maandag=dinsdag/dinsdag=maandag....

maandag 5 juli 2010

als je dan een soort van drukkig mens bent creëer je zo toch weer wat extra tijd :).
Nog drie weken tot aan de schoolvakantie en ipv een tandje lager, moet het met een schoolverlater en een taak in de OR allemaal een tandje HOGER!
Wil niet weer vervallen in het opnoemen wat ik vandaag allemaal op school heb gedaan en wat ik nog allemaal MOET op school. En dan te bedenken dat ik daar niet eens wérk!;)
Maar goed....ik wil dit dus ik doe dit, klaar!
Maar........daardoor moet ik wel even snel mijn "dinsdagding"naar maandag zetten want anders ben ik misschien te laat, en ik ben liever te vroeg!:)
Deze keer weer een "inzending"uit het Zuiden(sorry lieve noordelijke dames, wijs me gerust op winkeltjes in jullie buurt!)
De oplettende lezer heeft een tijdje geleden de post van Het Jagershuis gelezen en zelf kunnen zien dat Sandra haar "collega" Suzanne van de Veranda in het zonnetje wilde zetten.
Dus dat doen we dan ook vandaag!
Suzanne.....STRAAL!!!!!;)



*Wil je jezelf en je winkeltje even voorstellen?


Hallo!
Ik ben Suzanne Verbocht van Brocante De Veranda in Spaubeek.
Geloof dat ik pas alweer 46 jaar ben geworden, heb 2 mooie zonen- Tim en Daan- van 16 en 18 jaar.
Sinds 2 jaar heb ik een winkeltje aan huis met brocante allerlei.
Anders als de meeste winkeltjes, vergelijk mezelf altijd met de winkel van Malle Pietje uit de serie Swiebertje. Het is altijd een rommeltje en dat komt ook wel omdat ik eigenlijk van alles heb. Achter mijn toonbank struikel je. Ben ook meer op pad naar markten en inboedels dan dat ik bezig ben met het decoreren en etaleren van mijn winkel. Vaak worden spullen al bij terugkomst van een markt vanuit mijn bus verkocht .Ik zeg dan tegen de klanten: “laad de bus maar uit dan kun je kijken of er iets bij is voor je”. Meestal vinden ze wel iets en ik heb mijn bus weer leeg. Mijn zonen helpen me gelukkig veel. Fysiek is het best zwaar. Maar ik prijs mezelf gelukkig dat ik dit mag doen want het is echt super leuk.




*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen webwinkel te beginnen?

Ik besloot officieel een winkel te beginnen na een paar jaar als hobby te hebben gehandeld in brocante en dan met name meer kleine spullen. Mijn mams is 2 jaar ziek geweest en dat was erg intensief, in die tijd hebben de plannen zich wel al gevormd en na haar overlijden heb ik de winkel, op haar verjaardag dinsdag 29 april 2008, geopend. Ik heb veel aan haar te danken….haar onmetelijke kracht is voor mij een voorbeeld geweest. Ik wilde mijn hart volgen en durfde de stap aan om van mijn hobby mijn beroep te maken.



*Wat is het leukste aan het hebben van een webwinkel als die van jou?

Het is heerlijk om te grasduinen in het verleden, te zoeken naar spullen met een verhaal en een geschiedenis. Op de markten maar met name bij inboedels krijg je vaak het verhaal erachter en een glimp van de persoon die eerst eigenaar was. En dat vind ik erg boeiend. Heb met het leegmaken van huizen ook al veel bijzondere momenten meegemaakt. Daarnaast kom je dan veel mensen tegen die gelijkgestemd zijn en ook die liefde hebben voor nostalgie, het contact met de klanten en collegas is heel erg leuk.


*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek?

Ik koop in vanuit mijn hart, moet er een bepaald gevoel bij hebben want als je er zelf niet achter staat verkoopt het ook moeizamer. Ooit bij een inboedel bood iemand me de meest prachtige poezie album van zijn moeder aan, dat heb ik niet gedaan hoe graag ik het ook wilde. Heb hem een berisping gegeven, dat doe je toch niet weg! Daar ben ik dan erg eigenwijs in. Verder koop ik ook in op verzoek hoor. Heb een aantal klanten die zelf een winkel hebben, fungeer vaak als doorgeefluik/ tussenhandelaar. Ook heel leuk om te doen.




