Geraakt....

zaterdag 16 april 2011

Niet alleen door de heerlijke zonnestralen van de laatste dagen, en néé, ook niet door de wieken van een molen;), al kan ik me voorstellen dat het voor sommige lezers lijkt alsof ik als een dolle rondjes draai door mijn dagen heen, maar geloof me, alles controle!!:)
Gisteren dus een dagje met Lief op pad, hij had een afspraak in Maastricht en ik ging mee voor de "leuk"! Kan je zeggen, het voelde als een minivakantie!!!! Heb wat foto's voor jullie geschoten, én er collages van gemaakt want anders wordt het wel een héle lang post;)!

Geraakt dus, door álle lieve complimentjes en reacties van jullie allemaal! Ik wil jullie bij deze gewoon ook even bedanken dat jullie mijn volgers willen zijn, dat jullie met mij mee "mijn rondjes draaien", en dat jullie met mij mee van de hak op de tak springen ;)!(zelfkennis...I know;))

Kijk even mee waardoor nog meer geraakt....

Well, here you have it....how can I translate today's title.....we have one word with several meanings, but yoy guys have different words for different situations:)...so....you can read "touched", but also "struck", or "hit"or....well....just read along, you will get the message;)!
Touched, not only by the sun, but also by all those sweet compliments and comments from you guys!!! I want to thank you all for wanting to be my follower, for "running around"with me;), for reading about 1001 things I want to do or do....I know for some oy you it may look as if I'm hit by the wings of a mill, but believe me, I have CONTROL;)))
 Touched, struck or hit by some more things.....have a look...



Markt in Maastricht, cupcakeshirt voor kids gezien, maar NIET gekocht;), uitzicht bij vertrek van huis(roze bloesem), en mn cupcakehanger in de auto:D
Market in Maastricht, saw a cupcakeshirt for kids...didn't buy it ;), view when we left home(pink blossom in front of our house) and my cupcakeairfreshner is my car:D

Mooi Maastricht!
Beautiful Maastricht!


Geraakt door het koekje bij de koffie die wij dronken in de zon op het Vrijthof! Zoals je ziet een sterkoekje, in mijn logo van HIS staat óók een ster he, mijn koekjes dus ;)(althans...als je rechts kijkt, mijn koekje belandde bij manlief op het bordje;))
Touched by the cookies we got with the coffee we had on the Vrijthof(big square, populair square) in the sun!
As you can see....a cookie with star, and my HISlogo also has a star!! So...MY cookie...although....when you look at the little picture at the right, my cookie ended up on my hubbies plate;))


Geraakt door de meest PRACHTIGE boekenwinkel die ik OOIT zag!!! Selexyz!!! In een waanzinnig mooie oude kerk zit deze boekwinkel waar je jezelf een hele dag kunt verliezen! Er is een koffiecorner met de lekkerste versnaperingen!KLIK voor een virtuele rondgang en zie dat ik niet overdrijf!
Hebberig wordt je daar!!!
Struck by the beauty of this bookstore!! In an old BEAUTIFUL church you find this store with coffeecorner with all kinds of coffeeflavours and food!
Never EVER seen a store like this!
KLICK to see the virtual tour, I'm NOT overstating!!;))


Geraakt door de prachtige gevels, zoals ik al eerder de gevels van Amsterdam met jullie deelde, moest ik natuurlijk ook wat van Maastricht laten zien! SFEERTJE!
Struck by the GORGEOUS facades! I've showed you before the facades in Amsterdam, so now some from Maastricht! ENTOURAGE!!!


Tja...het kán je niet ontgaan zijn dat ik HEFTIG geraakt ben door het cupcakevirus:D....dus dit zaakje KON ik niet voorbij lopen zonder foto!:)
Well, you can't have missed the fact that I'm hooked by the cupcakevirus:D, so this shop just HAD to be photographed!!!:)

Brengt mij zonder al teveel omwegen bij mijn tweede sessie cupcakes bakken! Chocolade cupcake was het volgende recept in het boek(ik volg braaf de volgorde, hoef ik niet te kiezen:DD)
Ik heb wat geexpirimenteerd met kleurstoffen voor marsepein en creme...:)..zoals je ziet!

Brings me without detours to my second session of cupcakebaking :)!
Chocolate cupcake was the second recipe in the book, I follow the order so I don't have to choose:)
I experimented with pigment for marzipan and buttercream...as you can see!




