SPOTLIGHT..

dinsdag 7 december 2010

Toen ik hem de eerste keer vroeg zei hij meteen JA, want hij voelde zich natuurlijk vereerd dat Alma van het Duifje van Drenthe hem naar voren had geschoven voor een plekje in het Spotlight! Zijn stukje had ik dan ook vrij snel binnen!......*zucht*....zijn foto's echter......dat is een héél ander verhaal!;)....Hij heeft het de laatste tijd zó druk(kunnen we allemaal lezen op zijn eigen blog) dat het met die foto's niet opschoot. En dus stelde ik voor de foto's gewoon zelf van zijn site halen en er wat leuks van te maken......wat denk je?? Komt er een mailtje dat het misschien toch "teveel eer"is om in het Spotlight te gaan staan en dat hij zijn plekje aan iemand anders wil geven.....nou...niet zolang ík hier de letters tiep he;)
Dus....wat deed ik....juist, knipte en plakte wat fotookes, zocht het stuk erbij, bedacht een liedje waarvan ik denk dat hij het leuk vindt en drukte op PUBLICEREN.
Nu maar hopen dat hij óóit nog tegen me spreekt, maar ik hoop dat als hij zich realiseerd dat het december is ;))))))) en als ik erbij zeg dat hij de énige Knuffelaar(door mij betiteld als kleffe mannen) is in een GROOT gezelschap van dames, hij tóch weer jeuk in zn vingers krijgt en een glimlachje deze kant op tiept!!!

Lejo....daar ga je dan!!! Niet piepen, je bent geen doetje, en als je wil dat Alma nog tegen je spreekt;))))).





*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?

Hallo, ik ben Lejo (46 jaar) en run samen met Christy 2 woon- en cadeauwinkels : In den Uylenbal & In de Lindetuin




*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen (web)winkel te beginnen?
A long, long, longggggggg time ago …. stond ik met “oude” spulletjes op rommelmarkten. De hectiek, het handelen en met name het contact met klanten vond ik enorm boeiend. Het herkennen van beeldmerken (stempels op oud servies) werd een hobby en later een “obsessie” , bij elke kraam draaide ik voortdurend alles om zodat ik de herkomst en oudheid van het product kon achterhalen. Ik doe dit nog steeds, zelfs bij nieuwe producten !!! Toen ik in januari 2004 in Ruinen ging wonen, had ik plots een grote ruimte ter beschikking. De oude koeienstal van onze boerderij. Hier woont een kerkuil en vond ik uilenballen, de naam voor mijn nieuwe winkel was gevonden ! Ik besloot toen om te stoppen met de verkoop van 2e-hands spullen en me te richten op nieuwe producten. Met name serviezen. Via marktplaats en andere veilingsites verkocht ik mijn spullen. Later kwam daar mijn webwinkel bij en deed werd een groot succes. Elke dag met pakketten naar het postkantoor, met een oude bakfiets !!! Ze noemde me “Malle Pietje”, gelukkig heb ik 2 jaar geleden eindelijk mijn rijbewijs gehaald (jaja, 44 jaar zonder . . .). In den Uylenbal in Ruinen werd te klein voor het grote assortiment en in november 2008 opende Christy en ik In den Uylenbal in Havelte. Hier hebben we 240 vierkante meter tot onze beschikking, dus genoeg ruimte. In mei van dit jaar namen we In de Lindetuin over in Diever.



