Lentefee....???

vrijdag 11 maart 2011

Kijk we schuiven met onze meubels heel wat kilometers af in huis, we schilderen een muurtje zomaar weer in een andere kleur omdat we daar zin in hebben. We kopen boeketten in de meest heerlijke kleuren, vervangen de "winter"kussens door gezellige nieuwe. De kaarsen worden aan een kritische blik onderworpen en ook de bloempotten moeten vrezen voor hun plekje in huis.......de lente komt!!!
Compleet met de "kolder"in de kop sloeg ik mn kledingkast eens open...om hem met een vloeiende armbeweging weer dicht te kwakken....*zucht*......tijd voor aktie!!!(dat veilige zwart mag eens een stapje terug doen,) Ik roep het vaker, "leef gevaarlijk, doe eens gek"dus ik zal een bewuster op zoek gaan naar een kleurtje voor in die kast! Maar ja......*kuch*.....here we go again....welk kleurtje? Dat is nog zo eenvoudig niet! Althans....net als bij je interieur moet je bij je garderobe rekening houden met "alles wat je al hebt";)....alles heeft kleur(je haar, ogen en huid bv) en alles werkt dus mee aan het eindresultaat!
Ik deed vanmorgen zo'n testje in de Vrouw(bijlage bij Telegraaf) en kwam tot de ontdekking.....dat ik toch zomaar een zomertiepje ben?!?!?!?! Ik moet bekennen dat het me toch wel een uurtje bezig heeft gehouden...zomertiepje? Maar ik ga niet nog eens roepen dat IK hartje ELK seizoen he:D, dat zou vervelend worden, maar hier betreft het natuurlijk de kleuren die je draagt, althans, de kleuren die je het meest flatteren(HAAAAAI veilig zwart;)).
Ik heb me laten vertellen dat dé kleur voor dit moment blauw is....dat is goed, met blauw kom ik wel weg:) blauw en ik kunnen wel vriendjes zijn als het moet.....en dan? Verder?
Staan jullie daar weleens bij stil? Houden jullie er rekening mee? Ik zal bv zelden of nooit kiezen voor iets in beige of gebroken wit....dan wórdt ik me toch een partij saai! Of geel...*kuch*....needless to say....;).

The story in short version ;)))....we redo our house time after time, we check everything! Candles, flowerpots, pillows, everything has to turned into "SPRING".....

This morning I opened my cabinet...to shut it with a huge *SIGH*.........time for action girls!
The save black can take a step back please;)))(for now)....we need color!
I hear blue is hip at the moment....blue is good, me and blue like each other....then what?
Do you think about that? Do you shop with a colorplan?
Beige and offwhite for example never go home with me, I will look BOOOOOORING in that...or yellow....needless to say....I don't buy yellow!
We need colors that flatter us(HELLOOOOOOOO save Black;))).


keuzes keuzes....
choices choices...

kleur zegt u?? Welke dan??
you want color?? which one?


moedeloos??
giving up??






ff checken....

check it....

alles behalve die oranje en die er rechts naast hangt mag in mn tasje hoor...of ik ze gebruik?

want them all...exept the orange and the one to the right from the orange, but if I will wear them???







niets is te gek!!!
everything is possible!!

Maar.......
but.......


Mocht je het nou écht niet meer weten, mocht je een extra kast hebben met miskopen, mocht je er gewoonweg géén zin in hebben of heb je net dat extra duwtje in de rug nodig?
Nieuwe look, nieuwe kle(u)ren.....er is altijd hulp nabij!
Dress to Impress (<---klik)
Twee dames die je met raad én daad terzijde zullen staan, die je je sterke kanten zullen laten zien en je "minder sterke"kanten zullen laten vergeten!
Elisabeth(haar ken ik via de inmiddels wel bekende Picasa woonalbums) en Nicole geven persoonlijk advies, een garderobecheck, een kleurenanalyse, dat kan privé of in workshopvorm. De mogelijkheden zijn legio!
Niks staat een nieuwe look mee in de weg, een frisse "beurt";)....een opkikker, een metamorfose!
Ik zeg.. "Project Lentefee" begint!!!!:)

If you just don't know anymore, or just don't wánt to anymore there's help!
Elisabeth and Nicole will help you, give your looks a boost, decide which color is a "do"or "don't".
So, knowing this....I say let's start "Project Springfairy"!





O enne...het wonen niet los kunnen latende...kwam ik dit magazine op internet tegen....mij onbekend...wie o wie kent het en weet waar ik het kan krijgen?

O and uhm...of course....magazines and interior...being my "thing"....I came across a magazine I don't know(and you probably will never know it ;)) but I want to know who DOES know...help me!!!! Please??;)



Lekkere zonnige vrijdag!!
Enjoy this bright and sunny Friday!!

