NLP.....

dinsdag 29 maart 2011

ooit van gehoord? NLP? Staat voor Neuro Linguistic Programming, als je wil weten wat het precies is KLIK dan (en ik raadt je aan dat toch eens te doen.) Ik heb ooit eens zo'n cursus gedaan. Visualiseren is slechts één van de technieken/tools die je daar aangereikt worden. En dat visualiseren is zó'n super vaardigheid als je het lekker onder de knie hebt. Geen vrees, ik ga nu geen ellelange post maken over die zin van NLP(al moet ik wél toegeven dat ik er veel aan gehad heb! Ik werkte met groepen mensen en alles valt of staat met motivatie en communicatie!) Denk niet, "die kletst en lekker eind, dus comminicatie is easy";).....anyway...ik dwaal af.
Mijn "NLP"van vandaag staat voor.....gaat u even achterover zitten...: Nederlands Limburg-Platteland"....

Ever heard of it? NLP? Stands for Neuro Linguistic Programming, if you want to know exactly what it stands for and contents KLIK!( if I may advice you....and you have some time.....read about it) I once did a course. Visualization is only óne of the techniques/tools they teach you there. And I have to say, this tool is só useful if you do it right ;)). Don't worry, I'm not gonna go one about the ins and outs . I only want to say, it helped me in my former job, I worked with groups of people, and motivation and communication are VERY important. Don't think "she talks easy, so communication will be easy as well;))"...anyway....I wander of....
My "NLP"...or...NLC for you englisch reading girls is about Netherlands Limburgs(the province I live in)-Countryside.....





Op mijn weg van en naar mn werk kom ik elke dag langs deze prachtige dieren! En dit keer wilden ze best even voor me poseren!!! Zijn ze niet indrukwekkend mooi???

On my way to work I see those AMAZING animals every day! And this time the were willing to strike a pose for me ;)) Aren't they impressive????

Voor het visualisatiestukje wil ik jullie vragen je ogen te sluiten...umh...NA het lezen van dit stukje svp ;)))).
Luister naar de muziek(hoop dat het goede nummer speelt, dat is altijd even afwachten met mixpod!!!)....picture this: zonnebril op(of af...ivm witte kringen;)), snoet omhoog, de zon hoog aan de hemel en niks om je heen...voel de warmte en de rust....hoor alleen het ruisen van de bladeren, en hooguit het fluiten van de vogels(voor de zeeliefhebbers onder ons zoals ik: vervang de bladeren en de vogels door ruisen van de zee en de meeuwen:)).
Voel je de zon? Voel je de energie? Voel je de rust? Absorbeer het!!! En elke keer als je deze week "over de kop"dreigt te gaan....denk je aan dit stukje..........zweverig??? Dan doe je het niet, ook goed;).....maar probeer het eens....visualiseer jezelf in een prettig moment! Succes verzekerd! EINDE groepssessie;)!!!

For the visualizationpart I want to ask you to close your eyes..uhm...AFTER you read this piece please;))
Listen to the music(I HOPE the right song is playing, that is always the question with mixpod!!!)...picture this: sunglasses on (or of....white circles??;)), face up, sun high in the sky and nothing around you. Feel the warmth and the peace...hear only the leafs and the birds(or...if you are an sealover like me....swap the leafs and birds for waves and seagulls:)).
Feel the sun? The energy? The peace? ABSORB IT! And every time you are about to "loose it"this week, think about this....woolly?? Then don't do it, friends anyway;))...but try it! Visualize yourself in a nice moment!! Success asured! END of groupsession;)!!!!

Kijk naar de zon!!!

Liefs
Lynda

Leave a Comment

Nicole Claudia zei

Ik heb verplichte rust opgelegd gekregen dus ik kan lekker visualiseren. Doe ik eigenlijk continue, kan de knop niet vinden om het uit te zetten. Maar deze dieren visualiseer ik eigenlijk nooit, omdat ik die hier tussen al die bergen met steen, beton en asfalt gewoonweg niet kán vinden! Dus ik sluit zo m'n oogjes... en droom lekker weg... ik visualiseer natuurlijk ook even dat hekwerk weg, dan lopen ze lekker los... eh... ik zit dan natuurlijk wel ergens veilig, want eh... ze zijn wel héél errug groot!!

Groetjes, Collie

Thuis bij Tjits zei

ik vond je groepssessie geweldig!! heb vanmiddag in de zon precies gedaan wat je zei en ik denk dat ik dit vaker ga doen:))
en je NLPfotos vind ik ook geweldig, daar kan ik echt van genieten:)
ik ga nu nog heel eventjes weer met mijn snoet in de zon (zonder bril!) voor ik ga koken en straks lekker buiten eten, heerlijk!!

lieve groetjes, Tjits

Claudia Leertouwer zei

Even een therapietje ertussen door, moet kunnen toch. Ik kan mijn ogen maar beter niet sluiten anderz zie ik de beestenboel niet in het echhie...

G-STYLE zei

Ik heb het gedaan hoor , zat in gedachten op een bankje in het bos , voor me een klein meertje met de zon glinsterend in het water en achter me de ruisende bomen ..........heerlijk ....

