Kriebels...

maandag 7 maart 2011

Ramen lappen, deuren soppen, plinten vochtig, hoekjes "plumeau-en", bank van z'n plaats, mat naar buiten, keuken van binnen en van buiten, toilet grondig, badkamer blinkend, de bedden tot op de bodem, gordijnen wassen, hout boenen, vloer dweilen....uhm....o ja...en plantjes water geven.......... ik heb d'r zin in!!!

Ga je gang, lach even smakelijk maar bij deze dus een "afwijking"van mij......ik zie de zon en het begint te kriebelen.....met wat leuke hulpmiddelen ben ik al helemáál niet te houden!(zo kocht ik in K.atwijk bij Rituals een fles afwasmiddel voor 5 eurie en ik doe nu niks liever dan afwassen!!!! leuk plateautje voor d'r onder en mama is blij)

Één van mijn grootste "geluksmomenten"is als de witte was(het MOET witte zijn voorhet ultieme gevoel) voor de eerste keer weer naar buiten kan. Keurig op maat gerangschikt aan m'n wasmolen. Hangend aan bijelkaar passende knijpers(twee dezelfde per wasstuk he ) en roze vogelknijpers voor de grote handdoeken. Mèn daar kan ik lyrisch van worden!

Het liefst kiepte ik manlief en meiden een dag de deur uit deze week en ging ik los......ramen open, muziekje HARD en laat mij maar schuiven.......hmmmm....het kan nog he, het is pas maandag! Ik denk dat ik maar eens een "plan de campagne"ga maken!


Yes, you frown your forehead.....and laugh if you want....but this is me....I see the sun and I feel the urge to CLEAN!!!
Windows, doors, floors, curtains, ceilings, beds, bathroom, toilet etc....
I COULD chase my hubby and daughters out of the house....and go mad...hmmm...it's monday....I have got the entire week...hmm...let's make "a plan"!

One of my favourite moments is when my WHITE laundry( very important....WHITE laundry) can go outside.....hanging there...in the sun...drying....with matching clothespins OF COURSE....and the larger pieces of laundry hung with my pink birdypins.....o men do I enjoy thát!



(de handschoenen zijn nét iets té voor mij, er zijn grenzen he, óók voor mij ;))
(the gloves are too much, even for me ;))



( o zo'n kar!! geef me zo'n kar!!!)
(oooo that trolley....give me one of those!!!)



Oke, nog eentje dan.....
Okay, just one more....


roze handzeep met parelglans...*sjucht*
pink handsoap with nacreous....*sigh*


Spring is in the air!

Liefs,
Lynda
Posted by Picasa

Leave a Comment

Abacaxi & Hortelã zei

Kom je ook even deze kant op plumeau-en? De rest mag ook!!
Heerlijk hè, dat zonnetje!!
Geniet!
Bisous, Chantal

Gerreke zei

Nou het klinkt echt niet raar hoor. Ik herken het helemaal. Ik heb ineens zin om van alles in mijn huis te doen. Kozijnen schilderen etc.

Dusseh ga jij maar lekker los! Ik doe het ook!

Home and Lifestyle zei

Gelukkig herken ik dit totaal niet ha ha...hoewel ik afgelopen weekend wel zag dat de keukenkastjes best wel eens leeg gehaald en gesopt mogen worden ;)!

En de was buiten hangen? Ik heb ooit een trauma door de buurman opgelopen (maak het beeldend voor jezelf Lynda, dan begrijp je mij meteen...elke zondag van die mega onderbroeken aan de waslijn waar wij dan de hele dag op uitkeken, toen die beste man ging verhuizen hebben we accuut de schutting verhoogd om de toekomst zeker te stellen hi hi), dus mijn was blijft lekker binnen :)

Veel succes nog met de grote schoonmaak!Lieve groet, Ingrid

Tuur zei

Herken het gevoel, maar 1 a 2 dagen hoor dan wil ik de stad in ...terasje pakken.
maar kwa geurTjes kan ik je helemaal vinden!

