Katverdarrie....

maandag 11 april 2011

it ain't what you do, it's the way that you do it!!
En Sjors weet met dat credo erg goed raad.......hoe kan het toch dat je het toch erg vertederend vindt als hij er zo bij ligt......

it ain't what you do, it's the way that you do it! Sjors sure knows hów to do it.....why is it that you still sit there smiling while he is doing this....

als je goed kijkt, zie je links en rechts nog wat blauwe druifjes onder de kat uitpiepen!
if you look better, you can still see some blue flowers surviving this "pose"...


dit ziet eruit als gapen, maar dit is dus stikken in een blaadje...
this looks like yawning, but it IS choking in a leaf...


net doen alsof je onschuldig bent....
acting like there is nothing "wrong"..






het kost me mn bloemetjes maar hij is zóóóóó'schattig;)!
it's costing me some flowers, but he is sóóó cute!!!;)



 en dit...begon zo goed.....lekker groen, dat is de bedoeling! Pandan cake.....maar haastig enthousiasme(of was het een dwingende dochter???) leidde ertoe dat er van 1 ingrediënt IETS teveel werd gebruikt...

and this, started out pretty well, green....that's right...pandan cake....but enthusiasme (or was it a pushy daughter??) made it happen that from 1 ingredient we used too much.....





Jammer he!?!?!??!
such a shame!!!!

:)


Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Ik kan Sjors geen ongelijk geven...ik vond het vanmiddag ook heerlijk on het zonnetje!

En de cake...wel geproefd? Vind het een de-hulk-kleurtje hebben ;-)!

Lieve groetjes, Ingrid

Anoniem zei

Haha ik dacht dat de kat daar ook op gelegen had!
Gr. Marlies(beth214)

Lina zei

Hahaha ik moest zo lachen om die kat met zijn bekkie open: neit gapen maar stikken.....
Ik had ranonkels in kleine vaasjes gezet, maardie overleven het ook niet. Ik zie steeds een kat met een bloem in zijn bek....... Gelukkig hebben we gisteren foto's gemaakt.

Mayflower zei

Ohhh.....dit is zooooo lief Lynda, op zo'n beestje kan je gewoon niet kwaad worden. Prachtige foto's en mmmmmmmm.....pandancake......hij zal vast wel lekker hebben gesmaakt en daar gaat het tenslotte om.
Liefs, Mea

Unknown zei

Are you sure?????????

Your kitty- or tomcat is great ..... our cat does what he want, sleeps or cries "HUUUNNNGGGEEERRRRRRR!!!!!! :-)))))))

Hugs
Tine

Colinda en Jeroen zei

ghighi nou dan weet ik wat ik binnenkort kan verwachten van mijn bobje.
Ziet er toch nog wel lekker uit je cake.
Ik heb er nog nooit van gehoord. waar smaakt het naar?

liefs colinda

Ricette low carb zei

Mooi foto's, zo schattig met die kat! zou wel de recept willen van de pandancake, mischien volgen post???? Groetjes Barbara.

Mariette zei

Lieve Lynda,

Ja, wij hadden een poes, Spooky, die zat op de vensterbank in de veranda als wij achter een kop koffie met Nederland belden... Géén aandacht voor hem dus. Dat leerde hij ons wel af door onze mooie orchidee bloem lekker af te vreten zo van: 'Zó dan doe ik lèkker DIT - ik krijg je wel omdat ik weet dat jullie wéken naar de knop keken' Hij lustte alleen vèrse orchideëen. Maar je cake zeg, daar kun je Sjors níet de schuld van geven. Had je hem helemaal af laten koelen in de vorm? Oh, maar ik heb ook zulke disasters gehad hoor; met name met een mooie mee-neem-cake als 'gift' en dan kwam die ook zo uit de vorm. Pieter grinnikt dan altijd want hij lúst ze allemaal. En ik weer snel nóg een bakken en dan meer geduld hebben... MÓEILIJK!
Ik vind trouwens dat jij een móói team hebt voor je nieuwe business; incl. Sjors! Hij is vegetarier en eet organic salids. Een héle bij-de-tijdse poes; níks mis mee - néé niet 'mis-poes'...

Liefs,

Mariette

Miss M zei

Och Lynda, die Sjors toch... wat een poepie!!! Hij heeft in ieder geval een lekker zacht matrasje gehad... Katverdarrie, leuke titel... ;-)
En die cake dan? Hoe smáákte die?

Ennuh: het was dezelfde hardloopster die weer takken had gestolen. Alleen hoefde ik nu maar tien stappen te rennen en ik was al bij de boom; hij staat naast ons huis. Voelt minder errug... toch?? ;-)

Inge zei

Lief hè katten, totdat ze 'n levende, dode of half opgevreten muis mee naar binnen nemen ... en dat doen die van mij: cadeautje voor vrouwtje .... ;-) miauw ...

