zintuigen.....

maandag 11 juli 2011

Wonende in een dorp, omgeven door bossen, weilanden, bloemen- mais-, koren- en groentevelden, worden wij met het volgende dorp verbonden door fietspaden. Van die mooie brede grijze, soms zelfs rode fietspaden. Veelal gelegen naast de rijbaan gescheiden door een pittoreske berm vol kleurige bermbloemen.
Slootje hier, beekje daar, kapelletje, kiosk...te zien is er genoeg.
Wat ons, (begonnen als) jong gezin met (begonnen met kleine) kinderen...dat zo nu en dan een tourtje op de fiets pleegt af te leggen, toch wel opviel...was dat er niet zo gék veel fietsers waren als wij wél het besluit hadden genomen(na wikken en wegen, windsnelheid meten, temperatuur peilen, humeuren vergelijken) een paar dorpjes te doorkruisen op onze vélo's! Hoe gek, we namen dat overigens niet persoonlijk, dat er op deze prachtige(voornamelijk) zondagen of avonden nauwelijks medefietsers waren?
Ik ben er NU achter waarom al die fietsers níet fietsten daar waar wij fietsten, want  ze wáren er wél!!!!! Alleen kwam IK er enkele weken geleden pas achter dat "men" met 's mans vélo ook het pad "langs de Maas"kon nemen!! Het Rozenpad niet enkel voor voetgangers was!
Hoe hylarisch is dat als iemand uit een compleet ander dorp vertelt dat zij zo heerlijk via óns dorp naar de volgende drie dorpen gefietst heeft....LANGS de Maas, mét prachtig panoramisch uitzicht?????
:)
Dien ten gevolge schatte wij het weer gisteren in als "perfect fietsweer"en bestegen wij vol goede moed en optimisme onze vélo's en kwamen dus tot de ontdekking dat wij enkele van de véle waren!!!! In heuse colonne's peddelde "middelbaar" Limburg ons voorbij, slalomde wij om dikke oude bomen, stuurde wij ons via haarspeldbochten langs kleurrijke rozenvelden, om uit te komen bij de graanvelden waar de plaatselijk bakker zijn eigen benodigdheden verbouwt en de zoete geur van naastliggend bloemenveld op te snuiven!
Met slippende bandjes bergje op en bergje af, met nauwkeurige stuurmanskunsten over een houten bruggetje, proestend van het stuifzand richting Veerpont......
Veerpont getrotseerd(dat doen wij vaker dus geen kreten van euforie hier;)) mikten de meiden aan de andere kant een fles met boodschap in de Maas, in afwachting van antwoord.......
Lieten we onze derierre's even uitzakken  tijdens een korte wandeling langs de Maas, verzorgden wij de innerlijke mens op een terras van een van 's lands beste ijssalons, bezochten wij wat winkeltjes(want zondag in vakantieperiode he ;)) en freewheelden wij als ware tourhelden dezelfde weg weer terug(niet gehinderd door inhalende auto's goddank:(.).
Ik kan jullie met volle overtuiging en een gevoel van kneuterigheid zeggen: "DAT WAS LEUK"(en dat komt niet alleen door de enorme bos roze bloemen die ik de laatste meters toch níet kon laten staan).

Welkom in "mijn wereld"!



















Op het fietspad langs de Maas was het drukker dan in blogland;)....iedereen is natuurlijk druk bezig met op vakantie gaan of is zelfs al weg, toch wil ik jullie nog eens wijzen op mijn give away HIER....wil je hip en trendy de zomer door??? Kom meedoen!!!
 
Liefs,
Lynda

Leave a Comment

vosgesparis zei

Soms is het weleens leuk de meute te volgen toch ;) mooi wereldje leef je in .. maar doe mij toch maar de stad met haar roze fietspaden.. maar zonder de toeristen op hun rode en gele fietsen graag ;)

It's me zei

Mag ik in jouw wereld.??...trek het niet meer in de mijne.....xxx...

