Stiekem de kriebels....

maandag 13 december 2010

Ssstt, ik wil me natuurlijk niet laten kennen he, maar wieuw wordt ik peu neveus als ik aan aankomend weekend denk!
Ik ben een tijdje geleden uitgenodigd bij Floor, om op zaterdag 18 december, samen met nog een paar(18!!!!!) dames(ik zweer je dat zijn ze allemaal........) bij haar te komen eten!
uhm.....nadat ik m'n mond weer dicht had(was van verbazing opengevallen) begon ik al meteen met het zoeken naar uitvluchten! Natuurlijk wilde ik wél graag gaan maar JEETJE....ik ken NIEMAND van die dames! Althans....niet persoonlijk! Deze en gene van een blog, weer een ander via Twitter, want daar bemoei ik me ook weleens met ..uhm....niks eigenlijk;).
Maar hallo....hier wordt gevraagd of ik kom éten!!! Zomaar...gezellig....leuk....voor kerst enzo...en de leuk...enzo....
En weer was het manlief die me vermanend toesprak.....en dus....ga ik...."maar slapen doe ik thuis hoor" piepte ik tegen hem........
En dus pak ik ook maar mijn tandenborstel en mn ponnetje in want inmiddels ben ik ook daarover overstag gegaan! Ik blijf slapen! ;)
(dit is net als met mijn "kletsniveau"......ik denk dat er een totaal verkeerd beeld bestaat hier in blogland over mij ;)....ik klets wel.....maar ben niet druk en hyper....praat wel met armen, benen en gezichtsuitdrukkingen maar niet hysterisch. En zo is het ook met dit soort bijeenkomsten waar ik niemand ken....ik ben dus eigenlijk wel soort van "verlegen"he....tikje kat uit de boom kijkerige enzo;))
Oké......nou ik er zo'n beetje wel uit ben wat ik aan ga doen(GRIEBELS wat kan een mens zich druk maken) en het begint te dagen dat we gaan eten......kan ik dus wel wat voorbereiding gebruiken he. Niet dat ik niet ben opgevoedt en weet dat ik niet mag smekken, niet met open mond mag eten en NIET mag slurpen, maar toch....je wil tóch die goede indruk maken he ;)...
Let op.....















Zo, als jullie je dan even vergapen aan deze foto's(want ik deed dit natuurlijk voor jullie.....SSSSSSSSSSSSSSSSST) dan stort ik me nog even op het volgende :

Tafeldekken


Een mooie, feestelijk gedekte tafel is de sfeerbepalende eyecatcher als je zelf een stijlvol diner organiseert. Zorg daarbij voor een smetteloos tafellaken, fonkelende glazen, een smaakvol servies en glanzend bestek. Versier het geheel met een klein bloemstukje en vergeet vooral de kaarsen niet. Hier volgen wat handige etiquette tips voor het dekken van de tafel.


Kleed & servet


De juiste look begint met een sneeuwwit of licht getint tafelkleed. Daar horen witte of pastelkleurige servetten bij. Linnen servetten zijn natuurlijk très chic. Als je geen soep serveert, kun je ze gewoon op de borden leggen. Anders leg je ze links, naast de vorken. Je kunt ze mooi rechthoekig vouwen of in servetringen rollen. Tijdens de maaltijd ligt het servet onzichtbaar op schoot. Na het eten leg je het links naast je bord.


Borden


De borden plaats je op ongeveer 1 cm afstand van het tafelblad. Voor een stijlvolle uitstraling kies je voor neutrale, niet al te gedecoreerde borden. Eerst plaats je het grootste bord (voor het hoofdgerecht). Daar bovenop komen de kommen en borden voor andere gerechten. Links van het bord, boven de vorken, zet je eventueel een bordje voor boter, brood of salade. Je kunt borden waarop warme gerechten komen voorverwarmen in heet water, magnetron of oven. Zo blijven de gerechten langer op temperatuur. Ga voor de juiste bestekschikking even naar het item Tafelmanieren.


Glazen


Glazen plaats je aan de rechterkant, bovenaan het bord. Eerst zet je een waterglas neer, daarnaast het glas voor de witte wijn en vervolgens het wat grotere glas voor rode wijn. Je kunt ze ook in een driehoek neerzetten. Vooraf veeg je ze nog even schoon met een droge doek. Zo verwijder je vingerafdrukken.


Menukaart


Crea bea’s maken zelf een fantasievolle menukaart, die je in het midden plaatst. Of je ontwerpt voor elke gast een apart exemplaar. Origineel en tevens een leuk aandenken.