Home is where the heart is zei

lekker, spons cake. Gaat er hier ook in als zoete koek. Hij valt qua kleur wel mee. als ie maar smaakt toch?
En wat is Sjors groot geworden, mooie kater. Ik moet er wel om lachen, de onschuld zelve :)))
Geef de beide mannekes een aai
fijne avond lieve groet Brigitte

http://truutske.blogspot.com zei

Oh...al zou ze alle blauwe druifjes hebben vernield....zo vertederend...zou ik niet (misschien 'n heel klein beetje) jammer hebben gevonden.
Prachtig de foto's.
En de pandam cake...nooit van gehoort maar de vulling ziet er wel lekker uit dus....zal wel op gegaan zijn.
Fijne week, Trudie.

Tanja zei

Och die Sjors, ik vind hem zo geweldig, en dat gevoel van zeker weten dat het niet goed is wat hij doet maar andere kant dat smoelwerk.
Heerlijke foto's Lynda, ik heb genoten.

En die cake, brrr dat kleurtje, beetje hulk kleurtje maar ik weet dat het heel erg lekker is.

Lieve groet
Tanja

Michelle zei

Tja zo zijn ze, hé, heel onschuldig...;)
Ken ik ook niet pandan cake wat is het voor cake? kunnen we een recept krijgen??...

Groetjes Michelle

Unknown zei

..... the slipcovers for your sleeproom .....;)

Carla zei

Oh...die monsters weten het zó leuk te brengen hè!!
Als blikopener van twee schatjes en een aanbiddelijk klein kitten weet ik er alles van!!

die cake ziet er evengoed nog lekker uit hoor!!
En...hij kan toch niet heel naar binnen!!

liefs Carla.

Anoniem zei

Whoehahahahah nu voel ik mij niet meer zo alleen,want die 2 van mij hebben de narcissen gesloopt en bijna de jonge Annebelles,maar je hebt gelijk,het is een schatje haha en wat is dat groene een cake,nog nooit gezien zo,ff proeven! fijne week,liefs Joke.

Home is where the heart is zei

ingrediënten voor Sponscake

* 6 eieren
* 6 eidooiers
* 125 gram bloem
* 125 gram gesmolten boter
* 125 gram suiker
* 1 theelepel pandanvloeistof (de kleur- en smaakstof / verkrijgbaar in de toko )


Bereidingswijze voor Sponscake
Verwarm de oven voor op ca. 180 °C.
Klop in een kom de eieren en eidooiers los met de suiker. Plaats de kom in een steelpan met heet water. (De bodem van de kom mag het water niet raken!).
Zet het geheel op een lage warmtebron, maar zorg ervoor dat het water niet gaat koken.
Klop het eiermengsel met een garde tot het warm is.
Als een druppel langzaam van de garde glijdt, dan is het op de juiste temperatuur.
Klop het vervolgens met een mixer, zodat het beslag in volume toeneemt.
Spatel er dan voorzichtig de bloem, boter en pandan door.

Beboter een tulbandvorm of speciala pondanvorm (deze zijn verkrijgbaar in de toko)
Schep het beslag erin en laat dit een half uur bakken. Haal de springvorm uit de oven en maak de springvorm los.

Deze cake zal uiteindelijk een groene kleur hebben en een lichtbruine korst.
Hij is heel luchtig en ook machtig, maar ook overheerlijk...!

Tip:
Je hebt niet perse een speciale sponscakevorm nodig.
Deze cake kun je ook maken in een tulbandvorm.
Bij deze :)))
Tja met indo's in huis, staat er af en toe een sponscake op tafel :)))
Succes

Samira zei

hihi Sjors, wat een stouterd met een té lief koppie! Leuke strip heb je er van gemaakt :)

En jaa het leven is soms best leuk, zeker als je geniet van de kleine dingen!

Groetjes Samira..

It's me zei

Nou ja zeg !! dat is nou echt jammer.....ik heb er nog nooit van gehoord.......zal wel iets uit die streek zijn kuch......wij hebben hier andere cake......hihihih!!! ...maar die Sjors maakt alles goed !!! wat een schatje....zooooo lieffff......geniet van je avond....en gewoon weer opnieuw proberen...je kan het !!!.....liefs van mij....xxx...

Corine(THUIS) zei

Hmm, ja ik heb niet zoveel met poezebeesten (niks eigenlijk), en als ik dan m'n tuinbloemen geplet aantref..dan ben ik niet blij..katten uit de buurt, die MIJN tuin slopen..sorry, ik word er een beetje chagrijnig van ;)
Die cake maakt het er niet beter op..die kleur..dat kan nooit gezond zijn, toch??!!
Ik heb vandaag ook wel heerlijk veel zonnestralen gevangen (net als Sjors)...
Groeten, Corine(THUIS)

Antonia zei

Heerlijke foto's Lynda, zowel van Sjors als van de cake! Fijne week gewenst, groetjes Anja

Nicole Claudia zei

Oooo, wat ligt Sjors toch te genottekonten... héérlijk!! Zoals hij erbij ligt kán je gewoon niet boos worden... hahaha

Groetjes, Collie

Pieternel zei

Dat is een lieverd zeg, ik had ook zo wel in de zon willen liggen. (helaas is dan wel meer geplet).

