Plan de campagne....

woensdag 23 maart 2011

"met stroop vang je nog altijd meer vliegen dan met azijn"...sprak zij de wijze woorden. 

Ger"tikte"mij even op mijn vingers;)......ik weet, mijn vorige post over onze voortuin(zie je Ger, ik zeg ONZE;)) was natuurlijk doorspekt met IK IK IK!!!! En dan vooral in de combinatie met WIL WIL WIL ;).
Jullie snappen wel dat ik dat natuurlijk niét zo naar manlief geventileerd heb he, die ken ik al wat jaartjes om te weten dat dié aanpak niet werkt! Doortrapt en met een missie breng ik natuurlijk mijn ""wensen"1 voor 1:). Zwijg als hij er eentje afkeurt, stamp niet boos weg hoor, niks van dat alles.....normaal, volwassen en in samenspraak. Zoals dat bïj een "dame"hoort......*kuch*.....

en dus.....

"you'll catch more flies with syrup then with vinegar".....those words of wisdom came from a bloggercolleague..

Ger tapped on my fingers...I know, my last post about our frontgarden(see??? I say OUR!!) was all about ME ME ME....and especially about me WANT WANT WANTING something :). You all will understand that I didn't ventilate my "wishes"like that to my hubby...of course not!! I know him for some years now(20).....enough to know that THAT wouldn't be the way to handle this. So..clever/sneaky and with a mission I "bring"him my wishes one by one.....silent when he refuses to see the beauty of my plans, not putting my foot down at all.....normal, like a grown up, in dialogue, like a "lady"does!..*cough*...

and so......






Nam ik al mijn geliefde gezinsleden mee voor een ijsje bij de ijssalon in ons dorp!(koffie voor mij....want ik wil een stuk van mezelf kwijt he ;))
Laten we eerlijk zijn, dat praat toch een stuk makkelijker ?

I took all of my loved ones to the icecreamparlour in our little village!(coffee for me, because I want to loose a piece of me huh;))
Be honest....that makes a conversation easier doesn't it!?




dit is de tuin van Anja....heb 'm even geleend als je het niet erg vindt!
This is Anja's garden.... I "used"your picture, if you don't mind!


Je ziet, er wordt aan gewerkt *knippertmetogen*.
Je moet gewoon de "weg"weten;)!

As you can see, we are still "working"on it *blinkingwitheyes*
You just have to know your "ways";)



Komt goed!

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Bianca zei

Ik moets ( is dat een woord ?? ) echt hard op lachen toen ik je berichtje las.....komt me allemaal erg bekend voor.... ahmmmm......heerlijk zoals wij vrouwen , mannen om hun vinger kunnen winden....maar zeg nou zelf.....dat willen ze toch ook...toch ???
Succes !!! Lieve groetjes van Bianca

Alle mooie dingen zei

ik heb een goed gevoel over je tuin.. het komt zeker goed.... en wanneer krijg je je de uitslag van je examen?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Diana zei

O Gij, Mannentemmende Jonkvrouwe.... dat strakke tuintje gaat er komen, zeukers weten!!! Wie kan er nu nee zeggen onder het genot van een zalig ijsje???
*schraapt het laatste restje ben and Jerry's uit de pot"

La Maison zei

Met zulke heerlijk uitziende ijsjes krijg je iedereen om.
Goed gedaan!!!!

Groetjes
Hermine

Petra zei

Tuurlijk een gedegen aanpak :))) Liefs Petra

Tanja zei

Wat een doordachtige actie, je bent toch een echte vrouw! Ik ben benieuwd naar het resultaat ;-)

Liefs
Tanja

Tierlantijn zei

Kan me er best iets bij voorstellen dat een man niet echt staat te juichen om tussen allemaal kneuterige gietijzer tuinsetjes, engeltjes e.d. te zitten...Niet dat dat jouw plan was maar je snapt vast wat ik bedoel. Maar strakke buxushaagjes zijn toch heel stoer en manly?! En beetje van de één en een beetje van de ander...wordt vast prachtig!

Thanx voor je hele leuk reactie op mijn post..:)

Liefs!

It's me zei

Die arme arme man.......pffffffff.......zeg tegen hem dat ik er bijna ben om Hem te steunen......je zou zo'n vrouw hebben......whahahahahahh!!!...liefs van mij....xxx...

Geke zei

Jemigdepemig hoe herkenbaar!
Groetjes,
Geke

Nicole Claudia zei

Ooooooh, wat slim!! Hahaha, en lekker!!

Groetjes, Collie

oma leentje zei

Ik weet het zeker komt goed... je hebt al half gewonnen...hihi:-)

Michaja zei

Goed gedaan meid! En vooral niet drammen he :)

Karin zei

Dat heet steekpenningen! Ik vind een zwemvijver in je voortuin wel een beetje overdreven, alhoewel die deckchairs er wel heel uitnodigend uitzien ;)

Bij Guusje Thuis zei

Dat derde tuinplaatje hè ... ik moet er ff om lachen want dat lijkt toch wel wat hoe ik gister een voortuintje omschreef.

