Wat doe je dan?

zondag 10 april 2011

Toch is dat een win-winsituatie hoor, zo'n dagje alleen op pad! Wat wil nou het geval.....iedereen hier in huis wil altijd "iets"doen waardoor ik verrast ben als ik thuis kom. De ene keer is dat kamers opruimen door de meiden, de schuur uitmesten door m'n Lief, posters op de kamerdeur met "welkom thuis lieve mama"(jawel;)) of bloemen die ze met zn 3en hebben uitgezocht. Toen ik laatst examen moest gaan doen en ik de dag erna weer thuiskwam, had Lief dus die enorme conifeer afgezaagd in de tijd dat ik weg was, grote verrassing dus want we hadden het er al twee jaar over ;).
Afgelopen vrijdag, kwam ik thuis en was er dus wéér een verrassing.....die vermaledijde kluit van die boom....(nee die was er nog niet uit, geloof me, bloed en zweet mensen, bloed en zweet)...DIE WAS ER DUS UIT!!! En de krater die er over was was gedicht én de haag was verder aangeplant met buxussen!!!!! *blij*!
Kan je vertellen dat dat er een stúk beter uitzag, en dat er dan ook drie snoeten zaten te glimmen op de bank van trots.....Lief van het zweten en de meiden omdat ze er altijd zo'n schik in hebben als er weer wat te "verrassen"valt!
En dus.....(slimme meid smeed het ijzer als het lekker heet is;))...liet ik Lief gisterochtend en vanochtend uitslapen......om, lieflijkwimperknippert, meteen naar het ontbijt voor te stellen om dan nu maar meteen naar de plantencentrum te gaan nu het nog mooi weer is! En zowaar....Lief ging zonder te morren, zelfs lichtelijk enthousiast, met me mee!
En zie hier.......de aanwinsten.......nog op de kar.....ze staan wel al in de grond maar laten we ze evenn tijd geven om bij te komen voordat ik ze in hun nieuwe habitat fotografeer!

Have to say, it's a win-winsituation....leaving for a day! My family likes it to surprise me every time I come home. So was there once the pleasure of cleaned girls'bedrooms;).....cleared out shed..uhm...poster on the livingroomdoor saying "welcome home sweet mama";)).
When I went away to take the exam, my Love took down this HUGE conifer in our frontgarden....we talked about it for almost two years, so a surprise it was;)).
And Friday, when I came home....the remains(roots....I tell you....blood and sweat...blood and sweat girls;)) where GONE!!!!!! And the crater it left behind was GONE, and there was a new piece of hedge out of buxus ready!!!!!! *happy*
It looked SOOOOO much better;)
But....as a smart girl...I had to keep the "fire"burning;)...so I let my Love sleep in yesterday and today, .......and suggested after breakfast to head to the gardencentre to buy some plants to finish this "thing"(I did the eyelashthing;)) and he agreed!!!! Without grumble....even with enthusiasm!
So....have a look...these are our new gardentreasures! Still on the trolley, ....we've put them in the garden already, but let's just leave them for a while....to brighten up a little before I take pictures from them in their new habitat;)!



deze keek me zo schattig aan!! Ben héél benieuwd hoe die eruit zal zien!
This one looked so cute.....can't wait to see how it looks!!!




Heritage



niet alles is zichtbaar...zo was er ook nog een witte trosroos..ergens...:)..."Rosa Snövit"voor de liefhebbers. O en nog wat viburnum....bekend?
You can't see everything we bought, there was also a rose...white...somewhere....."Rosa Snövit"for those who want to know. O and some viburnum....you know it?

de roze hortensia heb ik bij de kassa nog even snel op de kar gezet, die is voor binnen...moet je ook aan blijven denken he;)

the pink hydrangea is for in my livingroom, they had them on a table at the checkout, couldn't resist;)

Liefs,
Lynda

O en vergeet ik het nog bijna.....