Pandan is toch ook een soort rijst?
Ach en het kan toch niet heel naar binnen gewerkt worden.

Is hij al op?

Groetjes Pieternel

Stina zei

groene cake nee nog nooit gezien....

wat een leuke foto's van Sjors, genieten van het zonnetje.

fijne week
liefs
stina

Jeanette zei

Haha..het lijkt wel kikkertjescake:-) ken je ook de worteltjes taart? die is wat oranjeachtig, wel lekker hoor. Zo schattig die katten die aan bloemen zitten te eten hè? Wij hebben ook zo`n deugniet, die vreet hortensia`s en tulpen, vooral het blad vinden ze lekker, tja dan kan je niet boos op ze zijn hè?

Liefs..

ByIngeborg zei

Hai hai,

ach gossss, wat een schat die Sjors. Heerlijk zo in het zonneke !
Die cake is inderdaad een beetje groenig, maar zal voor de smaak niet uitmaken denk ik zo.
Wat een mooie bovenkant aan je blog, en wat een gaaf terras joh !! Waar is dat??
Daar wil ik heen en wel meteen ! Groetjes,
Ingeborg

Rozmeen zei

Aaahh wat een lieverd...eeuhh stouterd...ik denk dat ik even beetje boos geweest zou zijn maar als je hem zo ziet liggen..waarschijnlijk spinnen van happiness..is het helemaal goed :-)

Liefs,
Rozmeen

lia zei

Haha, wat een leuke reportage van die Sjors.
Ze kunnen echt maar zo ergens liggen, en zeg er dan eens wat van. Nee, hier kun je niet boos op worden. En die druifjes zijn toch zo voorbij..)
En stiekem zijn wij gewoon jaloers dat wij niet zo overal kunnen liggen.

liefs Lia

Gwennie zei

Je zou soms toch wensen dat je een kat was...? Heerlijk genieten in de zon... Lak aan de wereld... Hmmmm... ;-)

Elisabeth zei

Ohhhh daat word je toch ook niet boos op zo'n schattepoes,zooooo onschuldig!!Ik heb me rot zitten lachen toen Mikki heel eigenwijs mijn Crocussen zat te mollen en gewoon doorging ondanks mijn waarschuwing ,erg he!!Die cake heeft vast toch wel gesmaakt.
Liefs Elisabeth

André en Inka. zei

Geweldige reportage van Sjors,ha,ah,super,jammer van de cake had er ook nog nooit van gehoord,xxx.

leonieke zei

hai lyn, al een tijdje niet geweest en veel gemist lees ik. gefeliciteerd met je diploma! wat ga je straks doen? (begrijp dat je voor jezelf gaat beginnen maar wat?),..ennuh,.alsmaar kleiner jeans,..ben jij zo aan het slinken dan? knap man!
die katten zijn drama's, liggen natuurlijk alleen maar op kwetsbare bloempjes een beetje de onschuld uit te hangen.
groetjes van mij,
leoniek

Martina zei

Oh, what a sweet cat you've got! Mine is black and white, and he so loves lounging beneath the flowers too. I want to be a cat myself! And your cake looks interesting - i have a fable for everything green when it comes to food, Een heel fijne dag Lynda, liefs!

Margot zei

Het ziet eruit als iets waar Sjors bijna in is gestikt....
Smakelijk eten....
Wat zuslief krijgt???...een plank voor d'r kop....maar dat weet ze nog niet, dus mondje dicht hè....haha...je snapt hem lekker nog niet...komt goed schatje....
Knuf, Margot

Kat Ibáñez zei

Ooooohhhhh Sjors is so cute!!!! Yes, I´m sorry for the blue flowers but....He is too cute!!!! I can imagine your smiling face while you were taking the pictures!! :)))
Hahaha you know I love your comments, don´t you sweet sweet Lynda??? And as you said, yeeesss I will buy a new dress because now I NEED a new one...But now you have the perfect excuse to go to Venice too, buying a Murano glass earrings!! ;)
And by the way, I haven´t forgotten about the post I will dedicate to you and your lovely presents... :)

Lots and lots of liefs!!!!!!!!!!!!!!

Tierlantijn zei

Ahhh wat jammer van de cake! Het onderste gedeelte ziet er nog wel "eetbaar" uit trouwens...:)

Druifjes plat maar..who cares?! 't Is een poepie!

xx