Tafelschikking


Als je kiest voor een tafelschikking voorkom je groepjesvorming en stelletjes die aan elkaar plakken. Zet uitbundige types naast rustige gasten, scheid de stelletjes. Wijs de gasten hun stoel of zet naamplaatjes bij de borden.






en denk eraan....geen woord erover he!!!;)


I'm a little bit nervous! I got invited by Floor to come to a nice dinner at her house....and I'm not the only person....nooooo....18 others will join in also!!!
WAAAAAAAAAAAAAh.....*cough*.....all happy and joly, but uhm....I don't know ANY of them! Well....not in reallife that is.....I know some from blogging, some from Twitter(yes I stick my nose inthere once in a while) but never ever have I seen one of the other ladies in reallife! At the moment I got invited I started breathing heavily....ofcourse I wanted to go........but hey.....you all think I'm miss Partyanimal and talk from morning till night but I'm not...well...I do...but...o well...leave it.....I'M NERVOUS!
After I swore I would sleep at home, I accepted the invitation ofcourse....so....next Saturday I will drive over there....with my toothbrush ánd my nighty...because...*sigh*....she won me over.....I'm gonna stay the night there, with 8 others!!!
Okay, that's that, but now that I know what to wear(How much "problems"can you create??)......I'm gonna focus on "eating".....it's not that I don't know HOW to eat....and behave;)...but hey...there is only one chance for that first impression ;)!!
So....no that I told you my secret..sssssssssssttt..don't tell anyone, have a look at those gorgeous tablesettings....maybe they inspire you(I did all of this just for you all ofcourse;))
I'm gonna focus on the etiquette.....;)
Keep you posted!!!




Santa Claus is coming to town!!
lalalalala

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Claudia Leertouwer zei

Toch lijkt het me beter dat je Floor even een kijkje gunt op je post, ik denk wel niet dat ze het nodig heeft maar je weet tenslotte maar nooit of ze nog een tip gebruiken kan...

Rianne zei

Pfffffffff Floor gaat koken en jij tafeldekken ofzo? Hey het zijn allemaal mensen net als jij dus dat komt helemaal goed, wat een gezelligheid. Veel plezier!

Pink Princess zei

En nooit met volle mond praten...hoort ook in het lijstje thuis :D

Ja joh, zou mij net zo vergaan, kan soms wat druk overkomen (hoezo??) maar ben toch nog steeds dat verlegen meisje van vroeger hoor. Maar het gaat lukken, je gaat gewoon met een open blik goede moed heen, en vermaak je ♥

Yn'e Steeg zei

Heel veel sterkte toegewenst.....hihihi
Ik herken het wel een beetje hoor.
Maar eerlijk is eerlijk, meestal wordt iets waar je een (beetje) tegen op ziet altijd reuze gezellig.
Ik ben benieuwd naar je berichtje over deze avond waar je zo tegen op ziet...

Groetjes, Jantsje

Anoniem zei

joh wordt toch gezellig maak je geen zorgen, binnen 5 minuten zijn de verlegenheid kriebels over(weet het uit ervaring :-)

veel plezier.

groetjes

Luiza zei

Lynda!!!!!! This sounds fabulous!!!!!
I hope and think you´ll have a lot of fun!!!!

Wonderful images with lots of inspiration!!!!

Thank you for always being there for me!!!!
That´s why I love you!!!!

Have a wonderful week!
Hugs/
Luiza

THE BLACK BARN zei

DAT IS TOCH GEZELLIG!!
MAAR ANDERS GA IK WEL VOOR JOU IN DE PLAATS.MAAR IK DENK DAT JE SPIJT KRIJGT ALS JE NIET GAAT.

LIEVE GROET,
MIRANDA

hokje zei

Dat komt zaterdag vast helemaal goed! Bedankt voor alle prachtige foto's en inspiratie (krijg beide kerstdagen eters, dus een beetje leuk aangeklede tafel is wel belangrijk)

Alvast veel plezier (en een klein beetje sterkte) gewenst voor zaterdag!

Groeten,
Miranda

Elisabeth zei

Herkenbaar hoor,maar ik tijfel er niet aan dat het heel gezellig zal worden .Dat worden weer veel gezellige blogs na de 18e
Liefs Elisabeth

Anja zei

Ik zit hier te lachen had niet gedacht dat je een tikkeltje verlegen bent hi..hi.. Maar je zult zien dat het leuk wordt. Je doet toch zeker wel verslag van het weekend want ik wil nu ook weten hoe het afloopt! Nee dit is serieus en geen leedvermaak!! Geintje succes groetjes Anja.