 
*Wat is het leukste aan het hebben van een (web)winkel als die van jou?.
Wat nou precies het leukste is . . . tja eigenlijk is alles leuk aan het hebben van een eigen winkel. De samenwerking met Christy is héél belangrijk en leuk, we vullen elkaar ontzettend goed aan. Christy is één van de leukste vrouwen die ik ken, soms denken klanten dat we een stel zijn . . . hahaha, wie weet wat de toekomst brengt ???? Ontzettend leuk zijn natuurlijk ook de internationale beurzen, zo gaan we naar Denemarken, Duitsland, Engeland & afgelopen september hebben we Maison et Objet in Parijs bezocht. Een waanzinnige beurs met een ongelooflijk groot aanbod. Verder organiseren we zelf veel activiteiten : Autumn Fest, Spring Fair, Havelte Buitengewoon en natuurlijk binnenkort de opening van ons Kersthuis in Diever ! Zondag 31 oktober is de eerste Kerst Koopzondag, ik als Kerstfreak kan niet wachten !!! Jingle Bells, jingle bells, all the way …. Hahaha ! Maar . . . tromgeroffel . . . het allerleukste is toch eigenlijk de waardering die je krijgt van de klanten, die onze winkels als warm, orgineel en divers ervaren. Kortom, ik heb de leukste “baan” ter wereld !

 
*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek/volgens de trend?
Tuurlijk koop je in vanuit jezelf, ikzelf moet de producten die we verkopen ook thuis willen hebben ! Aan trends doen we eingelijk niet, hoewel veel artikelen natuurlijk “trendy” zijn. Neem nou Pip, ontzettend populair dus is de vraag naar Pip producten erg groot. Ik kan ontzettend “geraakt” worden door producten, vooral als deze orgineel en mooi afgewerkt zijn. Maar je kent het gezegde : “de kachel moet branden” of “er moet brood op plank”, etc . . . Dus bekijken we ook wat de klanten willen, de vraag vanuit de klant heeft meestal niet veel met trends te maken. Ze zoeken soms een product en wij kijken of we aan die vraag kunnen voldoen. Je hebt als winkel in een dorp ook een functie. Wij typeren In den Uylenbal als “Landelijk Hip”, dat is lekker breed ! Bijna alles valt binnen het begrip “Landelijk” of ”Hip” . . . en wij hebben absoluut niet de pretentie om trendsetter te zijn, dat laten we lekker aan anderen over. Kijk, als ik toevallig een leuk, nieuw product spot tijdens een beursbezoek denk ik : “Wow, leuk !” , ik denk niet “Oh, als ik maar de eerste ben die dit product in de winkel heeft !” Mijn motto : Follow your dream, follow your heart, but don’t get lost along the way !


 
*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)

De mooiste vondst ? Ik kan wel een aantal A4-tjes vullen met wat allemaal beter kan aan “hem”, maar ik heb “hem” eerlijk zelf gevonden (nee dames, niet tijdens en beurs of fair !) en ik ruil “hem”voor al het goud ter wereld NIET in ! “Hem” is Arie, sinds 10 jaar mijn partner !

*Waar wordt JIJ blij van?

Van heel veel dingen ! Een zonsopgang, maar ook de mist die nu over de weilanden hangt terwijl ik dit schrijf. Onze dieren : James & Quinten (de honden), Poes, Diesel & Sushi (de poezen), en onze paarden (teveel om op te noemen). Erg blij ben ik als Femke, mijn dochter, op bezoek komt met Marianne (haar moeder) en Maartje (haar zusje). Ik sta meestal blij op en zie elke dag als een nieuw avontuur.

 
*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?

Ik heb natuurlijk veel mensen leren kennen in het wereldje dat “Interior Decoration” heet, maar dit jaar heb ik Marja leren kennen. Een warme persoonlijkheid, altijd vrolijk met een gulle lach. Tijdens een bezoek aan een zomermarkt waar Alma (Duifje) bruine bonen met spekjes verkocht (!), gehuld in een middeleeuws kleedje, ontmoette ik Marja en haar man. Marja verkoopt brocante producten op markten, fairs en via haar webwinkel : www.brocantegrannymai.nl , afgelopen zomer hebben we meerdere malen samen gewerkt. Zo af en toe ontmoet je mensen die je energie geven, door hun optimisme en uitstraling : Granny Mai is zo’n mens !


