Tuin(geen)idee...

dinsdag 22 maart 2011

"wij zaagden onze conifeer om"........

*laathoofdhangen*

en omdat dat geen kleine klus is en een KRATER van een gat achter laat, besluit je dan de hele voortuin maar meteen aan te pakken, in het kader van "als je het (dan nu toch eindelijk!!) doet, moet je het goed doen"....hm hm...
Dus als manlief zijn (kantoor)handen laat wapperen en de achtergebleven stronk(en wortels) met een bijl te lijf gaat, snoei je er lustig op los, want alles "has to go"en hoe kleiner de struiken dan zijn, hoe makkelijker het uitgraven gaat zijn.
Sommige struiken ruk je er zo met al je girlpower uit en kwakt die op de immer hoger wordende berg.....enthousiast....dát ben je! Je hebt er zin in....droomt al wat vooruit, je kent het wel.
Zwoegend en zwetend(vooral door manlief) komt "het gesprek" dan op "wat willen we dan"?
*zucht*..............

"we sawed down our tree"......

*hangingmyhead*

And because that is a tough job, you decide to redesign the entire frontgarden while you're at it! Because positive as you are, your motto is: "when you do it, do it right"! hm hm....
So when hubbie is swinging an axe round, you decide to help, enthousiastic you start clipping.....because the smaller the bushes are the easier it will be to take them out! Some bushes you yank out with all your girlpower and you swing them on the pile....the GROWING pile garden waste...! You want this, you like this, you dream a little...you know the "feeling"?
Then...."conversation" starts about "what we want"... and you start sweating even more!!
*SIGH*






Omdat het om onze voortuin gaat zullen bovenstaande voorbeelden het niet gaan worden, maar ik vond ze gewoon even leuk...kan slechts m'n kale tuin showen;)
Because it's out frontgarden, examples above won't make it to be followed, but I like them, and I can't show you our empty garden;)


dit vindt manlief niks, te "gekunsteld"......*kuch*..."het mag wat natuurlijker".....
*bonktmethoofdoptafel*
HAD IK DAN NIET NET ZO GOED ALLE STRUIKEN KUNNEN LATEN STAAN?!?!??!
waarom ik zo zucht vraagt ie dan.....

hubbie doens't like this, it's too "showy"....*cough*...."for him things may be a bit more natural".....
*bangingmyheadonthetable*
WHY DID I TAKE OUT ALL THE BUSHES THEN?!?!?!?!?
Why I walk away sighing he asks......


IK WIL DIT...
I WANT THIS....

DIT(niet allemaal;))
THIS(not all of them;))


EN DIT in mijn tuin...HOE DAN OOK!
AND THIS in my garden...ONE WAY OR THE OTHER!



translation:
It was a day like today that Marco Polo left for China
What are your plans today?


Wordt vervolgd....kan immers die zandvlakte zo niet laten liggen he, wedje maken???;)
To be continued.....can't leave this sandpit as it is can I....want to bet????;))


Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Floor zei

Manlief heeft niks te willen , vrouwen willen een gekunstelde tuin en mannen gehoorzamen !
buxus rozen zou ik ook voor gaan , maar ik hou ook van lekker strak grote betonnen vierkante bakken met buxus vind ik mooi

Diana zei

En na het zien van de lavendelvelden, weet ik wat er bij mijn voordeur in de bakken gaat!!! Thanx Lyn!!!

Home and Lifestyle zei

Hou me op de hoogte...hier moet de voortuin er ook dringend uit! Ik vond het bad wel een erg leuk idee maar op files in de straat zit niemand te wachten als manlief er in gaat liggen ha ha!

Succes - hou vol! Lieve groet, Ingrid

Claudia Leertouwer zei

Keep us posted!

Plien zei

Eh een goed begin was toch het halve werk?
Gaat helemaal goed komen!

Elisabeth zei

Ben benieuwd wat je gaat doen .Leuk hoor blanco beginnen ,maar dan?? Fijne avond
Liefs Elisabeth

Home is where the heart is zei

Hey Lynda, het is helaas niet de eerste x dat dit gebeurde maar wel weer een half jaar geleden. Schrikken doen we nog steeds wel begrijp me niet verkeerd, het 'wend' op de 1 of andere manier, meer een bescherming die we hebben opgebouwd. ....dus vandaar t 'nuchtere' schrijven. We gaan weer gewoon verder en hopen dat dit vandaag gewoon de laatste x was

Mariette zei

Lieve Lynda,

Zorg maar dat je vóór de stuifperiode (rond de aspergetijd?) alles mooi dicht hebt! Dat is hard werk om een postzegelontwerp mooi te maken. Wij hebben hier anderhalve hectare tuin dus we hoeven nooit zo te piekeren wat dat betreft! Wel véél werk natuurlijk.

