Oud nieuws in een Nieuw jaar...Old News in the New year...

woensdag 29 december 2010

We schrijven 29 december 2010, het einde van het jaar nadert snel.



Wat was 2010 voor een jaar? Wat ging er mis, wat ging er lekker, wat doen we nog eens en wat vooral niet meer......
Ik ben er inmiddels achter dat al teveel plannen voor mij averechts werkt, de "teleurstelling"als er iets niet gaat zoals gepland heeft een té grote impact op me gehad de afgelopen jaren, dus doe ik er verstandig aan dat niet meer te doen.
Ook heb ik de balans tussen angst en gezond verstand teruggevonden afgelopen jaar, lijkt me dus dat ik die balans ook lekker meeneem naar 2011.
Vrienden ben ik kwijtgeraakt...en ook al vindt ik écht dat iedereen (die goed bedoelt) een tweede kans verdient ga ik aan deze "vrienden"geen woord meer vuil maken! Je moet weten dat ik van het soort ben waar je overheen kon lopen als je het op "vriendschappelijke"basis deed...en ik sul stiefelde gewoon door, want daar ben je vrienden voor. Helaas heeft al dit wel tot gevolg dat ik nóg behoudender ben geworden als het nieuwe mensen betreft, helaas......maar noodzakelijk, zelfbescherming noemen ze dat;).
En wat bleek???? Er komen zowaar nieuwe mensen op je pad, die gewoon de sleutel tot je hart weer weten om te draaien, vertrouwen......dat moet ik leren...dus daar werken we lekker aan door in 2011.
Nou kan ik nog even doorgaan over alle dingen die ik 2010 heb moeten doorakkeren, maar ik wil er eigenlijk niet meer te diep op in gaan....jullie worden er niet wijzer van en ik kan beter vooruit kijken, alleen dáár kan ik nog invloed op uitoefenen.
Goede voornemens?? Die heb ik dan ook niet, ik wil gewoon doorgaan met beter worden, alleen nog "gezonde"angsten, "gezonde"zelfkritiek, "gezonde"maatstaven...en een gezonde dosis humor;)!
Eind januari sluit ik de periode definitief af, dan stopt mijn medicatie en mag ik het weer helemaal alleen doen! Een beetje bibberig wordt ik soms wel als ik daaraan denk want "stel dat", maar meteen komt het gevoel dat ik voldoende geleerd heb het afgelopen jaar om op een "gezonde"manier verder te leren en leven.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat al die dingen die men normaal gesproken in een "goed voornemen"propt vanzelf komen als ik doorga op deze manier.....de balans blijven zoeken, in alles....voeding, vriendschappen, vrije tijd, toewijding etc......ik durf zelfs te zeggen "het komt wel goed schatje"!;)

Een "vreemd"blogje van mijn hand, maar sla 'm gerust over;), maar op deze manier kan ik 'm nog eens teruglezen als ik dat even nodig zou hebben!;)



Genoeg over keuzes, bewustwording en overpeinzingen....we leven in het nu, en nu is het 29 december!!!!!!

Fijne woensdagavond!

Liefs,
Lynda

For my foreign friends, todays post is not translated by me, it's "heavy stuff", and I don't know if I will translate it in the right way....the way that it will make sense;)....so...if you are interested, please use the translator...uhm.....no garantee things will come out right thén;)!!
In short.....it's about 2010, me being "sick"and about me learning how to live life the "easy"way.......without doubting myself constantly...etc etc...:)....maybe a weird post from my hand, and feel free not to read it.
This is life, and I live today, and today is December 29.!
Enjoy it!!!

Love,
Lynda

Leave a Comment

Anja zei

Hoi Lynda,
Lekker zo doorgaan het nieuwe jaar in! Je kunt je erg in mensen vergissen dat heeft vast iedereen weleens meegemaakt.
Fijne jaarwisseling en alles wat wenselijk is voor een spetterend 2011!!!!!!
Groetjes Anja.

by kuzz zei

Dat komt helemaal goed bij jou, ik hoop voor je dat 2011 een gelukkig, gezond en interessant jaar wordt!
Ik vind het al zo knap hoe je dit allemaal opschrijft!
Fijne jaarwisseling, liefs Erna

Pink Princess zei

Goed zo meis.....positief het nieuwe jaar in...nu ik nog :( Maar ook DAT komt wel weer goed schatje (leen ik ff van je)

Liefs van Marian

katja-Mariska zei

Ik weet dat je het kan. Je bent een leuk, gezellig lief mens.En ik ben niet de enige die dat vindt. Heb vertrouwen in jezelf het het komt goed schatje.
Hele dikke knuffel
XXX

