about this biking.....

woensdag 20 juli 2011




Wil ik het tóch even over hebben.....als dat mag....
Voorop gesteld...ik blogde al eens eerder over een ondernomen fietstochtje he, en hoe leuk dat was, en hoe ontspannen een mens daar van wordt....

(here comes divabehaviour)....

DON'T BE FOOLED!

Móeten fietsen is toch net éven wat anders zeg....pfff..niet alleen bepaal je dan zelf NIET het eindpunt, dat IS al voor je bepaald!(krijg ik jeuk van he, geen keuzes hebben).
Ook zit er een bepaalde druk achter he, je moet immers op tijd op dat eindpunt aankomen.
Laat me je dít even zeggen....

A. je vraagt manlief je banden op te pompen zodat je goed beslagen ten ijs komt, deugdelijk materiaal is immers het halve werk.....tikje onplezierig wordt het als manlief dat pompen zó enthousiast heeft gedaan(GUNST HIJ HEEFT DE AUTO.....) dat je banden zó hard zijn dat bij elke hobbel(lees: zandkorrel of kever) je stuiterend op je zadel zit!!!

B. je gedurende dit stuiteren(want slechte fietspaden!!!) meteen weer weet waar het zadel de dag ervoor zijn sporen heeft achtergelaten! 't is net als bij een bevalling...je vergeet de pijn...totdat....precies....je er weer bij uit komt.

C. je immer positief je voorneemt te genieten van de natuur om je heen, het gaat immers een stuk trager aan je voorbij dan met de auto......je een flinke snuif frisse lucht wil nemen, maar éven niet hebt gerekend op al dat vliegend gespuis dat tijdens inhaleren IN je neus terechtkomt.....dus je niest!!!!

D....je telefoon gaat juist op DAT moment natuurlijk, dus je niest IN je telefoon.....(oooh hoe lekker moet dit klinken;)))....je bent echter meteen dankbaar dat het "slechts"1 van je dochters is en géén potentiele nieuwe klant.......1 van je bloedjes dus, die je vraagt(vriendelijkste stemmetje...wat dacht je) of je broodjes mee wil brengen.....even negerende dat de bakker een omweg van tien minuten betekend! Tien minuten is niks, I know....en je doet het, het zijn immers je bloedjes.........maar 1 van die bloedjes snauwt je bij thuiskomst aan dat het nou net het VERKEERDE broodje is......*kuch*

E. tuurlijk, blosjes op je wangen, heerlijk, maar NIET als die blosjes de hele ochtend blijven omdat het op "het eindpunt" bloedheet binnen is want mevrouw heeft het fris en er gaan dus géén ramen open!
Ga het niet redden met 1 busje deo deze week ben ik bang!

F. je hebt het dan ook níet over een fris begin van je dag! Zwetend en dampend kom je aan want hee....wind tegen..WHAT ELSE!!!!!

G. je wordt aan"geclaxonneerd"door deze en gene!!! En als ik aan 1 ding een bloedhekel heb.......!!!!!! IK WENS NIET AANGECLAXONNEERD TE WORDEN!
Wil je mijn onverdeelde aandacht? Zet je auto aan de kant, schudt me de hand met de woorden"wat leuk om kennis te maken"en dan, alleen dán kan ik de moeite nemen mn oogleden naar je op te slaan (en je vernietigend aan te kijken want BAD TIMING---> IK FIETS)........NO MORE HUNKING YOUR HORN AT ME!

H. o en over gezond....fietsen is gezond....yeah right.....fietsen maakt hongerig, en dus wil je meer eten, maar je lijstje zegt NIET MEER ETEN, dus nadat je in conclaaf bent gegaan met je lijstje en die vervolgens the cold shoulder hebt gegeven eet je meer...en dus....kom je aan!!!!!!!! Let op...ik FIETS....en ik KOM AAN!!!!
gezond.......my ass!!!!!

I.........hm...er was nog wat.....ow ja....ik hoef nog maar 5 keer voor mn vakantie....en dan heb ik drie weken de tijd om hier eens een ladylike oplossing voor te vinden!!!!..


En NU wil ik een ijsje........zie je???? Daar héb je het al....zelfmedelijden.....
Lijstje zegt GEEN ijsje....ooooooooooooh *talktothehand*.........lijstje WHO????



einde divagedrag......postbode brengt net mn nieuwe boek van Eric Kuster........


pompompom...

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Abacaxi & Hortelã zei

Ohhhh wat heerlijk beeldend geschreven! Ik zie het zo voor me & ik voel met je mee (zeker B... ik fiets niet zo vaak dus weet precies waar je het over hebt!!).
Nog even doorzitten... ehhh... doorbijten & je hebt vakantie!
Bisous X

It's me zei

Tja....en dan ga ik gewoon zeggen...het kan erger!......kus van mij....xxx.....

