Klein Curacao.....

zaterdag 24 juli 2010


Klein Curaçao is een eiland voor de kust van Curaçao en behoort tot de Nederlandse Antillen.

Het eiland is drie vierkante kilometer groot, gelegen op ongeveer tien kilometer afstand ten zuidoosten van Curaçao. Het is een klein, kaal, onbewoond rotseilandje, dat als vogelbroedplaats fungeert. De wateren rond Klein Curaçao bieden goede duik- en snorkelmogelijkheden. Er zijn veel bedrijven die dagtochten naar Klein Curaçao organiseren. Klein Curaçao is niet altijd zo kaal geweest. Het was ooit met veel gras begroeid en werd o.a. gebruikt om paarden op te laten grazen. Uit die tijd stamt de vuurtoren van het eiland. Door fosfaatwinning werd het eiland afgegraven, waardoor het veel van zijn vegetatie verloor. Op het strand ligt een oud scheepswrak dat er jaren geleden gestrand is. Momenteel heeft het eiland geen permanente bewoners meer maar in het nabije verleden was dat wel het geval.












Haal maar weer gewoon adem......want dit is NIET onze vakantiebestemming*GRIJNS*....maar ik kwam deze gisteren tegen bij een Picasavriendinnetje en MOEST ze gewoon aan jullie laten zien!
Zij woont zelf op Curacao, en heeft met toestemming van de fotografe deze foto's met ons gedeeld.......en ik deel ze weer(met toestemming;)) met jullie......*ZUCHT*.....hemels toch?
*VULTLIJSTJEMETDROMENAAN*;)

******************************

Start breathing girls, this is NOT our destination;).......but I came across these pictures yesterdag and I just HAD to share them with you!! (some of you live closer to them then I do....)
This is "small Curacao" it's an island near Curacoa, there used to live people, but nowadays not anymore....want to know more??? Just google it....I can give you the link to the Photografer, but the rest......go...and check it out!!!



Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Irma zei

Heej Lynda,

prachtige foto's, de rust het water en onder water dat is zo onbeschrijvelijk,
Ik ben verschillende malen op Curacao geweest het is er zooooo mooi en zelfs gedoken ohhhh wat was ik rots op mijzelf hoorde in de verte toch echt steeds het deuntje van Jaws de haai hihihihi en de wind die er waait over die eilanden heeeeeerlijk ik heb genotene van de foto's liefs Irma

basiclabelSweden zei

OOOh na een droogte van 6 weken komt hier vandaag de regen met bakken de lucht uit, eergisteren nog 31 graden vandaag 16 graden..... dank je voor deze prachtige foto.s kan ik vandaag weer verder dagdromen:zucht :)

liefs

Home and Lifestyle zei

Ha ha...ik dacht even dat onze Lynda het dik voor elkaar had! Maar er van dromen en naar mooie foto's kijken is ook een hele mooie tweede plek, al kun je er als eerste maar het beste zitten!

Een fijn weekend! Lieve groetjes, Ingrid

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Wat een paradijs en wat een droom. De vluchten naar ..... dat kleine eilandje zijn vast al volgeboekt, helaas. Vanavond dan maar in een ligstoel in de tuin, met kaarsjes , wachtend op een zonsondergand die de hemel kleurt. Dromen zijn goed om ze te hebben, voorlopig droom ik van vanavond.

Ja en jouw reisbestemming, ben benieuwd,

Fijn weekend en groetjes Pauline

lia zei

*zucht* Ik denk al, die gaat daar heerlijk naar Curacao..
Ik droom met je mee...

fijn weekend, lia

wonen bij de dijk... zei

gek mens dat je bent..ons zo verlekkeren met dit soort info...
ben zo langzamerhand wel nieuwsgierig waar de reis wel heen gaat, of blijf je gewoon thuis..
zou mij ook niks verbazen, jij met je grappen..
En bedankt dat je vanavond je ding doet voor ons ( als je begrijpt wat ik bedoel...)ik zal in de lucht kijken, misschien komt het wel voorbij in het avondrood..
zucht,
fijne dag vandaag Cobi

Door zei

Oh, wat een heerlijke foto's. Ik krijg er heimwee van. Kom via via op je blog. Ik heb 6,5 jaar op Curaçao gewoond en krijg de kriebels als ik het weer zie. Dank voor dat gevoel in ieder geval. Groet vanuit Zuid Frankrijk.

jolanda zei

Hoewel het bos toch mijn favoriete plek blijft, ziet dit er toch ook fantastisch uit!!! Maarrrruuhhh... toch ook wel creepy om te wonen op zo'n verlaten eiland. En aan zee kun je door het geluid van de golven al die 'boze mannen' niet horen die komen aansluipen :))))))
Maar lekker om te hebben toch zoveel dromen? Prachtige foto's!
groetjes, jolanda

Karin zei

Volgens mij ging er wat mis, dus probeer ik het opnieuw. Je liet een paar weken geleden een berichtje op m'n blog achter en ik reageer nu pas .. sorry, weinig tijd op het moment (slecht excuus ik weet het). Ik ga nu even je blog doorlezen.
groetjes,
Karin

It's me zei

Hoiiii....ik ga mee hoor naar dat eiland..............als je ut maar weet..........ken ech nie..........maarre waar ga je heene dan???? enne geenmailgehad??............tjonge.......

flowing moments zei

Inderdaad zucht, wat een mooie foto's daar zou je toch wel graag een paar weken zitten!!

Groetjes Joke

alma zei

Ik dacht....het zal toch niet en inderdaad ....
Ben je al aan het pakken?? Ik heb er weer een dagje Praag opzitten...

Groetjes
Alma

Unknown zei

that could be my perfect vacation destination!

Vær våken zei

What a beautiful place! Love the color of the water!!!! XO

Anoniem zei

Oh whahahah ik dacht al,toen ik het las,wat moet je daar dan haha,de boel weer opbouwen,maar oke hier ga je niet heen,nou dan wacht ik maar weer tot je volgende post,wens je een fijne week,lieve groet Joke.

Luiza zei

Wonderful, breathtaking images!!!!

Have a lovely sunday evening!
Hugs/
Luiza

G-STYLE zei

OOhhh, daar zpu ik nu wel even een paar dagen willen zitten ...rusttttt !

Met vier meiden in huis is het vooral s'avonds soms kermis in huis (stiekem ook wel gezellig hoor )

En nou ben ik dus vreselijk benieuwd waar je nou dan wel heen gaat , volgende post ga je dat vertellen hoor ... !!

doeiiii , lieve groet van Gea

charmaine zei

Hi Lynda!

Oh how I love your music on your blog! You truly have a beautiful blog! Thanks for stopping by and saying hi! Yes, I will be guest posting for Kristin this week. I'm really excited! Hope you all will like it!

God Bless,
Charmaine

Petra zei

Oh, wat leuk Lynda, ik zal het aan Bea laten zien. Een hele fijne vakantie en geniet van de sleurhut. Sorry, paleis. Ik zou er in ieder geval best wel in willen.

Groetjes Petra

Bea Moedt zei

Bedankt voor het plaatsen!!!
Onwijs leuk, enne een fijne vakantie waar je ook heen ga!!

Warme groetjes

Bea Moedt