Anoniem zei

En dan zet jij op je blog dat Joke van wonen en tuinieren een kwebbel is,pfff nou je kan er zelf ook wat van,oke zaterdag dan misschien even niet,maar op je blog toch mooi wel,ik wens je veel plezier zaterdag en relax,alles komt goed,fijne avond,liefs Joke.

Nicole Claudia zei

Hahahaha, ik ben ook zo'n kwebbelkous inclusief bewegende onderdelen, maar verders een held op sokken. Geregeld zit ik in een boom te koekeloeren... vooral als ik geen mens ken. Als ik ze niet ken wordt het nog een graadje erger, kan ik ze wel verstaan... aiaiaiai... ik voel me ter plekke zes worden of zoiets... Maar over het algemeen valt het me achteraf altijd weer mee... Maar ja, die keien van te voren in m'n maag, hè!

Rem is ter plekke altijd m'n mental coach, terwijl ik die voor andere dingen toch ècht niet nodig heb... tja... wat doe je er aan...

Ga genieten van je etentje en logeerpartijtje met al die leuke dames van diverse blogs. Geniet er van!

Groetjes, Collie

André en Inka. zei

Hoi Lynda,wat leuk,heel veel plezier as zaterdag enne,gaat het helemaal goed komen,hoor.

Heel veel plezier,meis,xxx.

Corine(THUIS) zei

Het wordt vast supergezellig! maar ik snap het hoor...ik zou het niet durven, oké eten zou nog gaan (na een paar dagen buikpijn van de zenuwen), maar slapen dat doe ik dan toch echt liever thuis ;))
Groeten, Corine

Jeanette zei

Lynda, dat gaat helemaal goed komen, jij bent echt een heerlijk gezellig mens met een vlotte babeel daar voelt iedereen zich bij thuis, ik ben wel eens lichtelijk jaloers, het woord gebruik ik lieve niet omdat ik eigenijk nooit jaloers ben maar op jouwn vlotte babbel en het gemak van je woordspraak daar ben ik toch stiekem wel wat jaloers op hoor:-) Veel pelzier Lynda en maak er een feestje van want daar ben je kei goed in!!

Lieve groet, Jeanette

Zara zei

Ik krijg ook steeds meer de zenuwen maar gelukkig heb ik een paar van de meiden al eens IRL gezien, maar de meesten niet hoor! Komt vast wel goed, wordt vast een kort nachtje.... hihi...

katja-Mariska zei

Ga zitten en haal diep adem pffff.....het word vast beregezellig,
en vergeet je slee niet.
Liefs Katja

Bonjade zei

Tjonge........hoezo ik ben verlegen......
Echt niet Lyn...dit gaat helemaal goed komen.....
Jammer dat ik er niet bij ben want anders hield ik met alle plezier je hand vast hoor......
Wat een bofferd ben je toch al die dames te ontmoeten......
Fijne avond
Liefs

It's me zei

Lieve lieve Lynnnda....je bent een topwijf !! echt je bent zoals je bent.........komt allemaal goed !! je kan het !!!....ik ga in gedachten met je mee hoor!!!,............liefs liefs van mij.....xxxxxx.....

La Maison zei

Wat leeeeuuuukkkk voor je Lynda, het wordt te gek reken daar maar op. Wat een super idee van Floor.
Wat trek je aan???
Ik ben zoooo nieuwsgierig.

Hermine

lia zei

Leuk dat je zoveel blogdames gaat ontmoeten. Heb hier en daar er al wel wat over gelezen, maar het komt vast goed. Enne.... ik vind dit praten ook makkelijker dan in het echie.. (sssttttt)

En die tips van je, ga ik bewaren.
liefs Lia

alma zei

Ach Lynda...ik sluit me bij de rest aan hoor! Jij bent de sfeermaker!! Kan me voorstellen dat het spannend is maar met jouw voorbereiding kan het niet meer stuk!

Heel veel plezier en je laat ons vast meegenieten op je blog!

Groetjes
Alma

Bij Guusje Thuis zei

Haha ... held op sokken, moet zo lachen om je blog. Ik ben niet zo van grote groepen en probeer dan zo 'onzichtbaar' mogelijk te zijn, of zou dat nou gewoon door mijn lengte komen omdat iedereen me 'over het hoofd' ziet :-), maar ... ga jij nou gewoon lekker genieten met al die blogdames van een gezellig en vast heerlijk diner; je bent al helemaal voorbereid!