Corine(THUIS) zei

Goed hoor deze 'vreemde' blogpost van jou! Voor jezelf, door de boel eens op te schrijven krijgt het een plek..en voor mij, ik besef als ik dit lees ook hoe blij ik ben dat ik zelf ook uit diepe diepten ben omhooggeklommen, mét hulp van medicatie, maar ik doe het nu al 3 jaar helemaal zelf..(nou ja met hulp van man en kinderen en vriendin!!)
lieve Lynda, alle goeds voor 2011!
Groeten, Corine(THUIS)

Tanja zei

Gewoon Lynda blijven, ik vind je een mooi mens

en je post is heerlijk om te lezen. Mooie overpeinzingen daar hou ik wel van.

X
Liefs
Tanja

Tierlantijn zei

Helemaal goed Lynda!!!!! Met deze spirit wordt het een super jaar voor jou!

Liefs, Ilona

marion anderson zei

fijne,warme,en goedlachs 2011 gewenst, liefs marion

Elisabeth zei

Gewoon jezelf blijven ,je kent de valkuilen en misschien zal je er nog wel eens een keer een tegenkomen ,dan is het opstaan en weer verder gaan en dat kun je!!Een heel mooi 2011 wens ik je
Liefs Elisabeth

Mrs. T. zei

Ik vind dit een heel mooi logje. Al begrijp ik er niet veel van omdat ik hier nog maar kort en af en toe meelees en ik je de 18de zelfs niet eens echt gesproken heb. Knap dat je het zo kunt verwoorden. Dat 2011 maar een prachtig jaar voor jou en de jouwen mag worden.

Haikey love of living zei

Fijn en goed maar vooral gezond 2011 toegewenst!

een lieve groet, Haikey

It's me zei

Achhhhh ....tja op deze dag zullen we maar zeggen......komt inderdaad goed schatje.......een ding is zeker en hoop dat dat wederzijds is........ik ben echt superblij dat ik je heb mogen leren kennen het afgelopen jaar.......jij bent voor mij een van die lichtjes in de duisternis.......er zijn nog veel te veel leuke dingen in het leven.......en slaan we de slechte maar over toch ??? gaan we lekker positief het nieuwe jaar in.........lieve Lynda...op een heel goed wijs gezellig 2011 !!...vol vriendschap......xxxx....



EEN HEEL GOED EN GEZOND 2011 !!!...

LIEVE GROETJES VAN MIJ....

★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
  ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

A REALLY GOOD AND HEALTHY 2011 !!!

WARM HUGS FROM ME ........

Thuis bij Tjits zei

ik ken je nog niet zo goed, lees af en toe je blog maar volgens mij mag je heel trots zijn op jezelf en echt jij komt er wel:)
wens je een mooi en inspirerend 2011!!!

lieve groet van Tjitske

Ambiente-nostalgia zei

Nou Lynda, jij bent goed bezig. Dus ga maar gewoon zo door. En steek je positieve energie in mensen die je echt leuk vindt.

Fijne jaarwisseling en een gezond en sfeervol 2011

Groetjes Dorine

Merel zei

Ik dacht echt even dat ik op iemand anders blog terecht was gekomen. Meid...wat een mooie overpeinzingen. Het lukt jou allemaal wel hoor.
Ik wens je een sprankelend, liefdevol en vooral gezond 2011~!
Liefssss

Petra zei

Hallo Lynda,

Ben eigenlijk een stille maar ik wilde je dit toch niet onthouden.

Met vertrouwen en geloven,
komt men elke zorg te boven.
Angst en twijfel zijn een last
maar hoop doet leven dat staat vast.
en vergeet niet
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigd
waarneer je het deelt.
Een spetterend en liefdevol 2011
Fijne avond nog Petra.

verftechnieken zei

Hoi Lynda, ik kan je overpeinzingen niet helemaal plaatsen, maar daarvoor zou ik misschien je hele blog vanaf het begin moeten lezen. Affijn, ik ken je via Picasa en moest daar altijd erg lachen om je grappige manier van schrijven. Daarom ben ik je gaan volgen. Maar de 'serieuze' Lynda die ik hier af en toe tegenkom is ook zeer de moeite waard hoor!! Ik lees je blog met plezier en wens je alle goeds toe voor het komende én alle volgende jaren!!