Liefs,
Lynda

ps: vergeet niet nog even gezellig in mn "vriendenboekje"te schrijven he, gezien?? er staan er al een aantal!!
ps: girls, I thought I had foreign friends too!!!??? Please write in my "facebook"....be brave!!;)

Leave a Comment

Margot zei

I love ecru en zand...gecombineerd met wit, blauw of zachtrose...Ja, ik ben gewoon een lente en zomertype, en ben mijn veilige winterzwart ook beu...
Dress to impress...always and everywhere...ook al is het alleen maar voor je eigen spiegelbeeld....
(Enne...je ziet er stunning uit volgens mij, als ik het zo in de wandelgangen hoor, een maatje of wat minder???)
Zonnige groetjes en een fijn weekend,
Knuf, Margot

It's me zei

Stapelgekke kleuren......whahaahah word helemaal gestapeld met al die post op deze vrijdag......geloof toch dat ik je boekje maar ga invullen......whahahhahahah!!!...stapeldol idee toch ???...een blauw is best leuk bij jouw denk ik......ik ben meer van zwarte en beige aarde tinten...maar vandaag hebben we iets.......blauws turqoise aan !! echt waar !!! volg jouw ...ikke ben heeel braaf........fijn weekend he??? liefs van mij....xxx.....ikke ga boodschappen doen...ikke....pfffffff.....xxx....

Floor zei

Ik heb zwart wit en grijs in mijn kast en een heel klein beetje blauw, zachtrose en groen.

oma leentje zei

Ik heb niks maar dan ook niks met kleur. Vind me er gelijk uit zien of ik in de vette lappen heb gelegen . Neu niks aan dus. Alles zwart en grijs.http://www.blackandwhitemode.nl/ dit is mijn winkeltje kom er nooit zonder tasje naar buiten zeg maar.

Nicole Claudia zei

Wat voor type ik ben weet ik niet... ook al ben ik continue met mode bezig. Dat kon eigenlijk ook een paar jaartjes niet, want mijn haarkleur veranderde om de paar maanden, dus eh... en die veranderde best wel veel in mijn gezicht.

Maar met m'n eigen haarkleur rosig/goudblond... draag ik absoluut géén beige, zand, licht roze of andere poedertintjes, ik lijk ter plekke doodziek. Geel mag alleen maar in bloemen voorkomen, grijns wel de goede bloemen hè, zonnebloemen, tulpen en narcissen!!

Daarentegen draag ik dolgraag, zwart/wit, antraciet, diepbruin (wel de goeie anders gatsie) marine, dieprood, turquoise, fuchia, allerlei blauwtinten en appeltjesgroen. Geen idee bij wat voor type dit lijstje hoort, zal het toch eens opzoeken, is misschien wel makkelijk...

Misschien eens zo'n kleurenanalyse laten doen... maar niet in m'n eentje, da's niet gezellig.

Fijn weekend, Collie

Anoniem zei

Ehhh , ik was altijd van het zwart maar dan ook alles zwart, maar dit was ik een paar weken geleden echt helemaal zat! tijd om uit mijn zwarte coconnetje te komen, dus ik heb nu rood,groen,paars,royal blauw, grasgroen,pink in mn kast hangen, wordt er al vrolijk van als ik er naar kijk! Ja kijk ik ben blond met een witte huid en donkere ogen(ja natural blond) dus er zijn i.d.d kleuren die niet passen, maar met een ander kleurtje erbij kan het prima, alleen beige,zand etc die kleuren zijn verschrikkelijk, dan hoef ik alleen mn oogjes nog maar dicht te doen.

Dus Lynda, bij mij was die lente al ff begonnen, maar ja ben dan ook een feeetje he! :-)

Tuur zei

toeval...ik heb nu blauw op mijn blog..gezien??
maar begrijp je gevoel helemaal...
Hier ook altijd veilige zwart...
ook maar eens verandering in brengen....
een heel fijn weekend
ps laat je mij ook weten waar het blad vandaan komt zeer benieuwd...

Bij Guusje Thuis zei

Haha, ik ben saai met mijn zwartjes en bruintjes in winter, witjes, ecrutjes en beetje blauwtjes en rozetjes in zomer in combi met jeansblauwtjes all seasons ... maar knalkleurtjes en ik, zowel in huis als outfits gaat hem dat niet worden. Ik probeer het soms want rood staat me 'zo geweldig' maar ik behoor gewoon tot de ietswat saaiere grijze (o ja grijsjes heb ik ook) muisjes ... en dat bevalt me prima!