Have fun!!

basiclabelSweden zei

OOOh lijkt me zo geweldig, jullie te ontmoeten, en moet zeggen dat lieve Floor het waarschijnlijk tot in de puntjes verzorgt heeft, en ik het helaas niet haal! Dus als jullie tijd over hebben komen jullie gewoon met de kerst nog even bij mij voorbij: Maar dan gezellig met de handjes uit van de BBQ hoor, jaaa ook gewoon met minus 10 buiten in de sneeuw hahaha

geniet lieverd en geef je ze allemaal een dikke pakkerd van mij, je weet wel Remi in Zweden ;)

Unknown zei

Klinkt wel heel gezellig, maar ook ik zou het erg spannend vinden. Slapen is iets wat ik dan ook sowieso thuis zou doen..haha!
Alvast veel plezier en laat het maar op je af komen en vooral genieten (ook stoer van Floor trouwens)
Lieve groet van Karin

Alle mooie dingen zei

ik ben zooo blij dat ik niet hoef.. ik wens je veel succes... want ik zou niet gegaan zijn...
het wordt vast leuk!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

natuurlijk groen en doen zei

Was Floor volgens mij van plan jullie een plastic bordje op schoot te geven maar na dit blogje van jou durft ze dat vast niet meer

veel plezier
groetjes Bep

Miranda | Taxx Life Blog zei

Wat gaaf zeg, dat is toch hartstikke leuk! Wedden dat je binnen een urr jezelf helemaal thuis voelt!! Jullie kennende komt dat helemaal goed. Maar eh, geen woord erobver hoor, maar dan willen we wl in geuren en kleuren weten hoe het geweest is!

Carla zei

Luister wijffie....de eerste 5 minuten zullen vreemd zijn...daarna gaat het vanzelf...geloof me!!
Jaren geleden zat ik op een katten forum...er werd een meeting georganiseerd, en ze vroegen of ik ook kwam..ik zei ja..maar..vond het doodeng.
Ik kwam daar alleen binnen met allemaal vreemden.
Dat duurde echt maar 5 minuten (toen was ik een stuk verlegener dan nu hoor) en daarna word het alleen maar leuk jóh!!
Maak je nou maar niet zo druk...dat komt best goed met zo'n stel meiden bij elkaar!!

liefs Carla.

Merel zei

Ik zou dat ook eng vinden....
Maar ik weet zeker dat we volgende week een enthousiast bericht krijgen over een geweldig weekend...":-)Veel plezier.

Home and Lifestyle zei

Ohhh wat spannend...ik had met mijn afspraak met Madelief ook wel een kriebel in mijn buik (stel je voor dat je na 5 minuten elkaar al niets meer weet te zeggen...dat is ook zo wat, maar gelukkig was dat totáál niet het geval) maar 18 vrouwen én blijven slapen...pfft, dat vind ik echt reuze knap! Het kan haast niet anders dan dat er altijd wel een paar tussen zitten waar je een klik mee hebt! Het wordt gewoon reuze gezellig!

Lieve groet, Ingrid

marion anderson zei

ben jij maar lekker jezelf, en ga er maar lekker van genieten, ik zou wel een vliegje willen zijn..... , liefs marion

Floor zei

nu word ik nerveus want ik moet nog een tafelschikking bedenken voor vrijdag HELP
(gaat nu een professional bellen na deze foto's)

Karin zei

O wat gemeen, die Floor schiet helemaal in de stress ;))
Foto 3 is wel een leuke!

Jolanda zei

Lynda, in gedachten zijn we allemaal bij je....na 5 minuten kat uit de boom kijken is het vast een kippenhok...doe ze allemaal de groeten!

Mayflower zei

Ik lees in alle reacties dat je niet de enigste bent die daar de kriebels van zou krijgen.....het had trouwens ook mijn verhaal kunnen zijn.....behalve dan die heerlijke manier van schrijven, want dat kan jij alleen, altijd heerlijk om te lezen.
Maar ik weet zeker dat het supergezellig gaat worden en dat je naderhand denkt.....waar heb ik mij druk om gemaakt. Go for it girl.
Liefs, Mea

Tierlantijn zei

Gezellig!! Maar als het nou gewoon een patatje of pizza wordt heb je je helemaal om niets druk gemaakt....;)

Heel veel plezier met z'n allen!!