Dank je voor de tip , ik wist wel dat visualiseren goed is om te doen maar soms moet je er even weer aan herinnerd worden .

lieve groet Gea

Home and Lifestyle zei

Tja...nog steeds die slappe smoes...boxen doen het niet (en er wordt ook niet meer in geinvesteerd :)...)! Dus dat wordt visualiseren zonder muziek...

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Yvonne - Frl. Klein zei

Liebe Lynda,
da hast Du einen wunderschönen Weg. So schön in der Natur!
Einen schönen Abend,
viele liebe Grüße,
Yvonne

Diana zei

Terwijl het zonnetje hier langzaam achter de daken verdwijnt, en ik de laatste stralen voel (vanwege geen gordijnen), visualiseer ik me suf.... Heerlijk!!!! Een ps-je....wat bedoelde je met het smoelenboek??? Je wilt de mijne vandaag echt niet zien hoor!!!

Huys 50 zei

Johhhhh.......
Nou Lynda eerlijk.....nu weet ik waar jij je snelle teksten vandaan hebt !!!!! haha...het komt nu helemaal goed met ons zeker weten YESSS..
En uuhh.. even over mijn WASBEER neeeee die heeft absoluut geen vallende ziekte ,neeee wind of geen wind die staat als een huis !!!

Groetjesss
Dicky Marie.

Mariette zei

Liebe Lynda,

Nou zeg, zit jij ook al in de Mind-Architectuur?...
Je kunt wèl zien dat die beesten je goed kennen; ze kijken zo lief terug; zo bekend.
Wat betreft het 'blaadjes harken'; néé hoor, hoeven we beiden nooit. Die worden door onze John Deere mooi versnipperd en komen zo terug in het gras. We zijn dus mooi 'groen' bezig door géén afval te produceren maar lekker alels recyclen. Goed voor de bodem en goed voor ons.

Liefs,

Mariette

Merel zei

Ik ben fan van NLP! En fan van jou.

Corine(THUIS) zei

Je weet het weer leuk te brengen, maar na een drukke werkdag en gevangen in een grieperig lichaam lukt het visualiseren me echt even niet...Ik duik zo gewoon met een warme kruik m'n bed in, misschien dat een mooie droom me ook dat brengt wat jij in de zon hebt opgedaan vandaag :)
groeten, Corine(THUIS)

It's me zei

Ik zweeef !! ...ja ikke ja !!!.......meid wat heb je mij geholpen ..........xxx....

Les Cotrions zei

Wonderful post Lynda! Just the perfect suggestion I need...and I'll surely try!
Sweet dreams!
Vale

Antonia zei

Ik val altijd in slaap :-) Mooie beesten inderdaad en heerlijk strakblauwe lucht, supermooi Limburg! Fijne zonnige dagen gewenst, groetjes Anja

Tierlantijn zei

Ohhh ja, visualiseren (fantaseren, dromen, romantiseren....) is zó heerlijk!!!

Liefs!

Val zei

Really lovely! Happy Tuesday!

Unknown zei

Lieve Lynda, dank je wel!!! voor je felicitatie!
Ik voel me stukken beter, dus geen zorgen! hahaha...
En die koetjeboe's van je wordt ik ook echt vrolijk van, wat een heerlijke lobbesen (een of twee essen? lobbessen... ne toch een!?)
Ahum!

Dat was weer een beetje onzin uit een vrolijk kiepedaarp!

Doeidoeidoei!!!

Ambiente-nostalgia zei

Hey sunshine, bedankt voor de tip . Dit ga ik zeker proberen. Ik zie jullie morgen, gezellig.

Liefs Dorine

Miss M zei

Haha, leuk stukje heb je geschreven. Als ik het straks wat rustiger heb, doe ik mijn ogen dicht... en visualiseer... hoop dat het lukt, want ben van nature wat onrustig :-)

Have a nice day!

Groetjes, Marjolijn.

Unknown zei

Ik droom dan ook maar ff verder :-)
Zalig!!!!!!!!
geniet van je dag! groetjes karin

In den Uylenbal zei

H die Lynda, ik dacht dat NLP stond voor : Nooit Lejo Plagen !!! Ik ben gek op visualiseren, ik doe het heel vaak, met jouw muziekje erbij zat ik wederom op de Galapagos eilanden (je weet wel , van die fotosessie). Héérlijk . . . ben bij de weg trouwens ietwat beter, zit nu in de snotter-zone. Ik ga nu door met visualiseren : Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is . . . Liefs & Greetz Lejo

Anoniem zei

Great music, Lynda. Have a wonderful day ~ xo xAlexandra

Judith zei

Uhhh... oké, zodra ik een momentje voor mezelf heb ga ik aan je groepssessie denken! Wie weet helpt het me van de koppijn af waarmee ik vanochtend ben opgestaan en die ik nog steeds heb, ondanks de max. dosering para's... Wie weet het jij me de gouden tip gegeven!!! Fijne avond, liefsss