Groetjes,
Mir

MOODZ zei

Lynda,ik vind je een mooi mens!!!
ps ik heb mijn knuffel!!

fijne jaarwisseling alvast,

liefs
Tamara

Jeanette zei

Hi Lynda, wat een serieus item met hele persoonlijke ontboezemingen. Zo ken ik je weer wat beter. Volgens mij ben je al ver met je herstel. Denk eraan heb je zelf gedaan!! En natuurlijk is het eng zonder medicatie maar als ik je item zo lees ga jij dat helemaal redden. Alle liefs voor 2011 en ik hoop je weer graag te ontmoeten in blogland in 2011.

Groet,
Jeanette

Carla zei

gewoon vol goede moed het nieuwe jaar in gaan.
En ja...het komt allemaal wel goed.
Door schade en schande word men wijs.....en ja...ook ik heb het moeten leren en nog steeds ga ik soms op mijn bek (zoals ze dat zo noemen)
Maar er zijn echt mensen die het wel goed met je voor hebben.
En...wat je zaait zul je oogsten...daar denk ik altijd maar aan.
Meissie...ik wens je alle goeds in 2011.

liefs Carla.

Bij Guusje Thuis zei

En toch hoort deze blog ook helemaal bij jou! Geweldig mens met al die lieve acties die je elke keer bedenkt, met je heerlijke blogjes, met je lieve reacties ... een dikke knuf alvast om het oude jaar uit te luiden xxx

Brabbels en Kiekjes zei

Lieve Lynda,

Nee dit is geen vreemd logje van jou, als je regelmatig je blog leest en tussen "de bekende regels" doorleest, lees je meer...

Jij gaat het redden, je bent sterker dan je denkt. Jij beseft denk ik niet wat voor positiviteit en kracht je ons geeft met je logjes. Lieve Lynda alle, alle goeds voor het nieuwe jaar en heb vertrouwen!

JE KAN HET SCHATJE!!!
Liefs,

Floor zei

Mooi logje Lyn en jij kan het , gaat dat helemaal alleen doen en wij zijn er met zijn allen om je te steunen als je het nodig hebt !!!!! dikke knuffel

Bonjade zei

You go girl!!!!
Kom even langs om met je te proosten....op dat wat was en op wat is......op een heel nieuw fris jaar waarin ik blij ben dat je op mijn pad kwam. Onmisbaar.......
Ik wens je alles toe en dat is nog al wat maar dan alleen wat goed voor jou is.
Met heel mijn hart en met heel veel liefde.
Dikke knuf Lyn en ik pink een traantje weg....
van geluk.
Op naar 2011
Je dinnetje

Home and Lifestyle zei

Heb vertrouwen in jezelf Lynda...dan kom je er wel! Ik ben erg blij voor je dat het in 2010 zo goed met je is gegaan! Ik denk dat het heel herkenbaar is dat vriendschappen wegvallen en nieuwe vriendschappen ontstaan...als je er zelf alles voor gedaan hebt om ze te behouden, kun je jezelf in ieder geval geen verwijten maken!

Ik wens jou en je gezin een hele fijne jaarwisseling en alle goeds toe in 2011!

Lieve groet, Ingrid

faire un songe zei

Een serieus stukje op je blog.. even het gevoel van terug te moeten kijken.. maar vooral vooruit..
Weet je Lynda.. inderdaad hoe lang kennen we elkaar al weer en toch weer niet...
Je bent voor mij een geweldig mens dat vreselijk leuk/komische en vol zelfspot stukje kan schrijven, die vreselijk tot de verbeelding spreken..dat ik vaak met tranen van het lachen achter mijn PC zit.. dat begon al in de forum tijd.. soms lees ik ze zelf voor en lachen we hier samen....
Lief heerlijk mens... ik weet dat je het straks zonder de medicijnen kunt...kijk om je heen niemand is perfect en er zijn zoveel mensen die iets van iemand vinden, maar die vergeten naar zich zelf te kijken.. probeer je daar van los te maken.. probeer je weer een beetje op te stellen voor de warmte die mensen je willen geven en dan zul je zien dat je een fantastisch jaar gaat krijgen...
Ik gun het je..!!!