Petra zei

Heerlijk Lyn, wat woon je in een prachtige omgeving! Lekker fietsen, toch wel een van de dingen die ik hier mis. Geen fietspaden, je bolletje verbrand, en ze houden geen rekening met de fietsers.

Dus ben je levensmoe? Fiets op Curaçao.

Liefs Petra

What's in a day zei

Dit veloverhaal komt me bekend voor, heel leuk om jullie ervaring te lezen!!!Heerlijk om zo je eigen omgeving opnieuw te ontdekken, wij deden dat gisteren ook, post volgt nog want het is idd stil in blogland....rustststststst, mag ook wel een keer.

Een lieve groet,
Eefie

Pink Princess zei

Wat is Nederland dan mooi he?? Geniet ervan, IK heb genoten van je verhaal plus foto's :)

Groetjes van Marian

Kat Ibáñez zei

Hi!!!!

As I always say....what a beautiful country!!!! Seems like you enjoyed a really lovely evening out!! Ooooohhhh and those desserts.....

Groetjes!!!

marlies zei

Haha slimpie! Maar idd het is zooo mooi langs de Maas! Ik fietste ook vaker v Beesel naar Venlo langs de Maas! Prachtig! *snik* dat is me nu te ver...

Anna Marie zei

Wat een grap. Hoe lang wonen jullie daar al? Maar vaak kennen andere mensen jouw omgeving beter omdat zij alle rust en tijd hebben om te genieten van de omgeving. Zelf zit je vaak in een roes van haasten, vallen en opstaan. Maar zo te horen gaan jullie het pad vaker fietsen. Ziet eruit als een heerlijke genietdag. Groeten en bedankt voor je reactie voor Niels! Anna Marie.

Tanja zei

O die ijscoupes, hmmm die zien er helemaal geweldig uit.
Heerlijk om je verhaal te lezen, wat kan simpel toch gezellig zijn. Ik heb gewoon een klein beetje met je meegenoten.

Liefs
Tanja

Huys 50 zei

tdadaaaaddaadaa,...ooohhhh Lynda,..die ijcoupes..onfatsoenlijk groot weer !!!! en dat laat je nu maar zo even voorbij komen...ttsss
Ok, ik heb nog een bakje magere aarbeienkwark staan zeg !! jajaa wat zeg je daar van,bhh.. van dat bijna doorzichtige spul weet je wel..OE.
Best leuk trouwens bij jullie te fietsen,jaaaa voor de liefhebbers dan hé,ik fiets niet graag ik loop/wandel liever,ook best leuk.
Moet die kant maar eens op,wie weet kom ik je nog tegen.

doeidoei
Dicky Marie.

Miss M zei

Haha, leuk verhaal heb je er neergezet!
En heerlijke foto's van deze ijscoupes, mmmm...
Smulluh!

Groetjes, Marjolijn.

Corine(THUIS) zei

Mooie plaatjes, maar ik zie nergens die andere fietsers..weet je zeker dat deze route wel druk befietst wordt??
Ik hou trouwens zelf toch meer van de wat rustiger paden, ben niet zo van de massa's ;)
Groeten, Corine(THUIS)

Mayflower zei

Wat leuk om even in jouw wereld te zijn. Prachtige omgeving voor een mooie fietstocht en over die overheerlijke ijscoupes maar te zwijgen, vooral die met chocolade..... het water loopt me in de mond.
Wens je een fijne zomervakantie toe.
Lieve groet, Mea

Het Hoogerhuys zei

Kortom het was een geweldige (zonnige) dag.
Vind die ijscoupes wel heel verleidelijk, maar zie dat ik niet de enige ben.
Fijne avond, groetjes Sandra