Home is where the heart is zei

Ik weet nog wel een adres waar je los kunt, en in de pauzes heb ik dan heerlijke koffie met iets lekkers erbij :)))

Mandy zei

Dat klinkt heerlijk. Ik had die kriebels ook vanmorgen en heb toch al een beginnetje gemaakt, vooral met waar de zon het meedogenloost (?) was, de ramen. Veel plezier nog met je schoonmaak,

hartelijke groetjes, Mandy

Thuis bij Tjits zei

oh gelukkig Lyn het zijn nog maar plannen hihi.. ik dacht even dat je deze wensenlijst vandaag allemaal al had uitgevoerd.. gelukkig maar want er moet tenslotte ook nog wat te wensen overblijven he;)
maar ik heb het ook hoor.. half 11 had ik een afspraak en voor die tijd ben ik als een witte tornade al door het huis gegaan, zodat ik vanmiddag lekker naar buiten kon! heerlijk in de tuin gewerkt! morgen de ramen lappen.. en die keukenkastjes.. ja die moeten er deze week ook nog aan geloven! de zon geeft bergen energie!!
have fun:))

zonnige groetjes, Tjits

Carla zei

Zeg...als je nu nog genoeg energie over hebt (het word de hele week mooi volgens mij)
Kom dan ook even deze kant op...want een kitten is echt moordend voor je huishouden hoor!!
Heb mezelf er vandaag toe gezet om de stofzuiger eens door het huis te gooien en her en der wat te soppen, maar men...doe geen klap verder.
Lig de hele dag in een deuk en verzuchting van dat kleine monstertje.

liefs Carla.

Elisabeth zei

Ja helemaal lente kriebels lees ik wel.En dat verhaal van die was haha .Moest echt hagelwit en toen nog in het bezit van 4 hele grote waslijnen ook idd keurig op grootte en twee dezelfde kleuren knijpertjes .vond mezelf zo'n tutje.Pfff nu alles gewoon op zolder.Nu ben ik eerst de kasten aan het uitmesten ,tjonge wat heeft een mens toch een troep.Lekker hoor voorjaarskriebels
Liefs Elisabeth

La Maison zei

Komt me heel bekent voor allemaal.
Hier ruikt het ook heerlijk fris.

liefs
Hermine

G-STYLE zei

IK stuur man en de meiden gewoon de deur uit hier en dan kom je gewoon bij mij poetsen ....is dat een idee...?

Heb wel wat gedaan in de huishouding vandaag maar zoveel zin als jij heb ik nog niet hoor .

Fijne week verder , xxx Gea

http://truutske.blogspot.com zei

Heeeel herkenbaar...ik doe niets liever....voorjaar he!!!
Fijne dag, Trudie

Nicole Claudia zei

Kan je een zwiepje schoonmaakkriebels deze kant op sturen... We hebben gisteren met z'n allen wel ons verplichte rondje in huis gedaan, maar om nou te zeggen dat het blinkt en twinkelt...

Nou nee... Kan wel een grote zwiep gebruiken... waar kan ik dat bestellen? Dat de zon schijnt werkt bij mij niet, dan pak eerder zomerlapjes namelijk.... en doe ik alleen maar minder in huis... (schaam, schaam, schaam).

Groetjes, Collie

lia zei

Nou meid ik ken dat gevoel ook..... Vanmorgen hingen bij mij om 8 uur de dekbedden al uit het raam, het witte beddengoed in de machine. Maar nog geen zon op de stoep dus dan maar even in de droger en de rest droogt dan op de zolder bij het open raam. Heerlijk......
Maar, nu is het over voor de rest van de week hihhi....

Liefs Lia

jolanda zei

Nou ik denk dat wel meer mensen daar 'last' van hebben hoor! Die zon brengt nou eenmaal het beste in ons boven en zorgt voor een energieboost. Zelf ben ik ook al aan de schoonmaak geslagen én heb ik m'n theekastje wit geschilderd! Laat die zon alsjeblieft nog een poosje blijven, want ik heb nog een grenen side-table en buffetkast die wit moeten worden hihihi
groetjes, jolanda

Kat Ibáñez zei

Hahaha Lynda love your energy!!! And I totally agree with you about white laundry, oh yes there is something that makes us feel better to see everything drying outside, I guess there is a bit of a 50´s housewife in us my sweet friend!!! ;)

Have a wonderful week!!!!!!