*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)

Mijn mooiste vondst was onlangs een oude toonbank. Helemaal van glas, meer als 100 jaar oud. En nee,niet zelf gehouden maar ik heb hem verkocht aan een winkel in wording in Amsterdam, aan een jonge knaap die de guts heeft om een winkel te beginnen. Vind het fijn om te weten dat ie een mooie plek krijgt.





*Waar wordt JIJ blij van?

Ik geniet van de kleine dingen. Van warm, oprecht en liefdevol contact met mijn omgeving. Puur en eerlijk. Dat brengt me dan weer b[l]ij brocante……..een meubel: geleefd, authentiek met de gebruikssporen van een heel leven en originele patine. Kan er een boek over schrijven. Dat maakt me blij. Dat ik me daarmee mag bezighouden naast mijn grootste missie: mijn 2 kids!!!!





*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?

Afgelopen zaterdag heb ik een zomerfair/expositie gehouden samen met Ingrid van Landligt in Sittard, Jeroen Moen van Galerie Moen [opent medio september van dit jaar] en vriendin Nel met een duizelingwekkende verzameling emaille en mijn vriendinnetje Desiree met dezelfde liefde voor brocante. Een hele leuke dag!
Landligt wil ik ook graag in het zonnetje zien. Ingrid is een lieve hardwerkende meid met een superleuke [web]winkel in Sittard.

Lief van Sandra van Het Jagershuis om me voor te dragen voor dit interview, vond het erg leuk om te doen.

Groetjes!!!



De bijdrage van Ingrid van Landligt heb ik ook al binnen dus dat komt goed, maar dat vriendinnetje Desirée.....daar ben IK eigenlijk wel eens heeeeeel benieuwd naar *GRIJNS*.
Caatje...ik weet dat je meeleest.......zit er al schot in de zaak??? Of heeft dat kleine "vruike"een heeeeeeeeeeeele grote "NEE"in haar hoofd gezet????;)!

************************************************************

Today's spotlight is for Suzanne, I know I know.....again not possible for you all to go there, but you know what....I had an idea( no it didn't crack my brains;)).......untill the day you all come to Holland to do this "shoppingtour"......I want to ask you to give me some tips from shops in YOUR country, or ANY country for that matter.......with the summervacation coming up, maybe one of "my readers" can visit a shop while being on vacation! I think it would be really nice......and uhm.....of course I will start;)....I want to "do" sweet sweet Vale!! From Italy, with her shop Les Cotrions! :D....Vale.....would you please please PLEASE step in my weekly spotlight??? PLEAAAAAAAAAAASEEEEEEEEEEE??????????*blinkingmysweetgreeneyes*;)


Groetjes,

Lynda

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Erg leuk om weer een verhaal achter iemand te lezen! Ga er maar lekker mee door, want ik geniet er telkens van!

Lieve groet, Ingrid

lia zei

Er komt dus nog geen eind aan. Mooi, vind het zo leuk.

fijne avond, lia

wonen bij de dijk... zei

Misschien moet je de tuinkamer eens in het zonnetje zetten.
Zij zit in Hoogezand, en ook
Tierlantijn in Groningen of Brocaatje at home in Assen..
Allemaal lieve dames, met hele leuke winkeltjes...
Idee??
Is het noorden ook vertegenwoordigt.....
Cobi

caatje antiek en brocante zei

haha.........oohh, wat gaat ons deeske dit haten !
en nee lynda, er zit nog steeds geen schot in de zaak
bij lieve deesje,
en ze heeft zo'n gezellig huis !
ga jij nog 'n poging wagen ?

heel leuk intervieuwtje met suus !
liefs,
caatje

Een sneller kloppend hart zei

Leuk stukje geschreven!!

"On the beach" dat lied had ik afgelopen week in mijn hoofd nadat ik bij Vosgesparis was geweest, wat een leuk toeval weer! :-)

Groetekes, Veronique

Bonjade zei

Zo is het maar net ook het zuiden oosten en westen mag in de spotlight hoor......
Leuk voor als je op vakantie gaat.
Enne Lyn......rustig doorgaan met ademhalen hoor....bijna vakantie......ZENNNN......
Fijne avond

Oh en als het je helemaal naar je hoofd stijgt. Je mag zeker een minuutje onder mijn douche hoor.......COOLLLL!!!!

Stina zei

Hey, gezellig om je post weer te lezen.