Huys 50 zei

Heeeee, L...
OE,ik voel m nu al..!!!!! dat zadel,jeee ik heb daar altijd zo,n last van hé,oohhhh ik sta dan op een gegeven moment op de trappers en zit niet meer op het zadel...OE...Auw...
En daarna bij thuiskomst plof je zonder nadenken op een houten klepbank,...aaachhggg,een koelelement brengt uitkomst(lees:VERKOELING) whaaahhaha..of...bieflapje mischien..???
Nog effe doozetten meid en dan met je zere.....in de zon.

groetjess
Dicky Marie.

Elisabeth zei

Ja fietsen leuk!! de pijn erna duurt bij mij gemiddeld zo'n 3 dagen haha Maar verplicht fietsen uhh echt niet ,ik heb mezelf een tijdje tot de hometrainer veroordeeld ,never nooit meer!!Maar al met al toch wel lekker hoor een paar uurtjes de bossen in .Klein ijsje dan???
Liefs Elisabeth

Pink Princess zei

HA....tja....fietsen...leuk he?? IK fiets dus iedere dag minstens 2 uur momenteel. Met weer en wind (tegen idd) regen, straks weer sneeuw en hagel en kou!! Tja het leven is hard HAHA. Ik ben postbezorgster, heb DAAR wel zelf voor gekozen dus maar ja....als het weer niet meewerkt is het idd niet leuk nee.

OH en die harde banden? Gewoon een klein beetje lucht uit laten lopen...niet te veel maar net genoeg! Fietst stukken beter, en een GEL-zadeldekje..helpt ook (note to self: KOOP er ook weer een, hihi de mijne is stuk dus dat harde zadel ken ik NU ook AUW AUW!!)

Nicole Claudia zei

Oooooh, hahaha (lig hikkend onder de bank van het lachen). Rem kijkt verbaasd naar mij (wenkbrauw stijgt een centimeter). Wat vertel je dit héérlijk. Ik zie het hélemaal voor me.... Ooooo, hahaha... en die vlieg... en nies... oooo, het hele alfabet.... zálig beeldend verteld.

Jij hebt ook een ega die zo lekker strak de banden oppompt... ik stuiter gelijk de andere kant van de weg als hij ze pompt... Mijn hemel, ik heb wel spekkies op m'n kont, maar niet genoeg voor dit werk!

Neem een plonsje verkoelend water.... Nèh... is geen bak aan hè...

Groetjes, Collie

Verrassend Goed! zei

Het is altijd een feestje om je verhalen te lezen. Leef helemaal met je mee, maar volgens mij gaat het je ondanks alles toch goed af.
Ik zie het helemaal voor me en lig constant in een deuk om jouw verslag.
Nou nog even doorfietsen en dan....vakantie.

warme groet,
Marianne

P.S.Ik fiets iedere dag naar de Vijfhoek en kijk inmiddels om me heen en geniet.
dus......geduld hebben hoor

Corine(THUIS) zei

Fietsen omdat het moet is duidelijk een stuk zwaarder dan ik dacht.. Maar die nieuwe Eric Kuster, dat ís een beter ijsje :)) staat misschien niet op je lijstje, maar neem van mij aan dat ie mag!!
Geniet er maar dubbel van :)
groeten, Corine(THUIS)

Zara zei

In het dorp doe ik alles op de fiets, zelfs alle boodschappen al moet ik 3 heen en weer, maar er zijn grenzen: ik fiets dus niet naar m'n werk. Vind half 7 te vroeg om 8 km te fietsen (moet dan nog eerder van huis) en om half 4 wil ik maar 1 ding nl. snel naar huis. Jij verdient een applausje, dat is duidelijk na je verslag hier!

Sonja zei

Ik blijf maar hangen bij het tweede plaatje.. Zo moet het! Zo zou ik het moeten doen! Zo ga ik het doen.. na de vakantie dan oké! maar dan zonder die pijn die ik niet graag nog eens wil voelen. k Trek de (stoute) schoenen weer aan en ga aan de wandel. Leuk stukje:)) *tuutt* *tuuut*

Groetjes, Sonja

Sonja zei

ps lekker muziekje:))

Floor zei

hahahaha fietsen helpt echt niet, ik weet het heb uren en uren gefietst , toen kocht ik een roeimachine, ging uren roeien voor de tv elke dag, op een gegeven moment roeide ik elke dag 1,5 uur ! HET HIELP NIETS !
dus gewoon normaal doen !

lia zei

Alles wat moet is niet leuk..)
Daarom mag je nu lekker je boek bekijken.

liefs Lia

In den Uylenbal zei

H die Lynda, keep on smiling while you're biking! Ach meid ik zeg maar zo : Fiets 'm erin ! Heb je al opgegeven, zal inschrijfbewijs binnekort wel ontvangen....ennuh...verplicht programma : Tour de France kijken, ofwel kijken én leren hoe het NIET moet :-) Oja, nog 1 ding : KEEP ON SMILING ! Liefs & Greetz Lejo

Kat Ibáñez zei

Hi sweet Lynda!!

You look so stylish with the yellow dress and your bike!!!!! :) I want a hat like this!! ;)

Have a wonderful weekend my dear friend!!!

Dikke knuffel!!!