Spotlight...

dinsdag 1 maart 2011

Terwijl ik de restanten van het feest van gisteren opruim en nog even nageniet, kunnen jullie het verhaal van Marjo lezen!
Wil je nog meedingen naar de "feestelijke"prijs...klik dan hier, je hebt tot en met vrijdag de tijd!!!




*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?

Ik ben Marjo, 40 jaar en heel gelukkig met mijn gezin van 1 grote en 2 kleine mannen. Mijn webwinkel heet Het Witte Luik, een nostalgische mix van 1700 verschillende artikelen om mee te decoreren en knutselen.

*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen (web)winkel te beginnen?
Ongeveer anderhalf jaar geleden had ik wat spullen op marktplaza gezet omdat je huis anders verstopt raakt met je knutsels en aankopen. De enkele keer dat ik wat verkocht, zorgde ik voor een sfeervolle kadoverpakking met kant, jute touw, nostalgische plaatjes en bedels.


Steeds vaker kreeg ik de vraag of ik die bedels en plaatjes soms ook verkocht. Nou nee, maar dat kon wel geregeld worden natuurlijk. En zo is het begonnen. Ik vind het een sport om mijn verpakkingen origineel te houden, ook en misschien wel vooral toen ik meer klanten kreeg. En dus begon de zoektocht naar aparte ornamentjes enz. Die spullen belanden ook allemaal in de winkel en dan zie ik wel of het ook in de verkoop goed loopt.



*Wat is het leukste aan het hebben van een (web)winkel als die van jou?.
Het is een heel rijk gevoel om bij het knutselen een paradijs van materiaal om je heen te hebben waaruit je naar hartelust kunt kiezen en combineren en uitproberen. Als een kind in een snoepwinkel zeg maar!



*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek/volgens de trend?
Nog steeds vooral vanuit mijn hart want dat is wat de winkel succesvol heeft gemaakt en daar vertrouw ik dan maar op. Ik merk dat als ik mee wil doen met een nieuwe trend dat ik onzeker word “welke kleur dan” en “hoeveel zou ik nodig hebben”. En dan ga je de plank misslaan. Mocht de stijl over een paar jaar omslaan naar strak en minimalistisch dan volg ik die dus niet en zie ik wel wat de toekomst zakelijk gezien brengt. Ga ik lekker in mijn eentje blij zitten wezen met mijn kantjes en plaatjes en leuke frutsels, haha.


Op verzoek doe ik alleen als ik weet dat een vaste klant ergens naar op zoek is. Over het algemeen heb ik daar wel een goed geheugen voor en verras soms mensen met een item waarvan ze maanden geleden eens gezegd hebben dat ze dat zoeken.

*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)
Mijn mooiste vondst is geen artikel maar een adresje waar ik regelmatig bijzondere items vind en ja dat adres hou ik wel voor mezelf. Iedere winkel heeft iets unieks nodig om op te vallen dus dat noem ik dan maar mijn beroepsgeheim. Ik weet nog hoe vreselijk blij ik was toen ik een mooie en best unieke voorraad camee’s en settings had aangelegd en dat ik bijna door de grond ging toen ik hoorde dat Xenos tegenwoordig ook een camee in het assortiment heeft. Weliswaar van plastic (de mijne zijn van hars) maar toch.


Het gebeurt me trouwens juist andersom heel vaak, dat ik ontdek dat ik door mijn voorraadje leuke nieuwe items heen ben terwijl ik nog niet in de gelegenheid ben geweest er een voor mezelf apart te leggen. En dat terwijl in het begin juist mijn grootste angst was dat alles aan mijn eigen handen zou blijven plakken, haha.



*Waar wordt JIJ blij van?
Zakelijk gezien is dat toch vooral als ik een mail krijg van een klant die vertelt dat ze eigenlijk een rotdag had maar dat mijn pakje voor een zonnestraaltje geluk zorgde. Dat maakt al die idioot lange uren goed dat ik zit te punniken om er wat moois van te maken.


Prive is dat zonder twijfel mijn gezin. Zonder mijn mannen ben ik niets.



Als ik het mag onderverdelen in `oud` en `nieuw` , heel graag.


Ik heb bijzonder fijn contact met twee gezichten die in jouw rubriek al oude bekenden zijn: Hennie van Room17 en Yvonne van Yvonne´s Brocante.
Behalve dat ik heel graag in hun mooie webwinkels kom, zijn het geweldig lieve meiden.


Het is natuurlijk ook leuk om een wat minder bekende winkel te tippen en ik heb een hele mooie: Neeltjes Nostalgie van Leontien. (link http://home.online.nl/b.a.heijmans/index.html).






Lynda, bedankt dat ik bij je op bezoek mocht komen en wat over mezelf en mijn uit de hand gelopen hobby vertellen!

************************************************************

NEXT!!!;)

Liefs,
Lynda





 *Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Marjo is natuurlijk geen onbekende in blogland en omdat er al veel blogsters bij haar hebben besteld, is het extra leuk om meer van haar te lezen!! Ze doet het inderdaad met veel liefde, dat is aan de pakketjes altijd heel goed te zien!