Liefs, Ilona

Margot zei

Ssst... jij zit dus niet naast mij, want ik ben net zo verlegen en stil....
Servet mag dus niet in mijn decolleté??
Na dit verhaal, durf ik niet meer te eten...ach, drink ik gewoon wat meer...oeps..
Maar laat Floor het niet lezen hè..
Gisteren zat ze al in de keukenkastjes, want die moesten voor ONS schoongemaakt worden..dus allemaal even checken zaterdag, anders heeft ze dit voor niets gedaan...
Deze natuurlijke beauty...brrr..is al gestressed genoeg..WAAR IS ZE AAN BEGONNEN?!?
Tot ziens...Margotxx

Irma zei

hahahaha die Lynda wie weet eten jullie spareribs:-))
liefs irma

Inge zei

Goh???
En jij doet dit???
Als géén groepsmens???
Ben stom verbaasd!!!
DOING!!!

Have fun!!

KvZ

Stina zei

een hele fijne dag hoor het gaat je vast lukken.
Veel plezier liefs Stina

Vosje zei

Nou lieve Lynda ik ken jou en Floor allebei een beetje en het gaat helemaal goedkomen met jullie maak je niet druk wees gewoon jezelf dan komt het helemaal goed!!! veel plezier!! groetjes Truus

Pierelantijntjes zei

Ooh die Lynda..ik snap je zo helemaal!Ik zou ook aan de tobberij gaan hoor, Maar het komt vast helemaal goed.
Ik wens jullie heel veel plezier toe!!!!!
Liefs Ester

Unknown zei

Das ist echt lustig: Pyjama-Party für Lynda! :-))) Und alle sitzen dann im Schlafanzug in der Küche, klönen, lachen, sind albern und trinken die letzten Flaschen leer.

Lynda - du musst nicht nervös sein. Die anderen tragen auch hellblaue Pyjamas!!! :-))

GGLG

Tine

Rozmeen zei

Hihi kan me voorstellen hoor dat je een beetje verlegen bent en het heel spannend vindt. Lijkt me ook zo leuk om medeblogsters te ontmoeten!

Het wordt vast helemaal geweldig.
Dikke kus,
Rozmeen

Anoniem zei

Lynnnnnnnnn , wat errug!!!
Als je nu per ongeluk een boertje of een scheetje laat kijken je 18 paar vreemde ogen aan oeps!!!!!!!!!! Niks voor mijn hoor, maare YES YOU CAN!!!!!!!!!

Groetjes
een hele blije Desiree die niet zo'n weekend voor de boeg heeft!!!! Good luck!

Kat Ibáñez zei

Lyndaaaa!!!!! That´s wonderful!!! It sounds like a pajama party with lovely friends, I´m sure you will have a great and very fun night!!! Hey you have to explain everything, we want to know all the details!!! :)
Have you already decided the size of the Christmas tree?? With your sense of style, this tree would be amazingly decorated my sweet friend!!

Liefs!!!!!!

Kaatje zei

Wat een eer!!! Uitgenodigd voor HET diner bij Floor, die volgens mij ook al mega aan het stressen is, hihihi...
Ik herken je verhaal helemaal. Bij mij is het ook altijd gezellig en lekker kletsen maar eigenlijk ben ik een bang muisje en moet ik achteraf altijd mega bijkomen! Van te voren wil ik ook altijd liever niet gaan. Zo heb ik al heel wat afspraken aan mij voorbij laten gaan, zucht. Je mag dus best bij mij komen oefenen hoor!! Lijkt me heel leuk. Lopen we eerst een rondje aan het strand voor de ontspanning en daarna eten we pannenkoeken met appel, mmmmm. Ik hoor het wel, hihihi...In ieder geval heel veel plezier, het lijkt me heel leuk en bijzonder. Volgens mij zitten al die miepen te stressen en wordt het daarom heel gezellig en kakelig!!!! Ben benieuwd naar je verslag!!!
ps...over stressen gesproken, ik ben aan het stressen voor de groepsknuffel. heb nu besloten dat wat ik maak en bedenk goed genoeg is maar heb me ook al verschillende keren voor mijn hoofd geslagen waar ik me weer ingegooid heb, zucht...Herkenbaar!?! ALLES KOMT GOED!!!!

Vær våken zei

Ooh Lynda, you're a lucky girl! That will be so nice that you'll want to stay one more night probably:) :) Have the most wonderful time. Nice images!

Kristin xo

Jeanette zei

Laat je weten hoe het is gegaan, je maakt me heel nieuwsgierig!!

Groet,
Jeanette