poppetje blauw,afwaskwasten,zeepkloppers,de ouderwetse vaat/werkdoekjes,pompdoeken,wasknijpers van die modelletjes die je vaak op de blogs voorbij ziet komen en allerlei ouderwetse artikelen die bij Saartje in de keuken niet zouden misstaan.
.....Heerlijke winkel....ook al koop je niets....je moet daar even dat sfeertje proeven uit lang vervlogen tijden.

Je hebt leuke foto's gemaakt!
Doe even rustig aan meid......ik loop niet weg....en heb de tijd;-)
ik vermaak me wel even met de foto's van Bruce:-)

Lieve groet,
Ger

Almalu's Place zei

what a lovely place!
your cat's so sweet!mine does the same with every bag in the house!

Anoniem zei

Ik heb wat gemist,was je lekker weg,je hebt leuke dingen gedaan,heerlijk!fijne dag nog,lieve groet Joke.

Ohh zo schattig de kat in de zak haha.

WEERspiegeling zei

haaai Lynda, zo wat zullen jullie een lol gehad hebben dat weekend! En wat is die Bruce een plaatje in die tas, geweldig, je zult 'm wel gemist hebben ' weekend (en hij jou?).

Maar stoer he van Weerman! Is inderdaad heeeel wat anders, maar hij heeft er zin in!! en waarom het nu WEL mag (en toen NIET): deze keer -al is het maar voor 2 dagen per week en later mogelijk meer- krijgt Weerman betaald (dat werk in het ziekenhuis kon alleen met behoud van uitkering). Plus het feit dat die UWV-meneer nu EIN-DE-LIJK ook door heeft (dat wisten wij in januari al) dat het in de bouw bepaald niet florisant is op het moment; er komen alleen maar meer werkloze bouwvakkers bij.

En inderdaad; eerst nog lekker twee maanden vakantie vieren (dit voelt zooo anders dan een week geleden). LIFE IS GOOD!!

Fijne week meis, geniet ervan!!

xx Anita

Jeanette zei

Ach...is die kat van jou ook zo dol op tassen? ook hier kan geen tas in huis staan want die gaat helemaal op de kop echt alles wordt er door MOlly uitgehaald. Leuk weekend heb je gehad, mooie trip en leuke collages!

Lieve groet, Jeanette...

It's me zei

Zeg hallo !!!! komen we .......ik ben weer thuis.............zeggen bij mij???

Zie je overal.................maarre................duhuuuuuuuu!! ik ben er ook nog !! wel eerlijk verdelen he?? al die aandacht !!!

Ben blij dat je erweer bent !!!!!.....kom hier een knuf van mij..............jipie !!! Lynda is er weer !! hoi hoi hoi !! ik ben blij blij blij................xxxxxxxxxxx

It's me zei

Dan kijk je niet goed !.........kuch !!!

Bonjade zei

Hai ja er gaat niets boven home sweet home.....
Heerlijk weer in je eigen bedje......
Dank voor je lieve woorden op mijn blog....
Ha ik zie een nieuwe profielfoto van je, van voren.....leuk zeg en gedurfd.....nu herken ik je overal :))
Fijne week

Vær våken zei

Too bad I can't hear you sing :) It looked like you had a great time! Thanks for sharing with us! Have a great day!

Kristin :)

Home and Lifestyle zei

En...lig je al ingestort op bed? Na zo'n weekend weinig slaap en een hoop gegiebel kun je mij afschrijven hoor hi hi, maar jij komt nogal energierijk over dus dat kan meevallen :) Leuk dat je er zo van genoten hebt!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Claudia Leertouwer zei

Wat een geweldige foto van Bruce, dat koppie!

Liefs Claudia

Michaja zei

Hej wat gezellie dat je er weer bent. Klinkt inderdaad als een top weekend. Heerlijk hoor er even tussenuit met vriendinnen!
Ben benieuwd naar je aankopen die ga je toch vast en zeker wel hier de komende dagen aan ons showen?
Heb je nog post gehad by the way?
Groetjes Michaja

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Heerlijk Lyndastukje weer...wat heerlijk dat je zo'n fijn weekend hebt gehad!
Bruce is een lekker ding!!!
Lekker bijkomen, lieve groet Hilde

Karin zei

Wat knap van je dat je het het hele weekend uitgehouden hebt op de camping *en maakt een hele diepe buiging*! En Bruce heeft het van geen vreemde, de tassentic :))

Floor zei

hahaha die bruce met zijn tassentik...enne ik heb weer echt in een deuk gelegen om je reacties hahaa, beetje bijgekomen al???

little sweet things zei

He wat leuk om Alkmaar zo op de foto te zien, ik woon in de plaats daar naast, en kom regelmatig in Alkmaar. Wat raar dat je er dan heel anders tegen aankijkt.
Wat zal je weer lekker slapen in je eigen bed.
Groetjes Sas