Lieve groet, Ingrid

Pieternel zei

Ja, als je iets bij haar bestel is het een feessie om uit te pakken.

Groetjes P,ieternel

alma zei

Het blijft leuk om deze verhalen te lezen. Stuk voor stuk zijn het mensen waar de passie vanaf spat!

Lieve groet
Alma

Huys 50 zei

Marjo maakt SUPER pakketjes !!!!!!!!!
Daar worden we blij van als dat door de brievenbus schuift.
Ik heb dan ook al wat klanten blij gemaakt door één van haar mooie bedeltjes bij een bestelling te doen aan mij visitekaartje.

Ik ga binnenkort weer eens een bestelling doen bij Marjo.

lieve groetjes
Dicky Marie.

Anoniem zei

Hoi Lynda
Dankjewel voor het plaatsen!
En nog gefeliciteerd he !!
x
Marjo

Pink Princess zei

ALTIJD een feest om het uit te pakken, en de verpakking is gewoon een extra cadeautje ♥♥

Room Seventeen zei

Wat leuk, Het Witte Luik in de spotlight!! Mooie bijzonder webwinkel, met een enorm assortiment! Marjo's pakketjes zijn inmiddels beroemd in webwinkelland, prachtig zoals alles wordt verpakt! Echt een aanrader als je op zoek bent naar een leuk en origineel cadeau !

Mariette zei

Lieve Lynda,

Allereerst gefeliciteerd nog met je anniversary van gisteren. Gisteren was een brokkeldag voor mij; dokter en naar fitness center en winkelen en òp was de dag. Overigens niet erg want het onwéérde en régende er op los.
Maar nu je spotlight over Marjo: Een erg LIEF en innemend mens met goeie visie vanuit haar hart. Ze komt heel eerlijk over en dat zal ook ingetwijfeld haar success zijn en blijven. Genieten van wat je doet is het 'key ingredient' tot slagen!
Dus heel veel success voor beide dames; ook voor jouw later deze week. We wachten met spanning af!

Liefs,

Mariette

Linda zei

Geweldig dat mijn vriendinnetje in de spotlight staat.Ze is uniek. net als haar winkel en ik ben blij dat ik haar persoonlijk ken.
Ik blijf dit iedere week weer erg leuk om te lezen.

Lieve groet,
Linda

It's me zei

Kijk nou Marjo...wie heeft er niet bij haar besteld??? ik wel hoor !! zo leuk allemaal......fijne avond Lynnnn je bent een kanjer !! toppie gedaan......smak smak.....mijn eigen personal assistant van me !! ...xxx..

In den Uylenbal zei

H die Lynda, allereerst nog van harte gefeliciflapstaard met je jubileum ! 1 jaar of rocking blogging ! Ik geniet dagelijks van je blogposten, maar af en toe vergeet ik door drukte te lezen . . . solly ! Maar meestal met geldige reden hoor . . . :-) Zoals afgelopen weekend, druk met van alles en nog wat, een rollercoaster van emoties. Maar de rust is ietwat teruggekeerd in Huize Uylenbal ! Leuke webwinkel, kende het Witte Luik nog niet, nu dus wel... Nou Lynda, wat betreft je vraag over hoeveel blogposten . . . gééééééééñ idee ! Dus ik doe een gokje . . . uhhhmmm ff denken, 1 jaar, das 52 weken, das 365 dagen , gedeeld door 5 x 4 + 3 = 295 ??? Gewoon een gokje hoor :-) Mucho luv'& hugs from MOI !!!! Lejo

Bianca zei

Altijd leuk om weer in een nieuwe ( web )winkel te snuffelen....meestal blijft het niet bij alleen snuffelen ;)
Lieve groetjes van Bianca xx

Bij Guusje Thuis zei

Waar haal je toch de tijd vandaan om elke keer weer met een spotlight te komen naast ook nog al je eigen blogjes ... niet dat ik het erg vind hoor ... continue continue:-)

hokje zei

Wat leuk Marjo in de spotlight; inderdaad altijd een feestje als je haar bestelling ontvangt!

Fijne avond.

Mayflower zei

Leuk dat Marjo nu in de spotlights staat. Zij verkoopt ontzettend leuke spullen en ja.....dan die verpakkingen, zo mooi, iedere keer weer een feestje.
Vind het trouwens leuk te lezen dat Marjo lekker haar ding blijft doen ook als de 'trend' veranderd.
Leuke Spotlight.
Lieve groet, Mea

bikim zei

gorgeous things you have there Lynda!
love your 1st photos!
happy night

Rosa

Margot zei

Prachtig, prachtig...
Dit was dus nummertje 296 hè...ik tel gewoon even door, want ik laat me niet nog eens verrassen...!!!
Maar ik was je ook vergeten te feliciteren..van harte hè..keep up the good work!!!
Knuf, Margotxx