Mijn fantasie sloeg enigszins op hol, op de middelste foto...moet een gebakje op een cupcake voorstellen met een mok chocolademelk:)....
I went a little overboard:)....picture in the middle....meant to be a cake on a cupcake with a cup of chocolatemilk.:)

O, en mochten jullie gisteren bij de verkeersberichten hebben gehoord dat er file was vóór Maastricht..... dat waren wij...we werden GERAAKT door een achterop komende auto....we stonden stil, en zij nog niet...krasje, gegevens uitgewisseld, en hele boel boze automobilisten die ons van beide kanten(want we stonden natuurlijk op de middelste baan ;)) moesten passeren. Ik bleef in de auto en Lief regelde e.e.a........:) ook knap van mezelf, me nergens mee bemoeien:D!
O and one more thing....there was a trafficjam .....because of us...we got hit by another car from behind, we stood still, and she almost;)). Little damage, exchanged informations, lots of angry drivers who had to get passed us from both sides(of course we were in the middle of the three lanes;)). I stayed in the car, and didn't interfere.....hubby did it all....I'm proud of myself;)))

Liefs
Lynda
Posted by Picasa

Leave a Comment

Zara zei

Heerlijke dag gehad dus!
Jammer van de botsing... en heel knap dat je je nergens mee hebt bemoeid! Had ik niet gekund...

Floor zei

hahahaaa jij met je cupcake virus als je nog even doorgaat zie ik een nieuwe webwinkel onstaan : keekie
kan ik mooi cupcakes bestellen bij je !

Mayflower zei

De foto's liegen er niet om Lynda, het ziet er echt allemaal prachtig uit.
Jammer van de laatste 'aanraking' maar gelukkig bleef het bij blikschade.
Wens je een fijn weekend vol van dingen die je raken in de positieve zin.
Lieve groet, Mea

Tierlantijn zei

Ziet eruit als een heel gezellig dagje! Had graag een kijkje genomen in winkel Taart! Wat ziet dat er lekker uit!!!

Liefs!

Kom Achterom zei

Maastricht of Hattem wat maakt het uit!! Het is HEERLIJK!!!
Net als je cupcakes WAUW
fijn weekend
Yolanda

Elisabeth zei

Dat was dus een echte genietdag ,ja wel jammer van de botsing ,maar gelukkig zijn jullie heel en met de auto komt het wel goed dus!!.Superleuk je cupcakes en stoer hoor dat je ze zelf niet eet ,ik zou het niet kunnen laten.En verder vind ik het heel gezellig met jou van de hak op de tak springen .Fijn weekend,liefs Elisabeth

It's me zei

Ik zie wat nieuws bloeien daar in Linmburg...cupcakes by Her.......past mooi bij His.....zien er goed uit...onee he!! geboemd ook nog wat een dag !!...maar fijn dat je zo genoten hebt.........volgende week gaan jullie weer zeker???......enne ik wil een roos strikje......liefs van mij....xxx...

natuurlijk groen en doen zei

Heerlijk zo'n daagje weg ,dat zijn echt van die genietmomentjes.

fijn weekend
groetjes bep

Plien zei

Oh die boekhandel alleen daarom wil ik hoognodig eens naar Maastricht!

Ambiente-nostalgia zei

Tja dat radio bericht was mij idd opgevaalen en dacht meteen zal Lynda naar Maastricht gaan! :))

Fijn weekend en tot dinsdag.

Groetjes Dorine

André en Inka. zei

Hoi,hoi,zo te lezen hebben jullie een heerlijk dagje in Maastricht gehad wat een geweldige stad is dat,he,alleen dat krasje op de auto is natuurlijk balen voor jullie en de cupcake`s mijn complimenten hoor ik vindt ze er fantastisch uitzien,doe ik je niet na,xxx.

Karin zei

Ik kan wel zien/lezen dat je genoot. Nu is het wachten op je eerste eigen geknutselde cupcakes!

Marjan zei

Ja Maastricht is prachtig. Een heel andere sfeer, alsof je in het buitenland bent.
Mooie cupcakes weer. Mijn dochter zit mee te kijken en gaat morgen ook cupcakes bakken zegt ze. Goed idee!
Ik was toevallig van de week bij de molen waar ik altijd mijn meel (broodbakken) haal en daar bleken ze ook allerhande spul te hebben voor cakes, taarten etc. Bakvormen, cupcakevormpjes en ook alle kleuren marsepein en icing voor erop! Dus de benodigdheden zijn in huis. Kunnen we vast oefenen voor Pasen :-)
Fijn weekend
Juul

Home and Lifestyle zei

Maastricht is een geweldige stad en al helemaal als je lekker in het zonnetje een terrasje kunt pakken! Heerlijk zo'n dagje uit...en nu op je eigen terras...misschien wel met een mini-mini-mini-cupcake...nagenieten...ik bedoel natuurlijk morgen, want nu is het er inmiddels te koud!