De foto's zijn ook leuk, fijne week,
groet Stina

It's me zei

Ik vind dit zo leuk Lynda...............altijd maar weer.........geniet ervan...................fijne avond meis....doe rustig aan !!! liefs Ria....

Michaja zei

Leuk leuk leuk leuk. Ook al woon ik er helemaal niet in de buurt en zal ik er ook niet komen het is wel erg leuk om te weten dat daar zo'n leuk winkeltje zit!
Sterkte nog de komende 3 weken. Nog even doorbijten zou ik zeggen en voor je het weet is het klaar :):)
Biz
Michaja

Ger zei

Aha.....dat moet te doen zijn....ff een ritje naar Spaubeek....dat is geen wereldreis voor ons, en dan daarbij...laat ik nou geen hekel aan reizen hebben;-)en ik zie heel leuke spulletjes....
Ik neem me telkens voor om niets,maar dan ook niets meer te kopen!!!
(maar wel kijken,kijken niet kopen)
En dat roep ik meestal tegen de tijd dat ik ''volop'' aan de poets ben.....en er dan telkens weer opnieuw achterkom dat ik het steeds moeilijker kan schoonhouden.
Tja....helaas lieve dames met al die mooie (web)winkeltjes.....aan mij hebben jullie geen ene fluit!!!
Maar zo heel af en toe....kan ik de verleiding niet weerstaan....en laat het ook niet staan;-)

Bedankt lieve Lynda en Suzanne voor het binnen loeren!

Lieve groet,
Ger

Karin zei

Ach ja, al het moois komt toch van beneden de rivieren *zei zij bescheiden* ahum.
Leuk weer om te lezen.
En...zijn de enkels weer een beetje bijgekomen van al het geklepper in Haarlem city, mijn hubby schoenenboer kijkt ook altijd een beetje meewarig wanneer hij al mijn zomergevalletjes ziet. Geen steun AT ALL! (maar zooooooo leuk)
Succes op school!

Les Cotrions zei

hello Lynda! I'm finally here!!!! I'm so honoured by your request!!!! Tell me what I've to do!!!!
Sorry I'm not very present at the moment...I'm melting because of the heat!!!! We're expecting more than 40°!
Thanks for your mention my friend!!!
Big hugs!
Vale

Marga zei

Hallo Lyndia.
Wat een leuk interview. En wat leuk de foto's van je webwinkel.
Fijne week.
Groetjes Marga

Antonia zei

Wat een superidee dit Lynda! Erg leuk om zo meer achtergrondinformatie te krijgen. Dankjewel weer voor je lieve berichtje, zeker nu je het zo druk hebt! Nog even volhouden..... Lieve groet, Anja

Anoniem zei

Wat een superblog Lynda. Open net een mailtje van Carin dat mijn naam genoemd werd!! Dus ff nieuwsgierig en alles gelezen. Haha dit kleine vrouwtje is al veel spullen kwijt op de open dag van Caatje en ook bij Suus, dus mijn huisje is leeg, dus geen album. Mischien na aanvulling who knows. Jij kan zo goed schrijven Lynda! Het leest zo goed, en humorvol!! Ik wens je een hele fijne vakantie, rustig aan en wie weet zien we elkaar nog eens, en voor vanavond HOLLAND, HOLLAND!!!!

Stacey zei

Hi Lynda, I was recently thinking that I should blog about a store that I really love...so maybe I will when I can get some free time from the kids. I don't like bringing them there as it has soo many things for them to break urgh! ps I scored brownie points with the kids on making the muffins during a heat wave, but my husband on the other hand just shakes his head! pps thanks for the dutch lessons...I need you to hear for pronunciation! Have a great day! ~Stacey

bijzonder-oud zei

Hoi Lynda,
Wat een leuk verhaal weer en Suzanne is een lieve, leuke dame :-) ben al eens bij haar geweest. Zo leuk om elke keer die stukjes te lezen!!

En Brugge is leuk, als je de kans krijgt, zou ik een keer gaan als de zandfeesten er zijn, echt heel leuk die markt!
groetjes en een fijne avond,
Yolanda

Nicole Claudia zei

Wat een heerlijk stukje om te lezen, ik zie haar zo voor me!! Mooie foto's erbij!!!

Nog 3 weekjes aftellen? Elke dag is er weer eentje en dan ben je er zo. Succes met al die drukte!!

Nog een fijne avond, groetjes, Collie