Anoniem zei

Tjeetje haha Lynda,ik loop achter kwa kleding,ik heb van alles wat,loop vaak(altijd) in spijkerbroek en heb alle kleurtjes shirts en wat blousjes en truitjes,eigenlijk weet ik niet wat ik leuk vind whahaha,want het boeit mij niet zo,ben liever met het huis bezig,wat erg....als je huis maar goed zit haha,ik zit is goed te denken en kom dan op zwart,bruin,creme,donkerblauw,niet bijzonder dus,ben benieuwd wat het gaat worden voor je,wens je een heerlijk weekend,lieve groet Joke.

Karin zei

Ik ben niet van de felle kleurtjes, vind het "nieuwe" groen wat je niet tegenkomt wel wat. heb onlangs ook blauw en blauw gekocht, ben ik dan misschien ook een zomertyp? Laat het meestal meer van mijn bui afhangen. Fijn weekend!

Karin zei

wat je NU tegenkomt bedoelde ik dus ;)

Tanja zei

O dit vind ik wel een hele leuke post Lynda, ik maak elke winter en dan nu voor de zomer een keuze en ga voor vier kleuren! Mijn zomer wordt blauw, roze, wit en zand en dan in alle gradaties.
Heerlijk om voor een paar kleuren te gaan, lekker makkelijk om je aan vast te houden. Ez ze passen altijd bij elkaar.
Kleuranalyse heb ik al gedaan en bracht mij niets iets wat ik nog niet wist ;-)

Ennuh vanmiddag al lekker het e.e.a. besteld, jippie

Fijn weekend zomermens!

Liefs
Tanja

Home and Lifestyle zei

Mijn kledingkast is net zo naturel als mijn interieur...daar zou best iets meer kleur in mogen. Ik zie zoveel leuks in de etalages, maar ik wil er eerst wat af en dan pas mag ik shoppen. Ik vrees alleen dat dat dus nog wel even gaat duren :)

Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

ik ben een herfsttype.. hou ook van warme kleuren.. heb net als jij geen gele kleding.. geen groen en geen knalrood.. en beige staat mij ook echt niet!
en ik kies onbewust ook vrijwel altijd voor effen kleding, heb heel weinig met een meerdere kleuren, eigenlijk best saai.. misschien toch maar eens met andere ogen gaan shoppen:)

zonnig weekend!
lieve groetjes, Tjits

G-STYLE zei

Tja bij mij in de kast veel grijstinten, had je iets anders verwacht ....

Heb ooit een kleurenanalyse gedaan en ook ik ben een zomertype . Dus zachte koele tinten zoals poederrose, ijsblauw, spierwit en daar komt ie weer...zilverGRIJS .

Ik had toen goudblond haar , helemaal verkeerd natuurlijk want dat moest koel zijn, dus paars gehad en aubergine totdat ik ben overgegaan op coupe soleil en dat bevalt me heel goed .

Nou , ik ben benieuwd welke kleur jou nu het beste bevalt , ik ga deze zomer ook eens op zoek naar een kleurtje bij het grijs...

fijn weekend , xxx Gea

Anoniem zei

I'm with you, Lynda; beige, off-whites, nor yellows go home with me. Bright colors do not work with my skin tone. I wear a lot of white and softer pinks, greys, and blues. Luckily, black works well, too, good for that little black dress. I like your new look & cute picture of you below. xox Alexandra

Kat Ibáñez zei

Lyndaaaaa!!!!! Hahaha what does "facebook" means??? Do you have a facebook fan page and I have missed it??? Oooohhhh tell your foreign friend what she needs to do!!! :)
If you visit my blog you will find some words dedicated to you my sweet friend!!!

Enjoy the weekend!!!!

Colinda en Jeroen zei

he lynda,

ik zal van de week even het spotlight invullen. heb het niet meer gedaan vanwege dat ik allemaal nog niet zo super veel in me winkel te koop stond.

fijn weekend liefs colinda

Plien zei

Dit wordt mijn seizoen: I hartje blauw!
Goed weekend!

Inge zei

Ik heb jou nog nooit in zwart gezien!! Zie foto's weekend NH!

Hier ook veel zwart, kast VOL kleur maja dan wel IN de kast!!
Ik pas namelijk bijna niks meer wat er hangt dus je weet waarom ik van die balast af MOET!
Wat ik nu pas is zwart...

Ma zwart, nee kan ik me bij jou niet herinneren...toeval??
Ben benieuwd wat t gaat worden??
Zal wel goed komen toch met al die kilootjes draf??

KvZ

Zara zei

Ik ben een lente/zomertype. Mijn voorkeur voor kleur of zwart-wit wisselt met hoe ik me voel.
Ik heb dus van alles in m'n kast maar groen zal je niet snel vinden bij mij.
Fijn weekend!