Maar als ik huisbakker dus meeneem naar de ijssalon (ships die heeft dorpje-dorp natuurlijk weer niet), dan heb ik hem dus sneller overtuigd dat alles wat we 'op rechts' gedaan hebben vooral ook 'op links' moeten doen? Ik moet namelijk nog even wennen aan alles-in-overleg omdat ik dit soort dingen wat jaartjes in mijn up besloot.

~noteert: bij goed weer a.s. weekend een rondje fietsen naar DE ijssalon in de stad~

Mariette zei

Lieve Lynda,

Je hebt onze tuinmaat ook wat laten bezinken? Ècht hoor; ander-halve-hectare en dat is véél werk met véél ijsjes en véél koffie... Maar het mag er dan ook zijn. Als alles bloeit en gonst van de bijtjes en vogeltjes zingen, kolibrietjes komen weer drinken aan de feeders en wij zitten in de gazebo (tuinprieel) dan wanen we ons in het paradijs. Wèl een paradijs met bloed en zweet; géén tranen. Je steekt je snel ergens of loopt krassen op maar och, het heelt snel en de vitamine D van de zon is ook héél belangrijk en positief.

Liefs,

Mariette

Antonia zei

Komt helemaal goed hoor Lynda, mij is het ook gelukt :-) Zit hier trouwens wel een beetje te blozen met mijn tuin als voorbeeld. Heb nu eigenlijk best wel zin in zo'n lekker ijsje! Groetjes Anja

Ger zei

.....Whahahaha.....ik proest 'n mond vol cracker met zaadjes over mijn toetsenbord.....;-))
straks groeien de plantjes daar ook nog, stekje hebben.....?

Kijk....dacht ik na het lezen van jou post, zó ken ik je wéér;-)

Was trouwens al bijna onderweg, dacht dat je aan mij vroeg of ik 'n ijsje wilden;-)

Dus.....het is daar al weer open,jammie,jammie.....''liktlippenaf''

Moeten we snel eens die kant op, eerst happen in Straelen en dan voor het toetje naar Clevers, hoop dat het druk is dan(maar dat is het altijd wel en zeker met dit mooie weer)kan ik eerst genieten van AL die prachtige coupes die langs komen voor elk ijs weer een andere vorm en kleur,dan lees ik de ijskaart van voor naar achter en van achter naar voor......alsof het een roman is,en als we dan bestellen heb ik nog met moeite een keuze kunnen maken;-)
Zou voor mij trouwens ook niet onverstandig zijn als ik het gewoon bij koffie zou houden!!!

Ennuh....last but not least....het gaat hélemaal goed komen met die voortuin van JULLIE;-))
De mooie foto's spreken boekdelen(en jou aanpak)

Lieve groeten,
Ger

Kat Ibáñez zei

Hahahaha Lynda you are a smart girl!!! If someone takes me to a place as nice as this, I would say yes to nearly everything!!!

A big hug for you and groetjes!!!

Kat Ibáñez zei

Your comment in lovely Kristin´s blog made me smile!!! You are the best Lynda!!! ;)))

André en Inka. zei

Ha,ha,....dat gaat helemaal goed komen,xx.

Unknown zei

hahahhahhahaha je gaat goed MEID!
Alles doen met beleid,voorzichtig on opgemerkt kneden :-)dan komt het goed
tenminste das mijn ervaring hahhaha.
Ach dan wikkel je ze zo om je lieve vingertjes DE schatten van ons,want dat ik super blij ben met mijn (ge)makkelijke man mag duidelijk zijn,hij heeft me nog nooit iets geweigert......oh ja toch een nieuwe gootsteen.....maar toen ik hoorde wat deze gootsteen (425,00)heeft gekost ach dan houd ik die toch lekker hihi
groetjes en KOM OP HE JE KAN HET!

Marie Söderberg zei

lovely garden pictures,,and ICE Cream..ooooh my passion is icecream..I could eat it everyday..BUT my body says NO..thansk for picture so I can look instead of eat..hahaha

Anja zei

Heerlijk, dus dat gaat bij jouw net zo hi..hi..!!!
Groetjes Anja.

little sweet things zei

Geweldig!!! zo herken baar.
Ik doe het zo:
Eerst met een idee aankomen...
Dan tussen twee koppen koffie door een foto laten zien zoals je het graag wilt hebben...
Vervolgens met goede argumenten komen...
Het liefst ook nog een aanbieding kunnen tonen zodat het een kwestie van nu of nooit is. Dit alles met tussen poses van een dag of 3.
O ja ik weet hoe het werkt, ik doe het al jaren zo. Gaat hartstikke goed hoor!
En als hij dan niet buigt dan gooi ik het meestal er op dat ik meer thuis ben als hij dus ik moet er vaker naar kijken dus mag het best wel ietsie meer mijn smaak zijn.

Misschien eerst een moodboard maken? dat ligt helemaal in het straatje van je studie.
Dan kan je hem vast wel overtuigen.
Succes en groetjes, Sas

Jeanette zei

Mocht je nog meer tuinplaatjes nodig hebben ik heb ook nog wat mooie tuinfoto's die je wel leuk zult vinden.

Groet,
Jeanette