Alphen aan de Rijn.......wij hebben de kans gezien nog een kaarsje voor iedereen aan te steken:(

I burned a candle for the people in Alphen aan de Rijn...there was a shooting yesterday....a guy started shooting in a shoppingcenter....don't even want to think about how it had to be......

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Als ik jou was zou ik maandelijks zo'n dagje uit inlassen...dan is het bij jou thuis in no time dik voor elkaar :)!

Een fijne week! Lieve groetjes, Ingrid

Huys 50 zei

Ik ga nu heeeeeeeeeeeeeeeellll vaak alleen een dagje,nouuu zeg maar gerust een weekje weg, hahah... ja hoor zeker weten.
En...als ik dan terug kom ohhhhhh men dan is er nog minder gebeurt dan normaal ,wwhhwaaaaha
Bofkont ben je toch hé.

groetjes
Dicky Marie

Anja zei

Jeetje kunnen die van mij bij die van jouw in de leer. En ik zou maandelijks een dagje plannen hi..hi. Ben benieuwd naar de plantjes in de tuin je hebt een lekker karretje volgeladen.
Groetjes Anja.

Michelle zei

Mooie planten heb je gekocht en die éne zijn naam vind ik geweldig Shirley Temple...

Groetjes Michelle

Miranda | Taxx Life Blog zei

Wat ontzettend lief van vader en kinders zeg dat ze zo hard werken als jij een dagje de hort op bent! Je plantjes zijn prachtig, ik ben benieuwd hoe zein je tuintje staan...

Diana zei

Mmmmm....toen ik vandaag thuiskwam van een middagje weg, hadden de katten de vuilnisbak omgegooid, en heeft de hond mijn schoenen opgevroten....Ruilen Lyn??????? Mooie blommen heur!!

hokje zei

Dat wordt dus vaker een dagje de hort op ;) Leuk hoor om weer allerlei nieuws te kopen voor in de tuin!

Groeten,
Miranda

Miss M zei

Koesteren deze momenten! Lief hoor dat ze zo aan je hebben gedacht!
Mooie planten heb je gescoord! En nu... groeien maar!

Groetjes, Marjolijn.

Pink Princess zei

SCHITTEREND allemaal, enne die rose hortensia...kun je later in de tuin zetten ook...dubbel plezier van dus :)

Sonja zei

Heerlijk zo'n dagje, moet k ook eens inlassen.. maar dat is 't. Denken dat je altijd onmisbaar bent *kuch* ;) En dan helemaal naar Groningen en zo thuis komen.. super. Je bent helemaal in 't roze, nog niet over begrijp ik. Leuk leuk.. we zien vast een keer het eindresultaat.

Fijne zondagavond!

Groetjes, Sonja

Franca de Jonge zei

Goed idee z'n dagje! Mooie aanwinsten ook ;)

Anoniem zei

Prachtige aankopen heb je voor de tuin en ja die roze voor binnen is ook een schatje,Alphen is hier heel dichtbij,gister toen wij Lathyrus gingen halen vlogen er de hele tijd 2 politie helikopters rond,het was een chaos,diep triest is het en ik denk dat dit soort dingen wel vaker gaan voorkomen,er lopen heel wat explosieve mensen rond,liefs Joke.

Elisabeth zei

Wat heerlijk om zo verrast te worden en dan je lekker in het tuincentrum uitleven .Mooie planten heb je gekocht ,ik zie een paar heel mooie rozen .Je tuin word vast prachtig!! Ik ''moet'' de komende tijd ook nog wat rondjes doen daar haha
Fijne week.liefs Elisabeth

It's me zei

Kijk nou...je gaat maar door he???...nou ik ben ook helemaal bij hoor stapels magazines gelezen vandaag...heerlijk genoten.....mooie planten ben benieuwd hoor hoe het staat in je tuin.....en ja Alphen...vreselijk.....echt ...geniet van een heerlijke avond nog....liefs Ria....xxx....