Mayflower zei

Ik heb ook veel zwart en grijstinten in de kast hangen en wat poederige rose en in het voorjaar en zomer mag het veel wit zijn en natuurlijk jeans.
Fijn weekend lieve Lentefee.
Liefs, Mea

Petra zei

Als ik mijn kast openmaak, is het dus allemaal wit, beige, grijs en spijker. Zou zo graag een zigeunerachtig tiepje zijn. Maar ja hè, ik heb m'n looks niet mee.
Ben heel erg benieuwd waar morgen die ontwerpers mee aan komen....
liefs en een fijn weekend.

Michaja zei

Ik die met mijn creaties en mijn kinderen helemaal los ga met kleuren kies voor mezelf ook altijd zwart of wit. Doe mijn kast maar open en je ziet eigenlijk niet veel kleur. Heel af en toe probeer ik het en bijna altijd is het een miskoop! Dus begrijp je volkomen.
Liefs van mij

Bonjade zei

Zegge...bedoel je nu jezelf met dit liedje....?
Ahum.....
Maar ik gooi even een klein balletje op hoor met een kleurtje...wat dacht je van rose?
Looks perfect to you ;0)
Ah....ben je als zomertype dan niet van de pastels...of is dit lente.....? Hoe dan ook ik zou het type zijn voor pastel, kantjes, bloemetjes e.d. en ik moet zeggen: yep, that's me!!!
Fijn weekend
FF

Tierlantijn zei

Zonder héél decadent over te komen (want dat ben ik beslist niet!) ik heb één kast met alleen witte kleding! In de andere kast zwart/grijs/bruin en dan nog een plankje met kleur (zachtroze, olijfgroen..) voor als ik een keer in een gekke bui ben..;) Geen haute couture hoor...gewoon H&M-etjes enzo. (wil nogmaals even mijn niet decadent zijn benadrukken hahaha!)

Liefs!

La Maison zei

Samen met mijn dochters heb ik eens een kleurentest gedaan en ik ben een herfsttype. Het zal wel, maar zwart wat ik eigenlijk niet zou moeten dragen, staat me prima. Warme kleuren... nou die heb ik wel in mijn kast, vooral warm!!

Zonnig weekend
Hermine

Tuur zei

gaaf he...de jelly beans....heerlijk ruikende zeepjes....kan er geen genoeg van krijgen...

alma zei

Heerlijk die voorjaars kolder in onze koppen...
Zo'n kleurenanalyse staat ook nog op mijn lijstje. Denk dat ik een zomertype ben maar kan ook lente zijn hoor!
Geniet lekker van je weekend!

Lieve groet
Alma

Door Jolanda zei

Ik merk dat ik veel verschillende stijlen heb incusief de kleuren, nu staat mij met een donkere bos haar en lichte ondertoon in de huid ook wel veel (zegt ze zelf:)))

Succes met het voorjaarscollectie kiezen!

Pieternel zei

Heb geen idee wat ik nu het mooiste kleurtje vind. Koop gewoon wat (of leen uit jongste haar kast) doe niet mee met mode maar trek aan wat ik zelf het lekkerste vind zitten en dat is soms wel eens de spijkerbroek en trui van manlief. (ai)

P.ieternel

Jeanette zei

Ik ben een groot liefhebber van blauw. Draag eigenlijk verder bijna alle kleuren, rood en zwart bijna niet. beige, wit roze (dit voorjaar) leuk hoor. Van alleen maar zwart daar zou ik zeer depressief van worden. En de opmerking zwart kleedt af die kennen we zo onderhand wel. Ik heb eigenlijk ook maar 1 winkel waar ik heel goed kan slagen en dat is Purdey, een landelijke keten die in alle grote steden van nederland zit. Wel wat duurder segment maar ik vind het helemaal geweldig. Dank voor de tip, ik heb de link van de dames dti gelijk doorgestuurd naar vriendinnen voor het jaarlijkse dagje uit.

Groet,
Jeanette

Rumour has it zei

Hé Lyndaatje, ben even je blog aan het bijlezen... zoveel te zien en te bekijken hier!! :)))
Ben je op zoek naar net dit nummer van de Feeling Wonen? Het is een mooi, interessant (vind ik dan) Belgisch blad met heel verschillende stijlen en ook design, naast brocante en meer kringloop-gedoe. Naast de Feeling Wonen bestaat ook nog de Feeling over mode/lifestyle, die net zo interessant is. Aan bovenstaand nummer kan ik je niet direct helpen, maar het nieuwe april-nummer gaat er aankomen... richting Limburg... :)
Hou je taai, beste groetjes, Marjolijn