Liefs,

Mariette

Stina zei

zijn wel hele mooie plaatjes die je opgezocht heb, zeer benieuwd wat jullie ervan gaan maken.

gr Stina

lia zei

Gewoon je plan op een slimme manier doorzetten. Onder het mom van onderhoudsvrij ofzo..... want hij wil vast niet vaker zoiets rooien. Manlief hier zei pas, dit is de laatste keer dat ik hier een boom rooi. Want daar ga je aan K.... Dus.....

liefs Lia

Room Seventeen zei

De ultieme voortuin is toch wel een mooie strakke buxustuin vind ik.
En gezien jou voorkeur voor rozen en lavendel....niet zo moeilijk toch? Buxus!

Tanja zei

Wat een boom weghalen al niet kan betekenen, ben wel heel benieuwd wat je keuze gaat worden,

Succes
Liefs
Tanja

Michaja zei

Haha wat en heerlijk stukje weer Lynda! Ben heel benieuwd hoe het er gaat uitzien. Wordt vast en zeker heel mooi!
Hier ook nog een hoop in de tuin te doen!!

Muisje zei

Ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn.
Dat krijgen we toch wel te zien?

Groeten Herma

Trudy zei

Je brengt het fantastisch! Misschien kun je je man ook op deze manier overtuigen??? Of misschien een compromis tussen natuurlijk en geknutseld???

Bianca zei

Heerlijk toch, de nuchterheid ( de watte ?? ) van een man :( Gewoon plaatjes laten zien die je leuk vind én dan dus zeggen dat het niets is.....werkt echt hoor hi...hi..of niet...nou succes meid, komt vast goed.
Lieve groetjes van Bianca

Nicole Claudia zei

Buxus, rozen supercombi!!! Succes met de keuze van een gekunstelde tuin of een natuurlijke wildgroei.... wordt een makkie natuurlijk!!

Groetjes, Collie

oma leentje zei

Biotexen noem ik dat of in de week zetten Kom op Lynda je weet toch wel hoe je dat doet .... Gewoon net doen of je 'vader's, zin doet de eerste tijd de struiken nog netjes in het gareel laten staan maar dan onder hem mom van geen tijd de boel lekker wild laten worden . Of een geordende wilde tuin kan ook;-)

Inge zei

Gewoon mijn techniek gebruiken ;)
T werkt! You know it!

Judith zei

Haha... less is more... zegguh ze, dus waarom laat je het niet zoals het nu is???? Zou wel bijzonder zijn, whoehahaha!!!

Tja, De Tuin... Ik vind het ook moeilijk hoor, vandaar dat het bij ons waarschijnlijk ook nog steeds zo'n ondergeschoven kindje is en waarvan ik ieder voorjaar weer denk "Dit jaar gaat het gebeuren!"... Vervolgens gebeurt er weerrrr niks...............

Suc6

Unknown zei

Lynda, ich will auch immer viel und alles und sofort und genau so und ....... manches funktioniert nicht - manches ist zu teuer - manches wächst einfach nicht - manches wird von Ameisen ratz-fatz aufgegessen ....

Aber gib nicht auf - annähernd ist auch schon sehr gut! :-)))))

Liebe Grüße

Tine

Bij Guusje Thuis zei

Doe het op zijn Colin's ... maak een ontwerp met alles wat je erin wil en deel mee dat het zo gaat worden PUNT. Planten parkeren waar ze geplant moeten worden en geen vragen beantwoorden, gewoon werk-in-uitvoering. In shock, ongeloof want wie maakt nou 1 groot vak in het midden van je tuin ipv 2 brave borders op links en rechts met een pad ertussen ... maar achteraf braaf knikkend dat het zooo mooi geworden is.

Buxus, rozen (op stam?), lavendel ... grindpaadjes, oude waaltjes of een bodembedekker (waldsteinia ofzo) als 'pad' tussen de buxus ... als iemand kan tekenen en bedenken ben jij het wel. Desnoods nog ff met een tuinboer doorspreken alsof je er al planten komt kopen maar je toch nog even met je man moet overleggen (tuurlijk ...)

Des

Bij Guusje Thuis zei

Eh ... waar nou die laatste drie letters vandaan komen ... des wak ok nie wit :-)

alma zei

Ooooo Lynda wat gaat het mooi worden....voel ik nu al aan mijn water.

En jij kan vast wel iets verzinnen dat het echt zo mooi wordt als je het in je gedachten hebt.