Leave a Comment

Bij Guusje Thuis zei

Haha die Lejo, toch maar mooi even in de spotlights, leuk!

Home and Lifestyle zei

Je hebt helemaal gelijk Lynda, zo makkelijk komt Lejo er niet vanaf ondanks zijn bescheidenheid. Lejo hóórt gewoon in de spotlight thuis en móet straks gewoon in de spotlight archieven te vinden zijn!!

Erg leuk om te lezen! Lieve groet, Ingrid

Jolanda zei

Ik ga volgnd jaar echt eens bij hem en Alma langs, leuk je spotlights!!!!
Wat ben je toch een bezig bijtje:)

Alle mooie dingen zei

ik vind je spotlight helemaal goed.. en ik denk dat Lejo hier ook wel blij mee is...
ik ben afgelopen najaar in Havelte geweest en het is echt een hele mooie winkel...had graag nog een keer langs gekomen maar ja Havelte-Vinkeveen is niet echt naast de deur he?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Bonjade zei

Leuk leuk.....Hij gaat je vast héél lang knuffelen........

Oh ja je vraag: Ben nog steeds niet weer 100.
Ha, ben ik dat ooit geweest.....?
Maar hardnekkig griepje hier.
Liefs

La Maison zei

Wat leuk om via jouw spotlight leuke mensen
(en winkels) te leren kennen.
Jij barst van de goede ideeën heb ik gemerkt.
Leuk om jouw volger te zijn.

Liefs
Hermine

Marieke Reintjes zei

Hoi Lynda,
Bedankt weer voor je leuke spotlight interview..Altijd leuk om te lezen..
Groetjes en fijne avond, Marieke

Margot zei

Knuffel voor Lejo...
Margot
(heeerlijke muziek..)

marion anderson zei

klinkt goed , liefs marion

In den Uylenbal zei

H die Lynda, IK PRAAT NOOIT MEER MET JE ! HOE KON JE ! MIJN PRIVACY SCHADEN ! IK KLAAG JE AAN ! . . . ( ff tot 10 tellen . . . 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 . . .en diep zuchten . . . zucht zucht zucht !) en opnieuw : H die Lynda, zit hier met blosjes op de wangen & een brede glimlach van oor tot oor. Wat leuk om terug te lezen wat ik 6 jaar geleden geschreven heb, sorry dat ik je zoveel knip- en plakwerk heb bezorgd, maar ere wie ere toekomt : Ziet er puik uit ! Hier vanuit verzorgingshuis "De Laatste Halte" blik ik terug op die roerige tijden. Memory Lane all over again . . . nou ik brij der een eind aan, om 22.30 laatste wc-ronde dus . . . Greetz & dikke dikke knuffels vanuit het Drentse, Lejo

It's me zei

Leukkkkkkkkkkkk Lejo !!!!..........zeer hoog knuffelgehalte vanavond.......dames hou je in !!!!!........

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia zei

Hello Dear Lynda!
Where I have I been, I've been missing out, I'm sorry! Hope you are well friend!
XO
Kristin
PS
Love your music :)

Alma zei

Mijn favoriete collega met mijn favoriete kersthit aller tijden. Wat een spotlight! En Lejo, niks eronderuit, ik heb je niet voor niets aangemeld. Lynda, het ziet er weer super uit. Reoping gemist?? En ik verheug me ook op Granny Mai, je hebt haar vast al benaderd, jou kennende:-))

Liefs Alma

Thuis bij Tjits zei

Lynda wat heb je dat ontzettend leuk gedaan:) ik kom via in den uylenbal op jouw blog terecht en heb me meteen aangemeld als je nieuwe volger!
groetjes, Tjitske

WEERspiegeling zei

hai Lynda, ik wil je ook even zeggen hoe leuk ik de 'spotlights' altijd vind! Geweldig, die Lejo is helemaal van slag haha.
Lieve groetjes,
Anita