Nog een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Jeanette zei

Maastricht is een superstad om te winkelen / terrasjes te pakken. En zo te zien aan je foto's heb jij het erg naar je zin gehad.

Groet,
Jeanette

Samira // Spraak-Water zei

Haha, sorry Lyn, maar ik moet en heel klein beetje lachen om het feit dat jullie een file hebben veroorzaakt. Ik zie helemaal zo'n stripje voor me waar een man midden op de snelweg druk aan het discusiëren is over het feit dat zijn kindje is beschadigd! *WATEENFANTASIE(Ik lach niet omdat iemand tegen jullie aan is gereden hoor ;))

Fijne avond :) groetjes Samira

Anja zei

Dat klinkt als een topdag en wat een heerlijke foto's. Vervelend van de aanrijding na zo'n mooie dag.
Fijne zondag nog,
groetjes Anja.

Ger zei

.....jij ook al....;-)geraakt door AL het fraais wat op je pad kwam...
wij ook!

Dat het een mooi dagje geweest moet zijn is goed aan de foto's te zien!
Bourgondisch Maastricht.....ik lust er wel pap van;-)

Vanavond zag ik bij Vlaanderen Vakantieland nog een flits van Selexyz in de kerk, hier in het centrum zit ook een filiaal.....wel heul veul leesvoer maar niet zo'n mooie locatie.

Ben net zó sterk geweest als jij,heb tijdens de terrasjes koffie bij onze zuiderburen niet één keer het koekkie opgegeten....maar het heerlijke stuk appelgebak door de nonnen gebakken in Abdij Mariënlof heb ik niet afgeslagen;-)dat ik zondigden is hun schuld..;-)

Fijne zondag en liefs!!
Ger

Annelies zei

haha dank je Lyn!! Ik vind de kast zelf ook super en eigenlijk zou ik hem het liefst zelf houden maar ja...kan hem niet kwijt helaas.
Zeg maar wat heb jij een heerlijke dag in Mestreech gehad zeg! Schitterende stad!! wel jammer dat de auto op het laatste moment ook geraakt werd..
Jouw foto's hebben mij ook geraakt! Super!!
Fijn weekend verder, genietse!!
liefs, Annelies

Mariette zei

Lieve Lynda,

Dàt is kaasje voor de Limburgers... Maastricht is ook een stad om trots op te zijn. Ons petekind woonde en werkte er jarenlang dus bezochten we e.e.a. onder haar begeleiding, ook met onze amerikaanse vrienden. Iedereen is er wèg van! We zijn dan ook de Bourgondiërs van Nederland.
Of die Bourgondiërs ook iets met cupcakes van doen hadden??? Maar dat virus is ook de grote vijver over; weet niet waar het vandaan komt - links of rechts van 't water?
Geniet ervan en die ster was wel ruig ja. Het sprak je wel aan maar je àt 't toch niet op. FLINKE meid.

Liefs,

Mariette

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Oops, sorry that they had to tailgate you and damage your car somewhat...

wonen met brocante zei

Wat een heerlijke dag Maastricht is dat geweest. Wees maar blij dat je kan genieten van de "kleine" dingen die anderen vaak niet eens zien! Jammer voor jullie dat de dag moest eindigen met een botsing. Fijne zondag, groetjes Peggy

Home is where the heart is zei

Das toch wel ff schrikken geweest!!!
Spring jij maar lekker van de hak op de tak :)) voel me helemaal thuis dan. Ben zelf ook zo. Maastricht is en prachtige stad, zelf een poosje terug ook geweest, op doortocht naar de Ardennen.
Fijne zondag verder en bak ze
lieve groet Brigitte

Pieternel zei

Maastricht daar waren we op onze doorreis eens geweest. Je heb daar een groot plein met daarom heen allemaal restaurantjes. Degene waarbij het minste volk zat gingen wij eten. Nou echt niet normaal zo lekker.

Maar je cupcake's zien er toppie uit.. mjammie.

Groetjes Pieternel

Nicole Claudia zei

Wat een heerlijke dag heb je gehad in Maastricht (behalve dan dat "kusje" op de snelweg dan hè!).

Wat een leuke rondgang van foto's heb je gemaakt en ja die taart in de etalage... zou ik ook niet zomaar voorbij zijn gelopen, die trekt mijn aandacht direct!!

Je cupcakes zijn weer supergelukt!! Mjammie...

Groetjes, en nog een heerlijk weekend. Collie

Alle mooie dingen zei

maastricht... ja die staat ook nog op mijn lijst... en die selezys ofzoiets geweldig... en heb je geen boek gekocht?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/