And...lots of liefs!!!!!

Huys 50 zei

Hoezo ADHD.....
Whaaa Lynda heb jij het even te pakken zeg,jeetje ik had dat gevoel vandaag helemaal niet ??? nee echt niet...
Na twaalf uur even lekker onder de overkapping gezeten met de boterham en het glaasje melk in het zonnetje.
En je word daar toch DUFFFF van zo rond deze tijd !!!
Daarna kwam er echt niets meer door m,n handen dus maar koffie gehaald bij zuslief,de dag ook weer voorbij.
De zon was heeeeeeerrllijk.

lieve groetjes
Dicky Marie

Stina zei

hihi ik was vanmorgen ook al vroeg, voor 8 uur had ik de was en het beddegoed ook al buiten, en daarna werken, dus tussen door de was maar weer afgehaald enne heerlijk fris is de slaapkamer weer.
de zon daar wordt je helemaal blij van he,
veel plezier, liefs Stina

Mariette zei

Lieve Lynda,

Jíj hebt de lèntekriebels; laat Lynda maar schuiven!!! Je hebt 't overigens ook mooi gered, alles komt weer mooi op mijn zijlijn te staan. Leuk is dit, het gaat er bij ons nooit uit om zo aan te vallen. Ik noem het ook wel eens mijn huis aanvallen; have to attack my home... Voelt goed nádien! Je glímt zelf van trots en alles lekker fris geurend. Ja, was buiten hangen op de molen is voor mij echt v.v.t. Dat is 28 jaar geleden! Hier lekker in mijn Miele droger en dat is ook heerlijk zácht en ruikt goed.

Liefs,

Mariette

Ambiente-nostalgia zei

OOooohhhhhh, ik dacht dat je "Kriebels" van LiMiSi bedoelde :-)

Groetjes Dorine

Kom Achterom zei

Woehahahaha heerlijk!!!! Ik had de kriebels 2 weken geleden en wat dacht je Jaahhh ik was er helemaal klaar voor!! sausen, muren met bleek schoon schrobben en ja hoor manlief krijgt accuut gordelroos!! nou is dat natuurlijk helemaal niet fijn maar ja daar heb je dan natuurlijk wel even een flinke dip van! Volgende week nieuwe poging nieuwe kansen! en zo te horen kunnen wij aan het eind van de week van jou parelglans genieten!!
Fijne poetserie
Yolanda

wonen met brocante zei

Ik snap helemaal wat je bedoel en ik had graag met je meegedaan, maar helaas, ik heb mijn dag op kantoor moeten doorbrengen. Groetjes Peggy

Vosje zei

Ja hoor heerlijk!!!
Ik had vanmorgen ook al vroeg de dekbedden op het balconhek hangen en de witte dekbedhoezen na het wassen aan de droogmolen gehangen en daarna heerlijk het bed weer mee opgemaakt verheug erop om lekker tussen de schone lakens te kruipen!!
Groetjes Truus

Bij Guusje Thuis zei

En ik maar denken dat het een tik van mij is dat elk ding aan de waslijn 2 dezelfde kleur knijpers moet hebben ... maar ben gelukkig niet de enige woehaa ...

Vanaf morgen 3 dagen vrij en mijn huisje schreeuwt om aandacht en dat gaat hij krijgen hoor, mits de zon schijnt, anders kruip ik weer gewoon als molletje onder de grond. Mijn handen jeuken om weer een rondje langs de kasten te maken en ff opruiming te houden, heerlijk!

It's me zei

Tja hier nog zo een...sta ik opeens alle ramen te zemen en het servies wat al 1,5 jaar op de kast staat schoon te maken..en er gaat nog meer komen hoor.....alles MOET schoon het word voorjaar......pffff we moeten niet vergeten te genieten he??? zon op onze bol...roseetje erbij.....xxx...xxx...

Jeanette zei

Heel herkenbaar, heb er alleen de tijd nog niet voor gehad.

Groet,
Jeanette