En als je een keertje in de buurt van Apeldoorn komt..kom aan..!!je bent welkom..
Lieve groetjes en een dikke kus van mij...!!!
P.s en die tafel.... kun jij gedachten lezen of zo..;-))

wonen bij de dijk... zei

lieve meid, net als jij kijk ik ook terug, kijk maar eens op mijn blog..
Wij, wij redden het wel...
met( ik dus..)en zonder medicijnen(jij dus..)met/zonder die ene vriend/in, maar we komen er..
ik heb je leren kennen als een lief gek mens, en vindt je reactie's altijd waardevol..
steunen in leuke en moeilijke tijden, dat deed je ook..
ik hoop op en neiuw jaar met vele leuke blogmomenten en wens je een fijne jaarwisseling toe..
Cobi xxx

Alma zei

Lieve Lynda,

Ik kan me voorstellen dat je een beetje angstig vooruit kijkt naar eind januari. In de loop van afgelopen jaar ben ik ook gestopt met mijn medicatie ( ja, ook ik) en dat was best eng. En ondanks de tegenspoed die we ook dit jaar weer gehad hebben ( wie niet) kan ik je zeggen dat het afgezien van een paar dipjes heel goed gaat. Ik ben zelfs in de loop van het jaar nog sterker geworden.Dus meid, ik kan met de hand op mijn hart beloven: het wordt een mooi jaar voor je.

Liefs Alma

Margot zei

Nou meis...ik "ken"je pas, maar ik vind je geweldig zoals je nu bent....dus ga vooral zo door. En je kunt het echt "alleen", want als je dit zelf al aan durft te geven, ben je er (Ervaring??, ja dus..) En de mensen die je echt nodig hebt, heb je nu al om je heen verzameld, de rest is vanzelf weggegaan...natuurlijke schifting, noem ik dat...
Dus kanjer...2011 wordt een sprankelend en liefdevol jaar, in balans en rust in je hoofd...Ik doe mee.
Dikke knuffel, Margot

Anoniem zei

Hou deze gedachte vast,ik wens je een fijne jaarwisseling en al het goede voor 2011...PROOST....liefs Joke.

Anoniem zei

Hoi Linda,

Ik volg je blog (in alle stilte) al een tijdje, maar vandaag moest ik gewoon even reageren. Je stukje over vriendschap vond ik erg treffend. Ik heb ook een vriendschap die niet echt een vriendschap bleek te zijn, en gekke ik..... dan nog blijven proberen om zo'n vriendschap krampachtig in stand te houden. Helaas merk ik dat ik beter in mijn vel zit zonder deze "vriendschap", maar het blijft een teleurstelling......je bent zo snel geneigd om de 'slechte' dingen naar achteren te schuiven.
Kortom, je hebt het gevoel zo kort en treffend samengevat, het raakte me echt! Bedankt.

Linda zei

Een jaar weer bijna voorbij een jaar met ups en downs, maar als ik het zo lees weet je heel goed hoe je het wilt en ik weet ook zeker dat het je gaat lukken. Ik wens je een heel fijn, gelukkig en gezond 2011 met al de dingen die je zo graag wilt voor jezelf en anderen.
Liefs, Linda

lia zei

Ooit ben ik ook uit zo'n dal geklommen met medicatie en gelukkig gaat het nog steeds goed. En helaas ook over me heen laten lopen door zogenaamde "vrienden". En nu gaat er weer van alles door me heen en vind zelf wel dat ik door alles wat harder geworden ben. En dat wil ik eigenlijk helemaal niet maar noem het zelfbescherming. Wel fijn voor je dat er weer nieuwe vrienden in je leven zijn gekomen. Ik ben ze nog niet tegen gekomen.

En je kunt het hoor...... daar ben ik van overtuigd.
En voor morgen een hele fijne jaarwisseling
Liefs Lia

Tuur zei

als wij doen wat we op onze blog schrijven moet het helemaal goed komen!
Een heel fijn nogmeerinzichtennogmeervriendennog meerwijsheidenz...
dikke knuf

Yn'e Steeg zei

Kom je kunt het!!
Ik ken je alleen via het blog, maar wanneer ik je berichten lees moet het toch wel lukken volgend jaar.
Was het niet jij die de groepsknuffel actie op touw zette? en daar zoveel positieve reacties op kreeg ( nou ja op mijn gezeur na dan, dat ik niet op je lijstje stond hihi)
en was het niet jij die met een grote groep vreemde dames uit eten ging?
Je bent sterk genoeg je kunt het, samen met ons

Een heel gelukkig 2011 toegewenst, Jantsje

Unknown zei

Lieve Lynn!!
Blijf wie je bent,wordt wie je moet zijn!
Dat gebeurd inderdaad met vallen en opstaan...
Met tegenslagen en met geluk,maar je komt er weet ik zeker!
Toen ik na 4 weken zwaar overspannen,vroeg aan Kars wanneer wordt ik weer beter (al huilend...)zei hij"JE BENT AL VIER WEKEN BETER"En daar ligt dus de knoop...je wordt wie je moet/en wil zijn juist door tegenslagen.
Ik wens je heel super 2011 meid,en Wordt Wie Je Moet Zijn dikke kus karin