Mariette zei

Lieve Lynda,

Nou zeg; zo zie je maar weer: 'Somebody LOVES you'... Erg lief van je gezinsleden om zoiets voor elkaar te krijgen. Dat geeft je weer een injektie voor onbepaalde tijd. Je adoptie-plantjes zien er erg mooi uit, dat zal best veel tuinplezier opleveren! Geniet ervan.
Wàt een schokkend bericht, heb het van jou zojuist ervaren wat er in kikkerland gebeurd is. Ontzettend triest voor alle families van de zes slachtoffers en voor alle gewonden... Je weet het tegenwoordig nooit meer zeker. We leven in een vreemde wereld waar alle normen en waarden erg zijn afgezakt. Laten we het beste ervan hopen en met name voor de generatie(s) die acher ons komen.
Ja, Nederland is veranderd. Toen wij op 10 september 2008 na een bruiloft in Nederland vroeg naar Schiphol reden, bleek de A73 afgezet te zijn vanwege een moord om 3:00u. Een met kogels doorzeefde auto met lijk... In zo'n geval in het donker ben je blij met je Tom-Tom als je van de autobaan àf moet en tòch het vliegtuig halen.

Liefs,

Mariette

Petra zei

Ik wordt altijd beetje bang van klusjes als ik er niet ben. Heel lullig maar dan worden de knopjes eindelijk op de deuren gezet maar wel ongeveer 30 cm te hoog! En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

Die sneeuwbal wil ik ook al jaren, nog gauw even gaan kijken voor ze weer op zijn.

Groetjesss..

Michaja zei

Wat een lieverds zeg!!!

Carla zei

Nou da's toch geweldig zulke verassingen!!

En meis..wat ben je goed geslaagd in het tuincentrum!!!
Nu weer een nachtje weg en dan staat alles erin als je thuis komt ((-;

liefs Carla.

Abacaxi & Hortelã zei

Die roos Lyn, die bluesy... die ziet er werkelijk prachtig uit!! Ben erg benieuwd hoe die staat & hoe ie eruit ziet in het echt!!
Trouwens al je aankopen zijn om te genieten!!
Een goede week gewenst!!
X Chantal

Michaja zei

560km? Maak er maar gerust 1100 km van :)
Misschien iets minder want je woont in het Zuiden. Maar vanaf hier naar Amsterdam is 1160 km als ik mij niet vergis en naar mijn schoonouders 1300 of zo :)
Jammer van dat bakkie!

Karin zei

Bedankt voor de tip lieverd *smak*!!! *En pakt een koffer in, hangt kluslijst aan de koelkastdeur, kust mannen weltrusten en.....* Sjips, ik moet morgen werken *zucht* Ander keertje dan maar :)

Door Jolanda zei

Wat ontzettend lief deze verrassingen! Prachtige planten, het wordt een prachtige verrassende zomer, denk je niet:)?

Fijne week!

Door Jolanda zei

En natuurlijk was ook mijn weekend vol afschuw over het vreselijke zinloze geweld in Alphen a/d Rijn...daar zijn geen woorden voor:(

Unknown zei

It's wonderful, what I can see on your new photos of the last posts … so beautiful insights … !!!

I wish you a wonderful start of the week!

Hugs
Tine

Home is where the heart is zei

leuke verrassing weer:)) en de radars moeten altijd blijven draaien he Ben benieuwd naar de foto's, vast een plaatje die voortuin van jullie
Fijne week
lieve groet Brigitte

Bonjade zei

Nu ik zeg het je.....volgende week weer zo'n dagje.......?
Tjonge zeg......hoezo pubers en mannen.......
Wat moeten we zonder.....?
Oh ja en denk om je hortensia binnen hè, niet kortwieken en de tuin in maar heerlijk vertroetelen binnnen....
FF