Unknown zei

Oo ik zie het al voor me, haha wat een leuke wereld heb jij. Nicole*

natuurlijk groen en doen zei

Zo zie dat er in je eigen omgeving ook nog weleens wat nieuws te ontdekken is en die ijscoupes die waren al wel bekend of was dat de grootste ontdekking van de dag

groetjes Bep

Agnes zei

Typisch gevalletje van Ontdek je (eigen) plekje.:)
Maar wel een mooie omgeving hoor. En nog geweldig ijs toe. Tja....als het maar mooi weer is he...dan is Nederland een waanzinnig vakantie land.
Lieve groet,
Agnes

Thuis bij Tjits zei

ik heb echt even genoten in jouw mooie wereld!!
en dat ijs van Clevers.. mmmmmm.. dat was toch echt wel het hoogtepunt:))

lieve groetjes, Tjits

Ger zei

.....en dit alles komt me zó bekend voor!!!

Jullie lekker op de fiets langs 's heren wegen dicht bij huis, het weer leende zich er prima voor.


Wij iets verder van huis, maar zeer zeker wel bekend terrein, waar waren we: in het rozendorp Lottum,konden ff de velden/perken waar andere jaren de prachtigste rozen bloeien niet meer vinden, toen maar naar het Rosarium waar het ook mooi was maar commerciëler;-)en denk als we een volgende keer gaan dat het nog uitgebreider zal zijn.

De velden zijn helaas niet meer, door de strenge vorst en wateroverlast zijn honderden van de prachtigste rozensoorten verloren gegaan, zo vertelden den eigenaar.

Moe en dorstig geworden van het slenteren togen we naar Landhuis de Maashof waar het heerlijk rustig zitten was in de rotan stoelen op het gras tussen de rozen en aan het rozengebak(wat ik aan mij voorbij liet gaan).
M'n zus en ik gingen natuurlijk nog even letterlijk en figuurlijk snuffelen in de winkel met rozen,rozen en nog eens rozen wat de klok slaat.
Daarna met het pondje over de Maas naar Straelen,het bordje sla en runderspies El Paso met gepofte aardappel smaakten weer uitstekeloos.
Zuslief is van de lekkere toetjes(ik anders ook wel;-)dus stelden ik voor om naar het dorp van Lynda te gaan en daar het nagerecht te gebruiken.
Half negen in de avond en nog een bomvol terras, maar we hadden geluk...nog net een tafeltje voor vieren,de coupes waren zo als altijd weer een lust voor het oog en de lekkerbekken, het personeel aller vriendelijkst na toch 'n drukke dag van op en neer lopen.Petje af!!!
Ook daar kon ik verantwoord bezig zijn en hoefden niet te zondigen, de coupe vers fruit ging erin als koek.
Nou weet ik waarom mijn stoel nog een beetje warm was......jij was net opgestaan;-)
Weet je.....ik zit wel altijd rond te kijken of ik toevallig 'n bekend gezichtje zie...
je weet maar nooit.

Lieve groeten!!
Ger

Ambiente-nostalgia zei

Wat zie ik nu ben je lekker bij Clevers geweest??
Heb jij al vakantie ?

Nou ik wens je een ieder geval alvast een super fijne vakantie toe.
En we spreken wel af na de vakantie o.k.

Liefs Dorine

Pieternel zei

Hahahh geweldig zeg, zo las ik ook al bij Eefie dat ze dit had meegemaakt....
Nou meid geniet ze op je nieuwe ontdekkingstochten.

Fietsgroetjes Pieternel

Margot zei

Eindelijk dan...na 23 minuten stotteren, haperen, kreunen en wachten, krijg ik nu pas je muziekje door, en kan ik reageren...ben ik de enige die dat probleem heeft???
Maar, ik doe echt niet mee met de give away...ik ben al zoooo trendy als wat...
En die gejatte bloemen???...staan ze nog mooi???...haha...
Veel plezier bij de volgende expeditie weer, en ja, met zo een ijsco, wil ik ook nog wel een stukje fietsen...en dat zegt heel wat....
Nu aan de strijk...en dan...???..koffers pakken..
Ajuus, knuf, Margot