Het is gewoon een opdracht van je opleiding. Mooi plan maken, lekkere appeltaart bakken en heel lief glimlachen ;)

Succes!

Lieve groet
Alma

Karin zei

Ben benieuwd wie dit gaat winnen *kuch* heb een flauw idee dat......hou ons maar op de hoogte over het verdere verloop ;)

It's me zei

XXX.......yes !! i did it !!!.....komt goed schatje.......xxx...

Corine(THUIS) zei

Was jij het niet die laatst een opleiding deed?? Het geleerde is vast deels ook toepasbaar op een voortuin! Dus..zet iets moois op papier, dan is het plaatje visiueel en kan manlief niet anders dan erkennen dat dat wel heel mooi is ;)
Succes! Groeten, Corine(THUIS)

Yvonne - Frl. Klein zei

Wunderschöne Gärten sind das!
Viele liebe Grüße,
Yvonne

In den Uylenbal zei

H die Lynda, ik heb een tuintje in mijn hart . . .tralalalala ! Denk als Peter Sellers in "Being There" , dan komt alles goed met je tuintje ! Snoeien, bloeien & groeien zijn kernwoorden als het aankomt op het onderhoud van een tuin. Ach, wat weet ik er van . . . heb geen tuin, slechts een erf van 5 hectare :-) Liefs & Greetz Lejo

Servies en Brocante zei

vrouwen zijn de baas over de tuin..zolang er maar een stoel staat voor de mannen waar ze hun biertje kunnen drinken hebben ze niets te zeuren :P
hihi

Marieke Reintjes zei

wat zijn de mannen toch altijd behulpzamm hé,.... gelukkig, succe, maar rozen&buxus, erg mooi!!!!!
Fijne dag, Marieke

Bonjade zei

Oh die lieverd........zo zwaar.....!!!
Vertel hem maar dat ik met hem meeleef hoor, de schat....;0)
Enne....ben jij het nu daar in bad.....?
Menn hoezo poepie chique
FF

Anoniem zei

Doorduwen die plannen want het is prachtig rozen & lavendel,laat je die buxus achterwege! jij een stapje hij een stap:-)

Pieternel zei

Nou nou, eerst de tuin maar eens kaal halen.
Dan pas zie je hoe groot hij is en wat er allemaal in zou kunnen. Ik ben van de lavendelplanten, magnoliaboom (heb ik niet, maar wil ik wel en die komt er ook)... En een klein vijvertje, goudvissen erin.

Pieternel

Ger zei

......Ja, als je zo'n grote boom geveld hebt mag je pas met recht zuchten...
want dat is een héél zwaar karwei, manlief weet er alles van want hier gingen er de afgelopen maanden twee tegen de vlakte en het jaar daarvoor een.

De de laatste dikke puist is deze week uit de grond gehaald.
Ik hoefde me gelukkig geen kopzorgen te maken van wat moet daar nou komen......gewoon...de''aardbolstoffeerder''is het stukkie vol aan het leggen met oude klinkers zoals er grotendeels liggen in ons stadstuintje.
Mooi plekje om straks mijn oppottafeltje neer te zetten en wat gereedschapjes.
En verder ben ik zo blij als een kind dat ik niet meer elke dag....zomer en winter met ook maar een zuchtje wind heel het plaatsje vol te hebben liggen met die droge bruine rommel wat telkens uit die bomen viel,en dat is heel wat van 3 bomen van 8/10 meter hoog.

Ik hoor je denken.....wat moet ik met dit hele verhaal mens.....;-)
Luister naar deze oma...
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat jij een volwassen vrouw bent....een echte vrouw..
Maar je reactie van nu doet mij meer aan die van een klein kind denken...(auw....nie meppen;-)
Ik citeer:IK WIL DIT!DIT,en DIT is mijn tuin!!! Hoe dan ook!!!
Zó pakt een vrouw dat niet aan......
Pak nou eerst eens een lekker koud pilsje voor die stoere sterke man van je....ga saampjes op het bankje zitten in het voorjaarszonnetje......leg je hoofd op zijn schouder....en denk hardop....maar met zachte stem....
en laat je gedachten hoe jij het voor ogen hebt gaan....maak het plaatje romantisch wat
ook niet anders kan met rozen,lavendel en buxus in een tuintje...
en vergeet de woorden..... ik wil,ik moet...

Succes.....je kan het,je kan het!!:-)

Liefs,Ger

Ger zei

Wahahaha.......ik vergeet nog één hele belangrijke: met stroop vang je nog altijd meer vliegen dan met azijn!!;-)

groetjes,xxx