In den Uylenbal zei

H die Lynda, ik weet het . . . long time no "see"! Revalidatie van 4 april zeg maar. Maar ik ben weer "back in town". Héérlijk al die planten, ik heb gisteren de afrastering voor de paarden gerepareerd. Lekker buiten met de honden. Vandaag karwei afmaken. Komende week druk i.v.m. Spring Fair. Ik heb je trouwens gemist . . . tripje Noorden ? Ik wachten met koffie en gebak, maar géén Lynda ! I know, ik weet me plek :-) Liefs & Greetz Lejo

Corine(THUIS) zei

Het heeft je dus weer even doen beseffen..je hebt een topgezin! Hier zijn de meiden ook zo..regelmatig kleine verrassingen tussendoor, zo lief!
Geniet van je tuin vandaag! Groeten, Corine(THUIS)

Nicole Claudia zei

Wat heerlijk van die verrassinkjes als je thuiskomt!! En dan ook nog van die mooie planten gekocht voor in de tuin... da's genieten!!

Ons gezin zagen ook met grote verbaasde ogen het nieuws over Alphen aan den Rijn... zo zinloos... dat geweld... geen woorden voor... Bridget moest er van huilen... was iets te veel/eng voor een 8-jarige...

Groetjes Collie

Ger zei

.....Heb moeite met jou bij te houden op m'n ''ouwe'' dag......
je fladdert als een vlinder door het leven....

En wat een heerlijk onthaal bij al je vrienden in het land en dan de dag ook nog afsluiten met gezinsleden die BLIJ zijn dat de spil des huizes weer terug is.

Mooie planten heb je gekocht!!!

uuuh.....kan ik al komen met de schaar....één roos maar voor in 'n oude fles.....;-)

Veel plezier met tuinieren en groene vingers gewenst!!

Liefs,Ger

Floor zei

jee dat heb ik nou nooit , als ik een dag ben weggeweest is het hier een soort van bom ontploft, heeft iedereen zich laten gaan en is er NIENTE gebeurt........wat doe ik fout ? snik

Unknown zei

Wat zalig een kar vol blommen!!
Lief van je dat je een kaarsje brand,het hele weekend is het drama in alphen aan de rijn in ons hoofd geweest.
Ook al ken ik niemand,dit is vreselijk...dat zoiets is gebeurd,zoveel slachtoffers,je wordt er koud van........

Ambiente-nostalgia zei

Ja de Viburnum een van mijn favo's in de tuin. Ze beginnen langzaam ui te lopen. Tja en rozen zijn ook altijd geweldig mooi. Ben benieuwd hoe het dadelijk in je tuin staat.

Liefs Dorine

Thuis bij Tjits zei

oh wat heerlijk thuiskomen zal dat zijn!! ik zie de snoetjes van je meiden al voor me, die zitten zich helemaal te verkneuteren tot het moment dat mama thuiskomt en haar verbaasde gezicht laat zien, geweldig!!
heerlijk zoveel planten erbij!! en viburnum hebben wij hier ook, prachtig vind ik ze, blijven altijd groen en bloeien lekker vaak!

zonnige groetjes, Tjits

Kat Ibáñez zei

Hi sweet sweet Lynda!!!
Hey, what a great way to start the week!! Surrounded by beautiful plants and so much love!!! All these details, oooohhhh your family loves you so much!!!!
I´m so happy you enjoyed your day out, ooohhhhh driving 280km it´s a long journey girl!!!!

Liefs en een dikke knuffel!!!!!

André en Inka. zei

Hoi lynda,het gaat slecht met mijn broer,hij zit weer aan de chemo,wij staan er versteld van dat hij er nog is maar, net als mijn vader heeft hij een enorme wilskracht en vechtlust.Maar,ik vraag me vaak af wat heeft het leven nu nog zin zo,.....maar goed we genieten maar van elkaar zolang het kan,xxx.

basichus zei

Zucht je hebt ook nog eens groene vingers, kijk dat schiet er bij mij in, ik heb een rotstuin gekocht hahaha...